1. #766
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door fatouch1 Bekijk reactie
    salaam 3aleikoum,

    De dokter zei dat mijn eirstokken vergroeit zijn dus ze vangen niet goed en bij mijn man is geconstateerd dat de zaadkwaliteit slecht is ik het ivf gedaan 3 keer.

    nu lukt het weer niet.. word er moe van!
    Hopelijk kan je mee iets adviseren

    Assalamoe alikom beste zuster,

    Het is niet de eierstokken die opvangen, maar een eileider. Het probleem denk ik nestelt zich in de eileider. Bij vergroeiing of verkleving kan uw eileider eventueel nog wel doorgankelijk zijn voor de eicellen om daar bevrucht te worden. Maar de eileider kan de eicel die is vrijgekomen uit de eierstok niet goed meer opvangen. Deze probleem kunnen we herstellen met al hijama. Het geeft ook een verbluffend resultaat.

    Dit antwoord kreeg ik maar ik snap niet wat alhijama betekend en waar ?
    Al Hijama dient gedaan te worden op 17de, of 19de of 21ste dag van de Islamitische maand.

    Al hijama is geen therapie die door iedereen kan worden uitgeoefend. Heel erg belangrijk dat de Hajjaam op de juiste plek van je lichaam de koppen zet die directe relatie hebben met uw aandoening. Dan moeten we denken aan twee plekken onderaan je rug, en aan de voorkant tegenover de eicellen.

    Om de zaadkwaliteit van u man te verbeteren kan hij het volgende doen:
    - 300 gram stuifmeel van de dadelpalm (tal3 annagiel) aanschaffen. In Marokko wordt deze vaak in de markten aangeboden, dat kopen tuiniers om hun vrouwelijk dadelpalm ermee te bevruchtigen. Deze gaat u goed malen, en laat hem dan ieder dag 3 gram van nemen met water 3 uur na het eten. Nadat u deze hebt gemalen, ziet het er wit uit, en reukt naar de sperma van de man. Deze medicijn blijft hij 90 dagen nemen. De begin resultaat krijgt men te zien na 75 dagen. Omdat de spermazaden een cyclus hebben van 75 dagen, opdat er nieuwere gevormd worden.

    Wassalaam,
    Die stuifmeel van dadelpalm kan ik hier in nl kopen of niet

    bedant voor je reatie.

    salaam.
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Tal3 annagiel is niet te verkrijgen in heel Europa. Daarvoor moet je naar Marokko gaan, of Arabische landen.

    Wassalaam,

  2. #767
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door islam99 Bekijk reactie
    Assalam Alayoum broeder,

    Misschien kun je mij nog 1 keer een tip geven.
    Kun jij mij aangeven wat voor kruiden of andere middelen (behalve pillen)
    een pijnstillend effect hebben bij kiespijn?
    Uiteraard is een tandarts bezoek noodzakelijk om definitief van de pijn af te komen, maar dit meer om de tijd te overbruggen.

    Ik ben zelf namelijk ook erg tegen medicijn gebruik.

    Asallam Alaykoum
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Je kunt op kruidnagel (qoronfel in het Arabisch / qnafer in het Riffijns) kauwen.

    Wassalaam,

  3. #768
    MVC Lid

    Reacties
    1.772
    15-12-2005

    ik heb 1 plekje op mijn hoofd waar heel veel schilverjes ziten dit heb ik al jaren elke keer op een andere plek wat is dit ? ben naar de dokter geweest heb een soort van roze shampoo gekregen maar dit heeft niet geholpen. kan dit ook een oorzaak zijn van mijn haaruitval
    Hangplek voor vrije gedachten

  4. #769
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door mevr_watata Bekijk reactie
    ik heb 1 plekje op mijn hoofd waar heel veel schilverjes ziten dit heb ik al jaren elke keer op een andere plek wat is dit ? ben naar de dokter geweest heb een soort van roze shampoo gekregen maar dit heeft niet geholpen. kan dit ook een oorzaak zijn van mijn haaruitval
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Op deze manier weet ik het niet. Ik ben ook niet voor zulke vragen gediend. Mijn boodschap op het eerste pagina was duidelijk.

    Wassalaam,

  5. #770
    MVC Lid

    Reacties
    1.772
    15-12-2005

    wat kan je tegen menstuatiepijn doen
    Hangplek voor vrije gedachten

  6. #771
    MVC Lid

    Reacties
    1.772
    15-12-2005

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Op deze manier weet ik het niet. Ik ben ook niet voor zulke vragen gediend. Mijn boodschap op het eerste pagina was duidelijk.

    Wassalaam,
    ik weet wel hoe ze het in berbers noemen namekijk 'fooi'' ken jij dit. zoja welke kruid kan ik gebruiken
    Hangplek voor vrije gedachten

  7. #772
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door mevr_watata Bekijk reactie
    wat kan je tegen menstuatiepijn doen
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Je kan je vragen ook allemaal tegelijk schrijven. Tegen menstruatiepijn gebruiken gemberdrank. Of je kan ook marjoeleinkruid gebruiken.
    Als je deze kruiden gebruikt twee dagen voordat je menstrueert dan zul je minder tot geen pijn ervaren. De kruiden gebruik je 2 tot 3 keer dag, voor en tijdens de menstruatie, en ook 2 dagen erna. Dat is het beste wat je kan doen. Als jij van bananen houdt, dan kan je ze regelmatig nemen. Het liefst 1-2 per dag, en ze schijnen ook een stuk te helpen.

    Naast dat is het belangrijk dat je ook niet stresst, en voldoende rust neemt.

    Wat betreft jou aller eerste vraag, daar heb je gewoon een arts voor nodig die jou verder kan onderzoeken. En ik wil mijn woorden niet herhalen. Wat jij me aangaf aan klachten, dat kunnen wel 30 dingen zijn!!!

    Wassalaam,

  8. #773
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door missyous Bekijk reactie
    ik heb zo een last van mijn darmen, ze grommen en maken rare geluiden en heb steken..(denk dat het ook komt door alle hapjes afgelopen week en het laat eten) maar is er iets wat ik bijvoorbeeld vanavond kan eten waardoor dit weggaat
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Voor deze verschijnselen kun je kamille thee drinken, of pepermunt bladeren thee (zonder groene thee), of venkel thee.

    Wassalaam,

  9. #774
    MVC Lid

    Reacties
    12.916
    15-01-2009

    Salaamoe aleikoem massin,

    Eerder zei ik dat ik denk een lage bloeddruk te hebben, omdat ik vaak licht in het hoofd voel als ik opeens opsta uit salaat of bv als ik uit een zit positie opsta.

    maar nu twijfel ik, aangezien ik mijn bloeddruk heb laten meten. Deze is 125/73 en dat is wel normaal en niet laag. Kan er een andere reden zijn, waarom ik duizelingen ervaar?

    wasalaamoe aleikoem


  10. #775
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Woestijnroos Bekijk reactie
    Salaamoe aleikoem massin,

    Eerder zei ik dat ik denk een lage bloeddruk te hebben, omdat ik vaak licht in het hoofd voel als ik opeens opsta uit salaat of bv als ik uit een zit positie opsta.

    maar nu twijfel ik, aangezien ik mijn bloeddruk heb laten meten. Deze is 125/73 en dat is wel normaal en niet laag. Kan er een andere reden zijn, waarom ik duizelingen ervaar?

    wasalaamoe aleikoem
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Als jij de bloeddruk zelf meet, dan raad ik jou snel aan om die bloeddrukmeter uit het raam weg te gooien. 99 van de 100 bloeddrukmeters die je koopt van de markt, en allerlei winkels zijn onbetrouwbaar. En jij bent niet bevoegd om te weten met wat voor soort druk je te maken hebt. Dat laat je liever over aan de deskundige. De bloeddruk moet drie dagen achtereen gemeten worden bij rust, zodat er zekerheid bestaat met wat voor soort druk men te maken heeft.

    Duizeligheid is een symptoom die hoort bij honderden ziektes. Je laat mij niet zomaar uitkiezen wat jij mogelijk zou hebben. Dat kan geen mens weten achter de schermen. Ik weet jou voorgeschiedenis niet, en heb geen flauw idee. Ik denk dat jij zorgen baart om niets. Ik zie geen reden tot onrust. Als je net wakker bent en je meet, dan zul je een lagere druk waarnemen. Als je even geschrokken bent, of verliefd bent, of een kleine inspanning hebt uitgevoerd, dan zul je een hogere druk waarnemen. Duizeligheid kan ook in de oren zitten (evenwichtsorgaan), het hoeft niet per se altijd met hart te maken hebben.

    Wassalaam,

  11. #776
    MVC Lid

    Reacties
    12.916
    15-01-2009

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom beste zuster,

    Als jij de bloeddruk zelf meet, dan raad ik jou snel aan om die bloeddrukmeter uit het raam weg te gooien. 99 van de 100 bloeddrukmeters die je koopt van de markt, en allerlei winkels zijn onbetrouwbaar. En jij bent niet bevoegd om te weten met wat voor soort druk je te maken hebt. Dat laat je liever over aan de deskundige. De bloeddruk moet drie dagen achtereen gemeten worden bij rust, zodat er zekerheid bestaat met wat voor soort druk men te maken heeft.

    Duizeligheid is een symptoom die hoort bij honderden ziektes. Je laat mij niet zomaar uitkiezen wat jij mogelijk zou hebben. Dat kan geen mens weten achter de schermen. Ik weet jou voorgeschiedenis niet, en heb geen flauw idee. Ik denk dat jij zorgen baart om niets. Ik zie geen reden tot onrust. Als je net wakker bent en je meet, dan zul je een lagere druk waarnemen. Als je even geschrokken bent, of verliefd bent, of een kleine inspanning hebt uitgevoerd, dan zul je een hogere druk waarnemen. Duizeligheid kan ook in de oren zitten (evenwichtsorgaan), het hoeft niet per se altijd met hart te maken hebben.

    Wassalaam,

    Baraka Allahoe fiek!


  12. #777
    onzin

    Reacties
    162
    03-09-2006

    vocht in gewrichten/ onstekingen??? valt daar wat tegen te doen!!
    Beproevingen en tegenslagen, te veel om te verdragen. Geduld is wat je in die tijden moet vragen.

  13. #778
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door SamirAaa_Rdam Bekijk reactie
    vocht in gewrichten/ onstekingen??? valt daar wat tegen te doen!!

    Assalamoe alikom beste zuster,

    Wees duidelijk, heb jij RA? Als jij iets anders hebt, wat zou dat dan zijn? Ik wil eerst duidelijkheid.

    Wassalaam,

  14. #779
    MVC Lid

    Reacties
    19
    27-09-2006

    salaam alaikom,

    Blauwe plekken op mn benen gaan niet weg, ze veranderen na een tydje in bruine plekken die niet meer weggaan. hoe komt dat en wat kan ik er tegen doen?

  15. #780
    MVC Lid

    Reacties
    5.116
    18-08-2009

    Salaam oehlekoem beste broeder.

    Mijn moeder heeft een te hoge bloeddruk, die schommelt maar vaak te hoog. Zoals bij voorbeeld net voor de vakantie was ie 200 i.p.v. 130.
    Het zal misschien wel komen dat ze gestresst was want normaal is bij haar gemiddeld 160 of 180. Ze slikt medicijnen daarvoor.
    En in marokko was het elhamdoelilah gedaald naar 140.
    Ze moet regelmatig bloedprikken en iedere keer is elhamdoelilah alles goed.

    Wat kan ze doen zodat haar bloeddruk gaat dalen in combinatie met haar medicijnen?

    Wahlekoem Salaam