1. #6136
    MVC Lid

    Reacties
    10
    11-02-2005

    Ik dank je zeer Massin, baraka ALLAH feek.

  2. #6137
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Firdaous_A Bekijk reactie
    Ik wind me snel op met 2 kleine kleuters de laatste tijd..ik stress ook snel en zorgen
    maken.
    Assalamoe alikom,

    Nou dat is het...

    Psychische klachten vragen meer begeleiding om ze efficiënter te behandelen.

    In het kort geef ik je enkele tips:

    - Doe aan sporten.
    - Drink geen cafeïne houdende dranken, daar in de plaats heb je ( jasmijn, lavendel, citroenmelisse, pure saffraan,
    en verbena die de zenuwstelsel kalmeren)
    - Eet vooral meer plantaardig voedsel aangezien ze rijk zijn aan magnesium, mangaan, selenium, zink, jodium, omega-3 vetzuren
    die bijdragen aan het kalmeren van de zenuwen en bestrijden van angsten...en symptomen van angsten.
    Onder andere: gerstebrood, havermout, alle groene bladgroenten, peulvruchten, pompoenpitten, amandelen,
    walnoten, dadels, vijgen, rozijnen/ druiven, olijfolie en
    vette vissoorten.
    - Let niet op je ademhaling.
    - Lees dagelijks Koran en houd aan je gebed binnen de tijd en de Adkaar!
    - Belast jezelf niet boven jouw vermogen...vertrouw op Allah met Douae.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  3. #6138
    MVC Lid

    Reacties
    34
    10-01-2016

    Strijder sinds 2002
    Be so good they can't ignore you. ~~~ Steve Martin

  4. #6139
    MVC Lid

    Reacties
    44
    02-09-2005

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Wat gebruik je nu voor middelen?

    Heb je andere klachten?

    Zwanger / geeft u borstvoeding?

    Weet je hoe de ziekte is begonnen?

    Fi amani Allah,


    Salaamoe Alaikoum,

    Ik wil je bedanken voor het reageren op mijn vraag, Ik ben 19 jaar, ik had het al op mijn 12de nu gebruik ik Topicorte voor mijn hoofdhuid en Emovate creme voor mijn rug en mijn oren.
    ik ben niet zwanger en ik geef geen borstvoeding. Ik heb last van jeukende hoofdhuid en rug en mijn oren ik zit er steeds aan te krabben waardoor het gaat bloeden.
    de ziekte is op mijn 12de begonnen op twee plekken achter in mijn hoofd de hoofdhuid was met een dikke laag vel en het jeukde heel erg en als ik krab komen grote dikke schilfers( beetje geelig van kleur) en komt een beetje bloed en de hoofdhuid is dan rood, en daarna is het naar mijn oren (buitenkant en achter) en sinds twee jaar op een paar plekken op mijn rug, maar nu heb ik het op meerder plekken op mijn rug.

    Jazaaka Allah Khayran

  5. #6140
    Sabirien

    Reacties
    1.402
    22-04-2009

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom,

    Nou dat is het...

    Psychische klachten vragen meer begeleiding om ze efficiënter te behandelen.

    In het kort geef ik je enkele tips:

    - Doe aan sporten.
    - Drink geen cafeïne houdende dranken, daar in de plaats heb je ( jasmijn, lavendel, citroenmelisse, pure saffraan,
    en verbena die de zenuwstelsel kalmeren)
    - Eet vooral meer plantaardig voedsel aangezien ze rijk zijn aan magnesium, mangaan, selenium, zink, jodium, omega-3 vetzuren
    die bijdragen aan het kalmeren van de zenuwen en bestrijden van angsten...en symptomen van angsten.
    Onder andere: gerstebrood, havermout, alle groene bladgroenten, peulvruchten, pompoenpitten, amandelen,
    walnoten, dadels, vijgen, rozijnen/ druiven, olijfolie en
    vette vissoorten.
    - Let niet op je ademhaling.
    - Lees dagelijks Koran en houd aan je gebed binnen de tijd en de Adkaar!
    - Belast jezelf niet boven jouw vermogen...vertrouw op Allah met Douae.

    Fi amani Allah,
    Barakoelah fik voor je adviezen.

    Is het een goed idee om mijn vitamine/mineralen waardes te controleren? Want ik heb nog steeds last van krampen in handen en voeten. .kan ik een tekorte hebben van iets??

    Allah jazik bi gair

  6. #6141
    MVC Lid

    Reacties
    221
    04-10-2011

    Salam 3aleikom,

    Deze top is nog steeds nr.1 masha allah!!

    Broeder massin dajzak allahoe gairen voor al je inzet!


    Ik zit met het volgende probleem:
    Mijn nicht van 10 heeft last van roos. Mijn zus heeft van alles geprobeerd, maar helaas niks helpt. Weet jij een goed werkende natuurlijke middel?

    tweede vraag :
    Ik slik vitamine D en C, maar las ergens dat in de vitamines veel schadelijke stoffen zitten? Is er een veilige vitamine die je mij kan
    aanraden. Wil mijn weerstand verhogen.
    De Mond Spreekt Veel Uit Dat Het Hart Niet Zegt.
    Zeg Wat Je Denkt, Denk Na Over Wat Je Zegt
    Wees Waakzaam Over Je Gedachten, Dat Is Het Begin Punt Van Je Daden

    Allah accepteert je geloof niet als het zich niet vertaald in daden; en hij accepteert je daden pas als ze conform je geloof zijn

  7. #6142
    carpe diem

    Reacties
    138
    23-10-2005

    Salaam u alaykoum, Graag wil ik enig advies voor mijn vader die momenteel herstellende is van een urosepsis (2e keer), belangrijke info: mijn vader is 75, diabeet type 2, 5 voudige bypass operatie in 2013, cva in 2014, vanaf medio 2015 chronische urineweg infecties waarvan de laatste resulteerde in een urosepsis, hij is bedlegerig staat niet meer op en wordt aan bed volledig verzorgt.Al hamdulilah hij is nog in ons midden en heeft de laatste maand, o.a. 2 maal augmentin (amoxcciline) intraveneus gekregen, waardoor zijn weerstand ( die in principe toch al heel laag is ) volledig verstoord is.Deze AB heeft hij afgemaakt, en wij hebben voor hem een probiotica kuur gehaald, en een speciale vloeibare kuur met als basis cranberry om de urinewegen te reinigen. ( Hij is volledig incontinent), bovendien heeft hij sinds zijn laatste ziekenhuisopname, slikproblemen, en krijgt hij ingedikt vloeibaar eten en drinken. 3 weken geleden is hij opgenomen geweest vanwege uitdrogingsverschijnselen, en kreeg hij weer via infuus 2 liter vocht toegediend, daarna ging het weer goed el hamdulilah....alleen sinds afgelopen week slaapt hij 22 uur per dag en leek hij wel gedrogeerd! toen ik zijn baxter rol door nam met alle medicijnen, kwam ik tot de conclusie dat íemand' (weet echt niet welke arts) hem olanzapine heeft gegeven ivm stemmingswisselingen ( zeggen ze) zonder overleg!!! el mohim hij neemt deze natuurlijk niet meer in, maar ik probeer hem te laten aansterken bi idni laah, incha allah dus mocht u enige suggesties hebben jazaak allahu khayr

  8. #6143
    MVC Lid

    Reacties
    269
    16-07-2015

    Wat helpt het beste tegen slijm in de keel? Iig een middel die helpt om de keel schoon te maken?

    Alvast bedankt.

  9. #6144
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Firdaous_A Bekijk reactie
    Barakoelah fik voor je adviezen.

    Is het een goed idee om mijn vitamine/mineralen waardes te controleren? Want ik heb nog steeds last van krampen in handen en voeten. .kan ik een tekorte hebben van iets??

    Allah jazik bi gair
    Als je gezonde gevarieerde voeding eet en ongezonde voedsel laat dan kom je niets tekort.

    Maar je kunt nog altijd uw bloedwaarden controleren. Vitamine D tekort komt het meeste voor...

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  10. #6145
    Bentayeb + Nador

    Reacties
    20.959
    06-03-2010

    salaam ou alaikom,
    Altijd als ik ga slapen heb ik last van kortademigheid. Ik heb gemerkt dat dit dus vaak bij het liggen is. Het is dan heel moeilijk om in slaap te vallen omdat je elke keer loopt te zuchten.
    Zou dit verband kunnen hebben met eventuele maagklachten? Want als ik lig heb ik last van kortademigheid en een opgeblazen gevoel. Alvast bedankt.
    --

  11. #6146
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door imane-b Bekijk reactie
    Salam 3aleikom,

    Deze top is nog steeds nr.1 masha allah!!

    Broeder massin dajzak allahoe gairen voor al je inzet!


    Ik zit met het volgende probleem:
    Mijn nicht van 10 heeft last van roos. Mijn zus heeft van alles geprobeerd, maar helaas niks helpt. Weet jij een goed werkende natuurlijke middel?

    tweede vraag :
    Ik slik vitamine D en C, maar las ergens dat in de vitamines veel schadelijke stoffen zitten? Is er een veilige vitamine die je mij kan
    aanraden. Wil mijn weerstand verhogen.
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Roos wordt veroorzaakt door een gist en die kan je goed behandelen met pure henna.
    Henna dringt diep in de huid binnen, waardoor de sporen van gist ook vernietigt worden.

    Voeg aan Henna een beetje biologische appelazijn of wijnazijn aan toe voor nog meer geneeskracht.

    Verder is ceylon kaneel dodelijk voor schimmels/gisten, een theelepel in de ochtend en andere theelepel in de avond
    zou perfect zijn. Doorslikken met oplossing.

    Deze soort kaneel kun je van deze site bestellen:

    https://www.pit-pit.com/kaneel-poeder-ceylon.html

    Vitamine C tekort komt niet voor bij mensen die dagelijks groente / fruit eten, want dit zijn de grootste vitamine C
    bronnen, vooral vers fruit.

    Natuurlijke vitamine C heeft voorrang dan synthetische, omdat die het langst in het lichaam blijft en meer
    functies uitoefent dan de synthetische soort.

    Vitamine D wordt ook synthetisch geproduceerd, behalve vitamine D die dan uit hun hele bronnen neemt, zoals
    de levertraan ( de grootste vitamine D bron als het gaat om voedsel, na zonlicht).

    Van deze site kun je pure levertraan olie bestellen ( gaat lang mee):

    http://www.qnaturals.nl/cod-liver-oi...-cinnamon.html

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  12. #6147
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Drawiaa Bekijk reactie
    Salaam u alaykoum, Graag wil ik enig advies voor mijn vader die momenteel herstellende is van een
    urosepsis (2e keer), belangrijke info: mijn vader is 75, diabeet type 2, 5 voudige bypass operatie in 2013, cva in 2014, vanaf medio
    2015 chronische urineweg infecties waarvan de laatste resulteerde in een urosepsis, hij is bedlegerig staat niet meer op en wordt
    aan bed volledig verzorgt.Al hamdulilah hij is nog in ons midden en heeft de laatste maand, o.a. 2 maal augmentin (amoxcciline)
    intraveneus gekregen, waardoor zijn weerstand ( die in principe toch al heel laag is ) volledig verstoord is.Deze AB heeft hij
    afgemaakt, en wij hebben voor hem een probiotica kuur gehaald, en een speciale vloeibare kuur met als basis cranberry om de
    urinewegen te reinigen. ( Hij is volledig incontinent), bovendien heeft hij sinds zijn laatste ziekenhuisopname, slikproblemen, en
    krijgt hij ingedikt vloeibaar eten en drinken. 3 weken geleden is hij opgenomen geweest vanwege uitdrogingsverschijnselen, en
    kreeg hij weer via infuus 2 liter vocht toegediend, daarna ging het weer goed el hamdulilah....alleen sinds afgelopen week slaapt
    hij 22 uur per dag en leek hij wel gedrogeerd! toen ik zijn baxter rol door nam met alle medicijnen, kwam ik tot de conclusie dat
    íemand' (weet echt niet welke arts) hem olanzapine heeft gegeven ivm stemmingswisselingen ( zeggen ze) zonder overleg!!! el
    mohim hij neemt deze natuurlijk niet meer in, maar ik probeer hem te laten aansterken bi idni laah, incha allah dus mocht u enige
    suggesties hebben jazaak allahu khayr
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    Moge ALLAH uw vader genezen.

    Gember thee doodt de bacterie die voor urineweginfecties zorgt, dat raad ik je van harte aan.
    Geconcentreerde cranberry sap zorgt ervoor dat de bacterie niet vastkleeft aan de slijmvlies van de urineblaas.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  13. #6148
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door commissaris Bekijk reactie
    salaam ou alaikom,
    Altijd als ik ga slapen heb ik last van kortademigheid. Ik heb gemerkt dat dit dus vaak bij het liggen is. Het is dan heel moeilijk om in slaap te vallen omdat je elke keer loopt te zuchten.
    Zou dit verband kunnen hebben met eventuele maagklachten? Want als ik lig heb ik last van kortademigheid en een opgeblazen gevoel. Alvast bedankt.
    Wa alikom Assalaam beste broeder,

    Het zou beter en gemakkelijk voor jou en mij zijn om eerst langs de dokter te gaan voor de diagnose.
    Want het is voor mij onmogelijk dit te doen achter de schermen.

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  14. #6149
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door ayoub4 Bekijk reactie
    Salaamoe Alaikoum,

    Ik wil je bedanken voor het reageren op mijn vraag, Ik ben 19 jaar, ik had het al op mijn 12de nu gebruik ik Topicorte voor mijn hoofdhuid en Emovate creme voor mijn rug en mijn oren.
    ik ben niet zwanger en ik geef geen borstvoeding. Ik heb last van jeukende hoofdhuid en rug en mijn oren ik zit er steeds aan te krabben waardoor het gaat bloeden.
    de ziekte is op mijn 12de begonnen op twee plekken achter in mijn hoofd de hoofdhuid was met een dikke laag vel en het jeukde heel erg en als ik krab komen grote dikke schilfers( beetje geelig van kleur) en komt een beetje bloed en de hoofdhuid is dan rood, en daarna is het naar mijn oren (buitenkant en achter) en sinds twee jaar op een paar plekken op mijn rug, maar nu heb ik het op meerder plekken op mijn rug.

    Jazaaka Allah Khayran
    Wa alikom Assalaam beste zuster,

    In sha Allah, zijn er hiervoor een aantal natuurlijke behandelingen die goed aanslaan.
    Dit hangt ook van persoon tot persoon.

    U moet niet krabben op de aangedane plekken, want anders wordt de wond nog groter.
    Via open wonden kunnen er pathogene bacteriën door je bloedbaan doordringen en voor infecties zorgen
    , dus daarom niet krabben.
    Knip je nagels weg!

    Mag ik eerst weten voordat ik jou een behandelprotocol geef, wat is jouw bloedgroep?

    Heb je overgewicht?

    Is er alcohol/roken in het spel?

    Heb je andere ziekte? Of gebruik andere medicijnen dan bovengenoemd?

    Lijd je aan stress? zorgen? depressie?

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  15. #6150
    MVC Lid

    Reacties
    1.071
    15-10-2008

    Salam alaikum,

    Mijn dochter zit al sinds 3 volle weken in een nursing strike / breastfeeding strike. Ik probeer veel huid op huid contact met haar te hebben en alle tips van de lactatiekundige maar ze blijf weigeren. In de tussentijd heb ik gekolfd en kreeg ze dit, echter is mijn kolfopbrengst nu erg laag aan het worden (300 ml per dag met veeeeeel moeite) ik zit bijna de hele dag aan het kolfapparaat en aan de thee die borstvoedingstimulerend werkt. Ik hoop heel erg dat je een passende tip voor mij hebt, voor een hogere kolfopbrengst maar belangrijker nog om haar weer terug aan de borst te kunnen krijgen. Ik weet neit of deze vraag hier helemaal past omdat het geen ''ziekte'' is. Ze loopt al bij de Kinderarts maar die kan niks vinden, ze is voor de zekerheid geprikt op allergieen hier krijgen we echter pas over 3 weken de uitslag van, ik ben heel bang dat mijn opbrengst die 3 weken niet trekt en dat het dan game-over is met het borstvoeden. Ik ben echt ten einde raad, hopelijk heb je een tip of meerdere, zo niet begrijp ik dat natuurlijk ook. Djazakaa Allahu khairan!!