1. #31
    De enige echte!!!

    Reacties
    191
    13-01-2009

    Hey,

    Moge god u belonen voor het delen van uw kennis en adviezen.

    Ik heb een vraagje voor mijn tante.

    Ze heeft namelijk last van spataderen en kan er moeilijk mee slapen.
    Ze heeft al eerder een spuit daarvoor gekregen, maar helaas helpt het niet.
    Zijn er andere alternatieven om dit op te lossen????

    Alvast bedankt
    Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    salam alaikoem,
    ik heb ook een vraagje ik heb echt problemen met mijn blaas
    ik kan mijn plas niet lang volhouden en toch doe ik het en als k het 3 keer volgehouden heb en ik dan weer plassen moet kan k het gwn niet meer volhouden ik heb er geen controle over en ze zeggen je hebt een klein blaas dan maar als je heel vaak volhoudt dan hoort het tog groter te worden en bij mij is het gewoon zo dat ik het niet vol kan houden en heb daar echt problemen mee ook als ik het niet volhoud en meteen naar de wc ga laat mijn blaas al mijn plas los voordat ik op de wc pot zit kan je mischjien raad geven
    soekran

  3. #33
    Wispelturig

    Reacties
    497
    24-04-2008

    Hey

    Ikheb een ontzettende last van mn oor..

    wat kan ik eraan doen? ik heb ook nog eens verkouden

  4. #34
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Oumnia_91 Bekijk reactie
    Hey,

    Moge god u belonen voor het delen van uw kennis en adviezen.

    Ik heb een vraagje voor mijn tante.

    Ze heeft namelijk last van spataderen en kan er moeilijk mee slapen.
    Ze heeft al eerder een spuit daarvoor gekregen, maar helaas helpt het niet.
    Zijn er andere alternatieven om dit op te lossen????

    Alvast bedankt
    Beste Zuster,

    Je kunt het volgende doen voor spataderen:

    1) medische strakke kousen op maat. Deze krijg je via de huisarts

    2) Appel azijn of geconcentreerde azijn de spataderen ermee smeren (dagelijks).

    3) U koopt mosterdzaden, die je dan zelf maalt. En dagelijks 2 lepels in 6 liter warm water doen, en leg beide benen erin voor een half uur. Deze techniek zorgt ervoor dat het bloed goed en snel gaat stromen in heel lichaam, en de conditie van aderen worden verbeterd. Dit dagelijks doen, en verlies niet snel de hoop na een maand. Want dat heeft tijd nodig. Het zou ook een goede alternatief zijn als ze in haar salade, mosterd doet en nuttigt.

    4) Het is belangrijk om te bewegen. Dat staat hoog in de vaandel bij zulke problemen. Wist u dat spataderen het meest openbaart bij kappers? Dit omdat ze de hele dag staan, en niet bewegen. Daarmee loopt het bloed terug en drukken ze de kleppenweg. Het is de bedoeling om per dag te lopen, en liever actief te bewegen of hardlopen.

    Wassalaam,

  5. #35
    Sweetdreams

    Reacties
    77
    26-05-2008

    Salaam wa a3lakoem,

    Ik heb de laaste tijd erg veel last angst-paniekaanvallen. Me hart gaat als een gek tekeer en denk dan saffie ik ga dood. Het is pas 3 maanden begonnen. eerst met snachts niet kunnen slapen.. en nu is het alleen erger toegenomen. Ben soms ook heeel erg moe.. zo moe dat ik niet meer kan ademhalen..

    Verder is mijn menstruatie ook niet altijd op tijd.. het is elke maand verschillend...

    Hoop inschAllah dat je mij kunt vertellen wat ik kan doen..


    Alvast bedankt..!
    (K)(K)

  6. #36
    De enige echte!!!

    Reacties
    191
    13-01-2009

    Hartelijk bedankt voor alle informatie,
    Maar ik weet eigenlijk niet wat mosterdzaden zijn en waar kan je die kopen?

    Nogmaals bedankt Massin voor al je tips
    Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had

  7. #37
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door trolly007 Bekijk reactie
    Wat kun je doen tegen chronisch vermoeidheid (medisch niet te verklaren)?
    Beste zuster,

    De wetenschap staat nog achter om deze ziektebeeld te verklaren. We weten nog niet waarom mensen deze ziekte krijgen, en wat de oorzaken zijn. Alles wat er over is geschreven is gebasseerd op theorieen, en veronderstellingen. Er is tot op dit moment geen genezing mogelijk binnen de reguliere geneeskunde, en ook niet binnen de alternatieve geneeskunde. Maar de ziekte is wel min of meer te behandelen, dan voelt u zich een tijdelijke verbetering. Maar vertrouw op Allah, en wees tevreden met de Hadith van Onze Profeet toen hij zei: voor elke ziekte is er een genezing) Overgeleverd door Moslim

    Wat ik u aanraad is om te beginnen met:

    1) Roqya, met Koran en Hadith van onze Profeet vrede zij met hem. Je legt jouw hand op de plek van de pijn, of gewoon op jouw lichaam en lees de Koran duidelijk en geconcenteerd. Telkens als je klaar bent met een vers of soera blaas je over je lichaam heen, met een mengsel van adem en spuug.

    2) 2 keer per dag pure honingdrank drinken ( in de ochtend en savonds). U mengt een grote lepel pure bijenhoning in lauw water, en goed roeren en opdrinken.

    2) Hijama ( onze Profeet vrede zij met hem zei: Het beste waarmee jullie genezen is de Hijama) Overgeleverd door Moslim en Al Boekhari

    En zei ook: (als er in medicijnen die jullie gebruiken het goede in zit, dan is dat in Hijama) Overgeleverd door Aboe dawoed (Sahih)

    3) Het ophouden van zonden, en gehoorzamen naar Allah en zijn Profeet. Want het kan ook zijn, dat een zonde de oorzaak is van onze ziekte. Er is een hadith van de profeet (vzmh) in Mosnad Ahmed waarin hij zei: "de rizq wordt voor een dienaar verboden als hij een zonde begaat". Een rizq is(een verzameling van alles waar je van kan genieten, voorziening) daar hoort gezondheid ook erbij.

    Blijf bidden,
    Wees verdraagzaam en dankbaar, en Allah zal jouw zonden vergeven.

  8. #38
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door IDontWantALot Bekijk reactie
    salam alaikoem,
    ik heb ook een vraagje ik heb echt problemen met mijn blaas
    ik kan mijn plas niet lang volhouden en toch doe ik het en als k het 3 keer volgehouden heb en ik dan weer plassen moet kan k het gwn niet meer volhouden ik heb er geen controle over en ze zeggen je hebt een klein blaas dan maar als je heel vaak volhoudt dan hoort het tog groter te worden en bij mij is het gewoon zo dat ik het niet vol kan houden en heb daar echt problemen mee ook als ik het niet volhoud en meteen naar de wc ga laat mijn blaas al mijn plas los voordat ik op de wc pot zit kan je mischjien raad geven
    soekran
    Beste Zuster,

    Wie zegt jij hebt kleine blaas, is dat uit diagnose gebleken?
    Wat je er tegen kan doe is het volgende:

    Je zorgt ervoor dat je komt aan pure honing en met name berg bijenhoning.

    En neem elk ochtend ( op lege maag ) en savonds een grote lepel en los het goed op in lauw water, en opdrinken. Na 45 dagen zul je Bi idni Allah verbetering zien. Dan zal het probleem langzamerhand minder worden. Dit wordt ook aangeraden voor kinderen die geen controle hebben over hun blaas. En het is effectief gebleken, en geeft goede resultaten.

    Allah ashafi,

  9. #39
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door meliaatje Bekijk reactie
    Hey

    Ikheb een ontzettende last van mn oor..

    wat kan ik eraan doen? ik heb ook nog eens verkouden

    Beste zuster,

    Jij bent niet duidelijk genoeg. Een last van oor kan alles zijn, wat moet ik hiermee begrijpen?

    Succes

  10. #40
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door sweetdreams_21 Bekijk reactie
    Salaam wa a3lakoem,

    Ik heb de laaste tijd erg veel last angst-paniekaanvallen. Me hart gaat als een gek tekeer en denk dan saffie ik ga dood. Het is pas 3 maanden begonnen. eerst met snachts niet kunnen slapen.. en nu is het alleen erger toegenomen. Ben soms ook heeel erg moe.. zo moe dat ik niet meer kan ademhalen..

    Verder is mijn menstruatie ook niet altijd op tijd.. het is elke maand verschillend...

    Hoop inschAllah dat je mij kunt vertellen wat ik kan doen..


    Alvast bedankt..!
    Beste zuster,

    Aan de hand van wat jij beschreven hebt, kan ik niet precies weten wat jij hebt. Het is belangrijk om daarmee naar de arts te gaan, voor het problem escaleert.

    Voor ontregelde menstruatie kan je wel iets doen.

    Je koopt Marjolein kruid bij de Tuinen, staat ook bekend onder de naam Majoraan. En dat drink je 3 keer per dag, want het reguleert de hormonen.
    De kruid nooit koken, maar je giet een theelepel nadat je het water hebt gekookt en laat je bezinken voor 8 min, met het deksel erop. Daarna drink je het op. Blijf doorgaan tot je resultaat ziet.

    Attentie: De kruid niet opdrinken als je lage bloeddruk hebt. De kruid smaakt lekker, heeft een aroma tussen ne3ne3 en thijm, en heeft geen bijwerkingen. Omdat de kruid hoge bloeddruk daalt, mogen mensen met lage bloeddruk het niet opdrinken. Zo mogen mensen met lage bloeddruk geen knoflook eten.

    Dus mijn raad aan jou is om eerst naar de dokter te gaan voor onderzoek, om beter beeld te krijgen van de situatie, voordat jij aan Marjolein begint!

    Allah ashafi,

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    337
    23-12-2008

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Beste Zuster,

    Wie zegt jij hebt kleine blaas, is dat uit diagnose gebleken?
    Wat je er tegen kan doe is het volgende:

    Je zorgt ervoor dat je komt aan pure honing en met name berg bijenhoning.

    En neem elk ochtend ( op lege maag ) en savonds een grote lepel en los het goed op in lauw water, en opdrinken. Na 45 dagen zul je Bi idni Allah verbetering zien. Dan zal het probleem langzamerhand minder worden. Dit wordt ook aangeraden voor kinderen die geen controle hebben over hun blaas. En het is effectief gebleken, en geeft goede resultaten.

    Allah ashafi,

    dankjwel ik ga het proberen en ins-allah lukt het
    heeell erg bedanktt !!!

  12. #42
    Sweetdreams

    Reacties
    77
    26-05-2008

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Beste zuster,

    Aan de hand van wat jij beschreven hebt, kan ik niet precies weten wat jij hebt. Het is belangrijk om daarmee naar de arts te gaan, voor het problem escaleert.

    Voor ontregelde menstruatie kan je wel iets doen.

    Je koopt Marjolein kruid bij de Tuinen, staat ook bekend onder de naam Majoraan. En dat drink je 3 keer per dag, want het reguleert de hormonen.
    De kruid nooit koken, maar je giet een theelepel nadat je het water hebt gekookt en laat je bezinken voor 8 min, met het deksel erop. Daarna drink je het op. Blijf doorgaan tot je resultaat ziet.

    Attentie: De kruid niet opdrinken als je lage bloeddruk hebt. De kruid smaakt lekker, heeft een aroma tussen ne3ne3 en thijm, en heeft geen bijwerkingen. Omdat de kruid hoge bloeddruk daalt, mogen mensen met lage bloeddruk het niet opdrinken. Zo mogen mensen met lage bloeddruk geen knoflook eten.

    Dus mijn raad aan jou is om eerst naar de dokter te gaan voor onderzoek, om beter beeld te krijgen van de situatie, voordat jij aan Marjolein begint!

    Allah ashafi,

    Salaam wa a3lakoem,

    Dankewel voor je advies.. Ik ben naar de huisarts geweest, die heeft me doorverwezen naar een pyscholoog waarmee ik gesprekken kan voeren alleen moet maanden wachten voordat ik aan de beurt kom.. Het is echt een vervelend gevoel. Elke keer ben je bang voor die paniekaanval en dat blijft zo 24/7 dg gaan..
    (K)(K)

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    33
    11-04-2008

    Beste broeder,

    Ik heb al sinds mijn vroege kindertijd last van eczeem. Ben al meermaals naar de dermatoloog geweest en zij diagnosticeerden het als atopisch eczeem. het probleem is dat ik nu 24 jaar ben en het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik smeer me goed in met vette cremes van de apotheek en gebruik wanneer het erg is ook cortisonecreme. Spijtig genoeg keert het probleem steeds maar terug. Wat kan u me aanraden? Dank bij voorbaat

  14. #44
    Aseb7aan

    Reacties
    5.487
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door melie Bekijk reactie
    Beste broeder,

    Ik heb al sinds mijn vroege kindertijd last van eczeem. Ben al meermaals naar de dermatoloog geweest en zij diagnosticeerden het als atopisch eczeem. het probleem is dat ik nu 24 jaar ben en het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik smeer me goed in met vette cremes van de apotheek en gebruik wanneer het erg is ook cortisonecreme. Spijtig genoeg keert het probleem steeds maar terug. Wat kan u me aanraden? Dank bij voorbaat

    Beste zuster,

    Dat u deze eczeem hebt van kinderjaren, en nog niet doorheen gegroeid bent, twijfel ik of u misschien erfelijke aanleg voor hebt, of juist door allergenen en niet-allergenen veroozaakt wordt. Heb vertrouwen in Allah, ook al is het erfelijk, dat is goed te helpen.

    Je kunt de volgende dingen doen:

    1) In de avond, na dat je zich de plekken van eczeem gewassen hebt(alleen met fris water), en droog hebt gemaakt, kunt u de olie van Nigella sativa (Al 7abba assauda) erop smeren en zo laten tot de ochtend. Na een week, heb je resultaat.

    2) drink zoethoutthee (3irq assoes) of fenegriekthee ( al 7elba of Al 7ilba), twee keer per dag. Je kunt wisselen, telkens van kruid.

    Want zij hebben een cortisol werking, en geven geen bijwerkingen. Als u gewone thee wil drinken, drink dan rooibos in plaats van groene thee.

    Attentie: Drink geen zoethout als u hoge bloeddruk hebt. Gebruik zoethout niet langer dan 6 weken. Fenegriek kunt zo lang als u wil gebruiken, het is vrij van bijwerkingen. U zou het een maand wel redden.

    3) Schaf lijnzaden aan bij de tuinen. Ga ze thuis malen en bewaar ze meteen in de koelkast. Elke ochtend, en avond of namiddag en avond drink je een lepel gemalen lijnzaden met lauw water, en wat zoetigheid is ook aangeraden (Ik zou honing kiezen).

    4) Vermijd stress en psychische druk.

    Allah ishafi

  15. #45
    all eyes on me

    Reacties
    8.204
    05-03-2009

    ik voel me soms dagen lusteloos, heb veel hoofdpijn en voel mij soms echt ziek zwak en misselijk. nee ik ben niet zwanger
    Wat zou het zijn?