1. #181
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Oumnia_91 Bekijk reactie
    Dankjewel Massin voor je berichtje!!

    Ik vind het echt prachtig dat je mensen probeert te helpen en te adviseren.
    Ik volg al een tijdje alle adviezen en ik heb veel van je geleerd, moge god daarvoor insha'Allah jouw dromen waarmaken en jou belonen in het hiernamaals.

    Kreeg je tijdens je opleiding trouwens ook Islamitische geneeskunde?
    Ik vraag dat omdat ik zie dat veel van je adviezen op basis van de Islam zijn gebasseerd. Dat zou wel fantastich wezen.
    Salam beste zuster,

    Dank je wel dat je geinteresseerd bent, in deze mooie wetenschap.
    In Nederland krijg je geen Islamitische geneeskunde, maar deze heb ik gehad en nog steeds bij tal van Arabische-Islamitische wetenschappers in Egypte, Jordanie en Marokko.

    Wa shokran,

  2. #182
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door safa82 Bekijk reactie
    Salam alaikkoum,
    Ik wil heel graag zwager worden en als het even kan meteen, dus vrtelt u me maar wat ik kan doen om alles een handje te helpen?
    Salam beste zuster,

    Als u zwanger wilt worden zegt mij niets. Wij als deskunigen grijpen in bij de oorzaak van onvruchtbaarheid. En deze zijn er veel, en jij hebt me niet verteld wat u tegenhoudt om zwanger te raken. Hebt u onderzoek aan gedaan? Het kan ook zijn dat uw man onvruchtbaar is. Het kan kan ook zijn dat jullie allebei kerngezond en vruchtbaar zijn, maar omdat wij leven in tijd van snelheid willen we alles zo snel mogelijk bereiken. Als u nog voor kort getrouwd bent, geniet van uw tijd zonder kinderen met uw lieve man zal, en de kinderen komen inshallah op de juiste tijd.

    Ik hoor nog van jou, waar dat aan ligt

    Wassalaam,

  3. #183
    MVC Lid

    Reacties
    23
    29-07-2008

    ik ben meer dan 30kg aangekomen na me zwangerschap
    het moet er echt af want ik loop momenteel risico op me gezondheid
    kan je mij een advies geven om het 1 en ander kwijt te raken
    of heb je goeie tips...
    en helpt afslanken via pillen of moet ik mij daar verre van houden?

  4. #184
    .:Allahie hawnkoum:.

    Reacties
    1.927
    11-11-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Beste broeders en zusters in Islam,

    Ik medisch deskunig, en ervaren op het gebied van homeotherapie en voeding...ik zou het op prijs stellen mijn broeders en zusters te helpen ter wille van Allah. Ik vraag niets ervoor, en ben klaar voor jullie problemen. Moge Allah jullie allen oplossen van de pijn, en tevreden stellen over wat jullie hebben en niet hebben.

    Wassalaam alikom,
    As salaam ou aleikom Massin!

    Allereerst vraag ik Allah swt om je te belonen, voor de moeite die je voor ons neemt. Je advies is correct en bovenal Islamitisch getint, wat ik mashaAllah zo mooi vind!

    Als je naast alle andere vragen even tijd hebt, zou ik graag twee vraagjes willen stellen. Het eerste is best een raar vraagje. Mijn mama kampt met ontzettend veel gezondheidskwaaltjes (Alhamdoulilah), waar je er al een paar van in deze topic beantwoord hebt. Alleen adviseer je ergens dat de schil van granaatappel, goed is bij maagzuur (mahida) wat zij reeds jaren geleden heeft uitgeprobeerd. De dokters hebben haar hier ook al medicijnen voor voorgeschreven, maar niets lijkt te helpen. Bij dagen heeft ze echt echt pijn daar, dat ze zich amper kan veroeren. Ze heeft al een hele tcheck-up achter de rug, maar waloe Ken jij hier mss een Islamitisch middel op inshaAllah? Verder is ze heel de dag druk in de weer en als ze even gaat zitten, stijgt alle warmte op naar haar gezicht. Ze wordt dan heel rood en dat enkel bij het zitten. Ze is wel een migraine-patiënt, dus gaat sowieso gepaard met pijn soms alleen begrijpt ze die warmte niet

    En dan nog een laatste vraagje (ok smeahli smahli het zijn er drie, I know), maar ken jij goede voedingsmiddelen om diabetes tegen te gaan? Mama is een vrouw van 53 jaar en het zou echt erg zijn, moest ze levenslang ook al dagelijks aan een vierde pil of (nog erger Allahi fed) spuiten afhankelijk zijn. Ik heb gehoord dat groenten (voornamelijk witte kool en broccoli) erg goed zijn voor haar. Heb jij mss andere tips?

    Alvast djazakAllahoe gairan, ook al kun je me niet verder helpen

    Ma3a salama

  5. #185
    MVC Lid

    Reacties
    8.037
    16-06-2004

    Wat is goed tegen hoofdpijn..? Ik heb wel migraine maar het is niet zo dat ik elke dag migraine heb maar wel bijna elke dag hoofdpijn..

    Ik ben het echt zat geworden want ik heb het al jaren..

    Δℓℓαн ιяα7мɛκ ℓιɛʌɛ ʓʋsƨ!De mooiste bloemen worden het eerste geplukt, jij was niet mooi maar prachtig!20/08/2011


  6. #186
    Bijna Lid

    Reacties
    1.802
    22-01-2006

    Citaat Geplaatst door MissThang Bekijk reactie
    Wat is goed tegen hoofdpijn..? Ik heb wel migraine maar het is niet zo dat ik elke dag migraine heb maar wel bijna elke dag hoofdpijn..

    Ik ben het echt zat geworden want ik heb het al jaren..
    Misschien spanningshoofdpijn in combinatie met migraine?

  7. #187
    MVC Lid

    Reacties
    8.037
    16-06-2004

    Citaat Geplaatst door Katje_ Bekijk reactie
    Misschien spanningshoofdpijn in combinatie met migraine?

    Ik weet het echt niet.. ik heb het heel vaak gewoon en zolang

    Δℓℓαн ιяα7мɛκ ℓιɛʌɛ ʓʋsƨ!De mooiste bloemen worden het eerste geplukt, jij was niet mooi maar prachtig!20/08/2011


  8. #188
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door nurah Bekijk reactie
    beste massin, nog bedankt voor je tips tegen acné (pagina 2)
    waarschijnlijk heb ik (al jaren) candida infectie, wellicht heb ik daardoor de acné gekregen. wat helpt volgens jou bij een candida infectie?
    ik ben van plan zo'n candida-dieet te volgen (geen suikers,witmeel, melkproducten etc.) maar dat lijkt me echt moeilijk vol te houden, omdat ik vaak zo'n sterke behoefte heb aan suiker
    er wordt vaak aangeraden geen brood (vanwege de gist ook) en pasta te eten, maar volkorenbrood en pasta kan toch vast niet zo kwaad?

    bedankt voor je hulp!
    Salam beste zuster,

    Wie zegt dat u al jaren lang candida infectie hebt? Als u dat denkt, dan moet je nog een keer denken. Candida infectie is erg voor woorden, en heeft verschrikkelijke symptomen die niet te vergelijken zijn met acne. En acne wordt door andere triggers veroorzaakt.

    Candida albicans is een gistje dat van nature voorkomt in het menselijk lichaam, maar onder bepaalde omstandigheden kan gaan vermeerderen.
    Dit levert dan een scala aan acute problemen op, die snel behandeld moeten worden.

    Zo kan het gebeuren dat er uitwendige, plaatselijke infecties onstaan, bijv. in de mond, oren of vagina. Ernstiger wordt het, als de Candida albicans in het spijsverteringssysteem of bloed gaat woekeren. In dit stadium spreekt men van Candidiasis. De behandeling bestaat uit fluconazol.

    Natuurlijk zijn er natuurlijke middelen voor, maar bij jou zie ik geen aanleiding ze aan te bieden. Jij mankeert ook niets, je bent ver genoeg van C.albicans. Dus gaat uzelf niet verbieden van bepaalde voedsel, en eet gezond en met mate.

    Wassalaam,

  9. #189
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door MooieJurken85 Bekijk reactie
    ik ben meer dan 30kg aangekomen na me zwangerschap
    het moet er echt af want ik loop momenteel risico op me gezondheid
    kan je mij een advies geven om het 1 en ander kwijt te raken
    of heb je goeie tips...
    en helpt afslanken via pillen of moet ik mij daar verre van houden?
    Beste zuster,

    Het afslanken via pillen moet je van verre houden. Ik raad jou de volgende dingen te doen, om af te vallen:

    1) Bewegen - Bewegen - Bewegen. Doe mee aan actief sport drie keer per week, of loop onophoudend ieder dag half uur. Zonder sport en oefeningen bereik je niet veel!

    2) Postelein zaden, 1 lepel voor de lunch, en 1 lepel voor de avondmaaltijd. De zwarte zaden zijn eetbaar.

    3) Begin met grote salade schotel elke dag voor het eten.
    Salade kan bestaan uit onder andere: (sla, tomaat, wortel, radijs, komkommer, paprika, ijsbergsla, kool, peterselie, azijn, kers, aardbei, rucola, koriander, kiwi, peer, appel, ananas, citroen, olijfolie, dille, etc...

    5) Groente soep elke dag. Denk bijv aan: venkel, pompoen, (zoet)aardappel, uien, knoflook, wortels, aubergine, etc...

    Adviezen:
    - Witte suiker, koek, snoepgoed, frisdranken, veel zout, gefrituurd eten en chips zijn afgeraden.
    - Mijd witte brood, witte rijst en spaghetti, maar geef voorkeur aan volkoren zaden.
    - goed kauwen en eet niet snel!
    - Binnen 3 uur mag je niets eten nadat je gegeten hebt, mocht je honger hebben dan kun je de volgende dingen nuttigen, je kunt gebruik maken van: komkommer, peterselie, wortels of amandelen (niet gezout, niet geroosterd) en natuurlijk is regelmatig water drinken of groene thee zonder suiker heel belangrijk.
    - Ochtendontbijt is de aller belangrijkste, dus nooit overslaan.
    - Voldoende, en vroeg slapen is belangrijk. Mits je deze twee dingen niet navolgt, kun je geleidelijk aankomen!
    - Eet 6 keer per dag, 5 keer eet je gelijk na de gebedstijden. Een appeltje is ook voldoende, als je maar eet.

  10. #190
    MVC Lid

    Reacties
    1.375
    13-01-2005

    Massallah wat een topic met veel adviezen.

  11. #191
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door R_achida Bekijk reactie
    As salaam ou aleikom Massin!

    Allereerst vraag ik Allah swt om je te belonen, voor de moeite die je voor ons neemt. Je advies is correct en bovenal Islamitisch getint, wat ik mashaAllah zo mooi vind!

    Als je naast alle andere vragen even tijd hebt, zou ik graag twee vraagjes willen stellen. Het eerste is best een raar vraagje. Mijn mama kampt met ontzettend veel gezondheidskwaaltjes (Alhamdoulilah), waar je er al een paar van in deze topic beantwoord hebt. Alleen adviseer je ergens dat de schil van granaatappel, goed is bij maagzuur (mahida) wat zij reeds jaren geleden heeft uitgeprobeerd. De dokters hebben haar hier ook al medicijnen voor voorgeschreven, maar niets lijkt te helpen. Bij dagen heeft ze echt echt pijn daar, dat ze zich amper kan veroeren. Ze heeft al een hele tcheck-up achter de rug, maar waloe Ken jij hier mss een Islamitisch middel op inshaAllah? Verder is ze heel de dag druk in de weer en als ze even gaat zitten, stijgt alle warmte op naar haar gezicht. Ze wordt dan heel rood en dat enkel bij het zitten. Ze is wel een migraine-patiënt, dus gaat sowieso gepaard met pijn soms alleen begrijpt ze die warmte niet

    En dan nog een laatste vraagje (ok smeahli smahli het zijn er drie, I know), maar ken jij goede voedingsmiddelen om diabetes tegen te gaan? Mama is een vrouw van 53 jaar en het zou echt erg zijn, moest ze levenslang ook al dagelijks aan een vierde pil of (nog erger Allahi fed) spuiten afhankelijk zijn. Ik heb gehoord dat groenten (voornamelijk witte kool en broccoli) erg goed zijn voor haar. Heb jij mss andere tips?

    Alvast djazakAllahoe gairan, ook al kun je me niet verder helpen

    Ma3a salama
    Salam beste zuster,

    Mijn vragen aan jou,
    Heeft jouw moeder maagbacterie? Ik wens me graag de medicijnen te weten die ze neemt.

    Voor migraine, is er Hijama voor nodig, en punt. Ze mag in tussen tijd gebruik maken van Marjoleinthee 2 x per dag, en gemberthee. De kruiden nooit koken, maar bezinken nadat het water uitgekookt is.

    Voor Diabetes.
    Je moet weten dat er twee types diabetes bestaan, en voor twee de types geldt dezelfde dieet.

    Het doel van behandelen is om de visceuciteit (dikte) van bloed te verminderen, en bloedsuiker binnen zijn normale grenzen te behouden, en de alvleesklier te stimuleren om zelf insuline te scheiden.

    Het is afgeraden vlees te eten, en gebakjes, snoepgoed, en frituurolieen, en zuivelproducten.

    Alleen vis, of kamelenvlees, en olijfolie zijn toegestaan. Andere olieen dus vermijden!

    Het focussen op zaden, elke dag.
    Laat uw moeder zaden tot zich nemen, bijv: volkoren tarwe, gerstepap, zilvervliesrijst, erwten, linzen, sojabonen, bruine bonen, gemalen lijnzaden.

    Uit een Duits onderzoek is gebleken dat het eten van zaden, zorgt voor vermeerdering van insuline receptoren in lichaamscellen met 33 tot 37%. Dit betekent dan patienten na een periode 37 % minder insuline gaan innemen of spuiten.

    Groenten en fruit: uien, knoflook, zoetaardappel, artisjok, alle pompoenachtigen, kersen, cactusvrucht, appel, peer...

    Kruiden: Fenegriek, kaneel, korainder, peterselie, tuinkers, gember...

    Bewegen en sport: 4000 meter per dag lopen.

    Als uw moeder aan dit simpele programma zicht aanpast, kan zij gelukkig 100 worden zonder complicaties!

    Dus denk eraan: sport - dieet - zaden -

    Wassalaam,

  12. #192
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door MissThang Bekijk reactie
    Wat is goed tegen hoofdpijn..? Ik heb wel migraine maar het is niet zo dat ik elke dag migraine heb maar wel bijna elke dag hoofdpijn..

    Ik ben het echt zat geworden want ik heb het al jaren..
    Beste zuster,

    Als ik jou ben dan zou ik gaan beginnen met Hijama. Op de eerste pagina heb ik uitgebreid over gesproken. Daarmee wordt Migraine geheel genezen, en zal niet terug komen. Inshallah

    Wat helpt tegen migraine dat is Marjoleinthee te vergkrijgen bij natuurwinkels en Gemberthee maak je uit de verse gemberwortel. En drink je 2 keer per dag, ieder afzonderlijk. Daar heb ik ook over gesproken, bekijk mijn vorige reacties.

    Wassalaam,

  13. #193
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Rania85 Bekijk reactie
    Ik heb echt een hele slechte stoelgang. Soms als ik eet blaast me buik helemaal op. Ik vind dat een heel naar gevoel. Soms pas ik me broek dan niet meer en moet ik echt een knoopje open doen. Wat kan ik doen.

    Ik ben sinds deze week begonnen met gezond eten en 1 product van activia. Maar wat zijn islamitische oplossingen of medische?

    thnx alvast! Gr rania
    Beste Rania,

    1) Voor opgeblazen gevoel in maag kan je venkel gebruiken. Opdrinken, of eten.

    2) Begin jouw slechte stoelgang tegen te gaan met het drinken van twee lepels olijfolie op een lege maag, voor een paar dagen.

    Dan raad ik jou ook aan de onderstaande te houden.

    Voor een goede stoelgang moet je voedingsmiddelen met vezels eten. Deze zitten in plantaardig voedsel als volkorengranen, peulvruchten, fruit, en rauwe lichtgekookte groenten. De goede bacterien in onze darmen overleven door voedingsvezels, dat is de reden waarom jij dagelijks groente en fruit moet nemen. Je lichaam kan geen vezels verteren, deze verdwijnen naar de dikke darm, waar de hongerige bacterien wachten. In dierlijke producten zitten geen vezels.

    Mensen die weinig vezels eten, zullen een harde, droge ontlasting hebben die beperkt in omvang is. Deze ontlasting plakt aan de darmwand, waardoor hard moet worden geperst tijdens de stoelgang. Dit heeft obstipatie en aambeien tot gevolg. Vezels houden water vast, waardoor de ontlasting zachter en omvangrijker wordt en de stoelgang wordt vergemakkelijkt.

    Voordelen van vezels:
    - Helpen bij het creeren van goede stoelgang en spijsvertering
    - Beschermen tegen dikkedarmkanker
    - Hebben goed effect op cholesterol en bloeddruk.
    - Bepaalde vezels, zoals fructosaccharides, remmen echter ook de eetlust doordat ze de afscheiding van hongerstillende hormonen stimuleren.
    - Voldoende vezels helpen mee aan verwijdering van afvalstoffen, het voorkomen van vetopslag.
    - En meer...

    Wassalaam,

  14. #194
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Citaat Geplaatst door Dieetfreak Bekijk reactie
    na jaren dieet en allerlei senne-middelen slikken, heb ik een slechte stoelgang. ik ben bang dat ik door dezre producten sneller darmkanjker kan krijgen, hoe kan ik weer mijn darmflora herstellen?
    Salam beste zuster,

    Wat u hebt gedaan is erg slecht. Extreme dieeten en senna kruid, vermijden we in alle omstandigheden. Het gevaar achter senna kruid, is dat bij lang gebruik de darmslijmvlies eraf kan gaan, waardoor deze uitgescheiden kan worden in het toilet. Het laxeert sterk en binnen een paar uurtjes zie je het effect al in diarree vorm. Het idee achter, is dat zij er voor zorgen dat jij geen voordeel haalt uit jouw voeding en niet lang in jouw darm blijft, maar sneller uitgescheiden wordt in de w.c zodat je niet aankomt. Mensen die deze techniek gebruiken, zijn degene die niets weten van wetenschap en voeding.

    Als u mijn reacties leest hiervoor, dan zul je genoeg weten waaraan je nu kan focusen.

    Darmflora krijg je door:
    - Vezels (plantaardig voedsel)
    - Probiotica
    - Prebiotica

    Wassalaam,

  15. #195
    MVC Premium

    Reacties
    1.923
    21-03-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door cherinne Bekijk reactie
    ten eerste wil ik je bedanken voor je hulp hier in het forum

    klopt ik heb nu een chronische urticaria , hamdoulillah dat er pilletjes zijn, want anders zou ik nooit van mijn leven kunnen genieten, door dat verschrikkelijk jeuk en uitslag in mijn hele lichaam

    mag ik u vragen waar ik kan die ''immuunmodulerende therapieën'' volgen?
    ik ben grondig onderzocht, mijn nieren, lever, schildkleer enzo... maar niks was te vinden

    de dokter zei van het kan ook zomaar weg want het is ook zomaar gekomen

    mag ik je nog iets vragen?
    ik heb vorige jaar laast gehad van pijn in mijn voorhoofd, waar mij pony is, bij de haarwortel ofzo, weet niet hoe dat heet, mohim, dus ik had pijn voor een paar dagen en later merkt ik dat ik wat kaler ben geworden, je kan door mijn pony kijken zeg maar, weet je hoe dat kan komen?
    hoop dat ik duidelijk ben
    up voor mijn vraag