1. #1
    AllemaalZelfgemaakt

    Reacties
    9.112
    14-06-2006

    Wie heeft er verstand van gordijnen?? ( hier komen)

    ahlaan wasahlaan,

    Voor mijn nieuwe huis wil ik nieuwe gordijnen laten maken heb voor mijn slaapkamer al besteld dus binnen drie tot vier weken zijn ze klaar! Heb vitrage besteld tot aan de vensterbank en gordijn tot aan de grond
    Ik heb eigenlijk geen verstand van gordijnen, na de besteling dacht ik oh jeee hoort het wel zo vitrage kort in de slaapkamer of moet het het zelfde lengte hebben net als de gordijnen zelf????

    Nu wil ik ook voor de woonkamer, en de andere slaapkamers bestellen maar wat voor model is helamaal in en op welke winkels kan ik mooi betaalbare gordijnen bestellen
    en is rol gordijnen beter dan gewoon normale gordijn waarom wel en waarom niet

    alvast bedankt dames!!

    groen krijg je zeker als je me helpt!

    Groetjes Qwerty
    Mirikan

  2. #2
    AllemaalZelfgemaakt

    Reacties
    9.112
    14-06-2006

    Ik ga nu offline kom straks wel, hoopelijk dat ik wel reactie`s krijg
    Mirikan

  3. #3
    lalla

    Reacties
    117
    16-12-2008

    ik vind het mooier als vitrage + gordijn allebei kamerhoog zijn, maar smaken verschillen natuurlijk!!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.371
    12-07-2005

    Pesoonlijk zou ik voor boven voor rolgordijnen of vouwgordijnen gaan. Dat is zo makkelijk en praktischer. Ik zou wel voor zonsverduisterende rolgordijnen gaan. Voor mijn eigen slaapkamer heb ik een vouwgordijn (zonsverduisterend) in de kleur van mijn kamer, in de babykamer heb ik een rolgordijn in de kleur van de babykamer en in de kamer van mijn zoon heb ik een witte rolgordijn (niet zonsverduisterend), maar heb daarnsaat ook een kant en klaar gordijn opgehangen voor de nacht (ook in de kleuren van zijn kamer) Ik vind het erg leuk staan!

  5. #5
    AllemaalZelfgemaakt

    Reacties
    9.112
    14-06-2006

    Heb je mieschien foto`s Faatje?
    Mirikan

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    15.429
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door faatje76 Bekijk reactie
    Pesoonlijk zou ik voor boven voor rolgordijnen of vouwgordijnen gaan. Dat is zo makkelijk en praktischer. Ik zou wel voor zonsverduisterende rolgordijnen gaan. Voor mijn eigen slaapkamer heb ik een vouwgordijn (zonsverduisterend) in de kleur van mijn kamer, in de babykamer heb ik een rolgordijn in de kleur van de babykamer en in de kamer van mijn zoon heb ik een witte rolgordijn (niet zonsverduisterend), maar heb daarnsaat ook een kant en klaar gordijn opgehangen voor de nacht (ook in de kleuren van zijn kamer) Ik vind het erg leuk staan!

    je moet juist geen zonsverduisterend nemen,want ik neem aan dat je juist veel licht in een woonkamer/slaapkamer wil. Wil het donker hebben,dan kan je altijd overgordijnen doen (wat het ook nog eens mooi oogt)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.371
    12-07-2005

    Citaat Geplaatst door tangia26 Bekijk reactie
    je moet juist geen zonsverduisterend nemen,want ik neem aan dat je juist veel licht in een woonkamer/slaapkamer wil. Wil het donker hebben,dan kan je altijd overgordijnen doen (wat het ook nog eens mooi oogt)

    Ik heb juist voor zonsverduistering gekozen, zodat overgordijnen overbodig zijn. Overdag heb ik de rolgordijnen en mijn vouwgordijnen omhoog. Wel heb ik van die plakfolie voor het raam tegen inkijk van buiten. Maar dan heb ik het puur over de ramen boven in de slaapkamers. Beneden vind ik niets mooier dan kamerhoge overgordijnen. Of je nu rolgordijnen hebt of paneelgordijen of glasgordijnen. De finishing touch zijn mooie kamerhoge overgordijnen die het geheel afmaken.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.371
    12-07-2005

    Citaat Geplaatst door mirikan Bekijk reactie
    Heb je mieschien foto`s Faatje?

    geef een sein als je er bent, toevallig heb ik nog fotos staan op de pc van de kinderkamers met het raam in zicht.

  9. #9
    AllemaalZelfgemaakt

    Reacties
    9.112
    14-06-2006

    Citaat Geplaatst door faatje76 Bekijk reactie
    geef een sein als je er bent, toevallig heb ik nog fotos staan op de pc van de kinderkamers met het raam in zicht.
    Ik ben nu voor even onlin maar volgens mij zit je lekkkr te slapen
    Mirikan

  10. #10
    Ik ben zoals ik ben.

    Reacties
    14.987
    10-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    ik hou zelf van kamerhoog voor vitrage's en overgordijnen...

    Zelf heb ik rolgordijnen (lichtdoorlatend), maar het is niet altijd praktisch, als je een keer gewoon naar buiten wilt kijken dan heb je altijd inkijk... plakfolie vind ik niet mooi, dus zou vitrage's praktisch zijn, na bijna 3 jaar heb ik ze nog steeds niet, vind het zo lekker strak en niet te druk...
    **LIKE** **LIKE** **LIKE** als je opzoek bent naar een leuk kado, voor jong en oud...
    http://www.facebook.com/specialdaysz.nl


    El7amdolah 3ala koli 7aal...
    De pen is opgedroogd,de vellen papier zijn opgeheven;alle gebeurtenissen die zullen plaatsvinden,zijn reeds opgeschreven...

  11. #11
    Bollie

    Reacties
    747
    25-12-2005

    waar heb je het besteld?

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    3.793
    13-08-2007

    Smile

    meeste nemen paneelgordijn voor de woonkamer,
    vitrage vind ik persoonlijk mooier,maar ieder zijn smaak natuurlijk
    je hebt voor je slaapkamer vitrage genomen tot de vensterbank,en overgordijn tot de grond zei ,
    meeste ramen hebben een vensterbank dat niet uitsteekt,en ook geen radiator onder je vensterbank,dan heb je de mogelijkheid om vitrage te nemen tot de grond dus evenhoog als overgordijn,

    maar het mooist voor slaapkamer raad ik je aan om gewoon vitrage te nemen tot 1cm a 2cm boven de vensterbank en overgordijn een paar centimeters boven de grond
    ik weet nu niet of je een lage raam hebt

    voor living....zou ik allebei voor kamerhoogte gaan,voor zowel vitrage als overgordijn hetzelfde hoogte,


    ik heb mooie voorbeelden indien u foto's wenst zal ik het hierop plaatsen,het zijn voorbeelden die ik van het internet afhaal en laat zien naar mijn klanten om keuze te maken wat voor model ze willen


    graag hoor ik van je



    waselem zuster en veel sucses

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    96
    16-11-2004

    Goede morgen dame,

    Ik heb zelf voor me hele huis vouwgordijnen en die doe ik nooit dicht, dus half open en daarnaast heb ik overgordijnen met een lengte van kamerhoogte. voor de slaapkamers heb ik voor de verduisterende overgordijnen gekozen in het donkerbruin dat sluit percies bij mijn koloniale houtenvloer.
    En voor de woonkamer heb ik ook overgordijnen in het zwart! Alle overgordijnen die ik in huis heb zijn velours en die heb ik bij Hema besteld.
    Het resultaat is heel erg verbluffend en vooral mijn woonkamer de comibatie met zwart velours overgordijnen staat heel erg gezellig !

    Hema heeft echt goed service en de kwaliteit is ook heel goed en betaaldbaar, ik ben zeer tevereden over!
    simsam

  14. #14
    AllemaalZelfgemaakt

    Reacties
    9.112
    14-06-2006

    Citaat Geplaatst door littlemuslima Bekijk reactie
    meeste nemen paneelgordijn voor de woonkamer,
    vitrage vind ik persoonlijk mooier,maar ieder zijn smaak natuurlijk
    je hebt voor je slaapkamer vitrage genomen tot de vensterbank,en overgordijn tot de grond zei ,
    meeste ramen hebben een vensterbank dat niet uitsteekt,en ook geen radiator onder je vensterbank,dan heb je de mogelijkheid om vitrage te nemen tot de grond dus evenhoog als overgordijn,

    maar het mooist voor slaapkamer raad ik je aan om gewoon vitrage te nemen tot 1cm a 2cm boven de vensterbank en overgordijn een paar centimeters boven de grond
    ik weet nu niet of je een lage raam hebt

    voor living....zou ik allebei voor kamerhoogte gaan,voor zowel vitrage als overgordijn hetzelfde hoogte,


    ik heb mooie voorbeelden indien u foto's wenst zal ik het hierop plaatsen,het zijn voorbeelden die ik van het internet afhaal en laat zien naar mijn klanten om keuze te maken wat voor model ze willen
    graag hoor ik van je



    waselem zuster en veel sucses

    Graag wil ik voorbeelden zien meid!!

    erg bedankt voor je tips!
    Mirikan

  15. #15
    Bollie

    Reacties
    747
    25-12-2005

    waar heb je ze nou besteld?