1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Post ongestelde vrouwen, niet vasten?

    Citaat Geplaatst door LaDy AdiLa
    nou ik heb een vraag en ik hoop dat een van jullie hem kan beantwoorden:

    [GLOW=burlywood]waarom mag een ongestelde vrouw niet vasten??[/GLOW]
    .

  2. #2
    Most beloved member

    Reacties
    79
    28-11-2001

    Simpel: omdat je onrein bent, en als je onrein bent kan je niet vasten en vasten zonder bidden is niet geldig! Snappie?
    Life is what you make it...Think about it...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    104
    20-10-2002

    Origineel gepost door LaDy AdiLa
    maar wij vasten toch om te voelen hoe de arme mensen zich voelen?
    maar die arme vrouwen worden toch ook ongesteld? hebben zij dan opeens eten??? nee toch, dus wij moeten eigelijk ook vasten in de onreine pirioden
    het vasten is niet alleen om te voelen wat de arme mense voelen maar het gaat er ook om dat je je lichaam reinigt ez enz. Je mag bijvoorbeeld ook niet een qoraan vastpakken en gaan lezen als je ongesteld bent omdat je onrein bent dus dan mag je ook niet bidden en als je niet mag bidden dan kan je dus ook niet vasten want je vasten is niet geldig als je de salaat niet verricht. Maar het gaat er echt niet alleen maar om dat je je moet voelen hoe de arme zich voele. Maar ff een vraagje aan jou?? ben jij islamitisch opgevoed??
    @1234567890/°qwertyuiop*asdfghjkl<z]xcvbnm,.-§!"#$%&_()'?~|>=:;/*-+,

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    555
    11-09-2002

    In de koran staat dat je dan niet onrein bent dus dan mag je ook niet vasten dat is gewoon de waarheid dus waarom zou je nog naar diepere redenen zoeken?
    Vrees allah en weet dat allah ( swt) alles ziet wat jij doet

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    104
    20-10-2002

    Origineel gepost door LaDy AdiLa
    ja, hoezo?
    was gewoon een normale vraag hoor was niet aanvallend bedoeld ofzo was er gewoon nieuwsgierig naar vandaar
    @1234567890/°qwertyuiop*asdfghjkl<z]xcvbnm,.-§!"#$%&_()'?~|>=:;/*-+,

  6. #6
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Omdat het vasten en bidden, eigenlijk contact leggen is met je Schepper.

    Als jij op bezoek gaat bij iemand, ga je toch ook niet zonder eerst jezelf netjes en schoon te maken ..

    Als het je Schepper is, moet je al helemaal tiptop uitzien, en zowel innerlijk als uiterlijk schoon zijn.

    Bovenal , heeft Allah swt, ongetwijfeld rekening willen houden , met het bloedverlies vd vrouw en haar pijn en haar hormonen etc. Hoe barmhartig is HIJ!!.. *zucht*


    Op de 1tse plaats gaat het om reinheid van lichaam en geest, die door de menstruatie, nu eenmaal niet continue kan zijn...

    Aan de andere kant, een menstruerende vrouw, haalt haar dagen in, en vast net als iedereen even veel dagen.

    K hoop je vraag een beetje beantwoord te hebben.

    Zal zeker verder voor je zoeken..

    Grtjes Meuslia..

  7. #7
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Mijn reactie was niet helemaal correct :

    Bismillah, Whoever considers the women during their menstruation or post portrum (after delivering birth) unclean is an ignorant of Islam and its beautiful teachings. The reason why Islam prohibited women from praying and fasting during their menstruation is for their own good. Islam gives women a break every month because of the tremendous hardship they endure due to the changes in their hormones, but no Muslim scholar said that they are unclean. Sister Lisa, not everything is found in the Qur'an in details. We have the Sunnah of the Prophet (SAW) who told his wives and the wives of the believers, therefore to all the Muslim women not to pray or fast during menstruation. The Prophet (SAW) said: "If a woman is in mentruation then she can neither pray nor fast." We as Muslims are commanded by Allah in the holy Qur'an to obey Him and obey His messenger. I do agree with you that whoever thinks that women are prohibited from praying and fasting during menstruation because they are unclean is totally wrong, it is rather for the good of women and for their health not to fast. Wallahu A'lam. Wassalam.
    Bron

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    104
    20-10-2002

    Origineel gepost door LaDy AdiLa
    mmm...barmhartig is hij zeker, als ik ongestled ben kan ik nix anders dan eten maar volgens mij begrijpen jullie me niet,

    ik weet heus wel dat je ongesteld bent, je dan niet mag bidden en vasten. maar wij vasten om te voelen hoe de armen zich voeelen, en ook omdat ALLAH dat wil. maar de arme ongestelde vrouwen in arme landen kunnen er toch ook niets aandoen dat ze ongesteld worden, ze blijven om voedsel smeken, toch. maar dan kunnen wij, ongestelde vrouwen, toch ook vasten en dan zien hoe dat is, want in de onreine tijd is vasten het moeilijks ( voor mij dan he)

    het vaste om te voele hoe de arme zich voele i maar een van de zovele redene van de vaste het is niet de enige rede waarom we vaste.
    @1234567890/°qwertyuiop*asdfghjkl<z]xcvbnm,.-§!"#$%&_()'?~|>=:;/*-+,

  9. #9
    AloOo

    Reacties
    3.025
    05-08-2002

    Door je van eten te onthouden, gaat het eerst om enkel, God te gehoorzamen, dat je dan ook honger voelt, is n 2de.

    Zou, iemand met n suikerziekte ook moeten vasten, om te voelen hoe n arme elders met suikerziekte, honger voelt ?

    Neeh, das veelste gevaarlijk voor zn/haar, gezondheid.

    Een ongestelde vrouw, voelt de pijn. Als ze weer vast, voelt ze de honger. Ze kan zich wel degelijk indenken hoe de combinatie zou voelen.

    Alleen n moslim, voelt niet echt exact, de armoede van een mens elders, hij proeft alleen...je eet in de vroege ochtend en in de late avond.

    Arme hongerige mensen, eten soms niets voor 24 uur.

    KadooTje