1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Hoofddoek tijdens Ramadan???

    Citaat Geplaatst door NahlaGirl
    Hoi.
    Ik draag nooit een hoofddoek & altijd make-up.
    Mag ik dat tijdens de ramadan dan niet doen?
    Maar ik doe het dus altijd.
    Nu niet of gewoon wel?
    En is zelfbevrediging voor jongens toegestaan? (sorry rare vraag misschien?)
    .

  2. #2
    kennen & kunnen =........

    Reacties
    563
    24-08-2002

    Re: Hoofddoek tijdens Ramadan???

    Origineel gepost door NahlaGirl
    Hoi.
    Ik draag nooit een hoofddoek & altijd make-up.
    Mag ik dat tijdens de ramadan dan niet doen?
    Maar ik doe het dus altijd.
    Nu niet of gewoon wel?
    En is zelfbevrediging voor jongens toegestaan? (sorry rare vraag misschien?)
    hoofddoek moet je dragen en make-up mag niet en dat geld dus niet alleen voor ramadan. of je het altijd doet of niet. het is tijd dat je het dan niet doet .
    zelfbevrediging voor jongens is altijd al haram geweest dus in ramadan ook dame.
    "Wanneer je één oog op je bestemming gericht houdt, heb je nog maar één oog over om de Weg te vinden."

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    555
    11-09-2002

    Ben je een moslim?
    Vrees allah en weet dat allah ( swt) alles ziet wat jij doet

  4. #4
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Mag je de hoofddoek na de ramadan gewoon weer aflaten!!??
    Nadia

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    23
    28-09-2002

    Origineel gepost door Nadiah
    Mag je de hoofddoek na de ramadan gewoon weer aflaten!!??
    Nadia
    nadiah de islam is geen spel , als de ramadan afgelopen is dan doen we gewoon verder waar we mee bezig waren
    nee meid een hoofddoek hoor je altijd te dragen ,dus ik raad je aan of het vooraltijd op je hoofd zetten of niet , maar speel er niet mee
    nou dat is mijn personelijke mening en voel je niet aangevalen meid

  6. #6
    DesPeratlyInLoVeWhitIslaM

    Reacties
    824
    10-03-2002

    Origineel gepost door Nadiah
    Mag je de hoofddoek na de ramadan gewoon weer aflaten!!??
    Nadia
    Aanbid je de ramadan, of aanbid je Allah SWT...??? Is het niet zo dat Allah SWT altijd leeft, ook na deze maand....!! Dus dan behoor je je hoofdoek altijd op te laten........

    "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....."


    Over masturbatie kan je het volgende lezen...........

    Sjeikh Bin Baaz Moge Allah's barmhartigheid op zijn ziel dalen heeft het volgende gezegd hierover: "de geheimelijk gewoonte (al 3aadah assierieyya) is het bereiken van erectie door middel van de hand wat niet toegestaan is en een schadelijk werking op de mens groot is. Het is een zonde en onrecht tegenover het lichaam. Er is geneeskundig vastgesteld dat masturbatie vele ziekten veroorzaakt die blijvend zijn. We zullen een aantal van die ziektes opnoemen. De scherpheid van het gezichsvermogen worden verminderd. Tevens veroorzaakt het zwakheid op de zenuwenstelsel, de geslachtsdelen groeien niet goed, een aandoening in de teelballen waarbij de man heel snel een erectie kan krijgen en de onderste deel aan de wervelkolom verzwakt waardoor men regelmatig rugpijn krijgt tevens worden het sperma (maniey) van dik en troebel naar doorzichtige zwakke water waar de spermacellen ontbreken Dit beinvloed het nageslacht, waarbij de kinderen zwak en dunnetjes worden geboren en zo blijven, de hersenen kunnen zo beinvloed worden wat als gevolg heeft dat het denkvermogen vermindert."

    Wat het geloof betreft het kan je imaan verzwakken. Masturbatie kan leiden naar nog meer haram. Het kan bijvoorbeeld leiden naar zina, men zou nieuwsgieriger kunnen worden en naar verboden films of foto's kijken waar obscene beelden getoond worden die nog meer leiden naar zina. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat men een gebed mist omdat ie ghoesl (grote wassing) moet verrichten en daardoor elke keer lui van wordt.

    Zoals de profeet gezegd heeft ligt de oplossing in een huwelijk en in het vasten. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand niet de mogelijkheden heeft om te trouwen en het vasten degelijk zwaar vind. Als we ons bezig houden met ibaada (aanbidding) zal men afleiding kunnen vinden inshaa Allah. Voordat men gaat slapen kan men wat Qor-aan gaan lezen en doua's (smeekbedes) doen en zoals de profeet aanbevolen heeft op de rechterzijde te slapen.

    bron: www.al-islaam.com
    ***"Al was de oceaan inkt voor de Woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala zo zou de oceaan zijn uitgeput, voordat de woorden van mijn Heer, SobhanTa'ala ten einde komen''***

    ***''The Sunna is like the Ark of Noah. Whoever embarks upon it reaches salvation and whoever refuses is drowned."***

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.287
    06-09-2002

    wie hou je voor de gek!!!!!
    ik ben blij dat mijn ouders me hebben geleerd mijn geloof te respecteren, en dooor middel van een hoofdoek op en af te doen heb je dus alles behalve respect
    dit is dan ook de reden dat in mijn hoofdoek standaard full time draag en niet zo nu en dan wannneer het MIJ uitkomt......


    ps: bovenstaande bericht: maasallah, wallah heel mooi gezegt

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    29
    02-10-2002

    Hoi desperada

    citaat:
    het bereiken van erectie door middel van de hand wat niet toegestaan

    Mag het ook niet als je al getrouwd bent??
    Je maakt toch bij masturbatie dezelfde beweging als dat je geslachtsgemeenschap hebt? Sorry hoor dat ik dat vraag maar ik moet het even weten.
    :love2:

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    87
    05-03-2002

    Re: Hoofddoek tijdens Ramadan???

    Origineel gepost door NahlaGirl
    Hoi.
    Ik draag nooit een hoofddoek & altijd make-up.
    Mag ik dat tijdens de ramadan dan niet doen?
    Maar ik doe het dus altijd.
    Nu niet of gewoon wel?
    En is zelfbevrediging voor jongens toegestaan? (sorry rare vraag misschien?)
    salaam,

    Het niet dragen van een hoofddoek is een zonde. Het is een feit. Bronnen: Overleveringen van de profeet (vzmh) en de Koran. Omdat het een zonde is, is de kans groot dat je ervoor wordt gestraft in het hiernamaals. Je kunt nu gaan twisten over wat je jongens allemaal wel niet fout doen, maar dat is nu niet aan de orde.
    Verder is het zo dat de Ramadan de maand is van bezinning en vergeving. Allah geeft je de kans je lijstje zondes in te korten. Het is al een zwakheid dat je geen hoofddoek draagt in het dagelijks leven. Maar kun je je zelf niet sterken om minimaal in de Ramadan je intenties vorm te geven van de Islam? Zoals eerder gezegd...Ramadan is ook de maand van onthouding. Dat betekend dat je bepaalde dingen moet negeren. Dit is heel moeilijk, maar mensen dat is de bedoeling van de Ramadan!! Het hoort een beetje zwaar te zijn. Maar ik beloof jullie dit en ik durf te zweren bij Allah...dat als jullie de Ramadan uitvoeren zoals het hoort...je er geen greintje spijt van krijgt. Dit lijkt van dat sentimentele onzin maar mensen het is alles behalve onwaar. Met andere woorden dit maakt het zware gedeelte weer meer dan goed.

    Wat betreft de handelingen die je moet doen in de Ramadan zoals het bidden, dragen van hoofddoek enz. Daarover is er een heel verrassend conclusie, wat weinig mensen ook weten.
    Stel je doet mee aan de Ramadan maar draagt geen hoofddoek. Dan betekent het niet dat je Ramadan ongeldig is. je Ramadan is geldig (mits je het goed uitvoert) maar je wordt wel bestraft om het feit dat je geen hoofddoek draagt. En omdat het Ramadan is, en je je zelf niet kunt sterken om minimaal in de Ramadan je hoofddoek te dragen, zal het extra zwaar wegen.

    En mensen die zeggen dat Islam een gevoel is, maar niet praktiseren...
    Het geloven in God is niet hetgeen wat jou Moslim maakt. Joden en Christenen geloven ook in God. Het zijn de daden/opvattingen je verricht/hebt die je Moslim maakt. Als je dus zegt: ik ben Moslim van binnen, maar ik bid niet, vast niet en draag geen hoofddoek, dan ben je even daadkrachtig als een Jood/Christen, en val je onder dezelfde categorie. je moet je kunnen onderscheiden...dat maakt je Moslim.

    Salaam

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    14
    07-11-2002

    neej tuurlijk niet , je kan niet vasten als je
    ongesteld bent.
    als je vast hoor je dus ook te bidden , maar als je ongesteld bent kan je niet bidden en niet vasten ,
    trouwens staat gewoon vastgeschreven dat je niet moet vasten als je ongesteld bent , maar dat je die dagen wel moet inhalen
    i will life for it , i will be die for it , it's all i wanna be .........moslima that's me

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9
    23-10-2002

    bidden, vasten, de armen helpen, niet roddellen en wijden keleren dragen daar doe ik aan mee, maar een hoofddoek dragen niet. Ben ik dan geen moslim? Serpico!
    Wees jezelf

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    100
    22-10-2002

    Bismiellahie Arahmanie rahiem

    Salaam aleikoem wr wb hala_30

    Alleen allah swt bepaalt of je wel of niet moslim bent...niemand op aarde kan jou daarop beoordeel hamdoelilah...

    Het verschil tussen een ongelovige en een gelovige is het gebed.

    Maar uiterlijk bepaalt niet of iemand moslim is dat doen de daden en de intensie.

    wa salaam aleikoem wr wb

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-11-2001

    als je geen hoofddoek draagt betekent niet dat je geen moslim bent.tuurlijk ben je moslim en trouwens oem zackaria heeft gelijk alleen allah bepaalt of je moslim ben of niet.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-11-2001

    nadiah je gaat toch niet hoofddoek dragen als het ramadan is en als het afgelopen is weer afdoen.dan doe je het toch voor niks. en saloua_85 heeft gelijk .DE ISLAM IS GEEN SPEL.