1. #16
    Rechtvaardig.

    Reacties
    425
    19-01-2004

    Origineel gepost door salouanadoria
    Asalaam 3aleikum...

    Inderdaad..als je het logisch bekijkt ben je bij epilatie van de wenkbrauwen inderdaad bezig met het niet-tevreden zijn van Allah's schepping...

    Maar Allah oe A3lem...ik heb er jammer nog nooit daliel over gelezen waarom het niet mag..

    Ma3asalama,
    Hier ben ik het niet mee eens. je mag als vrouw ook je haren verfen(behalve zwart) en dat heeft niks te maken met niet tevreden zijn met wat Allah swt je gegeven heeft.


    wat amanalah zegt zou best kunnen wa Allahu a3lam.


    mersenair: ghair inshaAllah. samen komen we er wel uit.
    Overgeleverd door Abu dhar: De profeet (vzmh) zei tegen mij: Zeg de waarheid ook al is die hard. (door Ibn H’ibbaan)

  2. #17
    Rechtvaardig.

    Reacties
    425
    19-01-2004

    Origineel gepost door soloryder
    salamo aleikom wa rahmato allahy wa barakatoho,

    ik heb alle reacties gelezen mashaa allah, inderdaad je mag ze niet epileren, dalil heb je gezien en gelezen.

    en ik zie dat jullie allemaal zoeken waarom is het haram is!!!wala 7awla wala kowata ela belah,
    heb je in een van de Hadith gelezen dat iemand ons profeet vraag om wat voor reden het Haram is>?
    okhty fe dien als Sahaba iets haram van Profeet horen ongacht het Koraan is of Hadith, ze volgen het gewoon en zonder te vragen waarom!
    Asam3 wa Ta3a.
    je mag van mij verder zoeken maar je gaat gewoon je tijd verspillen in iets wat niet nuttig is,en tijd verspillen is Haram, Yam Kiyama word je erover gevraagd, ik zal zeggen bestijd je tijd om iets te leren.
    wa allaho a3lam

    wa a3anaki allah.
    wa 3aleikomo salam broeder,

    het is een vraag die mij vaker wordt gesteld. mijn zusjes bijvoorbeeld wilden hun wenkbrauwen epileren. ik zei ze dat dat haram was en liet ze daliel zien maar ze vroegen me 'waarom' tja dat wist ik dus niet.

    in de islam heb je overal een reden voor waarom we geen alcohol mogen drinken waarom we geen zina mogen plegen waarom we geen muziek mogen luisteren waarom we als vrouw ons haar en lichaam moeten bedekken waarom we de salaat moeten verichten moehim alles.

    we weten dat die dingen haram zijn en waarom ze haram zijn. van wenkbrauwen epileren weten we dat het haram is en ik ben er zeker van dat het ook een reden heeft en die wil ik graag weten.

    Wa Allahu a3lam.
    Overgeleverd door Abu dhar: De profeet (vzmh) zei tegen mij: Zeg de waarheid ook al is die hard. (door Ibn H’ibbaan)