1. #1
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    jammie jammie

    Champignontaart

    Ingrediënten:
    6 plakjes bladerdeeg, 1 eidooier, 250 g broccoli, zout, 1 blik vleesragoût (400 g), 100 g Maasdammer kaas, 750 g gedroogde peulvruchten (voor de steunvulling)
    Bereiding:
    Verwarm de oven voor op 200 °C. Leg de bladerdeegplakjes op elkaar en rol het uit tot een cirkel van ca. 30 cm doorsnede. Bekleed de springvorm met het deeg.
    Prik de bodem regelmatig in met een vork. Leg een groot stuk bakpapier op het deeg en strooi de steunvulling hierop. Bestrijk de deegrand met ei. Bak de taart ca.
    20 minuten in het midden van de oven. Verwijder het bakpapier en de steunvulling en bak de bodem nog ca. 10 minuten. Verwijder voorzichtig de springvorm.
    Verdeel de broccoli in kleine roosjes. Kook de broccoli in ca. 4 minuten beetgaar. Spoel het af onder koud water en laat het uitlekken. Verwarm de ragoût. Snijd de
    kaas in blokjes en roer ze samen met de broccoli door de ragoût, tot de kaas net begint te smelten. Schep de ragoût in de taart. Serveer het gerecht met een
    tomatensalade.
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    109
    11-10-2002

    Hey meid, bedankt voor je recept ik ga hem zeker uitproberen alleen me vraag is......heb je nog meer recepten? ik heb je net een berichtje gestuurd ik hoop dat je me nog meer toemailt.

  3. #3
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    waarom staat je recept bij huwelijk en islam en niet bij cuisine?????

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  4. #4
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Hoi Beppie,

    Deze recepten staan daar ook hoor, alleen ik vind het leuk om hiero ook recepten voor de meiden te plaatsen.
    Er staan nergens recepten alleen verhalen over jongens en liefde enzo
    De liefde van de man gaat door de maag!!

    dus niet mokken maar wokken
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  5. #5
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    Origineel gepost door HAJET75
    Hoi Beppie,

    Deze recepten staan daar ook hoor, alleen ik vind het leuk om hiero ook recepten voor de meiden te plaatsen.
    Er staan nergens recepten alleen verhalen over jongens en liefde enzo
    De liefde van de man gaat door de maag!!

    dus niet mokken maar wokken

    oke dan

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  6. #6
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Beghrir (pannenkoeken)

    1 kg bloem
    verse gist
    zout
    1 ei
    3 eiwitten
    4 eetlepels boter
    4 eetlepels vloeibare honing

    Stort de bloem op een werkvlak, strooi er wat zout over en maak een kuiltje in het midden.
    Los de gist op in voldoende lauw water en klop er het ei in los. Doe het water in het kuiltje en begin de vloeistof door de bloem te werken.
    Voeg telkens wat lauw water toe als het deeg te droog wordt en maak zo een elastisch beslag dat dikker is dan voor gewone pannenkoeken en dunner dan brooddeeg. Laat het deeg onder een theedoek op een warm plekje rijzen tot het volume verdriedubbeld is.
    Klop de drie eiwitten los, doop er een stuk opgevouwen keukenpapier in en strijk hiermee de bodem van een verwarmde pan (niet heet) met anti-aanbaklaag in.
    Schep er nu een flinke pollepel deeg in en draai met de pan tot het beslag zich mooi over de bodem verdeeld heeft. Draai de pannenkoek na 2 minuten om en bak hem aan de andere kant.
    Smelt de boter in een steelpannetje en los er de honing in op.
    Leg de pannenkoek op een voorverwarmd bord en strijk hem in met het honing-boter-mengsel.
    Dompel de bodem van de pan in koud water, zodat de pan voldoende afkoelt (anders krijg je straks geen gaatjes meer in de pannenkoek), strijk er weer wat eiwit in en bak de volgende pannenkoek. Leg die bovenop de eerste en strijk 'm weer met honingboter in. Bak zo het beslag op en serveer de pannenkoeken warm of lauw (de honingboter zorgt ervoor dat de pannenkoeken niet aan elkaar plakken).
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  7. #7
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Loempia kip
    Benodigheden:

    1 pond spercie bonen
    1 blikje maïs
    1 pond kipfilet
    1/2 pond taugeh
    1 kool
    tomaten ketchup
    1 peper
    2 teentjes knoflook
    1 ui
    zwarte peper aromat
    2 tomaten
    1 pakje loempiavellen (40 stuks)
    Bereiding:
    Snij de spercieboontjes in fijne stukjes, en ook de kool en taugeh. Kook de kipfilet uit met een beetje water, zout en zwarte peper. Laat het afkoelen en pluis het uit.

    Snij de ui in fijne stukjes en bak het in een pan met een beetje olie en voeg dan je kip en je tomaten erbij. Laat het 3 min doorbakken en voeg dan alle groenten samen in de pan. Laat het niet te lang door bakken (3 min.). Zet dit in een vergiet zodat het kan uitlekken, als het is afgekoeld kun je de loempia's rollen.

    Voor het serveren moeten de loempia's gebakken worden in een pan met hete olie. Haal eerst de loempia's door een geklutst ei dat een beetje is aangelengd met water. Bak het in hete olie.
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  8. #8
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Hier een snack, ook met bladerdeeg maar ook heeeel lekkkkker...

    Kleine vispastilla.

    1 pakketje bladerdeeg (die van tien stuks in de super)
    300 gram kabeljauw fitet (uit de markt)
    200 gram sumuri
    200 gram garnalen (roze)
    koriander
    knoflook (alleen als je wilt hoeft niet perse)
    uien
    mihoun
    de kruiden die je ook in de marmita doet
    een beetje zout

    Je bakt eerst de vis gaar in een pannetje, gooit de gesnipperde uien erbij en de knoflook, dit bak je een beetje aan, dan doe je de koriander erbij, gelijk erachter na de kruiden en zout.

    Je kookt de mihoun, dit doe je bij je vismengsel..

    laat het afkoelen.

    haal de bladerdeeg uit elkaar en laat dit ontdooien.

    dan doe je de vismengsel als die afgekoeld is in de bladerdeeg en dan klap je deze dicht.

    Oven voorverwarmen en in de oven doen.

    Wachten tot ze goudbruin zijn en dan zijn ze klaar...
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  9. #9
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    ik zie ook veel fouten in vooral bij dat recept van chebakia
    Koningin van Marokko.nl


  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    2.782
    04-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    iwa know it all waarom kom jij niet met een goede versie van loempias maken dan zeg ik wel welk loempias het beste zijn
    safie is dat een goedde voorstel laat het me weten thaal yasmientje
    Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    201
    03-10-2002

    Salaam,
    volgens mij kent tangia 19 het woord variatie niet!
    keuken is net wetenschap: is elke keer uitproberen, en kies je het beste,
    sommige kunnen alleen maar praten!
    ==>i3mal lidunjaka kaanak sata3ischoe abada, wa 3mal liagiratik wakaanak sawfa tamoetoe 3ada.

    ==>laysa alfata man jakoeloe kana abi,wa ina ma alfata man jakoeloe ha anada.

  12. #12
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door dinara
    Salaam,
    volgens mij kent tangia 19 het woord variatie niet!
    keuken is net wetenschap: is elke keer uitproberen, en kies je het beste,
    sommige kunnen alleen maar praten!
    ik snap het heel goed wat variatie is dinara!!!!!!!!!!!!!! en ik had het niet tegen jou begrepen??en wat over die opmerking van sommige kunnen alleen maar praten.............ik lach me kapot..ik kan bijna alle recepten wat koekjes betreft en kan ook koken dus hou nou maar je smoel dicht oke?
    Koningin van Marokko.nl


  13. #13
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    nou nou nou Tangia19 waar blijven je geweldige recepten????

    En niet zo katten ja tegen Dinara ga liever recepten plaatsen!!
    Je moet zelf je gore smoel dicht houden aardappel zonder hersens.
    Of ik zal je met je giftige opmerkingen steeds naar mij ik ben er maar niet op ingegaan ik vind dat je erg jaloers en gemeen reageert en ik twijfel of je wel goed kan koken betweter.

    POEP MAAR IN JE BROEK VERDORIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  14. #14
    Dum Dum Elite

    Reacties
    15.286
    08-02-2002

    wie heeft er een recept voor een koude vis salade

    Als ik je zie..Wil ik je vasthouden..Heel lang..Zonder iets te zeggen.. En dan zachtjes fluisteren in je oor dat ik van je hou


  15. #15
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door HAJET75
    nou nou nou Tangia19 waar blijven je geweldige recepten????

    En niet zo katten ja tegen Dinara ga liever recepten plaatsen!!
    Je moet zelf je gore smoel dicht houden aardappel zonder hersens.
    Of ik zal je met je giftige opmerkingen steeds naar mij ik ben er maar niet op ingegaan ik vind dat je erg jaloers en gemeen reageert en ik twijfel of je wel goed kan koken betweter.

    POEP MAAR IN JE BROEK VERDORIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    zeg hajat75...heb ik je uit gescholden ofzo dat je zo reageerd??en wat betreft dat jaloerse gedoe wat je zei,ik ben helemaal niet jaloers op je en ik zei alleen maar dat dat recept fout was.Voor de zekerheid had ik het aan mijn ma gevraagd of het klopt van dat recept en het klopt...mijn excuses
    Koningin van Marokko.nl