1. #1
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Het aanraken van de Koran door ongelovigen

    Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb laatst de Koran gekocht (aanbieding ) en nu heb ik ergens gelezen dat het voor ongelovigen verboden is om de koran aan te raken.

    Volgens mij gold deze regel alleen voor de originele en dus Arabische versie en niet voor vertalen dus je zou zeggen: geen probleem. Maar mijn versie is zowel in het Arabisch als het Nederlands. Halve bladzijde is Arabisch, andere helft Nederlands.

    hoe zit het mag ik als ongelovige dit boek aanraken (heb ik al gedaan) of is dit verboden omdat de originele versie er ook inzit?
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    654
    08-09-2002

    Zo zo.....wie had dat ooit gedacht? Tempelier die de Koran koopt. Mag ik vragen wat je beweegredenen waren? (hopelijk geen verkeerde intentie)

    Helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik heb wel een vermoeden maar weet niet zeker of dit ook echt zo is. (Was aub in ieder geval wel je handen voordat je de koran pakt/leest!)

  3. #3
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Geen verkeerde intentie, ik leer gewoon graag. Daarbij vind ik het wel iets wat leuk is om in huis te hebben, is dat verkeerd?

    Ik was altijd mijn handen en douche elke dag, is dat genoeg?

    Is er iemand anders die de regels hieromtrent kent?
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.376
    02-09-2003

    Ik zal inshAllah bewijs zoeken, maar het lijkt me van niet, hoe moet je anders de islam leren kennen?? Want Yusuf Islam (Cat stevens) die heeft ook eerst de hele koran gelezen alvorens muslim te worden, en zo zijn er nog talloze voorbeelden van mensen die eerst de qoran lezen en daarna muslim worden.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    654
    08-09-2002

    Origineel gepost door Tempelier
    Geen verkeerde intentie, ik leer gewoon graag. Daarbij vind ik het wel iets wat leuk is om in huis te hebben, is dat verkeerd?

    Ik was altijd mijn handen en douche elke dag, is dat genoeg?

    Is er iemand anders die de regels hieromtrent kent?
    Dan is er niets mis mee. Sommige mensen kopen de koran in deze tijd vooral om bepaalde teksten te kunnen citeren om ze vervolgens volledig uit hun context te halen. Dat bedoelde ik met de verkeerde intentie hebben. Maar als het puur interesse is dan is er mijns inziens niets verkeerd aan.

    (wat het handen wassen betreft; ik bedoelde meer je handen wassen op het moment dat je de koran uit je boekenkast trekt)

    Maarruh...broeders en zusters, is er niemand die hier het juiste antwoord op kan geven?????

  6. #6
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Mag de ongelovige een vertaalde Qor-aan aanraken?

    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu


    Vraag: mag de ongelovige een vertaalde Qor-aan aanraken?



    Antwoord:


    De vertaling van de Qor-aan is in werkelijkheid een interpretatie van de betekenis van de Qor-aan en niet de Qor-aan zelf. De ongelovige mag deze Qor-aan aanraken als de reden hiervoor is dat hij de betekenis van de Qor-aan wil begrijpen en hier nut wil uit halen en dat het hem vervolgens zal aanzetten om moslim te worden.

    Zelfs wanneer de Qor-aan in het Arabisch in hetzelfde Boek gedrukt werd. Zo ziet men soms dat de Qor-aan langs links en de vertaling langs rechts is, of de Qor-aan langs boven en de vertaling er onder enz.

    Sheikh ‘Abdoellaah Ibn ‘Abdoerrah’maan Al-Djibrien

    Bron: Mag de ongelovige een vertaalde Qor-aan aanraken?
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  7. #7
    Rechtvaardig.

    Reacties
    425
    19-01-2004

    dat lijkt me niet! hoe moet een ongelovige zich ooit bekeren tot de islam als hij/zij de koran niet eerst mag/kan lezen?
    Overgeleverd door Abu dhar: De profeet (vzmh) zei tegen mij: Zeg de waarheid ook al is die hard. (door Ibn H’ibbaan)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    33
    11-02-2004

    een ongelovige mag de koran aan raken met de intentie iets te willen leren van de islam, er moet hier van te voren wel de woedoe verricht worden als ik het goed heb maar ik ga het nog eens na vragen voor je.
    Aanbidt ALLAH alsof je hem tegenover je ziet.
    Wanner je HEM niet ziet, ziet HIj jou wel.

  9. #9
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Bedankt voor de antwoorden.

    Ik denk dat ik alle heilige boeken in ieder geval met een bepaalde mate van respect behandel. Dat moet maar genoeg zijn.

    Het lijkt mij ook een vreemde regel dat een ongelovige de originele Koran niet zou mogen lezen, hoe kun je moslim worden als je de inspiratiebron van moslim niet mag bestuderen?

    maar goed, bedankt in ieder geval.
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    143
    23-12-2002

    Origineel gepost door Tempelier
    Bedankt voor de antwoorden.

    Ik denk dat ik alle heilige boeken in ieder geval met een bepaalde mate van respect behandel. Dat moet maar genoeg zijn.

    Het lijkt mij ook een vreemde regel dat een ongelovige de originele Koran niet zou mogen lezen, hoe kun je moslim worden als je de inspiratiebron van moslim niet mag bestuderen?

    maar goed, bedankt in ieder geval.
    Ben het met je eens, een tijd terug heb ik ook de bijbel en tora gelezen en heb ik ook met respect behandeld.

    Ik heb de bijbel en tora gelezen om aan te kaarten wat de verschillen zijn met de Koran. Was een leuke ervaring maar werd wel een beetje bedroefd van sommige tegenstrijdige teksten binnen de bijbel en Tora.

    Wat ik ook leuk vond dat zowel in de Bijbel als Tora de profeet Mohammed (vzmh) aangekondigd werd.

    Maar op jouw vraag, was gewoon je handen en schrijf niet in de Koran of onderstreep niets ..


  11. #11
    Afwezig

    Reacties
    652
    14-05-2002

    Origineel gepost door Tempelier
    Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb laatst de Koran gekocht (aanbieding )
    Tempelier ? Oftewel ridder van een voormalige geestelijke orde, in 1118 te Jeruzalem gesticht door Hugo de Payens en opgeheven in 1312...

    Kijk 's aan, ALLAH's wegen zijn ondoorgrondelijk!

    PS: Aanbieding ? Als ik wist dat je de Koran wilde bestuderen gaf ik 'm je cado .

  12. #12
    Ơldskúúúl, son.

    Reacties
    1.434
    14-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Bezaten de tempeliers in die periode niet het grootst bewaarde geheim van de christenen, namelijk informatie die de kruisiging van `Isaa ontkent...?
    Tempelier...je bezit nu werkelijk een wonder, uitgaande van de juiste uitgave, het is nu nog maar een kwestie van erkenning (incha'allah) of ontkenning (allahjehfed)...

  13. #13
    Ơldskúúúl, son.

    Reacties
    1.434
    14-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Oemel_Nawawi
    Tempelier ? Oftewel ridder van een voormalige geestelijke orde , in 1118 te Jeruzalem gesticht door Hugo de Payens en opgeheven in 1312...

    Kijk 's aan, ALLAH's wegen zijn ondoorgrondelijk!

    PS: Aanbieding ? Als ik wist dat je de Koran wilde bestuderen gaf ik 'm je cado .
    Vandaag de dag noemen ze dat terrorist...

  14. #14
    Afwezig

    Reacties
    652
    14-05-2002

    Origineel gepost door lady_nl
    [B]Ben het met je eens, een tijd terug heb ik ook de bijbel en tora gelezen en heb ik ook met respect behandeld.

    Ik heb de bijbel en tora gelezen om aan te kaarten wat de verschillen zijn met de Koran. Was een leuke ervaring maar werd wel een beetje bedroefd van sommige tegenstrijdige teksten binnen de bijbel en Tora.

    Wat ik ook leuk vond dat zowel in de Bijbel als Tora de profeet Mohammed (vzmh) aangekondigd werd.
    Salaam,

    Hetgeen jij allemaal opnoemt wordt vermeld in de Koran daar hoef je niet de Bijbel/Thora voor open te slaan (met alle respect).