1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    vraag dringend!

    Citaat Geplaatst door vrouw20
    hallo allemaal!
    Ik ga voor de eerste keer in mijn leven aan de Ramadan meedoen. Nu heb ik een paar vraagjes:
    1 hoe lang duurt de Ramadan en wanneer begint deze precies?
    2 vanaf hoe laat mag je niet eten en wanneer weer wel?
    3 Mag je wel drinken (water)?
    4 is sex toegestaan op tijden dat je niet mag eten (zoiets had ik gehoord)?
    .

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Re: vraag dringend!

    Origineel gepost door vrouw20
    hallo allemaal!
    Ik ga voor de eerste keer in mijn leven aan de Ramadan meedoen. Nu heb ik een paar vraagjes:
    1 hoe lang duurt de Ramadan en wanneer begint deze precies?
    2 vanaf hoe laat mag je niet eten en wanneer weer wel?
    3 Mag je wel drinken (water)?
    4 is sex toegestaan op tijden dat je niet mag eten (zoiets had ik gehoord)?
    Alhamdolilah dat je mee gaat doen met de Ramadan je moet het wel voor je zelf doen en voor Allah en voor andere he... anders heeft het geen zin..

    Nou ik zal jou vragen beantwoorden...

    1: 6 of 7 november

    2: als het salat al magreb aanbreekt, deze kun je vanaf leze van de islamitische gebeds kalender deze is verkrijgbaar in de moskee of kijk op www.al-islaam.com daar heb je ook een gebedskalender.

    3: Nee je mag niets drinken tijdens de zonsopgang

    4: sex is niet toegestaan tijdens het vasten

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    555
    11-09-2002

    vrouw20 ben je net moslim geworden of was je dat al?
    Vrees allah en weet dat allah ( swt) alles ziet wat jij doet

  4. #4
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ehm mag ik ook wat vragen?? vrouw 20..?Kan je de gebeden verrichten?

    ehm als je de ramadan doet hoor je eigenlijk ook te bidden.. want als je dit niet doet.. is je ramadan niet geldig.. als je begrijpt wat ik bedoel..

    Hier op deze site kun je een topic openen van Marocca daarin staat hoe je moet bidden.. en je kunt ook op de door Dalilah opgegeven site kijken daarop staat ook hoe je leert bidden.. Verder vind ik het goed van je dat je moslima wilt worden..Wat ik me afvraag eigenlijk.. wordt jij door de media zeg maar niet bang van de Islam.. Ik bedoel daar is geen reden voor ofzo..het is echt een heel mooi geloof .. maar de media die schept beelden van de Islam die niet echt positief zijn..
    Ik wens je een gezegende Ramadan toe..

    groetjes
    Nadia

  5. #5
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Hallo iedereen, ik wil graag even reageren! Ik ben ook geen moslim en doe wel mee aan de ramadan. Mijn rede daarvoor is dat ik het zat ben dat er zo slecht word gepraat over moslims en de Islam door media e.d.
    Ik heb hiervoor een goede voorstudie gedaan en heb me volledig verdiept in de beweegredenen van de ramadan en natuurlijk de Islam. Ik respecteer elk geloof, maar op dit moment wordt de Islam in zo'n kwaad daglicht gestelt en dit is mijn steunbetuiging aan alle moslims wereldwijd.

  6. #6
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    dank je wel voor je steun.. ik waardeer het..
    Maar dit is eigenlijk geen reden om aan de Ramadan mee te doen.. sorry
    Nadia

  7. #7
    Allahu Akbar

    Reacties
    567
    30-10-2002

    Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen of te beledigen... maar iedereen heeft zijn eigen interpetatie en al mijn moslim vrienden zien het positief inplaats van negatief. Ik doe het dus echt niet zomaar en ik hoop dat je dus alsnog begrip voor me kunt opbrengen als ik mee doe...

  8. #8
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zei toch dat ik het waardeer??

    Nadia

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    51
    23-10-2002

    VROUW20 en FREEDOM23

    ben erg blij te lezen dat jullie mee willen doen met de Ramadan!
    wens jullie beiden dan ook erg veel succes en sterkte met de moeiijke momenten, ook naar jullie directe omgeving toe.
    Raad jullie aan om vooral veel info over Ramadan en Islam te vergaren,
    des te meer je erover leest, des te meer zul je dingen in context kunnen brengen en meer over regels etc. begrijpen.

    en Nadiah: jouw opmerkingen vind ik niet echt motiverend; een mens moet toch ergens beginnen, niet?
    Toen ik klein was (nou ja, 13-14 jaar) en van mijn ouders met de Ramadan mee deed, was dat ook alleen maar omdat het 'moest'.
    Nu weet ik beter waarom ik het doe, en is het ook niet moeilijk om vol te houden.
    Ik hoop dat je me snapt, het is geen persoonlijke kritiek, hoor.

    Veel sterkte allemaal, en een gezegende Ramadan.

    liefs,

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    87
    05-03-2002

    [QUOTE]Origineel gepost door Nadiah
    [B]Ehm mag ik ook wat vragen?? vrouw 20..?Kan je de gebeden verrichten?

    ehm als je de ramadan doet hoor je eigenlijk ook te bidden.. want als je dit niet doet.. is je ramadan niet geldig.. als je begrijpt wat ik bedoel..

    Bidden is essentieel als je de Ramadan tot een goed einde wilt laten brengen. Maar Ramadan is niet alleen maar vasten. Ramadan is een verzameling van vasten, bidden, andere onthoudingen, standvastigheid enzovoorts. Als je iets van die dingen verkeerd doet of erger nog helemaal niet doet, dan is je Ramadan ongeldig. Maar het vasten is dan niet ongeldig. Het is dan niet zo dat je vast voor niks. Maar het is alleen zo dat de Ramadan niet tot een goed einde is gebracht. En dat is dan natuurlijk een zonde.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    47
    07-11-2002

    ramadan

    Salaam iedereen
    Als eerste wens ik iedereen een goeie ramadan.
    Vergeet niet dat het een periode is vol liefde.
    Graag had ik willen reageren op het meisje die meedoet met de
    ramadan. Ik vind het tof dat je meedoet en hopelijk gaat
    hier door vele deuren open. En begrijp je wat de islam inhoudt.
    Islam begrijpen is niet gemakkelijk maar het is een verlossing.
    Ik ken nog mensen die meedoen met de ramadan: uit solidariteit,
    gewoon om te vermageren, of gewoon om in de belangstelling te staan.
    Nu ja ik ben niet diegene die beoordeelt ( gelukkig maar ). Vandaar als je iem. kent die meedoet aan de Ramadan met verkeerde bedoelingen,breek deze persoon niet af. Leg het uit op een manier dat gepast is en zeker gepast in een periode zoals de Ramadan.
    Moge god mij vergeven moest er mensen zijn die het verkeerd interpreteren. IK bedoel er geen kwaad bij. Hou jullie goed allemaal