In een recente uitzending online heeft Zahira Diaz, de zus van Real Madrid-voetballer Brahim Diaz, de geruchten over haar huwelijksceremonie in Marrakech bespot.



"Laat mensen zeggen wat ze willen," zei ze lachend, terwijl ze de speculaties over haar vermeende bruiloft in Marokko afwees.

Zahira sprak over de duidelijke ambitie van haar broer om voor het Spaanse nationale team te spelen, een droom die zij beiden van jongs af aan koesteren. Ze haalde een foto aan waarop ze als kinderen trots een Spaans shirt dragen.



Ondanks deze droom, uitte ze haar onbegrip over de marginalisatie die haar broer ervaart, zelfs toen hij op zijn best presteerde. Ze herinnerde zich hoe hij in tranen uitbarstte toen hij uit de Spaanse nationale selectie voor de Olympische Spelen in Tokio werd gelaten.


Marokkaanse media meldde onlangs dat Diaz heeft gekozen voor het Marokkaanse elftal. De formaliteiten zouden zelfs al in gang zijn gezet, al blijft een officiƫle verklaring uit. Wel werd hij eerder al opgeroepen voor de vriendschappelijke wedstrijden van Marokko tegen Angola en Mauritaniƫ.

"Voor zover ik weet, heeft Brahim nog geen beslissing genomen, maar ik ken mijn broer als een zeer emotioneel persoon, en ik ben ervan overtuigd dat hij zijn beslissing op basis van zijn gevoelens zal maken," vervolgde Zahira.

Ze sprak haar waardering uit voor Marokko, een land dat ze onlangs bezocht en waarvan ze de schoonheid en de vriendelijke mensen prees. "Ik kijk ernaar uit om het elke keer te bezoeken als ik de kans krijg, vooral Marrakech, het is magisch," zei ze.

Ze sloot af met de woorden dat ze trots zijn op hun Marokkaanse roots. "Als Brahim voor Marokko kiest, is dat omdat hij ook Marokkaans is. Of Brahim nu voor Spanje of Marokko kiest, weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb al een tijdje niet met hem gesproken. Maar zoals ik al zei, hij is een emotioneel persoon, en als hij dezelfde Brahim is die ik ken, zal hij voor Spanje kiezen," zei ze lachend.

"Maar als hij voor Marokko kiest, zal hij voor altijd Spaans blijven, en niemand kan dat ontkennen," concludeerde Zahira, terwijl ze de complexiteit van de situatie erkende en de diepe banden met beide landen bevestigde.