1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    10
    01-08-2002

    sex voor een getrouwd stel in de ramadan?

    hoi allemaal,
    er worden mij regelmatig vragen gesteld over de islam en aangezien ik veel boeken heb en fam die me veel kunnen vertellen kan ik er altijd wel een juist antwoord op geven.
    nu is er een vraag waar ik geen antw op heb en het niet durf te vragen aan fam. mischien iemand hier die me antwoord kan geven.

    het gaat om een getrouwd stel en de vraag luidt mag ik sex hebben in de ramadan(uiteraard na zonsondergang en voor zonsopgang).
    zoja! hoe zit het dan met het reinigen? is dat verplicht om te doen voor zonsopgang? zo nee! waarom niet?

  2. #2
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Re: sex voor een getrouwd stel in de ramadan?

    Origineel gepost door cheb_david
    hoi allemaal,
    er worden mij regelmatig vragen gesteld over de islam en aangezien ik veel boeken heb en fam die me veel kunnen vertellen kan ik er altijd wel een juist antwoord op geven.
    nu is er een vraag waar ik geen antw op heb en het niet durf te vragen aan fam. mischien iemand hier die me antwoord kan geven.

    het gaat om een getrouwd stel en de vraag luidt mag ik sex hebben in de ramadan(uiteraard na zonsondergang en voor zonsopgang).
    zoja! hoe zit het dan met het reinigen? is dat verplicht om te doen voor zonsopgang? zo nee! waarom niet?
    Je mag inderdaad seks hebben in de Ramadan..en de wassing geld altijd voor zonsopgang en natuurlijk voor de volgend salat..

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    10
    01-08-2002

    nou wil het geval zijn dat hij en zijn vrou w bij zijn ouders inwonen en hij vind het genant om te gaan douchen zoals het hoort waneer ziijn ouders al slapen want dat horen ze. is het dan niet zo dat het maar gebeurt voor de salaat van dhour?.
    want als ik me niet vergis moet je ervoor zorgen dat je je medebewoners niet stoort.

  4. #4
    faith

    Reacties
    435
    29-10-2002

    na zonsondergang kan het gewoon hoor
    I'm just a nobody

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-05-2002

    Salaam Alakoum,

    Ik moest effe reageren aangezien ik hier verkeerde antwoorden zie.
    In de ramadan maand moet je rein zijn voor fadrj gebed en NIET voor duhr gebed.
    Dus voor zonsopgang.

    Salaam Alakoum

    p.s ik zal effe kijken of ik een tekst voor je kan kopieren.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    18
    25-05-2002

    - Degene die een natte droom gehad heeft in de Ramadan.

    Vraag: Als een persoon een natte droom gehad heeft tijdens het vasten van Ramadan, wordt zijn vasten dan ongeldig?

    Antwoord: Een natte droom maakt het vasten niet ongeldig, omdat het niet met opzet geschiedt. Desbetreffende persoon moet de grote wassing verrichten. De grote wassing kan uitgesteld worden tot voor het volgende gebed. Er is geen kwaad voor degene, die ‘s nachts geslachtsgemeenschap heeft gehad met zijn vrouw, de grote wassing uit te stellen tot het Fadjr gebed.

    Er is overgeleverd dat de profeet ’s morgens djoenoeb opstond na ’s nachts gemeenschap te hebben gehad met zijn vrouw(en).

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    10
    01-08-2002

    ok ik ben weer wat wijzer geworden.
    ik wil jullie bedanken voor jullie antwoorden.
    groetjes. cheb!!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    555
    11-09-2002

    je mag wel sex hebben maar je moet voor de fjar rein zijn oke?
    Vrees allah en weet dat allah ( swt) alles ziet wat jij doet

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    247
    10-11-2001

    O7ila lakoem laylata al-siyaam al-rafatha ila nissaoekom

    187. Het is u veroorloofd, om op de nacht van het vasten tot uw vrouwen in te gaan. Zij zijn een gewaad voor u en gij
    zijt haar een gewaad. Allah weet, dat gij onrechtvaardig hebt gehandeld tegenover uzelf en heeft Zich met barmhartigheid
    tot u gewend en u verlichting geschonken. Daarom moogt gij nu tot haar ingaan en betrachten, hetgeen Allah u heeft
    verordend; en eet en drinkt, totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad. Voltooit dan
    het vasten tot het vallen van de avond. En verbreng uw tijd niet met uw vrouwen wanneer u in de Moskeeën ??? houdt.
    Dit zijn de beperkingen van Allah - dus nadert deze niet. Zo zet Allah zijn geboden uiteen voor de mensen, opdat zij
    vroom zullen zijn. [soerat de Koe , albaqarah al-ayah 187]

  10. #10
    ♥ Tawhied

    Reacties
    1.321
    22-08-2008

    ~*Verzamel-topic van Ramadan Artikelen*~

    Zie dat topic.

    Daar staan vele artikelen en vraag & antwoord:

    bv. Geslachtsgemeenschap tijdens de Ramadan


    Wassalam

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    805
    11-01-2010

    Bijna iedereen zegt hier dat je voor zonsopgang nog geslachtsgemeenschap mag hebben. Dit is allemaal niet correct. Het moet vóór al-fadjr (dageraad) zijn en niet shuroeq (zonsopgang).
    Ondertitelde lezing van Sheikh Saalih Almaghaamsie: Onze moeders