1. #1
    Most beloved member

    Reacties
    79
    28-11-2001

    hand vragen...wat neemt men zoal mee?

    hoi allen,

    misschien een stomme vraag, maar mijn broer heeft een leuk meisje ontmoet en hij wil om haar hand komen vragen. Mijn ouders gaan dit komend weekend naar haar ouders, alleen wij hebben met dit soort dingen weinig tot geen ervaring. Wat ik eigenlijk zou willen weten is, wat neem je zoal mee op zo'n bijzondere dag? Suiker en schapie is al bekend...Ik zou graag wat tips willen hebben.

    BVD
    Life is what you make it...Think about it...

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    een bos bloemen en en een mooie taart kunnen er ook wel bij.

    Good luck voor je broer
    <

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    1.514
    14-09-2001

    Koek en snoep als er kinderen zijn.. een Marokkaanse jurk is ook wel leuk voor het meisje enneh lingerie.. dat heb ik gekregen..moet je wel haar maat weten he...of een lekker geurtje...nou keuze genoeg

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: hand vragen...wat neemt men zoal mee?

    Origineel gepost door Zaraa
    hoi allen,

    misschien een stomme vraag, maar mijn broer heeft een leuk meisje ontmoet en hij wil om haar hand komen vragen. Mijn ouders gaan dit komend weekend naar haar ouders, alleen wij hebben met dit soort dingen weinig tot geen ervaring. Wat ik eigenlijk zou willen weten is, wat neem je zoal mee op zo'n bijzondere dag? Suiker en schapie is al bekend...Ik zou graag wat tips willen hebben.

    BVD
    borden vol met marokkaanse koekjes, doen het altijd goed.
    Het ligt er ook een beetje aan, of jullie al zeker weten dat het meisje ja zal zeggen of is dat nog maar de vraag?

    Want als je al zeker weet dat ze ja zegt dan kun je inderdaad een takchita meenemen, maar als dat nog maar de vraag is, ja dan zou ik het niet doen, zonde.

    Maar ik denk verder of er nog iets is.

  5. #5
    Most beloved member

    Reacties
    79
    28-11-2001

    thx voor de aantal tips!!

    Maar mijn broer zelf wil 2 schapies mee nemen. Is dat niet een beetje veel en erg overdreven??
    Life is what you make it...Think about it...

  6. #6
    eye of the beholder

    Reacties
    1.104
    30-09-2001

    ballen dat moet je broer meenemen als hij haar hand gaat vragen.
    Sunny days wouldn't be special, if it wasn't for rain

    Joy wouldn't feel so good, if it wasn't for pain

  7. #7
    Most beloved member

    Reacties
    79
    28-11-2001

    Lay-salaam, een ring??? Het is geen verloving! But anyway thx!

    Teaser, waarom krijg ik het gevoel dat je overbodig bent....
    Life is what you make it...Think about it...

  8. #8
    eye of the beholder

    Reacties
    1.104
    30-09-2001

    Origineel gepost door Zaraa
    Lay-salaam, een ring??? Het is geen verloving! But anyway thx!

    Teaser, waarom krijg ik het gevoel dat je overbodig bent....
    Overbodig!! er is geen beter tip dan die van mij!!
    Sunny days wouldn't be special, if it wasn't for rain

    Joy wouldn't feel so good, if it wasn't for pain

  9. #9
    *Gouden kroontje*

    Reacties
    10.797
    26-09-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Suiker
    Dadels
    Amandelen
    Noten
    Bloemen
    Gebak
    Parfum
    evt. paar kilo's vlees!!!

    Lajzhel shie baraka!!

    Sommige mensen overdrijven echt, die gaan smijten met geld komen met 2 of 3 schapen enz, ze3ma om te laten zien kijk wij zijn goeie mensen. Sorry hoor maar juist bij dat soort mensen moet je twijfelen.

    Pas bij de verloving/bruiloft mag je uitpakken

  10. #10
    .:.Getrouwde Lid.:.

    Reacties
    2.123
    18-10-2002

    Je kan eventueel mee nemen het volgende:

    - Kipjes (wel vers, en geen kippen die toevallig al een sinds een paar
    maandjes in de koelkast lagen!!)

    - Verse schaapje, 1 is genoeg niet te overdrijven...

    - 2 paar wollengeiten sokken, men zegt dat het een strenge winter gaat worden!

    -Djellaba, en hoofdoekjes voor moederlief..

    -Vers gebakken marokkaanse brood

    - koekjes, snoep, bloemen, gebak etc...

    Oh ja en laat broer lief, maar niet aan het woord, maar laat het woord aan een ouder over! En niet te veel slijmen...

    CIAO





    http://hellokitty.altervista.org/hello_kitty/animate/animated1.gifhttp://hellokitty.altervista.org/hello_kitty/animate/animated6.gif[/IMG]


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    201
    03-10-2002

    salaam,
    Bij mijn verloving, had mijn man en zijn familie half schaap mee ,verder suiker(kaleb) je weet wel,nootjes.....
    verder kan je bv: bloemen, en een mooie grote doosje schokola,
    maar niet te veel mee nemen, ik zal bv geen koekjes maken ,en 2 schapen mee nemen, dit is maar handvragen en daarna komt de rest,
    veel succes
    ==>i3mal lidunjaka kaanak sata3ischoe abada, wa 3mal liagiratik wakaanak sawfa tamoetoe 3ada.

    ==>laysa alfata man jakoeloe kana abi,wa ina ma alfata man jakoeloe ha anada.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    48
    03-10-2002

    salaam

    En als ze nee zegt wat doe je dan , neem je weer alles terug. Ik ben benieuwd wat de reacties zijn . Reageer aub!!!!!!!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    32
    06-11-2002

    Koek
    Suiker (erqeb)
    schaap 1
    pistash
    amandelen
    olijven (eventueel)
    snoep/chocolade
    geen takshita
    in iedergeval geen kleding dus ook geen hoofddoek.
    dat kun je allemaal meenemen als het meisje haar ja woord heeft gegeven. De tweede keer dat jullie gaan dan kun je kleding/cadeaus meenemen. Dan is het vanzelf sprekend dat je cadeaus meeneemt.
    Insha Allah komt alles goed en Moge Allah alles naar het goede einde brengen. Alvast VEEEEEEL SUCCES bij het voorbereiden van het feest en TIJDENS het feest. Ik weet hoe het voelt, ik heb net onze 1 bruiloft achter de rug en het was heel druk en zwaar. Je blijft rennen.
    Anyway succes ermee en veel plezier.
    Salamoe 3aleikoem
    Wensen worden werkelijkheid wanneer we werkelijk weten wat we willen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    35
    02-09-2002

    Toen de and van mij zus werd gevraagd is er het volgende meegenomen: aardbeienengebak (hij wist dat zij daar gek op is) grote bos rode rozen bonbons allerlei soorten nootjes. zijn moeder en twee zusjes en hij zijn tien geweest. Een week later nadat zij officieel antwoord had gegeven kwamen ze terug met al zijn broers,zussen,zwagers en zijn vader toen werd het bovenstaande weer herhaald + een schaap
    MENSEN HEBBEN ALTIJD HAAST, EN PROBEREN TE TIJD TE DODEN. MAAR ZE BESEFFEN NIET DAT DE TIJD ONSTERFELIJK IS.....

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    16
    07-11-2002

    Een vriendin van mij werd ook pas om haar hand gevraagd!
    Bij haar werd aan alle aanwezigen (moeder, vader en zusjes) gedacht maar het klapstuk; aan haar gaf hij naast de parfun etc. een gouden kettingkje met bijpasssende oorbelletjes, heel fijn, veel glinster, maar beschaafd! Inderdaad niet gelijk protserig uitpakken, staat overdreven.
    Werkt altijd.... Succes