1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Unhappy niet leuk om half bloedje te zijn

    Citaat Geplaatst door Dounia Butieb
    A salaam wa7laikom

    Hallo alles goed met iedereen, met mij wel.

    Ik vind het niet leuk om halfbloedje te zijn. Maar ik voel me wel gewoon puur maroc. Ik woon bij me vader die is maroc hij komt uit NADOR 4LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik doe er alles aan zodat mensen me gewoon maroc behandelen. En als ik ramadan doe dan zeggen ze maar je hoeft het niet te doen je bent toch half. WAT MOET IK DOEN!!!!!!!!!
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    41
    04-10-2002

    He dounia,
    Ik ben toevallig ook half maroc en half ned, en voel me ook meer marokaans, ga ook alleen met marokaanse mensen om, terwijl ik gewoon op een ned meisje lijk. Ik zelf doe ook ramadan en daar ben ik trots op je moet je er niks van aan trekken ,je moet doen wat je wilt en als je moslims bent is het belangrijk om mee te doen aan de ramadan.
    Volg je hart zou ik zeggen

    beslama zina

  3. #3
    faith

    Reacties
    435
    29-10-2002

    niet alle mocro's zijn moslims hoor
    ik ken nederlanders die meer moslim zijn dan mocro's
    geloof zit trouwens in je hart
    I'm just a nobody

  4. #4
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Staha
    Waarom zou je je best doen om als marokkaanse behandeld te worden? Je hoort toch gewoon als mens behandeld te worden, jij hebt marokkaans EN nl bloed en waarom zou je 1 kant willen verloochenen? En als we dan over de islam beginnen...daar wordt geen onderscheid gemaakt in ras en afkomst.
    Ik weet dat mensen vaak niet weten wat ze met halfbloedjes aan moeten, je krijgt ook altijd van die vragen van "voel je je meer dit of dat?". Maar er is niet zoiets als "marokkaans voelen" of "nederlands voelen". Misschien dat dat soort dingen je aan het twijfelen maken en je in de positie plaatsen dat je denkt dat je 1 kant moet kiezen. Blijf gewoon jezelf...
    Mag ik je wat vragen ben je ook een halfbloedje??? Want alleen halfbloedjes kunnen voelen hoe het voelt om én aan de nl kant niet geaccepteerd te worden én aan de mocro kant niet.. het klinkt hard maar je bent toch altijd dat meisje met of de marokkaanse vader of nederlandse moeder , en dan ga je naar 1 kant je best doen.. Ook ik voel me marokkaans..verdedig in een dicussie altijd marokkanen en moslims.. Ik kan gewoon niet denken zoals Nederlanders maar zo is het gewoon...

    Dounia Butieb Als mensen zeggen je bent half dus je hoeft niet mee te doen..is echte bullshit je doet mee omdat je moslim bent en niet omdat je marokkaans bent.. Een marokkaan voelt zich (meestal) eerst moslim en daarna marokkaan!!!

  5. #5
    Jeblia

    Reacties
    1.677
    30-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ok smehli.. opzich heb jij ook wel gelijk..maar ik voel dat niet zo..
    Safi
    groetjes Nadia

  6. #6
    Het Vroege Vogeltje

    Reacties
    1.063
    12-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Jou afkomst is niet relevant. hetgeen je voelt voor je religie is in dit geval beduidend. Trouwens, wat andere mensen denken over jou lap je gewoon aan je laars. JIJ bepaald jou leven. De anderen moeten dat maar aanvaarden.

    PS. Is het waar dat mulatjes er mooi uitzien (als kind)?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    597
    08-06-2002

    Re: niet leuk om half bloedje te zijn

    Origineel gepost door Dounia Butieb
    A salaam wa7laikom

    Hallo alles goed met iedereen, met mij wel.

    Ik vind het niet leuk om halfbloedje te zijn. Maar ik voel me wel gewoon puur maroc. Ik woon bij me vader die is maroc hij komt uit NADOR 4LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik doe er alles aan zodat mensen me gewoon maroc behandelen. En als ik ramadan doe dan zeggen ze maar je hoeft het niet te doen je bent toch half. WAT MOET IK DOEN!!!!!!!!!
    Meid, ik begrijp precies wat je bedoeld! Ik ben ook half/half Soms kom ik een volle kamer binnen bijvoorbeeld bij de ouders van mn vriendin en dan groet ik gewoon As Salaam Aleikum, en dan kijken al die mensen me met open mond aan en zeggen niet eens iets terug. Ik vind dit echt heel stom, maar gelukkig ben ik niet de gene die fout zit maar zij zijn zelf bekrompen, jammer dan.... maar ik begrijp je heel goed!

    Ook op m'n werk maken ze vaak vreemde opmerkingen.... "of doe je OOK mee aan de ramadan"? Gelukkig zijn er in mijn omgeving ook voldoende positieve mensen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    zo zie je het maar er zijn veel halfbloedjes en ik ben ook half algerijn en half belg iwa ja ben meer arabier
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    95
    04-07-2002

    Hallo,

    Meid gewoon doen waar jij je het beste bij voelt, dat is mijn tip.

    Ik heb er ook elk jaar weer "problemen" mee. Door de een word ik gezien als een volbloed marokkaan en de ander vraagt of ik mee OOK meedoe aan de ramadan. Word ik niet serieus genomen omdat ik er eerder Hollands eruit zie.

    Mensen vragen mij meestal: wat voel jij je meer. Eerst bleef ik neutraal en antwoordde ik BEIDE. maar als je diep in je hart kijkt zie je dat 1 kant je thuis laat voelen (door de mensen, cultuur,geloof en eten )en dat is bij mij overduidelijk de marokkaanse kant.
    Vaak voelen Hollanders zich beledigd als ik Marokkaans antwoord bij die vraag. En krijg je te horen: je bent geen ECHTE marokkaan want je hebt een nederlandse moeder. Ik ben het daarbij niet mee eens ookal bent ik trots op mijn moeder.

    Ik ben en blijf MAROKKAAN IN HART EN NIEREN ben met een HOLLANDSE verpakking!

    beslema

  10. #10
    MVC Premium

    Reacties
    2.352
    03-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    HET ADVIES DAT IK JE GEEF IS DAT JE ALTIJD NAAR JE HART MOET LUISTEREN. HET IS AL MOEILIJK OM ALS BUITENLANDER IN NEDERLAND TE WONEN EN IK DENK DAT HET NOG MOEILIJKER IS VOOR JOU, MAAR GELOOF IN JEZELF EN IN JOUW OVERTUIGINGEN.
    VERWAARLOOS JEZELF NOOIT!!!!!
    STERKTE MEID

  11. #11
    geduld!!!

    Reacties
    508
    06-09-2002

    he dunie butib ik kom ook uit nador!!!waar woon je ijgenlijk in nador?? en trouwens trek je nix van die mensen aan doe gewoon mee met de ramadan zou ik zeggen het is aleen maar beter voor jezelf.ik had namelijk ook een vraagje bid je?want als je ramadan doet en je bid niet doe je alles voor nix. ewa thilah zou ik zeggen en xxxxx
    Zonder het licht waren de kleuren nooit zichtbaar,zonder het licht was het donker nooit merkbaar,en zonder Allah was er geen liefde voor elkaar

    BID NU HET NOG KAN, VOORDAT ER VOOR JOU WORDT GEBEDEN!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.538
    30-10-2002

    NoU Zo Te ZiEn ZiJn Er HiEr VeEl HaLfBlOedJeS! En Je MoEt Je Er NiEt VoOr ScHAMEn DaT Doe Ik OoK NiEt! GeLuKkIg In MiJn FamIlIe ZiJn Ze TrOtS Op Me DaT Ik MeE DoE MeT AlLEs En MiJn FaMilIe ZiEt Me GelIjK AaN Als vb. Me NiChT DiE WeL VoLbLoEd Is! AlLeEn BuiTEn Of Op ScHoOl VraGen WeL MeNsEn DoE JiJ oOk MeE AaN RaMaDaN??? DaN DeNk Ik AlTiJD MaAr BiJ MeZelF: WaArOm ZoU Ik NiEt DaArAaN MeE KuNNEn DoEn Ben JiJ MeEr Als MiJ OfZo OmDat jIj ToEvAlLiG VoLBlOEd BeNt? NeE DaAr GaAt HeT NiEt Om! Er ZiJn OoK NL MenSen diE MEe DoEn! ZoLanG Je MoSlIm(a) BenT MaAkt HeT NiEt Uit waT VoOr BloEd Je Heb!! En Ik Ben EeN MoSlImA AlHamDoElIlAh En HeT WaT OoK BelanGRiJs IS: ZolAnG JiJ Je VaN BiNnEn EeN MosLiM(a) VoElT En Je HeilIg GeLoOft In De KoRaN HeBbEn AnderE MEnSen NiX ovEr JoU Te ZeGgEn!

    OhWjAh noG 1 DInG: HeT VaLt MiJ Op DaT SoMmIgE MenSen AlLeEn VaStEn MaAr niEt BiDdEn!! Ik ZaL EeRlIjk ZiJn Ik BiD WeL AlTijD In De RamADaN MaAr In De ReSt Van Het jAaR ScHiEt Het Er WeL eeNs BiJ In!!! Ik WeEt DaT Is HeEl FoUt VaN Mij! MaAr BiDdEn juLLiE WeL TijDeNs De RamAdAn????
    F*ck Friends I Need A Real Hommie How Know's Me!!


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    60
    26-10-2002

    IK BEN OOK HALFBLOEDJE... IK BEN HALF MOCRO EN HALF NEDERLANDS EN IK DOE OOK MEE AAN DE RAMADAN.
    JE MOET GEWOON SCHIJT HEBBE AAN IEDEREEN DAT DOE IK OOK.
    NOU DAT IS DUS MIJN ADVIES.JE MOET ZELF WETE WAT JE DOET EN NIEMAND MAG DAAROVER OORDELEN.

    VEEL SUC6
    -XXX-CASAOUIA7

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    20
    16-11-2001

    of je maroc of nederlands bent en je bent moslim dan moet je toch vasten.het slaat echt nergens op dat je niet hoeft te vasten als je half bloedje bent.je bent moslim dan moet je vasten .klaar .punt uit.je moet gewoon niet naar ze luisteren.als jij denkt dat je moslim bent dan ben je het ook .en daar mag niemand mee bemoeien.je moet er gewoon er niks van aantrekken als jij wilt vasten dan doe je het ook

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-06-2002

    Het feit dat je mee doet met de ramadan is toch niet afhankelijk van je afkomst maar van je geloof.
    En uiteindelijk vast je voor jezelf, niet voor je pa en niet voor je vrienden etc...

    Dus doe wat jij wil en geloof en heb schijt aan de rest!
    ''Capo di tutti Capi''