1. #16
    hoi hoi

    Reacties
    4.091
    07-01-2007

    Mijn advies; ken de 9 kenmerken van kanker.

    Blijvende heesheid of hoest, eventueel met bloed in opgehoest slijm.
    Slikklachten: als slikken pijn doet, het eten slecht zakt of blijft steken.
    Nieuwe of veranderende moedervlekken (vorm, omvang, uiterlijk, jeuk of bloeden).
    Een schilferend plekje of bobbeltje op uw huid.
    Een verdikking of bobbel(tje) ergens in uw lichaam, bijvoorbeeld in de borst(en), zaadbal(len), hals, oksel, lies of elders in het lichaam.
    Vrouw: Ongewoon vaginaal bloedverlies of abnormale afscheiding buiten de menstruatie om.
    Man: Zaadbalklachten
    Blijvende verandering in de stoelgang zonder duidelijke aanleiding, of ongewoon bloedverlies en/of slijm bij de ontlasting.
    Veranderingen bij het plassen zoals moeilijker kunnen plassen, vaker moeten plassen, pijn bij het plassen of bloed in uw plas.
    Gewichtsverlies zonder aanleiding
    'Cause I'm a Champion.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door Ave_Maria Bekijk reactie
    Mijn advies; ken de 9 kenmerken van kanker.

    Blijvende heesheid of hoest, eventueel met bloed in opgehoest slijm.
    Slikklachten: als slikken pijn doet, het eten slecht zakt of blijft steken.
    Nieuwe of veranderende moedervlekken (vorm, omvang, uiterlijk, jeuk of bloeden).
    Een schilferend plekje of bobbeltje op uw huid.
    Een verdikking of bobbel(tje) ergens in uw lichaam, bijvoorbeeld in de borst(en), zaadbal(len), hals, oksel, lies of elders in het lichaam.
    Vrouw: Ongewoon vaginaal bloedverlies of abnormale afscheiding buiten de menstruatie om.
    Man: Zaadbalklachten
    Blijvende verandering in de stoelgang zonder duidelijke aanleiding, of ongewoon bloedverlies en/of slijm bij de ontlasting.
    Veranderingen bij het plassen zoals moeilijker kunnen plassen, vaker moeten plassen, pijn bij het plassen of bloed in uw plas.
    Gewichtsverlies zonder aanleiding

    Dit is een hele goed tip....shokran...mensen zullen hier veel aan hebben....

  3. #18
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Mijn Moeder is nog niet zo heel lang geleden geopereerd

    ze voelde iets in haar borst en ze is op mijn aanraden direct naar haar huisarts gegaan.. die heeft zelf het ziekenhuis voor haar gebeld en ze kon direct terecht

    daar kregen we te horen dat het kwaadaardig was, maar dat er nog geen uitzaaiing was.. ze hebben voor de zekerheid ook de lymfen in haar oksel gecheckt

    een week later kon ze geopereerd worden en hebben ze haar borst weggehaald.. met weefsel uit haar buik heeft de plastische chirurg tijdens diezelfde operatie een nieuwe borst grecreeerd..

    het was behoorlijk schrikken toen we het hoorde, ik vond het ook verschrikkelijk dat ik als enige dochter zo ver van haar woonde en niet zo vaak als ik wilde bij haar kon zijn

    gelukkig kon ik wel bij alle afspraken zijn en direct na de operatie

    wij zijn juist heel goed geholpen in het ziekenhuis ( ik werd zelf gebeld door de zusters die mij op de hoogte hielden) ook had ik het directe nummer van de afdeling dat als ik iets wilde weten ik kon bellen

    doordat m'n moeder er zelf snel bij was en snel geholpen is gaat het nu Alhamdoulilah heel goed met mijn moeder

    ze kreeg afgelopen week te horen dat ze weer alles mag doen

    ze zegt zelf wel nog met heel veel verdriet te zitten.. omdat alles zo snel is gegaan is dat nog niet helemaal tot uiting gekomen


  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    9.046
    22-08-2008

    Dokters... ze weten idd er te weinig over vind ik.
    Vroeger al helemaal, gelukkig wordt het steeds beter.
    Me vaders moeder (nooit gekend) die had op een gegeven moment ontzettende buikpijn en hoofdpijn... de dokter wilde eerst een scan van haar hoofd, maar dat was gewone hoofdpijn, toen ze uiteindelijk haar buikstreek gingen onderzoeken bleek ze baarmoederhalskanker ofzo te hebben... tja toen was het al te laat. Als de dokter gelijk het wist dan was ze er nog. Ze was al overleden toen me vader nog maar 19 was

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    9.046
    22-08-2008

    Citaat Geplaatst door Ave_Maria Bekijk reactie
    Mijn advies; ken de 9 kenmerken van kanker.

    Blijvende heesheid of hoest, eventueel met bloed in opgehoest slijm.
    Slikklachten: als slikken pijn doet, het eten slecht zakt of blijft steken.
    Nieuwe of veranderende moedervlekken (vorm, omvang, uiterlijk, jeuk of bloeden).
    Een schilferend plekje of bobbeltje op uw huid.
    Een verdikking of bobbel(tje) ergens in uw lichaam, bijvoorbeeld in de borst(en), zaadbal(len), hals, oksel, lies of elders in het lichaam.
    Vrouw: Ongewoon vaginaal bloedverlies of abnormale afscheiding buiten de menstruatie om.
    Man: Zaadbalklachten
    Blijvende verandering in de stoelgang zonder duidelijke aanleiding, of ongewoon bloedverlies en/of slijm bij de ontlasting.
    Veranderingen bij het plassen zoals moeilijker kunnen plassen, vaker moeten plassen, pijn bij het plassen of bloed in uw plas.
    Gewichtsverlies zonder aanleiding
    Waar duidt dat op dan (in verband met kanker)?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Antroposofische geneeskunde: iscador in de strijd tegen kanker

    Iscador, een maretakpreparaat uit de antroposofie bij kanker


    Ondersteunende behandelingsvormen bij kanker krijgen de laatste jaren meer aandacht dan voorheen, omdat met de reguliere oncologische interventies helaas nog steeds zelden volledige genezing kan worden bereikt. Naast de “cure” wordt dan ook naar “care” gekeken, omdat steeds meer kankerpatiënten realistisch voor kwaliteit van hun resterende leven kiezen. In het Medisch centrum Berg en Bosch te Bilthoven bestaat al langere tijd ruime ervaring in het behandelen van patiënten met kanker met maretakpreparaten (Latijn: Viscum Album, of Mistletoe in het Engels). Deze behandeling wordt gegeven door een internist die ruime ervaring met behandeling van kanker met maretakpreparaten.

    De behandeling van patiënten met immuunstimulerende preparaten, zoals Viscum album, waarvan ook bekend is dat het positieve immuunmoderende werkingen heeft, kan potentieel een brede positieve werkzaamheid hebben bij symptoombestrijding bij patiënten die lijden aan maligniteiten.

    Veiligheid
    Iscador is vele jaren als antroposofisch middel gebruikt als adjuvante behandeling bij kanker, en in Zwitserland heeft men alle gemelde bijwerkingen vast gelegd. Het komt erop meer dat dit middel vergeleken met gewone anti-kanker middelen veilig is en niet veel bijwerkingen heeft. De meest bekende bijwerking bestaat uit allergische reacties tegen de bestanddelen van Iscador.

    Voor zover ons bekend zijn er geen negatieve interacties bekend met andere middelen die regulier bij kanker behandeling ingezet worden.

    Verdere gegevens
    Nadere gegevens, alsmede resultaten in klinische studies staan beschreven in de brochure “onderzoek en ontwikkeling van Iscador als immunotherapie”, die op aanvraag verkrijgbaar is via de Weleda in Nederland. Het preparaat is op de markt onder diverse namen: Iscador, Iscador QuFrF, Helixor, Iscucin, Isorel.

    Beoordeling
    Er is echter nog niet een sluitend bewijs geleverd dat de preparaten inderdaad duidelijke effectiviteit hebben bij patiënten met kanker, dat onderzoek loopt nog. Wel is aannemelijk gemaakt dat Iscador waarschijnlijk een positieve bijdrage kan leveren aan de kwaliteit van leven van kankerpatiënten, waardoor IOCOB deze therapie een oranjegroen stoplicht geeft. Zodra het definitieve bewijs van de effectiviteit is geleverd, zal dat een groen stoplicht kunnen worden.

    Bron: http://www.iocob.nl/antroposofie/isc...roposofie.html

    ---------------------------------------------


    Mijn vader heeft dit middel ook gebruikt....het had zijn leven wel aangenaam gemaakt...dus inderdaad: de kwaliteit van zijn leven werd wel beter......zijn weerstand werd verhoogd en ook ging het beter met zijn eetlust....het is het proberen waard....ik ken een arts die dit middel voorschrijft...hij zou het niet op prijs stellen dat ik zijn gegevens hier plaats...mocht het zo zijn dat er interesse is, dan kunnen jullie mij pmen voor zijn gegevens.....

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door Safia21 Bekijk reactie
    Mijn Moeder is nog niet zo heel lang geleden geopereerd

    ze voelde iets in haar borst en ze is op mijn aanraden direct naar haar huisarts gegaan.. die heeft zelf het ziekenhuis voor haar gebeld en ze kon direct terecht

    daar kregen we te horen dat het kwaadaardig was, maar dat er nog geen uitzaaiing was.. ze hebben voor de zekerheid ook de lymfen in haar oksel gecheckt

    een week later kon ze geopereerd worden en hebben ze haar borst weggehaald.. met weefsel uit haar buik heeft de plastische chirurg tijdens diezelfde operatie een nieuwe borst grecreeerd..

    het was behoorlijk schrikken toen we het hoorde, ik vond het ook verschrikkelijk dat ik als enige dochter zo ver van haar woonde en niet zo vaak als ik wilde bij haar kon zijn

    gelukkig kon ik wel bij alle afspraken zijn en direct na de operatie

    wij zijn juist heel goed geholpen in het ziekenhuis ( ik werd zelf gebeld door de zusters die mij op de hoogte hielden) ook had ik het directe nummer van de afdeling dat als ik iets wilde weten ik kon bellen

    doordat m'n moeder er zelf snel bij was en snel geholpen is gaat het nu Alhamdoulilah heel goed met mijn moeder

    ze kreeg afgelopen week te horen dat ze weer alles mag doen

    ze zegt zelf wel nog met heel veel verdriet te zitten.. omdat alles zo snel is gegaan is dat nog niet helemaal tot uiting gekomen
    Alhamdoelilah dat het goed is gekomen met je moeder....en ook fijn om te lezen dat jullie wel goed begeleid zijn door het ziekenhuis....




    Citaat Geplaatst door NemesisVIII Bekijk reactie
    Dokters... ze weten idd er te weinig over vind ik.
    Vroeger al helemaal, gelukkig wordt het steeds beter.
    Me vaders moeder (nooit gekend) die had op een gegeven moment ontzettende buikpijn en hoofdpijn... de dokter wilde eerst een scan van haar hoofd, maar dat was gewone hoofdpijn, toen ze uiteindelijk haar buikstreek gingen onderzoeken bleek ze baarmoederhalskanker ofzo te hebben... tja toen was het al te laat. Als de dokter gelijk het wist dan was ze er nog. Ze was al overleden toen me vader nog maar 19 was







    Citaat Geplaatst door NemesisVIII Bekijk reactie
    Waar duidt dat op dan (in verband met kanker)?

    Misschien kanker in de baarmoeder...

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    9.046
    22-08-2008

    Ik denk niet dat ik dat heb maar die symptomen heb ik wel. Maar ben zo eigenwijs en durf niet naar de dokter.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door NemesisVIII Bekijk reactie
    Ik denk niet dat ik dat heb maar die symptomen heb ik wel. Maar ben zo eigenwijs en durf niet naar de dokter.


    Ach joh...ik zou gewoon gaan....wat moet komen, komt toch....

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Stichting Allochtonen en Kanker

    Stichting Allochtonen en Kanker


    Voor de eerste generatie kan deze ziekte al gauw voor veel onbegrip zorgen. Door taalbarrieres wordt het voor haar nog moeilijker om deze ziekte te begrijpen. De Stichting Allochtonen en Kanker kan begeleiding bieden.

    Link:


    http://www.stichtingak.nl/

  11. #26
    .... koffie junk....

    Reacties
    7.665
    05-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    dank Allah dat ik serieus ben genomen door mijn huisarts .
    de eerste keer dat ik borstkanker kreeg was ik net 27
    ze vertelde me dat het niet zo veel voor kwam bij jonge vrouwen .
    en dat ik me niet ongerust moest maken. en dat het niks ernstigs kon zijn.
    maar mijn instinct heeft me niet in de steek gelaten
    wederom kreeg ik het terug in mijn ander borst toen ik 33 werd .
    het is een zenuwslopende tijd voor me geweest .
    maar ik heb het aanvaard ik zie het als een beproeving .

    ik wens iedereen die het heeft meegemaakt of hun naasten
    ontzettend veel sbar toe en chiefa .want dat heb je wel nodig .om die bittere strijd te moeten aan gaan .
    gezegend walielah el7amd

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Citaat Geplaatst door lilchakir Bekijk reactie
    dank Allah dat ik serieus ben genomen door mijn huisarts .
    de eerste keer dat ik borstkanker kreeg was ik net 27
    ze vertelde me dat het niet zo veel voor kwam bij jonge vrouwen .
    en dat ik me niet ongerust moest maken. en dat het niks ernstigs kon zijn.
    maar mijn instinct heeft me niet in de steek gelaten
    wederom kreeg ik het terug in mijn ander borst toen ik 33 werd .
    het is een zenuwslopende tijd voor me geweest .
    maar ik heb het aanvaard ik zie het als een beproeving .

    ik wens iedereen die het heeft meegemaakt of hun naasten
    ontzettend veel sbar toe en chiefa .want dat heb je wel nodig .om die bittere strijd te moeten aan gaan .

    Soebhana Allah....


    Het is inderdaad een beproeving, maar een mens moet wel over een sterke imaan beschikken om dit ook als een beproeving te zien....wie beproefd wordt, moet zich juist gezegend voelen, want Allah swt beproefd diegenen waar Hij van houdt.....masha Allah dat jij al tot dat besef bent gekomen....je zal vast een voorbeeld zijn voor velen in je omgeving...

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Kan deze topic mss geen topper worden? Ik bedoel...hij bevat toch veel nuttige tips......

  14. #29
    .... koffie junk....

    Reacties
    7.665
    05-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Desolate Bekijk reactie
    Soebhana Allah....


    Het is inderdaad een beproeving, maar een mens moet wel over een sterke imaan beschikken om dit ook als een beproeving te zien....wie beproefd wordt, moet zich juist gezegend voelen, want Allah swt beproefd diegenen waar Hij van houdt.....masha Allah dat jij al tot dat besef bent gekomen....je zal vast een voorbeeld zijn voor velen in je omgeving...
    barraka Allah oefiek
    ik zou liegen als ik zeg dat ik altijd sterk ben geweest...
    de eerste keer toen ik het kreeg ben ik alleen sterker geworden .
    de tweede keer heb ik helaas een zware depressie gehad waar ik nog onder lijd .
    maar desondanks el7amdoulilah lie sja men3and Allah.
    gezegend walielah el7amd

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    10.276
    17-03-2006

    Kanker, doorbraakpijn en pijnstilling

    Kanker en doorbraakpijn


    Kanker gaat gepaard met veel pijn. Er kan onderscheid gemaakt worden tussen twee soorten pijn: een pijn die constant is en doorbraakpijn.

    Vanwege de constante pijn betekent het dat patienten op gezette tijden pijnstillers in moeten nemen waardoor de pijn onder controle wordt gehouden. Soms kan het zo zijn dat de medicijnen niet helpen en dat er een scherpe pijn gedurende een bepaalde tijd gevoeld kan worden door de patient. De standaard pijn medicatie helpt dan niet. Dit wordt doorbraakpijn genoemd. De meeste artsen schrijven een extra middel voor dat alleen gebruikt mag/kan worden wanneer er doorbraakpijn optreedt. Voorbeelden van medicatie bij doorbraakpijn: Oxynorm en Actiq (beiden opiaten).

    Het is dus belangrijk om de pijn goed te omschrijven wanneer iemand naar een oncoloog gaat. Vraag ook naar medicatie bij doorbraakpijn!!