1. #1
    .

    Reacties
    11.311
    10-11-2002

    Vraagje....

    SalamAlikom iedereen, Ik heb een vraagje altijd als ik zeg maar mijn oma zag als ze klaar met lodo was liet ze haar gezicht ern armen nat...ik doe dat ook altijd maar k weet nie precies waarom eigenlijk...en is hier ook een hatiedth van of iets waarom het goed is om het nat te laten?alvast bedankt
    Salamalikom Maghrabia

    " Douk 'l Tyour Li Tarou, Fe Sma' 3Amlou Da-á-ra' "


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    54
    06-02-2004

    handdoek te kort volgens mij.
    nee ik denk niet dat er speciaal iets achter zit maar gewoon mensen die er zelf voor kiezen om niet te drogen.
    of als ze nat laten dan kan het ook zo zijn dat als je iets nat laat dan denken ze dat de overgebleven zonden er af zullen druppelen of zo.
    allhou al3lam.

    parada=cheb_sensei
    In de naam van ALLAH begin ik!!!
    Met dank aan ALLAH eindig ik!!!

  3. #3
    .

    Reacties
    11.311
    10-11-2002

    haha handoek


    Maarre heb k ook gehoord dat als je met een handdoek wegveegt je gezicht weer vies word omdat je net je zondes hebt weggewast allahl3em weet er iemand iets meer??

    " Douk 'l Tyour Li Tarou, Fe Sma' 3Amlou Da-á-ra' "


  4. #4
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    ik zou et nie weten ik droog et altijd af maar ik zie dat me ouders het altijd nat laten duzz ik dont really know
    " Vrienden zijn Speciaaal

  5. #5
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuh

    Dingen die de woedoe ongeldig maken.

    Wa Allahu A3lam..

    Ma3a Salama
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    54
    06-02-2004

    het maakt volgens mij echt niet uit
    er is bekend dat je na de wodou de shahadah moet verrichten.
    maar niks over het nat laten van ledematen, bij onze moskee hanger er handdoeken in de wasruimte.
    In de naam van ALLAH begin ik!!!
    Met dank aan ALLAH eindig ik!!!

  7. #7
    .

    Reacties
    11.311
    10-11-2002

    djazka alllhoekhayran

    ik kan nu ff nie op al islaam komen notron blokeerd soms dus dat moetk even makenn


    " Douk 'l Tyour Li Tarou, Fe Sma' 3Amlou Da-á-ra' "


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    54
    06-02-2004

    jij bent er vroeg bij zeg.
    In de naam van ALLAH begin ik!!!
    Met dank aan ALLAH eindig ik!!!

  9. #9
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Dingen die de woedoe ongeldig maken.


    Vraag: Hierbij wil ik uw een vraag stellen en waar ik nooit een antwoord op heb gevonden. Mijn vraag is: is je woedoe die hebt vericht nog geldig nadat je hebt gedanst ik heb gehoord van niet.


    Antwoord:

    In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

    Wanneer we over iets twijfelen dan dienen we ons te wenden naar het Woord van Allah (De Qor'aan) en de Soennah van Zijn Boodschapper, Allah's vrede en zegen zij met hem. Er is niets overgeleverd waaruit blijkt dat al-woedoe' verbroken wordt door het dansen, en hieruit kunnen we concluderen dat het de woedoe' niet verbreekt.

    Wat betreft de zaken die de woedoe' wel ongeldig maken, zij zijn de volgende:

    1) Ontlasting (Urine, uitwerpselen, gas, etc.).

    Het bewijs hiervoor is aanwezig in Soerat an-Nisaa: "O Jullie die geloven, nadert niet de salaat (...) of jullie van het toilet komen..." (vertaling van de betekenis van Soerat an-Nisaa, aya 53) Het komen van het toilet, zoals het in de vertaling staat, is een aanduiding van alle ontlasting die van voor of achter komt (inclusief lucht). Verder heeft de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) gezegd in een hadith die overgeleverd is door Abou Hourayraa (moge Allah tevreden met hem zijn): "Allah zal het gebed van ieder van jullie niet accepteren als hij ontlasting heeft gehad, totdat hij woedoe' verricht heeft." (Overgeleverd door Moeslim).

    2) Diepe slaap. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Bij bewustzijn beheerst de mens zijn sluitspieren maar wanneer hij slaapt, dan moet hij zijn wassing vernieuwen". (Aboe Dawoed)

    3) Het verliezen van het bewustzijn of het verstand (door bijvoorbeeld zwakzinnigheid, maar ook flauwvallen, medicijnen, of drank). Het verliezen van het bewustzijn is een ergere vorm dan diepe slaap, vandaar dat het de woedoe' breekt.

    4) Het direct aanraken van de geslachtsdelen zonder bedekking (zoals een kledingstuk).

    Bewijs hiervoor is de overlevering van Yousra bintoe Safwaan (moge Allah tevreden met vader en dochter zijn) dat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) gezegd heeft: "Degene die zijn geslachtsdeel geraakt heeft mag niet bidden totdat hij woedoe' verricht" (Overgeleverd door Boekhari en Moeslim, en anderen). Tevens is overgeleverd van Abou Hourayra, moge Allah tevreden met hem zijn, dat de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Degene die zijn geslachtsdeel (direct) geraakt heeft zonder bescherming, wordt verplicht om de woedoe' te verrichten." (Ahmed, Ibn H'ibbaan en al-Haakim).

    5) Het eten van kamelenvlees. De Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) kreeg de vraag gesteld: "Moeten wij de woedoe' verrichten als wij kamelenvlees gegeten hebben?" Hij zei: "Ja." (Overgeleverd door Moeslim, 97).

    Allah weet het beste.

    Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  10. #10
    .

    Reacties
    11.311
    10-11-2002

    djazakaa allahoe khayran faccino..












    parada ja heel vroeg...

    " Douk 'l Tyour Li Tarou, Fe Sma' 3Amlou Da-á-ra' "


  11. #11
    salaam 3alaikom

    Reacties
    1.232
    24-10-2002

    Ik heb gehoord van me pa dat bij elk drupel die er drupelt uit je gezicht 1 zonde weg haalt. dus elke drupel haalt 1 zonde voor je weg.

    wa allaho ahlam
    Voor mijn taarten, neem een kijkje op mijn site:
    http://dias-taarten.webklik.nl

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    184
    08-07-2003

    Origineel gepost door khadies17
    Ik heb gehoord van me pa dat bij elk drupel die er drupelt uit je gezicht 1 zonde weg haalt. dus elke drupel haalt 1 zonde voor je weg.

    wa allaho ahlam
    Mashallah!
    Neem een kijkje op mijn site www.boug.tk ...de islamitische website voor jou en mij!

    Ik hou van jou BouG85 28-01-2004

  13. #13
    .

    Reacties
    11.311
    10-11-2002

    Origineel gepost door khadies17
    Ik heb gehoord van me pa dat bij elk drupel die er drupelt uit je gezicht 1 zonde weg haalt. dus elke drupel haalt 1 zonde voor je weg.

    wa allaho ahlam
    jaa!! dat was het zoiets wat me oma zei !

    djazakaa allhoekhayran weet het weer

    " Douk 'l Tyour Li Tarou, Fe Sma' 3Amlou Da-á-ra' "