1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    58
    23-01-2001

    Alcohol in homeopatische middelen, mogen wij dit?

    In heel veel homeopatische middelen zit alcohol. Zo vertelde mijn huisarts dat er zonder alcohol geen stoffen uit planten en kruiden worden ontrokken. Nu hebben we het niet over de alcohol waar we mee ontsmetten, want die mogen we natuurlijk niet consumeren.

    Maar weet iemand of je dit produkt (homeopatische middel) nou wel of niet mag gebruiken?

    Alvast bedankt
    sultanasutana@hotmail.com

  2. #2
    Soebhan Allah

    Reacties
    371
    19-11-2003

    soebhan Allah, Allahoe allam
    Ya Moeqalib el Qoeloeb, Thebit Qalbi 'ala Dienek

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    58
    23-01-2001

    Jammer dat niemand het weet. Want ik denk echt dat er meerdere mensen zijn die homeopatishe middelen gebruiken, maar of ze op de hoogte zijn van het soort alcohol dat er in zit???
    sultanasutana@hotmail.com

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    58
    23-01-2001

    geloof jij alleen datgene dat wetenschappelijk is bewezen? Volgens allah zijn veel medicijnen uit planten en kruiden te halen. Waarom geloven kafirs niet in Allah, ook zeker om dat ze Hem niet wetenschappelijk bewezen hebben. Waarom eten ze varkensvlees, terwijl de Koran zegt dat het vlees onrein is, waar zijn hun apparaten die dat kunnen aantonen?? Dat kunnen ze niet, niemand kan van Zijn kennis omvatten dan wat Hij wil. Mogen wij dan varkensvlees eten omdat de kafirs NIET wetenschappelijk hebben bewezen dat het schadelijk zou zijn????Dus zeg alsjeblieft niet dat het wetenschappelijk is bewezen dat het niet werkt! (je zegt het trouwens verkeerd, het is nl. NIET wetenschappelijk bewezen dat het werkt, en niet dat het wetenschappelijk bewezen is dat het NIET werkt).
    sultanasutana@hotmail.com

  5. #5
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu


    Onze gezant vrede en zegeningen van God zij met hem, heeft in een overlevering verklaard dat iedere ziekte een medicijn heeft.

    "God liet zowel ziekte als medicijn ontstaan en heeft voor iedere ziekte een medicijn gegeven, gebruik het medicijn zolang dat medicijn niet haram (verboden) is." (Overgeleverd door Abi Dawud)



    Lees hieronder insha Allah een Fatwa omtrent: "Medicijnen die Alcohol bevatten"


    Medicine containing alcohol


    En over het varkensvlees ter opmerking wat je net vertelde beste zuster hieronder een artikel erover insha Allah

    Waarom geen Varkensvlees ?

    Wa Allahu A3lam bihi mini

    Ma3a Salama
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  6. #6
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    allah akbar ik zou et nie weten allah oealhem
    " Vrienden zijn Speciaaal

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    58
    23-01-2001

    Wat varkensvlees betreft, het was niet als vraag bedoeld...
    Ik weet dat het niet mag en onrein. ik bedoelde meer te zeggen dat ik daar geen wetenschappelijke bewijzen voor nodig heb...

    ps. die link over varkenssvlees doet het niet.
    sultanasutana@hotmail.com