Willen jullie dat?
In plaats van die demonstraties, die tot nu toe de Nederlandse regering niet bereikt hebben is het tijd voor actie die de regering wel bereikt.
Nee niet met geweld...
Maar met het nieuwe Digitale Burgerinitiatief.
Dat is laatst al op het nieuws geweest in verband met een vuurwerkverbod dat binnekort behandeld moet worden door de 2e Kamer volgens dat nieuwe Digitale Burgerinitatief.
Google maar naar Digitale Burgerinitiatief of kijk op www.petities.nl
Wie wilt er helpen met het opstellen van één serieuze en goede petitie zodat de Palestijns/Israëlische kwestie eens goed wordt behandeld door de 2e Kamer en een harde statement maakt richting Israël.
De feiten spreken voor zich, Israël is de schuldige, niet Hamas en al helemaal niet het Palestijnse volk.
Het Verzet uit de 2e Wereld Oorlog waren toch ook geen terroristen omdat zij tegen de bezetter vochten?
Nederland moet eens opstaan en zijn bek open trekken naar de wereld en Israël want op de Arabische leiders of de Westerse Wereld hoef je niet te rekenen.
Dat Nederland altijd een beetje Pro-Israël is, is omdat zij zich nog steeds schuldig voelen over dat Nederland(net als heel veel andere landen) heeft toegelaten dat de Joden werden uitgemoord in de 2e Wereld Oorlog.
Ach ja, lang verhaal, maar het gaat erom er wat moet gebeuren en dat dit een kans is.
Want waar is Israël eigenlijk mee bezig met dit offensief;
Al 700 doden in 12 dagen, waarvan de helft vrouw of kind(ook 'terroristen' zeker), meer dan 3000 gewonden. Journalisten of internationale waarnemers mogen niet de Gazastrook in. Lijkt wel alsof Israël niet wilt dat de wereld ziet dat de Palestijnen in Gaza worden uitgemoord!
Ambulances, scholen en woonwijken worden onder vuur genomen door luchtbombardementen en zwaar artilerie.
Per ongeluk een VN school beschoten? Er waren daar geen terroristen volgens buitenlandse werknemers van die school!
Er is ook al een buitenlandse medewerker omgekomen door Israëlische vuur.
De Gazastrook wordt niet voorzien van brandstoffen, voedsel, kleding, medicijnen omdat de grenzen al heel lang dicht zijn.
De visserijhaven van Gaza die is gebouwd door Nederlands ontwikkelingsgeld is vernietigd. Net als de luchthaven, alsof Hamas vliegtuigen heeft.
Maar het Zionisme gaat onverminderd door, kijk maar naar al die Vinexwijken die Israël net voorbij de grenzen van de 1950 Armistice Agreement Line bouwt en de Muur op de Westelijke Jordaan oever(die overigens niet loopt volgens de in 1949 vastgelegde grenzen).
Ook al heeft Hamas de macht in handen in de Gazastrook en beschiet het Israëlische grondgebieden met armieterige ongeleide projectielen, dit is niet de manier om over de rug van duizenden onschuldigen burgers een doel te bereiken in de 21e eeuw!
Snapt men daar dan niet dat deze vicieuze cirkel zorgt voor nog meer ontheemden en wezen die met niks anders dan wrokgevoelens jegens Israël overblijven, of is dat raar om zo te denken?
Hoe kan een land dat ontstaan is na en door de Holocaust dit doen?
Wanneer staan de echte schuldigen(de Westerse en Arabische landen) eens een keer op en zorgen ze voor een oplossing van dit probleem?
Een paar voorbeelden en feiten die ik heb verzameld:
Oorspronkelijke grenzen:
De Joden toentertijd waren het er niet mee eens en begonnen de boel over te nemen met de huidige situatie als gevolg...
Cijfers van een Joodse organisatie, B'Tselem ofzo die pas nog een Nederlandse vredesprijs heeft gewonnen:
Oordeel zelf:
Kort verhaal wat de situatie schetst:Stel:
Je hebt een conflict met je buurman, we zijn elkaar al een paar keer in de haren gevlogen. Wie gelijk heeft is niet eenvoudig maar de hele straat vindt het vervelend. Ondertussen heeft de buurman een hek om ons huis gezet en beslist wie er in en uit mag. Ook als ik in mijn huis van de ene naar de andere kamer wil moet ik toestemming vragen aan mijn buurman. Hij beslist ook dat ik soms dagenlang niet naar de badkamer mag. Of de keuken ! De hele straat vindt dat dit echt niet kan en zegt dat mijn buurman daarmee moet stoppen. Maar hij heeft daar maling aan en pakt doodleuk stukken van mijn moestuin af of bouwt weer een nieuwe schuur op mijn grond. En dit gaat, ondanks alle klachten uit de hele straat, jarenlang ongestraft gewoon door..
Wij raken op een gegeven moment alles kwijt, onze baan, onze toekomst. Uiteindelijk gooien mijn familie en ik van pure frustratie stenen over de schutting. Gek he ? De kans dat we iemand raken is klein maar we proberen het toch, wat hebben we te verliezen ? We zijn alles al kwijt ! Mijn buurman heeft een toren gebouwd en kan overal op mijn grond kijken. Af en toe schiet hij met zijn grote geweer op ons. Aan onze kant vallen slachtoffers, ook kinderen.
En sommigen hebben dan begrip voor mijn buurman. Moeten we maar niet met stenen gooien, hij verdedigt zich toch alleen maar ?
Deze Joodse vredesorganisatie doet goed en objectief werk:
http://www.btselem.org/english/Statistics/Index.asp
Nou mensen!