1. #1
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    wil je wat recepten?????

    marokkaans koken (Bericht #)

    wil je recepten hebben????

    ga dan naar marokko algemeen scrol naar beneden en kijk bij cuisine onder maroc sisters


    Dames veel succes met deze recepten zal je de liefde van je man weten te winnen spreek uit ervaring


    En de ongetrouwde dames ga oefenen voor als je trouwt, is altijd goed!!
    en/of verras je ouders met een lekkere maaltijd (is voor je moeder ook eens leuk)
    Dus niet winkelen maar koken

    En de heren die getrouwd zijn KOM OP!! verras je vrouwtje met een heerlijke maaltijd en de ongetrouwde jongens daar heb ik de hoop van opgegeven

    Dag duifjes kook ze!!
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16
    16-10-2002

    Ik kan al heel goed koken. Kan alles klaarmaken van patat tot kreeft etc. Maar zal toch eens kijken of er wat voor mij bij zit.
    Van het weekend ga ik trouwens chocolate fudge brownies of blueberry muffins maken. Ook heel lekker.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    53
    25-10-2002

    nou zou leuk zijn meer resepten zo vlak voor de ramadan nou kom op allemaal
    ik ken alleen de standaard hapjes
    en af entoe wat doorelkaar frutsellen is ook lekker
    volgens mijn man

  4. #4
    mama van 4 schatjes

    Reacties
    16.096
    03-12-2001

    MVC Premium MVC Premium
    he hajet75 heb even een vraagje aan je!van welke boeken of sites haal je die recepten??kan me haast niet voorstellen dat je ze allemaal uit je hoofd weet
    Koningin van Marokko.nl


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    iwa zeed recepten
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  6. #6
    simply the best

    Reacties
    114
    01-08-2002

    Hee, ik heb die kip gemaakt en het is gelukt! Ik heb alleen alles gehalveerd, ik ben maar in mijn eentje.
    Maar het was erg lekker.

    Flipmode is Da SqUaD

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    19
    09-09-2002

    ZOOOOOOOOO IK KAN WEL LEKKER KOKEN
    VAN TAMARAKT TOT IBAWEN EN NOG LEKKERE BATATA.

  8. #8
    de groeten!!

    Reacties
    4.348
    06-06-2002

    Loempia kip

    Benodigheden:

    1 pond spercie bonen
    1 blikje maïs
    1 pond kipfilet
    1/2 pond taugeh
    1 kool
    tomaten ketchup
    1 peper
    2 teentjes knoflook
    1 ui
    zwarte peper aromat
    2 tomaten
    1 pakje loempiavellen (40 stuks)
    Bereiding:
    Snij de spercieboontjes in fijne stukjes, en ook de kool en taugeh. Kook de kipfilet uit met een beetje water, zout en zwarte peper. Laat het afkoelen en pluis het uit.

    Snij de ui in fijne stukjes en bak het in een pan met een beetje olie en voeg dan je kip en je tomaten erbij. Laat het 3 min doorbakken en voeg dan alle groenten samen in de pan. Laat het niet te lang door bakken (3 min.). Zet dit in een vergiet zodat het kan uitlekken, als het is afgekoeld kun je de loempia's rollen.

    Voor het serveren moeten de loempia's gebakken worden in een pan met hete olie. Haal eerst de loempia's door een geklutst ei dat een beetje is aangelengd met water. Bak het in hete olie.

    Surinaamse kippastei

    Ingrediënten (4 personen):

    400 gram kipfilet
    100 gram margarine
    1 teentje knoflook
    1 theelepel vetsin (smaakversterker)
    2 grote tomaten
    2 uien
    3 takjes selderij
    1 ½ bouillonblokje
    2 eetlepels tomatenpuree
    ½liter blik doperwten
    ¼ liter blik wortelen
    1 ½ eetlepel kappers
    4 augurken
    2 eetlepels zilveruitjes
    2 pakjes diepvries roomboterbladerdeeg (bevroren laten tot gebruik)
    De kip in kleine stukjes snijden. De kip tien minuten (gaar)braden in 100 gram margarine met bouillonblokje, peper, zout, uien en selderij. De kip uit de pan halen en in hele kleine stukjes snijden of de kip uit elkaar trekken met twee vorken. Bak in 25 gram margarine de fijngesneden tomaten en knoflook en voeg vervolgens de fijngesneden kip toe samen met de tomatenpuree. Laat dit alles vijf minuten sudderen.

    Snij ondertussen de augurken, zilveruitjes en wortelen fijn (het vocht niet gebruiken) en voeg de kappers en doperwten (vocht niet gebruiken) toe. Dit geheel mengen met elkaar en voeg de bereide kip toe met vetsin.

    De ovenschaal insmeren met boter en bedek de bodem en zijkanten met het bladerdeeg. Doe de vulling hierin (zonder vocht) en bedek alles met bladerdeeg. Nu moet het nog in een voorverwarmde oven totdat de pastei goudbruin is.
    ....en gehoorzaam niet degenen wiens hart Wij achteloos voor Onze Overdenking maken, degene die zijn eigen lusten volgt en wiens daden verloren zijn.
    (Qs Al-Kahf 18:28)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    201
    03-10-2002

    Hallo Tngija19,
    Ze heeft toch niet verteld dat ze het uit haar hoofd weet,
    het gaat erom dat de recepten hier staan zodat iedereen wat van leert, en maak niet uit van waar ze het haalt!
    ==>i3mal lidunjaka kaanak sata3ischoe abada, wa 3mal liagiratik wakaanak sawfa tamoetoe 3ada.

    ==>laysa alfata man jakoeloe kana abi,wa ina ma alfata man jakoeloe ha anada.