Poll resultaten: Krijg jij de gelegenheid om te bidden?

Stemmers
6. Je mag niet stemmen op deze poll
  • op school

    1 16,67%
  • op het werk

    4 66,67%
  • ergens anders

    1 16,67%
  1. #1
    anti NOS en P&W

    Reacties
    10.724
    19-11-2002

    Krijg jij gelegenheid om te bidden?

    Dat vraag ik mij af

  2. #2
    Allahoe Akbar

    Reacties
    274
    22-04-2003

    Ik niet, jammergenoeg!!
    ALLAH is Groot, ALLAH is Machtig, Laat zijn liefde in je hart groeien dan zal het geluk in je leven bloeien...

  3. #3
    Allahoe Akbar

    Reacties
    274
    22-04-2003

    Op school heb ik wel geprobeerd om een gebedsruimte te regelen en toen alles geregeld was en bijna alle leraren daarmee akkoord gingen, kwam er een lerares naar mij toe en zei dat ze dat niet goedkeurt ging alles niet meer door helaas.
    Maar ja niks aan te doen.
    ALLAH is Groot, ALLAH is Machtig, Laat zijn liefde in je hart groeien dan zal het geluk in je leven bloeien...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    286
    16-02-2003

    salaam,

    Ik werk namelijk in een kantoor.
    Ik heb een plaatstje gevonden in de noodtrappen.
    probeer het maar eens, daar komt meestal niemand, ik heb daar zo'n beetje een eigen moskeetje gesticht, niet echt natuurlijk, maar ik heb daar mijn matje liggen en een kompas om altijd juist te zijn voor de richting van ka'aba.

    Ik heb wel een probleem met de woedoe, er is geen afzonderlijke plaats
    waar er een kraan staat, iedereen kan daar binnen.
    Ik was dan alles behalve mijn voeten, daar streel ik gewoon over met mijn handen boven mijn schoenen.
    Ik had een imam gevraagd.
    S'morgens doe ik natuurlijk thuis de woedoe voor fadjr.

    Maar ja, stap voor stap ga ik op zoek naar een oplossing.

    ps. je kunt alzittend bidden als je geen plaats hebt, op de trappen of zo.

    wa salaam

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    114
    24-12-2003

    Origineel gepost door Sweet_Yasmin
    Op school heb ik wel geprobeerd om een gebedsruimte te regelen en toen alles geregeld was en bijna alle leraren daarmee akkoord gingen, kwam er een lerares naar mij toe en zei dat ze dat niet goedkeurt ging alles niet meer door helaas.
    Maar ja niks aan te doen.
    Laa ta3ata limagloeqien fy ma3siati al galiq (Geen gehoorzaamheid aan een schepsel die jou opdraagt om de schepper ongehoorzaam te zijn).

    Dus beste zuster, heb lak aan die lerares en verricht het gebed gewoon op school.

    salaam alaikoem wara7matoe lahi wabarakatoeh.

  6. #6
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    ikuh nie als het rond douhr is en ik zit in de les denk ik altijd aan het bidde
    " Vrienden zijn Speciaaal

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    654
    08-09-2002

    Op school hebben wij de gelegenheid om te bidden (zelf ingericht zonder toestemming) en wat betreft het werk; ik ga binnenkort werken bij een Islamitische organisatie dus bidden is zeker mogelijk!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    180
    05-09-2003

    Origineel gepost door taoufiq


    ps. je kunt alzittend bidden als je geen plaats hebt, op de trappen of zo.

    wa salaam [/B]
    Salaam moealeikoem, volgens mij is het in de islaam niet toegestaan om zittende te bidden, alleen als je ziek bent. Heb jij hierover misschien een hadith broeder?
    Allahoe a3lam

    wa aleikoem salaam

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    108
    24-10-2003

    masha allah het klinkt zeker goed dat vele gewoon op werk en school bidden, bij mij op school bidt er niemand op school en op mn werk ben ik de enige moslim, ik weet dat geloof het belangrijkste is maar hoe ga je dat zeggen ik loop stage en daar kun je je niet echt afzonderlijken en rodoe gaat daar al helemaal moeilijk, op school zou ik het wel kunnen proberen, en als je in zo een situatie zit mag je dan niet gewoon je gebed thuis doen als je thuis komt?

    asalamoe alaikoem
    áÇ Åáå ÇáÇ Çááå áÇ ÔÑíß áå ¡ áå Çáãáß æáå ÇáÍãÏ æåæ Úáì ßá ÔíÁ ÞÏíÑ