1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.249
    28-05-2002

    Dde waarde van As Salaam Aleikoem

    As salaamoe ‘Alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh

    Opnieuw werd ik vandaag in AH geconfronteerd met meisjes die een hoofddoek dragen en niet terug groeten als men As salaamoe ‘Alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh tegen hen zegt, Astagfouallah

    Ik wilde bij deze het belang hiervan aantonen aan de hand van hadith, en zet het hier bij het kletshoekje omdat de dames hier waarschijnlijk liever kletsen ipv van zich te gedragen zoals ze er uit willen zien





    "Imraan bin Hoesain (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: `Een man kwam naar de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem) en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem. De boodschapper van Allah groette terug en de man ging zitten. Hij zei:`Deze man heeft de zegening van tien (goede daden) verdiend`. Een ander kwam en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem wa rahmatoellah. Hij beantwoordde zijn salaam en de man nam zijn plaats. Hij zei: ` Deze man heeft twintig verdiend`. Een derde persoon kwam en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem warahmatoellahi wa barakatoeh. De profeet beantwoordde zijn salaam en hij ging zitten. De boodschapper van Allah zei: `Deze man heeft dertig verdiend.`

    Overgeleverd door: Aboe Da woed, At-Tirmidhi
    O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. 49.12

  2. #2
    24 jaartjes jong

    Reacties
    2.220
    03-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    ja je kan toch iemand gewoon terug groeten niks mis mee.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Da zijn toch geen manieren??
    Hchouma zoiets kan echt nie.
    Al was het een belg die gewoon goeiendag zegt dan nog zou je gewoon moeten teruggroeten.
    Laat staan Salaam aleikoum..
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.249
    28-05-2002

    Ik was ook verbaast hoor maar het is niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak.

    Je kunt toch minimaal wa aleikoem terug zeggen als je twijfels het over of dat persoon moslim is of niet.

    Maar goed, het persoon heeft zijn/haar beloningen verspeelt, terwijl de ander die zich wel gedraagt, beloningen heeft verdient
    O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. 49.12

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    79
    02-03-2004

    Kleine moeite ...........................



    Wa Salaam A3leikoum Warahmatoullah wa barakatou
    ~SaLaAm A3LeiKoum~

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Mja..kan zijn.

    Origineel gepost door Uitgeblust
    Ik was ook verbaast hoor maar het is niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak.

    Je kunt toch minimaal wa aleikoem terug zeggen als je twijfels het over of dat persoon moslim is of niet.

    Maar goed, het persoon heeft zijn/haar beloningen verspeelt, terwijl de ander die zich wel gedraagt, beloningen heeft verdient
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  7. #7
    La Vie en Rose

    Reacties
    35.904
    08-02-2002

    Laatste topic van Uitgeblust. ..
    I love my 2 boys. I gave them life...
    They gave me a reason to live.

  8. #8
    Femme du Nador

    Reacties
    1.328
    24-11-2002

    Moge Allah swt hem/haar een plekje in het paradijs schenken

  9. #9
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door SweetRose
    Laatste topic van Uitgeblust. ..


    Ik kan het nog steeds niet bevatten..

    Nog nooit heeft een berichtje van Marokko.nl me zo geraakt, Uitgeblust overleden...
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    13
    24-09-2003

    Als ik van mn werk kom, of van school en zie ik een marokkaan(se) ook al ken ik die niet zeg ik salam oe aleikoem, als die dat dan niet weerzeggen heb ik de hassanat dus pech voor hem/haar. ewa.. je hebt ook van die mgarba die denken dat daar iets achter zit,bhal als je salam zegt betekent dat dat je wilt praten, you know. zo krijg je de naam ****, door woorden van allah te gebruiken. marokanen worden dement, gestoord zeg maar, en zoeken achter alles "iets". dus ja dat was nou wat het positieve en negatieve aan salam oealeikom.
    beslama hleekom!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Allah irhamha
    Moge Allah voor haar de deuren openen in het paradijs.
    Ze verdient da ze was een goed mens meskiena.
    Inna lilahi wa inna ilahi rajioen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Haar..
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.647
    28-08-2002

    Ow ok dan..
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  14. #14
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Inna lialahi wa inna ilaihi raji3oen!

    Ik hoop voor hem dat hij comfortabel in zijn graf ligt en het licht hem tegemoet komt. Insha allah, allahomma amien.

    Als ik zo zijn profiel bekijk, dan zie ik een vorm somberheid, een vorm van verlatenheid.... ik kan hiet niet heel goed omschrijven .....

    Leef goed mensen en weet dat het leven op elk moment afgelopen kan zijn..........

    :tranen: :tranen: :tranen:

    Wassalaam ou 3alikom.

    ديتول دض الجراثيم


  15. #15
    Unwritten, !®

    Reacties
    981
    30-01-2003

    AllahieR7amha..:tranen:
    Laj 3tik zqaaq fi 3ejnin.Tjikkielala®