1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    595
    10-07-2003

    deodorant en kanker

    Hallo allemaal,

    Ik heb vandaag deze mail ontvangen en informeer graag iedereen over de link tussen deodorant en borstkanker. Ik heb er al eerder op een amerikaanse site over gelezen, deze informatie is voor iedereen belangrijk. Ik wil er iedereen op attenderen op te passen met deo's


    BORSTKANKER

    Het gaat om een uitleg betreffende de mogelijke
    oorzaak van borstkanker. Onlangs woonde ik een seminar bij over borstkanker.
    Tijdens het vraag-antwoord moment vroeg ik waarom de oksel de
    meest

    frequente plaats was voor de ontwikkeling van
    borstkanker. Mijn vraag kon toen niet beantwoord worden, maar onlangs ontving ik post, waarin ik het antwoord op mijn vraag gevonden heb en
    dat ik graag met
    jullie wil delen.

    De hoofdoorzaak voor borstkanker is het gebruik van ANTI-TRANSPIRANTEN.
    De meeste producten op de markt zijn een combinatie
    van anti-transpiranten en deodoranten. Deodoranten
    zijn onschadelijk. Kijk a.u.b. de samenstelling van uw producten thuis na!
    Indien zij ALUMINIUM CHLORHYDRAAT bevatten, GOOI ZE
    DAN ONMIDDELLIJK WEG!
    (zelfs onder de naam van deodorant).
    Probeer andere merken te gebruiken, die dit bestanddeel niet bevatten.

    De reden is simpel: slechts enkele delen van ons lichaam zijn in staat
    toxische stoffen te elimineren, zijnde: de knieholtes, achter de oren,
    tussen de benen en de oksels. Deze toxische stoffen worden
    uitgestoten in de vorm van zweet. Anti-transpiranten verhinderen het zweten.
    De toxische stoffen verdwijnen niet het lichaam, maar
    worden opgestapeld in de lymfeklieren onder de armen.

    De oorsprong van de meeste borstkankers is in deze bovenzone van de
    borst te vinden. Mannen zijn minder gevoelig aan de ontwikkeling van dit
    type ziekte. Zelfs al gebruiken ze anti-transpiranten, blijven deze op
    de orkselharen kleven en dringen ze niet onmiddellijk in de huid.
    Vrouwen die anti-transpirant gebruiken vlak na het ontharen hebben nog
    meer risico, omdat via de kleine wondjes de chemische stoffen nog sneller
    het lichaam binnen dringen.

    Informeer hierover A.U.B. alle mannen en vrouwen die
    je kent. Borstkanker neemt vandaag de dag alarmerende proporties aan. Als
    we met deze mail slechts een aantal gevallen kunnen vermijden, zal het nooit
    verloren
    tijd zijn geweest!
    Beslama!!!!!!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    166
    05-07-2002

    Ja, ik heb er inderdaad ook over gehoord.
    De gewone deo's zijn haast niet meer verkrijgbaar bij de drogisterijen. De wat onbekende merken zijn vaak aluminium chloorhydraat-vrij, en Wella heeft er ook 2 verschillende van. Maar lees eerst de ingredienten even door.
    Wie het laatst lacht ............>>>>> snapt de grap niet..

  3. #3
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik had begrepen dat deze waarschuwing je reinste onzin is.

  4. #4
    Tal Adabi

    Reacties
    166
    01-04-2003

    Ik zie dat op mijn vertrouwde deodorant van Rexona staan

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    36
    05-04-2003

    Ik heb die mail ook ontvangen en ben daarom ook snel naar meer info. gaan zoeken op internet of deo kankerverwekkend is maar het blijkt niet zo te zijn!
    ..What comes around, goes around..

  6. #6
    .:* Trotse Zus*:.

    Reacties
    1.117
    18-12-2003

    Dus het is NIET ZO????? als dat zo is...damn echt een opluchting. Ik d8 al weetje hier op marokko.nl praat zowat iedereen erover...maar nog nooit op het nieuws gezien of in de krant....echt die praatjes weer hier



  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Ik heb 3 soorten deo's thuis: Rexona, Dove en Nivea. Allemaal zijn ze volgens bovenstaande info kankerverwekkend.
    Deze mail komt volgens mij gewoon van een viespeuk die geilt op zweetlucht. Hij wil gewoon dat iedereen ruikt naar een walm van zweet, hahaha.

    Op de site van de nederlandse kankerbestrijding staat dat dit allemaal verzonnen is. Kijk maar op: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/n...newsViewer.jsp

    Klik daar dan op : geen relatie gebruik deodorant en borstkanker.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    595
    10-07-2003

    Origineel gepost door Hasna_real
    Ik heb 3 soorten deo's thuis: Rexona, Dove en Nivea. Allemaal zijn ze volgens bovenstaande info kankerverwekkend.
    Deze mail komt volgens mij gewoon van een viespeuk die geilt op zweetlucht. Hij wil gewoon dat iedereen ruikt naar een walm van zweet, hahaha.

    Op de site van de nederlandse kankerbestrijding staat dat dit allemaal verzonnen is. Kijk maar op: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/n...newsViewer.jsp

    Klik daar dan op : geen relatie gebruik deodorant en borstkanker.
    Waaaaaat ik begon mij al zorgen te maken omdat ik mijn oksels elke dag scheer en er bekend was gemaakt dat je dan 15 X meer kans had op borstkanker dan de deogebruikers die zichzelf niet scheren of in mindere mate. Ik had mijn deodorantcollectie al bijna de deur uit gegooit. Anywayz bedankt voor je info.

    Beslama!!!!!!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    595
    10-07-2003

    Origineel gepost door Hasna_real
    Ik heb 3 soorten deo's thuis: Rexona, Dove en Nivea. Allemaal zijn ze volgens bovenstaande info kankerverwekkend.
    Deze mail komt volgens mij gewoon van een viespeuk die geilt op zweetlucht. Hij wil gewoon dat iedereen ruikt naar een walm van zweet, hahaha.

    Op de site van de nederlandse kankerbestrijding staat dat dit allemaal verzonnen is. Kijk maar op: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/n...newsViewer.jsp

    Klik daar dan op : geen relatie gebruik deodorant en borstkanker.
    Zo ik doe de informatie van jouw link er ff op. Ik hoop dat dit de enige echte informatie is want dan kan ik ongestoord met mijn deo's spuiten

    Geen relatie tussen gebruik deodorant / anti-transpirant en borstkanker

    Amsterdam - 5 februari 2004 (laatst gewijzigd: 4 maart 2004)
    Sinds enige tijd verschijnen berichten in de media en in rondzend e-mails dat deodorant borstkanker kan veroorzaken. KWF Kankerbestrijding beantwoordt hierover wekelijks tientallen e-mails en telefoontjes. Het gaat om berichten naar aanleiding van onderzoeken van o.a. Darbre (2004). In deze onderzoeken wordt gezegd dat bestanddelen als parabenen en aluminium chloorhydraat, schadelijk kunnen zijn en zelfs borstkanker kunnen veroorzaken. Deze berichten zijn niet juist.

    Er is geen relatie gevonden tussen het gebruik van deodorant / anti-transpirant en borstkanker, ook als de oksel onthaard is. Zowel de American Cancer Society als het Amerikaanse National Cancer Institute hebben dit geconcludeerd. Deodorant en anti-transpirant kunnen dus veilig worden gebruikt.

    Parabenen

    Verwarring over het verband tussen deodorants / anti-transpirants die parabenen bevatten en borstkanker, komt mogelijk voort uit het feit dat parabenen een soortgelijke werking als oestrogenen lijken te hebben. Van oestrogenen is een verband met borstkanker bekend.

    In het onderzoek van Darbre wordt gemeld dat kleine hoeveelheden parabenen zijn gevonden in monsters van borstkankertumoren. Deze parabenen zouden afkomstig zijn van deodorants.

    Onwaarschijnlijk

    Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat parabenen die op de huid worden aangebracht via cosmetica het borstweefsel kunnen bereiken. Een oorzakelijk verband tussen parabenen en borstkanker kan niet worden aangetoond.

    Bovendien heeft uitgebreid wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat parabenen veilig zijn voor mens en milieu. Het gebruik van parabenen als conserveringsmiddel voor cosmetica en andere productgroepen is goedgekeurd door de Europese Commissie.
    Beslama!!!!!!!