Poll resultaten: Wat vind je van de straf die Badr heeft gekregen voor de beruchte 'natrap'?

Stemmers
883. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Te zwaar, ze pakken iets van hem af wat niets met het toernooi te maken heeft.

    563 63,76%
  • Dik verdiend! Badr heeft de regels niet in gerespecteerd

    239 27,07%
  • Te licht, ze moeten hem nooit meer op K-1 regels laten vechten

    45 5,10%
  • Iets anders, namelijk?

    36 4,08%
  1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    4.003
    15-06-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Het fenomeen Badr Hari!

    K-1 is een Japanse organisatie, gesticht door Mr. Ishii, die een competitie-vorm heeft bedacht waarbij alle staande vechtsporten, zoals Kung Fu, Karate, Kempo zich met elkaar kunnen meten. In feite lijkt het nog het meest op kickboksen, maar je mag ook de knieën gebruiken. Er worden overal over de wereld kwalificatiewedstrijden voor de finale gevochten. K-1 is veruit de grootste en meest populaire 'kickboks' organisatie, met zeer hoge prijzengelden. De wedstrijden worden in meer dan 135 landen uitgezonden. Namen zoals: Ernesto Hoost, Peter Aerts, Remy Bonjasky, Sem Schilt en niet te vergeten ‘The Golden Boy’ Badr Hari worden in Japan als halfgoden vereerd.



    Als jongen begon Badr te trainen bij Sitan Gym. Na een paar jaar switchte hij naar Pancration Chakuriki, de sportschool van Thom Harinck. In januari 2005 tekende Badr een contract bij promotor Simon Rutz en werd een vechter in het It's Showtime team. Vanaf dat moment ging Badr trainen bij Gym Alkmaar. Tegenwoordig traint Badr bij Mike's Gym in Amsterdam onder leiding van Mike Passenier. Hari bezit een dubbele nationaliteit en vecht onder de Marokkaanse vlag. Hari is geboren en getogen in Amsterdam. Zijn ouders komen oorspronkelijk uit het plaatsje Kenitra in Marokko.

    In mijn ogen is Badr Hari op dit moment de BESTE K-1 vechter. Veel mensen hebben hun oordeel al klaar liggen nadat ze zagen dat Badr een natrap had gegeven. Dat wat hij toen deed was inderdaad niet correct en niet volgens het reglement, maar goed . Nu is hij opeens een laffe vechter? Nu is hij een schande voor de K-1? Nu praten mensen over hem die voorheen zijn naam niet eens uit konden uitspreken? Ik begrijp dat iedereen een andere mening heeft over hem, maar als je zijn historie kent dan piepen de meeste wel anders. Voor de mensen die Badr Hari maar vaag ‘kennen’ of slechts van hem gehoord hebben vanwege die ‘natrap’ hieronder een intro over het fenomeen Badr Hari.

    Badr Hari a.k.a '' The Bad Boy'', ''The Golden Boy, ''Prince Devil, '' The Awesomeness'' , de man die als 18 jarige jongen 5X K1 kampioen als droom had. De man die toen moest kiezen tussen school of kickboks. De man die alleen al om zijn eer blijft staan tijdens een gevecht. De man die wordt gehaat om zijn brutale woorden, maar ook de man die door kenners geliefd wordt om zijn brutale K.O’s. De man die bij elke wedstrijd net voordat hij de ring instapt een gebedje doet , niet om te bidden voor een overwinning maar om aan ALLAH te vragen of hij zijn goede gezondheid mag behouden. De man die voor Marokko uitkomt, de man die vol trots Marokko represent. De man die door de koning is uitgenodigd om een award in ontvangst te nemen! De man van Mikes Gym van de It’s Showtime team. De man die meer is dan alleen de ‘vechter die een natrap gaf’. In september moest Badr Hari tegen Choi een grote Koreaanse reus (2.16m) . Badr wist van deze 166 kg wegende ‘vechter’ te winnen ondanks het feit dat hij aan het VASTEN was! De man die de toekomst is in de K1 en die geschiedenis zal schrijven.



    Een perfecte bijnaam voor Badr vind ik 'De sluipschutter' als je kijkt naar zijn gevechten afgelopen jaar dan zie je dat hij stap voor stap naar voren loopt en dan genadeloos toeslaat.



    -Badr Hari:…’’Een wedstrijd is een wedstrijd. Het blijft gevaarlijk, elke keer dat je in de ring stapt. Het zijn juist die jongens waarbij je denkt deze is makkelijk, die het gevaarlijkst zijn. Het is moeilijk om scherp te zijn tegen zulke jongens en jezelf te motiveren. Je moet continu scherp zijn. Als je één van de betere jongens bent, dan wil iedereen je verslaan, want als je van mij wint dan praat iedereen morgen over jou. Maar dat gaat niet gebeuren want dat betekent dat je de kaas van mijn brood wil eten en dat gebeurt niet, weet je. Kijk, ik vecht voor mijn familie en ik vecht voor mijn mensen. Ze kunnen nooit van mij winnen want Allah is met mij. Het maakt niet uit tegen wie of wanneer ik vecht’’…

    -Tom Harinck(ex-coach van Badr):….."Ik heb als trainer drie keer de K1 mogen winnen in Japan, één keer met Branko Cikatic en de tweede en derde keer met Peter Aerts. Maar als ik eerlijk ben, heeft Badr meer talent dan die twee bij elkaar. Het enige dat hem nog tegenhoudt, is zijn leeftijd. Ik heb hem daarom bewust afgeremd, om de geestelijke belasting niet te hoog te maken. Maar ik weet zeker dat hij het gaat maken. Mits er natuurlijk niets g ebeurt, want God of Allah moet maar goed met je zijn. Als we op deze voet doorgaan, weet ik zeker dat Badr de grootste K1-vechter aller tijden wordt"……



    -Badr Hari:……"Ik train twee keer per dag, zes keer per week. En op de zevende dag doe ik looptraining, dat is dus dertien trainingen per week!! Ik zie profs in andere sporten dat nog niet zo snel doen. Of het ook loont? Ik denk dat je in Nederland op één hand kan tellen hoeveel kickboxers van de sport kunnen leven. Maar zit je eenmaal in Japan bij de top, dan hoor je in Nederland tot de grootverdieners. Ik denk dat je je dan binnen de kortste keren tot miljonair vecht. In Japan lopen ze wat dat betreft op ons voor. Maar hier komt dat nog wel, let maar op"……..

    -Badr Hari:….’’Ik train voor een partij tweeënhalve maand kei- en keihard, dan zit je constant met spanning, zenuwen en stress. Op het moment dat ik daar op de catwalk sta, dan is zo´n show opvoeren een hele ontlading. Aan de andere kant moet je jezelf zien als een product, moet je je aan de mensen verkopen. Je moet die extra finesse hebben dat mensen je naam onthouden. Dat iedereen weet die Badr, die heeft een opkomst, niet normaal meer. Verder stelt het niet zoveel voor, het is gewoon een spel, daar komen de mensen voor. Als je tussen tien jongens staat die allemaal goed zijn, maar die ene, dìe is te gek, begriip je? En die ene wil ik zijn’’……

    -Badr Hari:…..’’Ik ben wie ik ben, doe gewoon mijn best in mijn sport. Als mensen daar een voorbeeld aan nemen, brengt het mij alleen maar geluk en liefde toe. Als een kleine jongen van negen of tien naar me toekomt en me vraagt ´mag ik met je op de foto´ of om een handtekening vraagt, daar doe ik het uiteindelijk voor"……..

    Badr (in vechtershart):...''Ik ben een knokker en ik blijf een knokker en dan voor een baas werken tsja, zou ik het kunnen is de grote vraag he? Ik denk niet dat ik het zou kunnen. Ik zit al mijn hele leven in de sport, sinds ik ben begonnen loop ik te boksen, te boksen en te boksen. Ik heb nog nooit gewerkt eigenlijk echt. Dus voor een baas werken tsja. Ik zie mezelf liever voor mezelf werken weet je want dan vind ik het leuk weet je. Dan ben je gemotiveerder want alles wat je binnenbrengt is voor jezelf, alles wat je doet is voor jezelf en dat is belangrijk en dat zie ik ook in de sport terug. Alles wat je traint is voor jezelf en alles wat je doet is voor jezelf. Ik ga liever zo door het leven dan tsja alles wat ik doe is voor die en alles wat ik doe is voor die''...

    -Badr Hari:…..’’Toen ik tegen Karaev op mijn billen ging was ik niet echt aangeslagen en heb ik bewust die acht tellen gepakt. Ik wist dat Karaev bloed rook en er als een gek in zou komen. Dat bleek het geval en dat was dus meteen zijn probleem, omdat ik helder bleef denken, had ik mijn strijdplan in mijn hoofd en al klaar en de opening die hij bood was precies die ik verwachte’’……..

    -Badr Hari:…’’ Peter is a good guy and I respect him as a fighter. Yet, he cannot stand my aggression and my speed. I will knock him out on the FINAL’’…



    -Badr Hari:…''Sometimes I'm happy if I lose a fight.
    Because sometimes when you lose you win more. You get stronger, you think different and maybe you train harder’’...


    -Badr Hari:...’’Sometimes you have a good year, sometimes you have a bad year, sometimes you win and sometimes you lose. But that doesn't say a lot about a fighter, maybe in his next match he will be sharp and strong again''...

    -Badr Hari:...’’ It can only get easier if you think it will be very hard. I'm just hoping to knock somebody out again, that's what people pay for. They like knockouts, they don't like points and boring fights’’...

    -Badr Hari:…’’ After I broke my jaw I knew how serious fighting was because I got some serious damage. It was broken in two places and I thought: 'You know what, this isn't going to happen again'. It was a point in my career that made me focus. I was very emotional in a lot of ways after that. I wasn't depressed but I was very dissatisfied. But I didn't keep it long in my head. I picked up the gloves and started training again and I was ready for my next fight. It took a long time, almost a year, to get me back in shape again, but I got back in shape and I started fighting and winning and you see how things can change. I think it's the only way to survive in this sport’’….

    -Fred Royers (tijdens de wedsrijd Badr vs Errol):…’’Ik zal je 1 ding vertellen het is getuigenis van de perfecte vorm waarin Hari verkeert als je na zo'n knock-down toch kunt terug komen op deze manier dan ben je verschrikkelijk sterk’’…!!!



    Als je het karakter van een mens wil leren kennen moet je hem macht geven.











  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    4.003
    15-06-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LaBellaMtiwia Bekijk reactie
    Als je het karakter van een mens wil leren kennen moet je hem macht geven.











  3. #3
    Nee

    Reacties
    291
    27-06-2008

    Mooi Mooi..
    Respect voor Badr!
    X.
    Nee

  4. #4
    *Mocro schrijver*

    Reacties
    7.472
    05-03-2006

    Mooi mooi mooi Badr verdient gewoon respect, klaar.

    Topicstarter.

    Citaat Geplaatst door Teglelet Bekijk reactie
    Jij bent ontspoord.

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    4.003
    15-06-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door FilleDuMaghreb Bekijk reactie
    Mooi Mooi..
    Respect voor Badr!
    X.
    Dank je
    Als je het karakter van een mens wil leren kennen moet je hem macht geven.











  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    4.003
    15-06-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mocro_tram Bekijk reactie
    Mooi mooi mooi Badr verdient gewoon respect, klaar.

    Topicstarter.
    Thanks Bro! Inderdaad hij verdient zeker respect want hij heeft zich LETTERLIJK omhoog geknokt!
    Als je het karakter van een mens wil leren kennen moet je hem macht geven.











  7. #7
    DarElKabdani (L)

    Reacties
    2.367
    22-10-2006

    Één van de weinige Marokkanen die het echt ver geschopt heeft.

    Respect voor Badr
    De profeet (vzmh) zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs.GEEN PM'S VAN BROEDERS S.V.P

  8. #8
    Ait Said

    Reacties
    141
    10-01-2007

    zeker respect voor hem en ik hoop echt dat hij die 5keer haalt!!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    162
    11-07-2008

    Citaat Geplaatst door darkeb4life Bekijk reactie
    zeker respect voor hem en ik hoop echt dat hij die 5keer haalt!!

    zal hij zeker halen, geloof me!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    119
    03-11-2003

    Deze man gaat vlammen de komende 15 jaar in de K1. Hij is pas net begonnen. Maar respect voor Badr Hari.. The bad guy!! dat natrappen maakt hem alleen maar populairder, vooral in japan en korea. Daar houden ze van zulke vechters. Hij is ook trots dat hij voor marokko vecht..

  11. #11
    DarElKabdani (L)

    Reacties
    2.367
    22-10-2006

    Citaat Geplaatst door I_Love_Me Bekijk reactie
    Ik ga 'm vertellen om een kijkje te nemen op marokko.nl....dit zal 'm echt goed doen!

    Ken je hem persoonlijk dan?
    De profeet (vzmh) zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs.GEEN PM'S VAN BROEDERS S.V.P

  12. #12
    ook hallo

    Reacties
    790
    17-06-2007

    ja dat was de vraag :ken je hem ?

    Citaat Geplaatst door I_Love_Me Bekijk reactie
    Ik ga 'm vertellen om een kijkje te nemen op marokko.nl....dit zal 'm echt goed doen!

    Fix kaartjes assahbie

  13. #13
    Nee

    Reacties
    291
    27-06-2008

    Citaat Geplaatst door I_Love_Me Bekijk reactie
    Ik ga 'm vertellen om een kijkje te nemen op marokko.nl....dit zal 'm echt goed doen!
    Hahhaha
    ps: Ben je van ait touzine? mdr
    X.
    Nee

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    162
    11-07-2008

    Citaat Geplaatst door I_Love_Me Bekijk reactie
    Persoonlijk is een groot woord, maar ik kom 'm wel vaker tegen. Echt een relaxed gozer is 't
    whaha waar kom je hem vaak tegen dan, youtube...


    just joking, maarre als je hem ziet, doe hem de groeten

  15. #15
    Vechtershartje.

    Reacties
    1.117
    14-12-2005

    Bedankt moccino voor weer zo een geweldige stukje!
    Ik hoop dat mensen dit stuk lezen. En niet meteen een oordeel
    klaar hebben over Badr. Badr heeft er zoveel voor moeten doen.

    p.s nu hebben mensen ook een beeld wat de k1 nou precies inhoud.

    Real Madrid C.F


Tags voor deze discussie