1. #1
    Sellebel

    Reacties
    3.578
    17-03-2003

    Exclamation Dilemma omtrent het gebed

    Omdat ik het nogal moeilijk vind mijn concentratie erbij te houden tijdens het gebed, wat natuurlijk nogal fout is en Allah vergeef mij, zoek ik naar manieren om dat probleem te verhelpen en mezelf tijdens het gebed volledig toe te wijden aan Allah....ik las laatst wat op marokko.nl over een manier om dat te kunnen doen. Je kon je inbeelden dat je voor de Kollosale deuren(wat dan uiteraard dicht is) van de Djennah bidt, met de Djennah aan je RECHTERKANT en de hel aan je LINKERKANT...en de engel des doods achter je....hierdoor wordt dan inshallah je imaam versterkt waarop je beter je best zou doen om Allah te lofprijzen. Maar vreemd genoeg las ik zo'n soortgelijk iets waarin de hel en de djennah aan tegengestelde kanten wordt ingebeeld....hier volgt dan dat stuk wat ik las..

    Sadam al-Asam, een grote islamitisch geleerde, moge Allah Subhana Wata’Ala tevreden met hem zijn, werd ooit gevraagd: “Hoe bidt jij?” Hij antwoordde: “Ik bid alsof de Ka’ba voor mij staat, en de siraat (lijn) waar we op de Dag des Oordeels overheen zullen gaan, hangend boven het vuur (van de hel) onder mijn voeten, en het paradijs aan mij LINKERKANT, en het vuur aan mijn RECHTERKANT, en alsof de engels des doods voor mij staat, en de boodschapper (SAWS) achter mij staat. Als ik Allahu Akbar zeg, dan weet ik dat er niemand groter is dan Allah Subhana Wata’Ala, en de Qor’aan lees ik uit het diepste van mijn hart. Ik buig verkleind, en doe mijn soejoed vernederd tegenover Hem, en richt me volledig tot Allah Subhana Wata’Ala, en groet daarna. En ik weet niet of mijn gebed is aanvaard of niet…”

    Ik weet nu niet wat juist is...als er iemand is die wel kennis heeft omtrent mijn vraag, zou de broeder of zuster het dan aub willen plaatsen. Alvast bedankt

    sel
    Aboe Mohammad Hassan ibn Alie verhaalt dat de hij het volgende van de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) leerde: "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houd je vast aan datgene wat zonder twijfel is; want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel."

    - Maar hoe groot ik ook mag zijn, in papa's ogen blijf ik altijd klein... -

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Hier ben ik ook wel naar benieuwd ..

  3. #3
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

    Misschien heb je insha Allah hier iets aan

    Tips om je Salaat te verbeteren

    Concentratie tijdens het Gebed (van Dr. Amr Khalid)

    Onze innerlijke houding tijdens de Salaah

    een ander tipje kijk uit naar het boek van Sheik Mohammed Saalih Al-Moenaddjied genaamd De weg naar het paradijs.. daar staat in blz 95 hoe je khoeshoo3 in het gebed ontwikkelt prachtig boek.. is onder andere verkrijgbaar in Islaam boekenhandelaren


    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  4. #4
    Sellebel

    Reacties
    3.578
    17-03-2003

    Origineel gepost door FaCciNo
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

    Misschien heb je insha Allah hier iets aan

    Tips om je Salaat te verbeteren

    Concentratie tijdens het Gebed (van Dr. Amr Khalid)

    Onze innerlijke houding tijdens de Salaah

    een ander tipje kijk uit naar het boek van Sheik Mohammed Saalih Al-Moenaddjied genaamd De weg naar het paradijs.. daar staat in blz 95 hoe je khoeshoo3 in het gebed ontwikkelt prachtig boek.. is onder andere verkrijgbaar in Islaam boekenhandelaren


    heel erg bedankt broeder!!

    ma3a salama

    Aboe Mohammad Hassan ibn Alie verhaalt dat de hij het volgende van de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) leerde: "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houd je vast aan datgene wat zonder twijfel is; want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel."

    - Maar hoe groot ik ook mag zijn, in papa's ogen blijf ik altijd klein... -

  5. #5
    Sellebel

    Reacties
    3.578
    17-03-2003

    foutje bij de citaat maar dus bedankt...

    ma3a salama
    Aboe Mohammad Hassan ibn Alie verhaalt dat de hij het volgende van de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) leerde: "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houd je vast aan datgene wat zonder twijfel is; want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel."

    - Maar hoe groot ik ook mag zijn, in papa's ogen blijf ik altijd klein... -

  6. #6
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Alhmadulilahi wa ShukruLilah

    Het gebed - Khoeshoo’’ tijdens het gebed


    Kwam dat nog tegen

    Ma3a Salama
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  7. #7
    Sellebel

    Reacties
    3.578
    17-03-2003

    nogmaals shoekran voor de moeite faccino

    ma3a salama
    Aboe Mohammad Hassan ibn Alie verhaalt dat de hij het volgende van de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) leerde: "Geef datgene op wat je doet twijfelen en houd je vast aan datgene wat zonder twijfel is; want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel."

    - Maar hoe groot ik ook mag zijn, in papa's ogen blijf ik altijd klein... -