1. #1
    Al7amdoulilaah

    Reacties
    1.148
    11-02-2004

    Arrow Marokkaanse koning Mohammed VI bezoekt rampgebied

    28-02-2004


    De Marokkaanse koning Mohammed VI heeft zaterdag voor de eerste keer het rampgebied in het noorden van Marokko bezocht. Vier dagen geleden werd het gebied door een aardbebving getroffen, waarbij bijna 600 mensen om het leven zijn gekomen.

    Het bezoek van de koning, die waarschijnlijk de nacht zal doorbrengen in ene koninklijke tent, valt samen met een intensivering van de distributie van hulpgoederen. De afgelopen dagen zijn er felle protesten geweest over de langzame komst van voedsel, tenten en dekens.

    In het Mohammed V ziekenhuis in de stad Al Hoceima is zaterdag een kind gestorven aan de gevolgen van verwondingen door de aardbeving. De koning bezocht als eerste het dit ziekenhuis om slachtoffers te steunen. Meer dan 400 mensen zijn gewond geraakt en duizenden hebben geen dak meer boven het hoofd.

    Volgens een regeringswoordvoerder hoopt de koning dat zijn bezoek zal bijdragen aan een betere hulpverlening. Internationale hulpgoederen zijn massaal naar Marokko gestuurd. In de afgelopen 24 uur zijn 3.000 tenten, 6.000 dekens en 350 ton voedsel uitgedeeld.

    Het getroffen gebied wordt vooral bewoond door de Berber minderheid. Het is één van de meest onderontwikkelde gebieden van Marokko. De vader van koning Mohammed, koning Hassan II, sloeg met harde hand in 1958 een opstand in het gebied neer. Koning Mohammed tracht het gebied beter te integreren met de rest van Marokko, door ondermeer te investeren in infrastructuur.

  2. #2
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    werd tijd maar of ze daar wat aan hebben daar komen we snel genoeg achter

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.464
    08-07-2002

    heb je misgien ook een bron?

  4. #4
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    is zahma op 2m tv gemeld , maar die hebben wel vaker diengen gemeld die niet waar waren

  5. #5
    Master debator

    Reacties
    94
    03-09-2002

    Wat moet die nicht daar?
    Laat hij/zij die vrij is van zonden, zichzelf nog maar eens goed bekijken; dit is duidelijk een geval van zelfmisleiding

  6. #6
    el moro

    Reacties
    55
    22-11-2003

    Kijk, nu is hij goed bezig. Ik zag hem zojuist op tv de straten van Al Hoceima binnenrijden. Een goede leider laat zien dat hij er is voor zijn mensen. Hij begeeft zich tussen de gewone man en vrouw en vertelt ze dat alles goed komt. Ik had (na 5 dagen) eindelijk een 'hehe-moment'....

    M.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    55
    20-09-2003

    Origineel gepost door Moroccan25
    Kijk, nu is hij goed bezig. Ik zag hem zojuist op tv de straten van Al Hoceima binnenrijden. Een goede leider laat zien dat hij er is voor zijn mensen. Hij begeeft zich tussen de gewone man en vrouw en vertelt ze dat alles goed komt. Ik had (na 5 dagen) eindelijk een 'hehe-moment'....

    M.
    En ik had een 'Wat kom je doen???' moment.....
    En dacht rol je rode lopertje maar weer op en ga terug naar huis

    En zehma die mensen lags de kant lachen en zwaaien..... Yeah right!!!! Gewoon een toneelstuk opgevoerd..........
    As I rise each day
    Al-Hamdulillah I say

  8. #8
    ***

    Reacties
    7.611
    27-09-2003

    ik vond t wel tof dat hij mensen op heeft gezocht in het ziekenhuis... maar voor de rest weet ik het niet...

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.171
    01-01-2004

    Origineel gepost door outlandmoro
    En ik had een 'Wat kom je doen???' moment.....
    En dacht rol je rode lopertje maar weer op en ga terug naar huis

    En zehma die mensen lags de kant lachen en zwaaien..... Yeah right!!!! Gewoon een toneelstuk opgevoerd..........
    Pff.. het is echt nooit goed.
    Succes is the best revenge..

  10. #10
    'Makkah & Madinah'`

    Reacties
    1.065
    17-01-2003

    Ik vind et tof dat ie gewoon in een tent slaapt net als iedereen zodat hij kan de mensen NOG BETER kan begrijpen.
    Onze Heer daalt iedere nacht af tot de hemel van de aarde, als het laatste derde deel van de nacht aanbreekt zegt Hij:''Wie zegt er een gebed voor Mij dat ik mag beantwoorden? Wie vraagt Mij iets wat ik hem kan geven? Wie vraagt er om vergiffenis zodat ik hem kan vergeven ?''

  11. #11
    Assepoester

    Reacties
    1.949
    27-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    jah, ikwas blij dat hij toch is gekomen, op ned.zeiden ze dat hij ook later kwam omdat hij bang ws omdat de bevolking boos was.maar kan ej ej dat niet voorstellen dan??
    wij bellen naar maroc.en zeggen tegen ons fam.dat er allemaal goederen in maroc,zijnn maar hun krijgen niets.
    ik hoop dat hij erachter komt.
    "Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben; en al degenen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten; en zij die goede daden verrichten zijn bedrogen, behalve degenen die oprecht zijn; en degenen die oprecht zijn, zijn altijd in een staat van bezorgdheid."

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    215
    06-12-2003

    ik vond het wel jammer dat hij pas zaterdag aan kwam. Hij had wel eerder mogen komen. Om steun te betuigen aan de mensen die nu helemaal niks meer hebben. En alles wat er is gebeurd is mektab. Alles ligt in de handen van Allah.

  13. #13
    Assepoester

    Reacties
    1.949
    27-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    hij is nu in imzouren, ik zag beelden van imzouren en ze zeiden het ook,maar de mensen daar hebben niet gedemonstreerd
    ik zag ook allemaal beelden van voedsel enz..en misschien dat ze het nu pas gaan uitdelen want ik hoorde dat ze niks zouden uit delen tot de koning kwam.ik hoop dat het dan alsnog vanaf nu aan alle slachtoffers word uitgedeeld.
    "Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben; en al degenen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten; en zij die goede daden verrichten zijn bedrogen, behalve degenen die oprecht zijn; en degenen die oprecht zijn, zijn altijd in een staat van bezorgdheid."

  14. #14
    Al hoceima

    Reacties
    7.748
    03-06-2002

    inna lillahi wa inna lillahi raji3oen
    "Als men wist wat het gebed ons kon geven, dan ging ieder op zijn knieen door het leven"

    Inna lilahi wa inna ilayhi raji3oen.................Moge Allah swt hem een mooi plekje in el djenna schenken en hem vergeven en hem genadig zijn 09-02-2006

  15. #15
    Assepoester

    Reacties
    1.949
    27-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    jah, wolah die heb ik oook gezien.
    ze weet helemaal van niks vvolgens mij.maar het ergste vind ik wel van dat jongetje meskien,in een rode shirt.hij keek naar een punt en toen de koning hem over zijn wang wou aaien draaide hij weg van hem.meskien...die heeft eecht een trauma opgelopen of weet dat hij iedereen kwijt is.
    "Alle mensen zijn dood, behalve degenen die kennis hebben; en al degenen die kennis hebben slapen, behalve degenen die goede daden verrichten; en zij die goede daden verrichten zijn bedrogen, behalve degenen die oprecht zijn; en degenen die oprecht zijn, zijn altijd in een staat van bezorgdheid."