1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    103
    30-12-2001

    Ben ik nou de enige gelukkige Marokkaanse vrouw op aarde?

    Voor ik aan mijn verhaal begin wil ik eerst elhamdolillah zeggen… en Allah bedanken voor al het moois in mijn leven….

    Als ik om mij heen kijk lijkt het als of je in dit leven niet gelukkig mag zijn.. iedereen is druk bezig met zeuren en nog eens zeuren.. is het niet om de liefde is het wel om geld of dan verzinnen mensen wel weer wat anders…

    Gisteren stond ik vroeg op.. Een heerlijke dag.. De zon scheen recht door mijn zolderraam en ik voelde de tintels door mijn lichaam gaan.. Heerlijk de zon schijnt. Ik had geen moeite met opstaan… hoe kun je nou uitslapen als de zon schijnt.. ik sprong mijn bed uit.. heerlijk onder de douch.. zingend mijn kleding aangetrokken… om een mooie stralende dag tegemoet te gaan….
    Ik liep de trap af naar beneden daar stond mijn moeder.. we maakte een praatje en ik trok de deur achter mij dicht om een stralende dag tegemoet te gaan vol met verassingen…
    Op het station aan gekomen stond mijn beste vriendin op mij te wachten… we hebben er een heerlijke dag van gemaakt… heb me echt dood gelachen… we hebben genoten van het weer… we hebben genoten van de mensen om ons heen.. we hebben genoten van ons leven…
    Dit gaat dag in dag uit… genieten van het leven… elke jaar die voorbij gaat.. elke maand.. elke dag.. elke uur.. elke minuut, elke seconde.. die je mee maakt zal nooit meer het zelfde zijn…. waarom niet genieten.. natuurlijk met mate.. en er zijn dagen die minder zijn… maar dat wil niet zeggen dat je niet gelukkig kunt zijn met alle andere momenten die je mee gemaakt hebt…..

    Waarom willen mensen steeds meer en meer.. waarom niet gewoon genoegen nemen met wat je voor nu hebt.. alles wat op je weg komt is mooi mee genomen.. waarom opzoek gaan naar liefde.. het komt vanzelf wel op je weg… het is dan de kunst om er wat mee te doen… mensen gaan steeds vaker opzoek naar de liefde.. en vergeten dat allah de rode draad toch al heeft voorgeschreven.. waarom niet gewoon wachten en genoegen nemen en genieten van het geen wat je nu hebt… mensen vergeten… DAT LIEFDE AANVULLING OP JE LEVEN IS IPV OPVULLING…………
    Een tip voor mensen.. ga opzoek naar je innerlijke liefde.. in plaats van opzoek gaan naar liefde van mensen van het ander geslacht… als je je innerlijke liefde hebt gevonden.. dan zul je dit uitstralen en mensen komen dan vanzelf naar je toe.. dan is de keus aan jezelf.. in plaats van opzoek gaan naar het onbekende.. je weet wat er in je eigen geest afspeelt…. Ga de confrontatie aan met je zelf en je zult merken dat je dingen helder gaat zien…
    Vraag jezelf af wie je bent.. wat je wilt.. waar je voor staat in het leven… en duizend andere vragen…
    Allah zal je ondersteunen en je antwoorden bieden zolang je maar eerlijk tegen over jezelf en andere bent…
    Als je dingen helder hebt.. dan straal je dit uit naar de buiten wereld.. Mensen zullen eerder naar je toe komen.. een praatje maken.. je aanwezigheid opzoeken…. Naar je lachen…
    Het klinkt allemaal zo onrealistisch maar het is echt waar.. ik ben elhamdolillah het levend bewijs en met mij nog duizenden andere…. Alleen ik heb de tijd en moeite genomen om een stukje te schrijven… om mensen duidelijk te maken dat je gelukkig en tevreden moet zijn met wat je hebt.. in plaats van altijd meer willen…

    Er zullen nu mensen zijn die denken; jij hebt makkelijk praat je hebt zeker nog nooit wat ergs mee gemaakt… in tegen deel het leven gaat niet altijd even soepel.. maar toch wegen de mooie gedachten, momenten en het geloof dan nog het zwaarst… zolang je hart zuiver is en je blijft geloven zul je de moeilijkste en vreemde situaties door komen…..

    Dit is nogmaals niks opdringerigs, dit is mijn ervaring… en wilde het met jullie delen…
    Misschien dat iemand er wat aan heeft…………

    groetjes

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    439
    19-01-2002

    Hallo ben-mijn-naam-vergeten,

    heb je heel mooi verteld. Echt waar. Mijn complimenten.
    Doe zo voort en leef zo voort , je hebt zeker niet makkelijk
    praten , er zijn nu eenmaal leuke en minder leuke momenten
    in ons leven maar dat is wat Allah ons heeft voorgeschreven,
    dat zijn dingen die gewoon gebeuren en die we toch niet kunnen
    voorkomen, op geen enkele manier.

    Ben ook erg tevreden met mijn leven hamdoelileh, ik wou dat
    er meer mensen zoals jou dachten want innerlijke vrede is
    heel belangrijk voor de mens want dat bepaalt hoe je met jouw
    medemens omgaat.

    Verder heb ik er niets aan toe te voegen.
    Doe zo voort !!!

    Star*




  3. #3
    Medicine Woman

    Reacties
    664
    20-01-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Prachtig!

    Wat een positieve ingesteldheid.
    Zoals jij zouden er meer moeten rondlopen, echt waar.
    Dan zou de wereld er beter uitzien.

    Houden zo en blijf zoals je bent, laat je zeker niet beïnvloeden door anderen, zeker niet in de negatieve zin van het leven.

    Groetjes.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Klasse topic! Liefs

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    103
    30-12-2001

    schaapske

    hee meiden bedankt voor jullie leuke reacties...

    gelukkig vatten jullie het niet verkeerd op.. soms is het goed om je positieve gedachtens met andere te delen ipv alleen maar negatieve gedachtens.. wat heb je er aan om mensen af te zeiken en alleen maar negatief commentaar tegeven op andere.. dat geeft juist aan dat je zo veel kritiek hebt op je eigen levenswijze.... en dat jij jezelf niet durft te veranderen en daarom ga je mannen afzeiken of andere geloofsovertuigingen of wat dan ook..

    mijn berichtje is een kleine bijdrage voor mensen die misschien de stap al heel lang willen zetten en niet durven... ga opzoek naar je innerlijke krachten en je zult rust en de liefde in je vinden met als schaduw de krachten van allah die mens eigen is geworden...
    mensen staan er niet meer bij stil dat ze een schaduw hebben... het valt je niet eens meer op... de dag dat je in de zon loopt en ineens beseft dat je ook alweer een schaduw hebt... is de dag dat je je beseft dat allah voor altijd samen met je is en je nooit in de steek zal laten....

    fouten maken is mens eigen.... mensen vergeven is goddelijk

    groetjessssss

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    212
    18-12-2001

    Mijn welgemeende complimenten.....

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    103
    30-12-2001

    hee missy

    tja ik zou niet zo goed weten wat ik moet zeggen op jouw vraag... naar mijn mening staat de sitan hier los van.. ik heb het meer over ontplooiing als individu..
    want ik ga hier niet zeggen dat ik mezelf nettjes aan al de regels hou van de islam.. ik doe mijn best.. en meer dan mijn best kan ik niet doen....

    misschien zou je de vraag wat Specifieker kunnen stellen!!!

    groetjes....

  8. #8
    Fati Fleur

    Reacties
    3.310
    08-02-2002

    Talking

    WA DIROE KIMA ANA WA DIROE KIMA ANA ........WA DIROE KIMA ANA GIR MARA FI SIMANA ...... .

    :melig: Bent Dagilia LOVE U TILL I DIE .....
    La vie est belle!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    12
    04-01-2002

    .................................................. .......................
    .................................................. ........................
    .................................................. .....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.943
    28-05-2005

    Toen ik bij mijn ouders woonde was ik ook elke dag happy . Geen zorgen aan je kop. Het enige waar ik me druk om hoefde te maken was of dat me haar en make up en kleding wel goed zat, en of me date met me vriendje door zou gaan.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Een topic van 2002. Zijn jullie wel in orde?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.630
    17-06-2011

    je hebt helemaal gelijk lieverd.
    je moet eerst van jezelf houden en jezelf respecteren voordat je dat bij een ander moet doen
    leuk verhaaltje

    Insha-Allah blijf je gelukkig.

    xxx myyyy

    vrouwen zijn ingewikkeld
    nadorrrrr kariaaaa inoeee


  13. #13
    M0ebi ✽

    Reacties
    1.534
    23-04-2011

    Ga aub ophoepelen ik had dit niet moeten zien. Aldus' Zwaardepressed.

  14. #14
    blabla

    Reacties
    74
    08-05-2011

    nee ben je niet .zie mijn nick:
    _____________als je gelukig wilt zijn ,zul je tevreden moeten zijn met jouw gegeven ,tegenspoed is ook een gunst die je dicht bij allah brengt ____________

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    1.656
    20-07-2010

    Citaat Geplaatst door DiepOngelukkig Bekijk reactie
    Toen ik bij mijn ouders woonde was ik ook elke dag happy . Geen zorgen aan je kop. Het enige waar ik me druk om hoefde te maken was of dat me haar en make up en kleding wel goed zat, en of me date met me vriendje door zou gaan.
    Dat je je zelfs daar druk om kon maken.