1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    islamitisch voortgezet onderwijs! (VMBO<HAVO<VWO)

    Salamoe alaykoem,

    Bij deze wil ik de, zover ik weet, enige islamitisch voortgezet onderwijs promoten die Nederland rijk is. De naam van deze school is:

    IBN GHALDOEN
    en is gevestigd in Rotterdam

    de extraheden die deze school boven andere scholen biedt is:

    - er is een bid-ruimte (voor broeders en zusters)
    - iedere les begint met het voorlezen uit de Qoeran
    - drie maal wordt er oumra georganiseerd (ouders mogen mee voor kleine bijdrage!)

    Zusters hebben bepaalde kledingvoorschriften waaraan ze zich moeten houden en er zijn algemene gedragsregels!

    Als moslim-zijnde zou eigenlijk iedere moslim op deze school moet lessen...Islamtische dagen vrij! Wordt rekening gehouden met Ramadan!

    Kom een keer langs zou ik zeggen...

    IBN GHALDOEN
    Schere 47
    Rotterdam-zuid (slinge)

    Met metro vanaf Rotterdam CS --> uitstappen bij metrostation Slinge

    Ma3a salama

    Mohammed NL
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.292
    22-11-2003

    Masallah,

    Ben blij met het bestaan van deze school.

    Beslama
    Cogito ergo sum...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Origineel gepost door Esma_1
    Masallah,

    Ben blij met het bestaan van deze school.

    Beslama
    heb je geen broertjes of zusjes die er op school willen
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  4. #4
    Benny Felous Djelli

    Reacties
    5.099
    13-09-2001

    Helaas wonen wij er niet in de buurt.. anders had ik al mijn nichtjes en neefjes er na toe gestuurd.. Insha Allah zullen er meer volgen,...

    ws wr wb

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.661
    25-09-2002

    Origineel gepost door Mouny
    Helaas wonen wij er niet in de buurt.. anders had ik al mijn nichtjes en neefjes er na toe gestuurd.. Insha Allah zullen er meer volgen,...

    ws wr wb
    Incha Allah zullen er meer scholen komen...
    100. Wie terwille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. [An-Nisaae]

  6. #6
    Niyah is back

    Reacties
    1.303
    08-11-2002

    Salamoe aleikoem

    Het is niet de enige in Amsterdam hebben we I.C.A, islamitisch college amsterdam.......



    wassalaam
    STEUN ISLAMIC RELIEF GIRO 2002


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    184
    08-07-2003

    Asalaam wa aleikom

    Is er ook een school die een opleiding Islam heeft?

    Wa aleikom salaam
    Neem een kijkje op mijn site www.boug.tk ...de islamitische website voor jou en mij!

    Ik hou van jou BouG85 28-01-2004

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    654
    08-09-2002

    Deze school gaat zich, als er behoefte is, ook in Den Haag vestigen InchaAllah. Onlangs hebben de huishoudens een brief door de bus gehad waarins stond dat ze binnenkort een enquete kunnen verwachten, met de vraag of er eventueel behoefte aan is.
    Ik hoop dat mensen reageren!

  9. #9
    Soebhan Allah

    Reacties
    371
    19-11-2003

    Dar-al-'Ilm, het Instituut voor deeltijd Islamstudies

    In 2004 bieden wij op het gebied van Islamcursussen alleen het intensieve 6 maanden programma - "Bronnenstudies" - aan. (wijzigingen voorbehouden)

    "Bronnenstudies " - Het intensieve 6 maanden programma
    Januari tot en met Juni 2004 : in totaal 25 weken
    Inschrijven kan via info@daralilm.nl.
    De cursus wordt aangeboden in Amsterdam, Rotterdam,
    Utrecht en Den Haag.


    As-Salaamoe 'Alaikoem: Vrede en Zegeningen zij met jullie,


    Dar-al-'Ilm is een geheel zelfstandig onderwijsinstituut voor Islamstudies en Arabische Taalstudies en biedt een ieder die belangstelling heeft voor de Islam en er meer over wil leren de mogelijkheden om hierover in de Nederlandse taal meer kennis op te doen. Dit kan door middel van het volgen van onze cursussen, door deelname aan onze seminars en studiedagen of door het bijwonen van onze bijeenkomsten of toespraken.

    Dar-al-'Ilm heeft haar hoofdvestiging in Den Haag en heeft daarnaast afdelingen in de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Maastricht en Antwerpen.

    Dar-al-'Ilm kan tevens doelgerichte, op maat gemaakte, programma's zoals studiedagen, presentaties, seminars en workshops verzorgen voor overheden, bedrijven, organisaties en diverse maatschappelijke en dienstverlenende instellingen die bijvoorbeeld actief zijn op het gebied van samenleving, integratie, dialoog, onderwijs, ordehandhaving en media. Deze kunnen door het gehele land worden verzorgd.

    DAR-AL-'ILM BIEDT D&Eacute; OPLOSSING
    Dar-al-'Ilm verzorgt nu voor het derde jaar academische Islamstudies in de vorm van cursussen. Deze cursussen zijn door Dar-al-'Ilm zelf ontwikkeld en daarom uniek. De cursussen zijn erop gericht om u in een korte periode en op een doeltreffende wijze bekend te maken met de diverse dimensies van de Islam en u inzicht te geven in de ontwikkelingen, toepassing en beleving ervan.

    Dar-al-'Ilm werkt volgens een flexibel deeltijd-studiesysteem. De cursussen worden voornamelijk na werk- of studietijd verzorgd. Dit maakt het mogelijk voor u om de cursus te combineren met een baan, andere studie en/of gezinsleven. U hoeft ook niet full-time met de studie bezig te zijn, dit in tegenstelling tot andere academische opleidingen die Islamstudies alleen als meerjarige voltijd dagopleidingen aanbieden.

    Dar-al-'Ilm houdt rekening met uw tijd. Misschien heeft u het druk en daarom moet een studie niet al te lang duren. Wij werken volgens een 'verkort' studiesysteem, dat houdt in dat we streven naar kort maar krachtig en intensief Islamwetenschappelijk onderwijs van hoge kwaliteit.

    Dar-al-'Ilm heeft een moderne en dynamische uitstraling, is spontaan en van deze tijd en is welbekend met de zowel de Islam als de Nederlandse multiculturele en multireligieuze samenleving.

    Dar-al-'Ilm - Instituut voor Islam Studies heeft al snel een wijdverspreide naamsbekendheid verworven en is byzonder succesvol omdat het uniek is in zijn soort. Dit instituut is de eerste én enige organisatie die in diverse steden in Nederland Islamstudies aanbiedt.

    Voor meer informatie: www.daralilm.nl
    Ya Moeqalib el Qoeloeb, Thebit Qalbi 'ala Dienek