1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    534
    23-02-2004

    koude handen

    Salaam alaikoem dames en ( mischien ook wel heren)

    Ik heb gewoon even een vraagje en ja ...ik ben al naar de dokter geweest maar hoe verklaar je koude handen. Want ik heb nu het laatste jaar ontzettende koude handen. en het is zelf zo koud dat ik mijn handen eerst onder warm water moet houden voordat ik een cremetje op smeer is toch niet normaal!!!! Maar ik heb het ook gewoon over mijn hele lichaam de laatste tijd maar nog niet zo extreem als mijn handen.
    En ik vind het soms vreselijk om hand in hand met mijn verloofde te lopen kun je het je voorstellen ja...lijkt net alsof die met een lijk rondloopt.

    Als jullie een tip hebben graag....alvast bedankt
    beslama

  2. #2
    Habibi ana bahibak!

    Reacties
    1.140
    31-10-2003

    wallah ik heb het precies hetzelfde zoals jou.
    ik kan kan er echt niet mee leven wahhaahah
    maar wat heeft de dokter eigenlijk gezegd

    xxxxxxxxx

    Een traan
    Gedrukt op een mensen gezicht,
    dromen die komen en weer gaan.
    Nieuwe kansen worden geboren in het ochtendlicht
    Pijnt vormt de menselijke geest.
    het maakt het of het breekt.
    Je moet leren vergeven en vergeten.
    Voordat verdriet zich op je ziel wreekt
    Gelukkig zijn met de kleinde dingen in het leven.
    Lachend door je tranen heen.
    Van elke zonne straaltje leren genieten.
    Dan voel je, je nooit alleen.


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.576
    01-03-2003

    heb dat ook vaker, ijskoude handen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    236
    31-01-2004

    Ja heb er ook last van, maar meer van koude voeten. Wollah echt ni normaal. Als ik ga slapen, lijkt het wel of ik ijsblokjes in mijn bed heb............. brrrrrrr krijg er al koud van

    Graag wil ik wat tips van jullie, hoe krijg ik mijn voeten weer warm? Heb al geprobeerd om op de verwarming te slapen, maar helaas, niet echt comfortabel
    “Het wereldlijke leven is een vreugde en het beste vreugde daarvan is een rechtvaardige vrouw”

  5. #5
    ayat20

    Reacties
    8.811
    02-11-2002

    Misschien hebben jullie een te kort aan vitaminen?




    Maneschijn:''Heb al geprobeerd om op de verwarming te slapen, maar helaas, niet echt comfortabel ''
    Onze herinneringen aan onze trouwdag zijn als koekkruimels, je komt ze steeds weer tegen

    Die man heeft een sprookjeshuwelijk, als hij thuiskomt zit er een heks op de bank.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    534
    23-02-2004

    Hoi glimlachje :
    ...dat is ook wat de de dokter zei..ja je hebt mischien een tekort aan ijzer dus meer groente,vlees,vis..bla..bla..eten en vitamines slikken.
    Maar hallo ik heb geen bloedarmoede of zo want dan voel je je meestal snel vermoeiend. integendeel ik ben superactief heel weird..
    maar ja dat is alweer 1 jaar geleden dat ik bij de huisarts was ik denk dat binnenkort maar eens een keer weer binnenhuppel bij m'. En aangezien ik zie dat er meer meiden rondlopen met dit probleem zou ik zeggen doe dat ook maar en eis een bloedonderzoek,ben ik ook van plan.
    best wel komisch eigenlijk denk je..heb ik net niks krijg je dit gezeik weer ijsblokken. hhhaaa

    Nou in ieder geval bedankt voor jullie reacties en binnenkort ensaghallah met warme handjes en voetjes er tegenaankunnen.
    BESLAMA

  7. #7
    can't touch this

    Reacties
    14
    18-02-2004

    Salaam zuster,
    is het zo dat je handen ook een paars/blauwe kleur hebben? dat wijst op een slechte bloedcirculatie, dan raad ik je aan om wat meer te gaan sporten zodat je een betere bloedcirculatie hebt, als dat niet het geval is dan zou ik proberen mijn handen beter te verzorgen dus sowieso elke dag (!, ja dat vergeten wij meiden weleens) insmeren(met bijv uiercreme of vaseline ipv atrix, atrix heeft alleen een lekkere geur, maar dan houdt het ook al weer snel op!) en handschoenen aandoen als je naar buiten gaat. beste zuster, ik hoop dat je er wat aan hebt, mijn vriendinnen in elk geval wel!

    liefs

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    126
    20-02-2002

    Ja SPORTEN is de beste medicijn....je komt zowel van je koude handen en voeten....helpt echt ...
    sterkte alvast

    Liefs Rania
    ""Gij Ziet De Mens Maar Kent Hem Niet,"' Gij Kent Hem, Maar Doorgrond Hem Niet''

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    23
    23-11-2003

    k heb ook altydt koude handen en voeten......maar de dokter vertelde dat het door me lagerbloedruk komt....dusz dames laat je bloedruk opmeten
    MiJn HaRt Is GesToLe..k BeN T KwIjT..HeT BeHoOrT nU ToE AaN DiE VaN JoU..voOr AlTijD!!!(K)

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    40
    20-01-2004

    Re: koude handen

    Origineel gepost door bniznessnia
    Salaam alaikoem dames en ( mischien ook wel heren)

    Ik heb gewoon even een vraagje en ja ...ik ben al naar de dokter geweest maar hoe verklaar je koude handen. Want ik heb nu het laatste jaar ontzettende koude handen. en het is zelf zo koud dat ik mijn handen eerst onder warm water moet houden voordat ik een cremetje op smeer is toch niet normaal!!!! Maar ik heb het ook gewoon over mijn hele lichaam de laatste tijd maar nog niet zo extreem als mijn handen.
    En ik vind het soms vreselijk om hand in hand met mijn verloofde te lopen kun je het je voorstellen ja...lijkt net alsof die met een lijk rondloopt.

    Als jullie een tip hebben graag....alvast bedankt
    beslama
    Daar heb ik ook erg last van. Bij mij worden mijn vingers zelf blauw/paars. En ze zwellen erg op. Ik kreeg laatst mijn ringen niet eens meer uit m'n vingers.

  11. #11
    Poep onder je schoen

    Reacties
    271
    25-05-2005

    k heb last van koude voeten wajooow als ik bij de tafel zit zet me moeder opeens der voeten op mijn en dan zeg uiik alooeeeee zegt ze oow solly ik d8 dat het de poot van de tafel was zo koud zijn je voeten

  12. #12
    Elhamdolilah!

    Reacties
    2.944
    03-12-2003

    Citaat Geplaatst door hafida61
    ze zeggen als je koude handen hebt
    dan ben je verlieft



    ik weet niet maar zo heb ik dat gehoord
    Hahahahha ja heb ik ook weleens gehoord, maar dan ben ik al 18 jaar verliefd

  13. #13
    ¤¤Re3zeb 'n Midar¤¤

    Reacties
    2.392
    28-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door meknessia86
    Hahahahha ja heb ik ook weleens gehoord, maar dan ben ik al 18 jaar verliefd





    ahahahaha...
    ¤¤¤wees de grond onder m´n voeten, ik zal de hemel voor jou op aarde zijn¤¤¤

  14. #14
    Elhamdolilah!

    Reacties
    2.944
    03-12-2003

    Citaat Geplaatst door Thaiboxer__Mo
    ahahahaha...


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    388
    30-11-2004

    a salaam alaikoem,

    ik heb precies hetzelfde probleem altijd koude voeten als ik op blote voeten loop in de zomer enz ook koude handen meestal dus niet altijd betekend dat je dan dat je geen goede doorbloeding hebt. Een aanrader is gewoon veel groente eten (ijzer) en dergelijk en elke dag 2 vitamine pilletjes ( dit doe ik nu ook ongeveer een half jaar) en het helpt echt bij me ik heb nu geen koude handen meer...
    Aboe Ya’la Shaddaad ibn Aus verhaalt dat de Profeet zei:
    “De wijze is iemand die op zichzelf let, en die zich onthoudt van het schadelijke en streeft naar hetgeen waarmee hij na zijn dood geconfronteerd zal worden; en de dwaas is iemand die zijn lusten de vrije loop laat en bij Allah de vervulling van zijn ijdele wensen zoekt.

    Overgeleverd door: At-Tirmidhi