+ Reageer
Pagina 1 van 26 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 383
    geen marokmoslim!

Reacties
    4.466
    26-09-2006

trouwen met een bekeerling...

aangezien dat er tegenwoordig veel bekeerlingen er zijn. lijkt me het ook logisch dat er veel moslims met bekeerlingen trouwen.
    dus veel moslima's met bekeerde mannen
    en veel moslims met met bekeerde vrouwen.

misschien is het ook wel goed nieuws. dat er zoveel bekeerlingen er zijn
    maar ik persoonlijk vind het niet zo bijzonder, en zou nooit met een bekeerling trouwen...

waarom?

omdat ze simpelweg allemaal één voor één allemaal de leer van ibn taymiyah en abdul wahhaab volgen. wat mij ook niet verbaasd want bijna 90% van de marokkanen volgen tegenwoordig de leer van de twee personen hierboven mij. ...daarnaast heb ik wel paar keer meegemaakt dat er bekeerlingen waren die juist de leer van ibn taymiyah en abdul wahhaab totaal niet accepteerde...maar die zijn er wel weinig

de 2e reden dat ik nooit met een bekeerling zou trouwen is: dat ze altijd hun rebelse gedachtengang blijven houden

de 3e reden is dat ze altijd denken beter te weten en wat ik zelfs in mijn eigen omgeving hoor van moslima's dat ze zelfs moslima's verbeteren op hun gedrag en taal etc etc...

kortom een bekeerling trekt mij totaal niet aan behalve als ze van de bovenstaande 3 reden afwijken...maar dat is bijna nooit het geval naar mijn ervaring

ik denk dat de meeste leden van m.nl er heel anders over denken....toch?

anti NOS en P&W

Reacties
    9.950
    19-11-2002

Ik zou ook niet met een bekeerde broeder willen trouwen
    het lijkt me echt moeilijk

MVC Lid

Reacties
    11
    15-08-2008

is mij niet echt opgevallen

geen marokmoslim!

Reacties
    4.466
    26-09-2006

Citaat Geplaatst door salwa23 Bekijk reactie
    Ik zou ook niet met een bekeerde broeder willen trouwen
    het lijkt me echt moeilijk
    moeilijk in de zin van?

anti NOS en P&W

Reacties
    9.950
    19-11-2002

Cultuur verschillen

Voorgoed weg!

Reacties
    4.360
    06-06-2005

Citaat Geplaatst door foreigner Bekijk reactie
    aangezien dat er tegenwoordig veel bekeerlingen er zijn. lijkt me het ook logisch dat er veel moslims met bekeerlingen trouwen.
    dus veel moslima's met bekeerde mannen
    en veel moslims met met bekeerde vrouwen.

misschien is het ook wel goed nieuws. dat er zoveel bekeerlingen er zijn
    maar ik persoonlijk vind het niet zo bijzonder, en zou nooit met een bekeerling trouwen...

waarom?

omdat ze simpelweg allemaal één voor één allemaal de leer van ibn taymiyah en abdul wahhaab volgen. wat mij ook niet verbaasd want bijna 90% van de marokkanen volgen tegenwoordig de leer van de twee personen hierboven mij. ...daarnaast heb ik wel paar keer meegemaakt dat er bekeerlingen waren die juist de leer van ibn taymiyah en abdul wahhaab totaal niet accepteerde...maar die zijn er wel weinig

de 2e reden dat ik nooit met een bekeerling zou trouwen is: dat ze altijd hun rebelse gedachtengang blijven houden

de 3e reden is dat ze altijd denken beter te weten en wat ik zelfs in mijn eigen omgeving hoor van moslima's dat ze zelfs moslima's verbeteren op hun gedrag en taal etc etc...

kortom een bekeerling trekt mij totaal niet aan behalve als ze van de bovenstaande 3 reden afwijken...maar dat is bijna nooit het geval naar mijn ervaring

ik denk dat de meeste leden van m.nl er heel anders over denken....toch?

IK ben met een bekeerling getrouwd Wa hamdoelilah. Ik zeg je eerlijk en dit is niet omdat hij mijn man is, maar ik ben echt geweldige man getrouwd, een man die zijn geloof uiterst serieus neemt en die de koran en de Sunnah wil volgen hij zegt ik ben een soenniet.

Over dat rebelse gedrag, waarom zou je denken dat een geboren moslim geen rebelse gedrag kan vertonen. Waarom denk je dat elke niet geboren moslim rebels gedrag vertonen? IK ken zat niet moslims die zeg netter gedragen dan onze geboren moslims, het heeft te maken met iemands karakter.

Weet je wat ik denk ik denk dat jij gewoon verdeeldheid wil veroorzaken tussen moslims met je achterlijke bekrompen theorieen . Je hebt vooroordelen die nergens op gebasseerd zijn.
    Degene die eeuwigdurende vrede en geluk wenst zónder problemen, begrijpt niets van Allah’s bevelen en heeft ook geen idee wat onderwerping aan Allah betekent.
    Elk ziel -gelovig of ongelovig- zal onvermijdelijk in deze wereld ervaren wat het is om te lijden,
    want dit leven is gebaseerd op moeilijkheden.

geen marokmoslim!

Reacties
    4.466
    26-09-2006

Cultuur verschillen
    alleen dat?

7ajati

Reacties
    1.705
    04-11-2006

K zou wel met een bekeerling willen/kunnen trouwen.

geen marokmoslim!

Reacties
    4.466
    26-09-2006

Citaat Geplaatst door Akhlaaq Bekijk reactie
    IK ben met een bekeerling getrouwd Wa hamdoelilah. Ik zeg je eerlijk en dit is niet omdat hij mijn man is, maar ik ben echt geweldige man getrouwd, een man die zijn geloof uiterst serieus neemt en die de koran en de Sunnah wil volgen hij zegt ik ben een soenniet.

Over dat rebelse gedrag, waarom zou je denken dat een geboren moslim geen rebelse gedrag kan vertonen. Waarom denk je dat elke niet geboren moslim rebels gedrag vertonen? IK ken zat niet moslims die zeg netter gedragen dan onze geboren moslims, het heeft te maken met iemands karakter.

Weet je wat ik denk ik denk dat jij gewoon verdeeldheid wil veroorzaken tussen moslims met je achterlijke bekrompen theorieen . Je hebt vooroordelen die nergens op gebasseerd zijn.
    verdeeldheid?

jij weet mijn intenties beter dan ik zelf zo te merken.

maar ff reageren op jouw reactie:

ik persoonlijk heb heel wat bekeerlingen gesproken, mannelijke en vrouwelijke bekeerlingen ook. ik ga ook altijd met ze spontaan een gesprek aan. gewoon om achter te komen wat zo een persoon geloofd en wat zijn/ haar gedachtengang is.
    daarom zeg ik ook: uit MIJN ERVARING kan ik de bovenstaande 3 redenen aanhalen.

en sowieso denk ik dat jij niet zoveel weet hebt van de islam.
    anders zou je er niet zo makkelijk erover zijn

des te minder een persoon weet, hoe makkelijker zo een iemand is met het accepteren van een 'moslim' ...etc
    des te meer een persoon weet, hoe kritischer hij naar dingen kijkt en hoe moeilijker hij dingen accepteerd

laten we het maar hierop houden

p.s het is geen hamdolillaah...nee het is Al Hamdolillaah (alle lof aan Allah) bestudeer ff de grammaticale achtergrond ervan zou ik zeggen...

geen marokmoslim!

Reacties
    4.466
    26-09-2006

Citaat Geplaatst door Bogossa20 Bekijk reactie
    K zou wel met een bekeerling willen/kunnen trouwen.
    en waarom zou dat wel het geval zijn dan?

7ajati

Reacties
    1.705
    04-11-2006

Citaat Geplaatst door foreigner Bekijk reactie
    en waarom zou dat wel het geval zijn dan?
    Mss moet ik me schamen, omdat ik vind dat ik zelf niet genoeg weet van ons geloof en hij me dan veel zou kunnen bijleren.

geen marokmoslim!

Reacties
    4.466
    26-09-2006

Citaat Geplaatst door prinsesje19 Bekijk reactie
    is mij niet echt opgevallen
    wat is jou niet opgevallen?

geen marokmoslim!

Reacties
    4.466
    26-09-2006

Mss moet ik me schamen, omdat ik vind dat ik zelf niet genoeg weet van ons geloof en hij me dan veel zou kunnen bijleren.
    nee hoor...heeft niks met schamen mee te maken
    dat jij weet dat jij weinig weet over de islam is niet erg
    zo zijn er velen die weinig weten maar het niet realiseren

ik zou zeggen....probeer wat kennis op te doen bij een soennitishe geleerde
    probeer op zijn minst een goede basis te krijgen, dat is het belangrijkste
    weten waarin je gelooft...en waarin weer niet!

maar dat je dat als reden gebruikt om met een bekeerling te trouwen
    vind ik niet zo een goede reden
    wie zegt dat die ene bekeerling wel de juiste islamitsche kennis bevat?

7ajati

Reacties
    1.705
    04-11-2006

Het is niet "DE"de reden zou mooi meegnomen zijn. T is ma een voorbeeld.

geen marokmoslim!

Reacties
    4.466
    26-09-2006

Het is niet "DE"de reden zou mooi meegnomen zijn. T is ma een voorbeeld.
    o oke meid...

Otla Vliegtickets Al Hoceima
Nieuws
Lifestyle
Sport