1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    174
    27-01-2004

    Ik voel me zo raar

    Bismillahi Arrahmani Rahiem

    Vandaag heb ik een vreemde dag achter de rug gehad. Ik was bij een vriendin maar mijn gedachten dwaalden af. Ik dacht aan de Koran en De Islam. Ik heb mijn salaat verwaarloosd, en dat allemaal door de misleiding in deze wereld. Hamdoulah ik heb vriendinnen met wie ik regelmatig in contact kom, die de stap hebben gezet om een Hijab te dragen. En hiermee bedoel ik "op de correcte wijze", meiden die ook weten waarover het draait... Ik voel me zo dicht bij Allah swt op dit moment, vraag me niet waarom. Ik voel me een zwakkeling die niet goed genoeg is om die stappen te ondernemen om een perfecte moslima te zijn. Ik heb het gevoel dat ik zal falen. Waarom ik zo een ingesteldheid heb, weet ik niet. Ik heb veel tegenslag gekend in mijn leven, heb veel gehuild en maanden depressief geweest. De oplossingen op mijn vragen heb ik nooit gekend. Nu heb ik een gevoel dat Allah swt me zal steunen bij de stappen die ik zal ondernemen. Kan iemand met me praten hierzo aub... Ik weet echt niet hoe ik moet beginnen. Ik ben nu Koran aan het luisteren, nu zo een 2 uur aan een stuk, ik ben in gesprek met mijn goede vriendin en zij is een echt luisterend oor. Ik heb een duw in mijn rug nodig om verder te kunnen gaan en me te gedragen als een goede moslima. Hamdoulah heb ik niet de slechte eigenschappen om te roddelen over mensen, of mensen slechte te behandelen. Ik heb een groot hart, word me vaak egzegd.... Ik voel me toch heel vreemd...
    Kan iemand me helpen aub


    Heel veel groeten
    mijn nick zegt genoeg toch

  2. #2
    -

    Reacties
    1.533
    31-03-2003

    Vertrouw Op Allah En Alles Komt Goed Insha'Allah!

  3. #3
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu oegt CrazyInLove

    herinner je beste zuster enkele zaken weet dat de shayatien (duivelen) ons vaak achterna lopen om ons telkens proberen te dwalen zij hebben geen macht over ons maar maken vele zaken mooi.. als de wereldse zaken etc. weet ook dat ze afkeer van het geloof kunnen veroorzaken door hun aanrakingen en al die lage gedachten en slechte gedachten zijn afkomstig van hen..

    De Boodschapper van Allah zei:"Sjaytaan raakt de zoon van Adam aan en de engel raakt hem ook aan.De aanraking van Sjaytaan kan slechtheid en afwijzing van de waarheid brengen.De aanraking van de engel belooft het goede en bevestiging van de waarheid. Degene die dat ervaart moet weten dat het van Allah, de Machtige komt en moet Allah loven. Wie het eerste ervaart moet Allah's Hulp en bescherming zoeken tegen sjaytaan. Dan moet hij reciteren "Sjaytaan belooft jullie armoede en zet jullie aan tot afschuwelijke daden"

    (At-Tirmidhi)

    Één van het eerste wat mij verteld was toen ik begon met prakteriseren is.. weet dat shaytan je nu blijft achterna gaan tot je je geloof verlaat..

    De imaan is net een kledingstuk dat versleet raakt in der loop der tijd maar er is daarvoor een genezing insha Allah..

    Zoek veel kennis en weet waarmee je omgaat en wie je vrienden/vriendinnen zijn daarmee bedoel ik ga met hen om die tot het goede aansporen en het slechte verbieden en je naar het goede leiden zoals moskee/lezingen etc etc en over het geloof spreken etc...


    Herdenk de Tekenen van Allah in al het bestaan

    Hieronder enkele punten voor het genezen van je imaan insha Allah


    1. Nadenken over de verzen in de Qor-aan, die Allah heeft neer gezonden om alles uit te leggen en als een licht waarmee Hij leidt wie Hij wil en laat dwalen wie Hij wil van Zijn dienaren.



    2. Probeer een bewustzijn van de Almacht van Allah te voelen (desnoods eerst te ontwikkelen),


    3. Islamitische kennis zoeken.


    4. Regelmatig bezoeken van bijeenkomsten om Allah te gedenken.


    5. Veel goede daden verrichten en je tijd daarmee vullen.


    6. Op verschillende manieren Allah aanbidden.

    7. Bang zijn voor een slecht einde.


    8. Het gedenken van de dood weerhoudt iemand van zonde en verzacht het harde hart.


    9. Gedenk de verschillende niveaus in het Hiernamaals.


    10. Wisselwerking met de Tekenen van Allah die in het heelal bestaan

    11. Dhikr, dat wil zeggen het gedenken van Allah.


    12. Allah de Almachtige in vertrouwen nemen en zichzelf nederig opstellen voor Hem.

    13. Niet hopen dat je lang zult leven. Dit is een belangrijk aspect om imaan te vernieuwen.


    14. Het in overweging nemen hoe onbetekenend deze wereld is, totdat het hart zich daarvan losmaakt.

    15. De grenzen van Allah in acht nemen.


    16.Vriendschap/loyaliteit jegens de gelovigen versus vijandschap/verwerping jegens de ongelovigen.

    17. Bescheidenheid speelt een grote rol in het versterken van imaan en het hart te zuiveren van arrogantie,


    18. Er zijn daden van het hart die belangrijk zijn om imaan te vernieuwen,


    19. Zelfanalyse speelt ook een grote rol in vernieuwen van het geloof

    20. Tenslotte, smeekbeden, het aanroepen van Allah,

    Moge Allah jou en onze imaan versterken en ons de Licht der Leiding Schenken

    Yaa Muqalibal Qulub tsabith Qulubina 3ela dienik (Amien)

    Ma3a Salama oegtie

    voor nog meer vragen weest onder de vragenden
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    174
    27-01-2004

    Je bent Hartelijk mar dan ook ECHT bedankt!
    mijn nick zegt genoeg toch

  5. #5
    Asalaamu 3alaikum

    Reacties
    241
    25-11-2001

    Origineel gepost door CrazyInLove
    Je bent Hartelijk mar dan ook ECHT bedankt!
    Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu oegt CrazyInLove

    Alle Lof aan Allah de Verhevene en Alle Dank aan Hem
    Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
    [img]http://******************/sensable/signaturez2.gif[/img]

  6. #6
    can't touch this

    Reacties
    14
    18-02-2004

    Salaam zuster,
    Elke moslimman of vrouw kent weleens donkere dagen in zijn geloof. Juist in deze dagen moet je toenadering tot Allah s.w.t te zoeken door bijv naar een Koranrecitatie te luisteren of ahadith te lezen. Juist door deze vormen van aanbidding zal je geleid worden door deze ''donkere dagen''. Je moet weten dat juist in deze dagen Sjaitan(a'oedhoe billah) in zijn handen wrijft om je juist te grazen te nemen! Elke vers in al Koran al Kareem heeft voor elk individu van ons een antwoord, subhana-Allah. Weet dus van deze kennis gebruik te maken door de Koran(al kareem) niet agteloos links te laten liggen!
    Beste zuster ik wens je veel succes met je aanbidding en moge je Taqwa en Iman met elke aardse seconde toenemen,

    liefs je zuster in Islaam,
    Najat

  7. #7
    wees een ware moslim

    Reacties
    2.729
    17-03-2003

    mach'ALLAH wat een kennis ik wou dat ik dat had ik lees wel boeken over de islam maar sommige dingen vind ik so moeilijk om te begrijpen want het is beetjuh ingefiklt uitgelegt maar mach'allah wat hier staat begrijp ik volkomen moge allah swt jullie altijd bij staan insallah
    " Vrienden zijn Speciaaal

  8. #8
    KONY

    Reacties
    3.386
    12-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    weet je wat een broeder is tegen mij zei?

    wees blij dat de sheytan je aanvalt. de sheytan valt alleen mensen aan die op het goede pad bezig zijn. imeers wat heeft het voor zin om iemand aan te valleen die toch op het slechte pad al bezig is??

  9. #9
    wakafa bilahi wakila

    Reacties
    762
    25-02-2004

    Origineel gepost door tarik28
    Ibn "Abbas vehaalt:
    "Ik bevond mij op een dag achter de Profeet, toen hij zei:
    "Jongen, ik wil je een aantal zaken leren: Denk altijd aan ALLAH, Hij houdt jou altijd in de gaten. Houd je aan Zijn geboden; Hij zal altijd"bij jou zijn. Wanneer je wat te vragen hebt; vraag dat dan aan Allah alleen; en wanneer je hulp zoekt: zoek die dan bij Allah alleen. denk eraan dat als alle mensen zouden samenkomen om jou een of andere gunst te betonen, zij niet in staat zouden zijn jou iets anders te betonen dan dat allah voor jou vastgesteld heeft. En dat indien zij allemaal zouden samenspannen om jou schade toe te brengen; zij niet in staat zouden zijn om jou iets ergers toe te brengen dan dat wat allah voor jou vastgesteld heeft. [COLOR=burlywood]
    Prachtig, masha Allah..

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    297
    25-03-2003

    prachtige uitspraken, maschallah............
    ik ben blij dat ik een moslim ben!!!
    ALLAH oe akbar....

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    725
    21-01-2004

    Origineel gepost door batata112
    weet je wat een broeder is tegen mij zei?

    wees blij dat de sheytan je aanvalt. de sheytan valt alleen mensen aan die op het goede pad bezig zijn. imeers wat heeft het voor zin om iemand aan te valleen die toch op het slechte pad al bezig is??
    Die broeder heeft het dan mooi gezegd!