1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Hoi hoi, dat geloof ik niet. Ik weet echt wel wat de normen en waarden zijn en breng deze ook over aan mijn dochtertje.
    Dat ik meedoe aan "deze wereld" zoals jij het ziet is niet dat ik mijn geloof achterop stel. Wat is streng zijn: Ook in de Islam is gedwongen worden niet de bedoeling. Ik wil niet mijn dochter iets opdringen. Een eigen mening hebben stimuleert juist de ontwikkeling van een kind en dat stel ik voorop. Ik zeg absoluut niet dat ik niet met geloof bezig ben. Ik heb kinderliedjes die zijn vertaald in het Nederlands en tevens uitleg geven over de Islam. Ik bid ze elke avond voor. Ze weet dat oma naar Mekka is geweest hoe klein ze ook is. Je kan een kind groot brengen al spelende wijs met liefde en aandacht ook voor ons geloof. Het steng zijn of geen mening hebben brengt juist het stiekeme gedrag boven en het twijfelen aan jezelf. Ik moest zelf van mijn ouders ook niet bidden dit terwijl ik juist nu erg op zoek ben weet ik wel heel veel uit mijn eigen wil. Dus de touwtjes in handen hebben krijg je juist in mijn ogen dan door open discussies te kunnen voeren. Elk kind heeft het recht op een eigen mening. Het zal best zo zijn dat het niet altijd mijn mening zal worden maar dat is en word haar keus. Ik hoop dat je dat zult begrijpen. Ik wil haar niet achterstellen op andere kinderen. Ikzou mijn kind ook nooit naar een moslimschool brengen. We leven hier en moeten straks hier werken en dan heb je toch een goed begin nodig.

    Natuurlijk moet je altijd alert blijven op de samenleving. Maar ik vind persoonlijk dat er te veel word ontnomen door cultuur en niet door Islam. Allah is in mijn ogen niet een enge man die mij gaat straffen maar juist een persoon vol liefde voor iedereen. Elk kind word tegenwoordig groot gebracht met angst voor Allah en dat is iets wat ik mijn dochter absoluut niet wil voorschotelen.

    Hartelijk dank voor je reactie en je eerlijke mening ik stel elke mening op prijs. Liefs

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    29
    08-01-2002

    Hoi hoi Suriboy, ben blij dat er iemand met me eens is. Vind het persoonlijk best wel moeilijk om een open discussie met iemand hier over te voeren dus hou je het maar voor je. Angst is nooit goed dus ook niet in de Islam. Allah heeft dit niet zo gewild. Als ik bang moet zijn voor mijn fouten zal ik eerder overslaan naar een ander geloof omdat ik dan "veiliger"zal zitten. Dit is absurt dus zie ik Allah als liefdevol persoon die vergevend is in alle opzichten. Dat is ook makkelijker over te brengen voor iedereen lijkt mij. Maar ja wie ben ik, Ik kan niet geloven dat ik eerlijk tegen over mijzelf en mijn gezin zou kunnen zijn als ik bang moest zijn in alles wat ik doe voor Allah. Ik weet dondersgoed dat ik niet alles goed doe maar vind dat Allah dit ook niet wenst iemand ongelukkig toch? Liefs