1. #1
    Mevrouw1989

    Reacties
    44
    13-10-2005

    Wie heeft ook de ziekte van reuma?

    Ik ben een meisje van 19 jaar, sinds mijn 16e heb ik de ziekte van SLE gekregen (Systemische Lupus erythematodes) ik heb de ziekte nu al 3 jaar maar kan er moeilijk mee leven het is behoorlijk zwaar. het is allemaal nieuw voor me. Daarom ben ik best benieuwd wie ook reuma heeft op zo'n jonge leeftijd misschien kunnen we best veel van elkaar leren en nieuwe dingen van elkaar leren.



    Gr reuma patient

  2. #2
    Ait Bouyahyi..

    Reacties
    4.423
    28-02-2005

    ooow meid tog ik heb het met je te doen.. ik heb ene vriendin die dat meskiena ook heeft, die had het ook erg moeilijk, maar jaa niets aan te doen meid.. gair inshAllah.. Moge Allah ej gelukkig maken met iets anders inshAllah

  3. #3
    Mevrouw1989

    Reacties
    44
    13-10-2005

    Soekran lief!:S

  4. #4
    Master of Arts

    Reacties
    417
    07-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    ik wil je veel sterkte wensen in je moeilijke tijden, insha'allah vind je mensen die je ervaringen kunnen delen. Misschien bij een patientenvereniging voor reumapatienten?
    Kheir insha'allah
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #5
    Blessed ♥

    Reacties
    9.914
    27-03-2008

    Heel veel sterkte toegewenst meid! Dat heb je wel nodig, en kop op Allaah zal je nooit boven je eigen lasten doen vermogen.

    Liefs.


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    191
    10-03-2008

    Salaam,

    Ik heb geen reuma of SLE, maar wel een reumatische aandoening Hypermobiliteitssyndroom. Ik loop ook al jaren met klachten en sinds september weet ik wat t is elhemdulilLaah. Je mag blij zijn dat ze de diagnose heel snel hebben gedaan.
    Ik moet toegeven dat het heel moeilijk is om er mee te leren leven en zeker omdat anderen je niet begrijpen. Ze denke namelijk dat je jong en dus kerngezond bent. Maar helaas dat zijn we niet.
    Probeer jezelf zo min mogelijk te belasten en ga aan sport doen hoe moeilijk het is. Niet aan fitness ofzo, maar meer aan yoga. Dat zorgt ervoor dat je spieren sterk worden en je gewrichten minder belast worden waardoor je minder kans op slijtage maakt.
    Ik vraag me af of je TNF blokkers krijgt zoals Prednison of dat je Diclofenac krijgt. Dat zou heel mooi zijn. Want ik krijg namelijk helmaal niets! Ik moet gewoon maar doen met de pijn.

  7. #7
    Mevrouw1989

    Reacties
    44
    13-10-2005

    Echt waar meid? Jeetje dat is nog erger oh vreselijk gewoon! Ik drink niet alleen maar 1 soort van de medicijnen maar meerdere en daarvan zit de prednisolon tussen ik moet ze wel slikken allemaal tegen de pijn. Maar zijn er dan geen medicijnen voor want kan toch niet elke dag die pijn hebben? Hoe doe je het dan met werken school en VOORAL SLAPEN?

  8. #8
    Mevrouw1989

    Reacties
    44
    13-10-2005

    Echt waar meid? Jeetje dat is nog erger oh vreselijk gewoon! Ik drink niet alleen maar 1 soort van de medicijnen maar meerdere en daarvan zit de prednisolon tussen ik moet ze wel slikken allemaal tegen de pijn. Maar zijn er dan geen medicijnen voor want kan toch niet elke dag die pijn hebben? Hoe doe je het dan met werken school en VOORAL SLAPEN?