1. #1
    Die Eckte Lid

    Reacties
    4.208
    17-11-2001

    Verzorgingsstaat

    Bewoners van het bejaardentehuis Emmaus in Boxtel moeten voortaan zelf voor wc-papier gaan zorgen. Dat hebben de familieleden van de ouderen gisteren te horen gekregen. Het wc-papier wordt niet langer vergoed, aldus de directie van het Brabantse tehuis.

    "Ik viel volledig van mijn stoel van het telefoontje van een van de verplegers. Het zijn lieve schatten en zij kunnen er niets aan doen. Maar morgenochtend moet ik met een pak wc-papier op de stoep staan. Mijn moeder snapt er niks van. Oude mensen die hun hele leven keihard gewerkt hebben krijgen nu geen toiletpapier meer. Onbegrijpelijk. Zelfs in de gevangenis kunnen ze hun bips nog gratis af vegen", reageert Bart de Greeff, wiens moeder Annie (77) met Alzheimer in het tehuis op een gesloten afdeling verblijft.

    Het bejaardenhuis valt onder zorggroep Elde. Volgens lid van de raad van Bestuur Peter Kanters was de bezuiniging onvermijdelijk. "Eerder vielen het zelf verstrekken van zeep, shampoo en tandenpasta al onder de bezuinigingen. En dan komt er op een gegeven moment een dag dat we op toiletpapier uitkomen. We compenseren deze bezuiniging weer door bijvoorbeeld de snacks bij de broodmaaltijden van onze bewoners voor onze rekening te nemen."

    De dj's Ferry en Nens van het ochtendprogramma 'The Morningshow' van het Eindhovense Radio Decibel zijn al een actie begonnen om de bewoners van het bejaardenhuis te helpen. Luisteraars worden opgeroepen wc-papier in te zamelen en deze bij de studio af te geven. Deze zal dan bij het tehuis terecht komen.
    Belachelijk...
    "...Ik verander de zaken als maffiabazen die een wandeling maken
    Spit met een grote mond, ik ben tot de tanden bewapend
    Veel te dope voor jou om je gram te gaan halen
    Je kan kant noch wal raken, je valt net als je plan in het water..."

    - D@T KrAy-Z MoCrO, Platinum Lid

  2. #2
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Verzorgingsstaat

    Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO
    Belachelijk...

    Welkom in de "Normen-en-Waarden"-staat

  3. #3
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Heel ziek jah
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  4. #4
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Multikul
    Zou zeggen hou een collecte. Op de dag dat iedereen in marroko iets te eten heeft dan wil ik kritiek op ons accepteren. Tot die tijd, weet waar je staat, een stukje lager.


    Ik begrijp het.

    "Jullie" vinden het bijvoorbeeld belangrijker om over hoofddoeken te beginnen dan dat "jullie" oma's hun r.e.e.t fatsoenlijk kunnen afvegen......


    PS: je woorden "lagere" en "hogere" soort zijn van een
    een andere tijd. Die tijd met die engerd met dat kleine
    snorretje......................................... ..........................

  5. #5
    koppig lid

    Reacties
    7.475
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    multikull,wij verzorgen onze outjes zelf ,dus geen gezuur over wc pappier.in nederland is ook armoede vooral sinds de euro

  6. #6
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, Grendel, mond spoelen, wat een taal, zeg. Maar mensen, zeg nou eens: Wat gaan jullie straks met je opa en oma doen?

    Ik heb vorig mijn moeder in een bejaardenhuis gestopt, "Weg ermee" heb ik gedacht. "Opbergen" en niks "telefoon".

    Echt, hoor, en daar ze nu, in Groenhoven in Leiden.

    En jullie, mensen van Marokkaanse achtergrond, wat doe je: ze zijn 75 en al aan de rollator, goed, in rood en groen, maar toch ...

    Ik zoek er nog wat stukjes bij.

    Scottie, gerollateerd.

  7. #7
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Scottie
    Nou, Grendel, mond spoelen, wat een taal, zeg. Maar mensen, zeg nou eens: Wat gaan jullie straks met je opa en oma doen?

    Ik heb vorig mijn moeder in een bejaardenhuis gestopt, "Weg ermee" heb ik gedacht. "Opbergen" en niks "telefoon".

    Echt, hoor, en daar ze nu, in Groenhoven in Leiden.

    En jullie, mensen van Marokkaanse achtergrond, wat doe je: ze zijn 75 en al aan de rollator, goed, in rood en groen, maar toch ...

    Ik zoek er nog wat stukjes bij.

    Scottie, gerollateerd.


    Kun jij je voorstellen dat in een tijd als deze waar we worden geregeerd door een kabinet en een minister-president die zijn grote GRISTELIJKE bek vol heeft met NORMEN en WAARDEN door zulke GRISTELIJKE maatregel er voor kan zorgen dat deze belachelijke bezuinigingen gebeuren.

  8. #8
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Multikul
    Zou zeggen hou een collecte. Op de dag dat iedereen in marroko iets te eten heeft dan wil ik kritiek op ons accepteren. Tot die tijd, weet waar je staat, een stukje lager.
    Wat Marokko met deze topic te maken heeft begrijp ik niet, ipv te reageren op de topic, reageer je gefrustreerd...maar ook ik begrijp je reactie want stel dat JIJ eens in een verzorgings tehuis terecht komt, wie maakt je k**t dan schoon?

    Belachelijk, een land als Nederland waar ze het alleen nog maar over Normen en Waarden hebben, bezuinigt op toiletpapier... Een land waar fraude normaal is geworden, en bovendien ook nog een christelijk kabinet heeft, nou...het is een beleid van 'lik mijn r**t geworden, bah!

    Ik keek trouwens vanavond naar Man bijt hond, ze hebben een toiletpapier actie gehouden en de mensen een voorraadje toiletpapier bezorgt, te gek voor woorden, maar de harde realiteit in 'ons rijke Nederland'!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  9. #9
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Scottie
    Nou, Grendel, mond spoelen, wat een taal, zeg. Maar mensen, zeg nou eens: Wat gaan jullie straks met je opa en oma doen?

    Ik heb vorig mijn moeder in een bejaardenhuis gestopt, "Weg ermee" heb ik gedacht. "Opbergen" en niks "telefoon".

    Echt, hoor, en daar ze nu, in Groenhoven in Leiden.

    En jullie, mensen van Marokkaanse achtergrond, wat doe je: ze zijn 75 en al aan de rollator, goed, in rood en groen, maar toch ...

    Ik zoek er nog wat stukjes bij.

    Scottie, gerollateerd.
    Helaas leven mijn grootouders niet meer, maar als ze nog geleefd hadden dan nooit in een tehuis. Opa hebben we tot aan zijn dood verzorgt, de hele familie had zijn aandeel er aan. Door de week zorgden mijn oom en tante voor hem en in de weekeinden namen wij (kleinkinderen) het van hen over zodat zij ook wat prive tijd hadden. We hebben hem ook nadat zijn been was geamputeerd, altijd liefdevol verzorgt en dat heeft zijn leven ondanks dat hij in een rolstoel zat nog met een paar jaar verlengt. In een tehuis was opa gewoon weggekwijnt.

    Hetzelfde zal met onze ouders gebeuren, mijn tante is vorig jaar gestorven nadat medische hulp niet meer zou baten. De arts gaf haar nog max. 3 maanden, ze is pas een jaar later gestorven. De tijd die ze nog had heeft ze het alleen maar leuk gehad.

    Voor ons geen verzorgingstehuis, nee...dat nooit!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories

  10. #10
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Blijkbaar hebben ze daar een zwaar slechte manager.

    Verzorgingstehuizen in Nederland hebben geen geld tekort mits ze goed bestuurt worden
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    18
    16-02-2004

    Bezuinigen op wc papier

    Dit is echt fok-op!...oudjes in dat tehuis willen nog van hun laatste jaartjes genieten..krijgen ze te horen dat ze geen wc papier meer krijgen...

    Ze mogen wel op planten/bloemen/bloknootjes/versiering..etc. bezuiningen!
    De schoonheid van een vrouw schuilt niet in haar gezicht

  12. #12
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    Origineel gepost door Multikul
    Sahira, met alle respect voor de dingen die je probeert te doen, weet waar je over praat. Ik reageer niet gefrustreerd, ik reageer nuchter wat een hollandse eigenschap is.
    OP een gegeven moment kunnen wij niks meer doen, en NIEMAND zal ons ooit kunnen verwijten dat wij het niet geprobeerd hebben. Nederland heeft meer goed gedaan dan het ooit misdaan heeft (relatief gezien natuurlijk).
    Als jij mij wilt vertellen dat dat niet zo is dan vraag ik jou om de huidige berichtgeving hier aan je eigen geschiedenis te koppelen, je zou paralellen moeten kunnen herkennen.

    groet,
    Mutikul, Ik heb helemaal geen idee waar je op doelt, hoezo? We hebben het hier over een verzorgingstehuis die gaat bezuiningen op toiletpapier!!

    Hollandse nuchterheid, ken ik ja, maar hier kan ik niet nuchter op reageren, dus verklaar je nader. Hoezo wij kunnen niets meer doen? Wat heeft Nederland er goed aan gedaan om ouderen die verzorgd worden hun toiletpapier zelf te laten betalen??

    En wat mijn geschiedenis hier mee te maken heeft, begrijp ik ook helemaal niet, als moluks moet ik eigenlijk lachen om de hollandse zuunigheid, hoe tragisch het eigenlijk ook is, gelukkig wassen wij ons met water na een toiletbezoek, zouden de oudjes ook moeten doen, weliswaar gedwongen!

    groet,
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Moslima

    Marokko.nl memories