1. #1
    Insh'Allah

    Reacties
    457
    24-04-2003

    Arrow Hoeveel kost een kind?!

    Beste moeders en moeders to be,

    Allereerst sorry voor de titel die ik voor dit stukje heb gekozen... het kan tactischer natuurlijk.

    Maar ik wil graag weten hoeveel geld je nodig hebt als je alle uitzet aanschaft voor je eerste kind (als je nog helemaal niks hebt). En ook wil ik heel graag weten hoeveel geld je maandelijks ongeveer kwijt bent aan alle spullen die je moet kopen... luiers, melk enz.

    Ik en mijn man willen namelijk heel graag een kindje, maar ik een beetje de praktische denker van ons twee en dus dacht ik meteen aan het geld en of we wel konden rondkomen.

    Ik zie om me heen wel eens stelletjes die het slechter hebben dan wij met kinderen en dan vind ik het toch knap dat zij rond kunnen komen. Dus misschien valt het wel mee met de maandelijkse kosten en de kosten van de uitzet.

    In ieder geval ben ik degene die mij kan helpen en inzicht kan geven in de kosten heel erg dankbaar! Als ik weet dat het meevalt kan ik met een gerust hart de pil laten liggen en me volop verheugen op het krijgen van een kindje!

    Camillia
    Asthaghfiroellah!



  2. #2
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    het is ten eerste haram om zo te denken! alsof je Allah ervan beschuldigt je niet genoeg te geven om er een kind bij te nemen, je mag niet zo denken meid!

    in het begin zijn het wel wat kosten, zoals een bedje, een maxi cosi, een buggy, en wat kleding (wat bij een kind wel wat is aangezien ze er zo snel uitgroeien de eerste maanden). maar het is niet onoverkomelijk duur hoor!!

    vanaf je in het begin de hele uitzet en bijhoren hebt, heb je enkel nog pampers en babydoekjes nodig, das al! en af en toe wat nieuwe kleren...

    ik vind het absoluut meevallen! en ik heb er elke cent voor over!! ik heb de mijne wel wat verwend met massa's knuffels, speelgoed... maar je moet het ook zo bezien: je krijgt ook wat cadeau hoor. die maxi cosi heb ik cadeau gekregen, en ook een schommeltje dat vanzelf wiegt en muziek maakt tot je kleine erin in slaapt valt! is héél handig als ie vervelend doet en ik wat werkjes moet opknappen

    als je een kind wil, begin er gewoon aan, en je zal zelf zien dat je overbezorgd was om niets!

    mha salama

  3. #3
    Insh'Allah

    Reacties
    457
    24-04-2003

    Beste Nadia,

    dank je wel voor je reactie… maar ik zou toch graag bedragen zien, niet de precieze bedragen natuurlijk... maar waar ik zo ongeveer rekening mee moet houden.

    En ik weet dat Allah zijn dienaren altijd in hun behoeft voorziet, maar ik vind het niet meer dan normaal dat ik ook aan de financiële kant van het verhaal denk... ik moet toch ongeveer weten wat me te wachten staat.

    Maar nogmaals bedankt!!

    Camillia
    Asthaghfiroellah!



  4. #4
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    goh, hoeveel dat allemaal juist gekost heeft weet ik niet meer maar ik zal es proberen

    buggy: 480 euro (hangt natuurlijk af van welk merk enzo! er zijn er ook veel goedkopere!)

    bed: 180euro (mét matras en toebehoren)

    maxi cosi: rond de 100 a 150 euro (heb ik dus cadeau gekregen!)

    en kleding, ja dat bepaal je zelf, ik weet absoluut niet meer wat dat allemaal samen heeft gekost want ik heb beetje bij beetje gekocht... zal zo'n 300 euro geweest zijn ( heb wel alles in de solden gekocht want die babykleren zijn anders wel duur vind ik! )

    hoop dat het je een beter inzicht heeft gegeven?

    mha salama

  5. #5
    Insh'Allah

    Reacties
    457
    24-04-2003

    Nadia hardstikke bedankt!

    Maar kan iemand me nog vertellen hoeveel geld je (vooral in het eerste jaar) maandelijks kwijt bent aan je baby?

    Nogmaals ik vraag dit alleen om een idee te krijgen... Het is niet zo dat ik de geldkwestie meeneem in mijn overwegingen voor een kind... want ik weet dat ik inshallah zeker een kindje wil!!

    Het is dus puur om te weten hoe het zit.... alvast bedankt iedereen!!

    Camillia
    Asthaghfiroellah!



  6. #6
    blijven lachen!

    Reacties
    928
    23-11-2001

    het eerste jaar per maand....

    melk:
    gratis oh ja, dan heb je trouwens wel zoogkompressen nodig:
    is ongeveer: zo'n 2 euro per pak... 1,5/2 pakken per week? ong 20 euro per maand zoiets?

    pampers:
    ik denk ongeveer 30/40 euro per maand (merk pampers)
    (ligt eraan als ze eens diartee of luieruitslag heeft dan gebruik je natuurlijk meer...)

    babydoekjes:
    (van het kruidvat uuuh ongeveer 2/3 pakjes per maand of zo? à ong. 1,50 is dus: 7,50

    shampoo/wasgel/babyolie/zalfje tegen luieruitslag (kruidvat):
    1 of hooguit 2 flessen per maand?: 10 euro in totaal?

    uuuuuhm wat nog meer, kleertjes zo af en toe wat je bijkoopt:
    ligt aan jezelf hoeveel je eraan uit wil geven: 30 euro? in dus niet noodzakelijk


    zoiets geloof ik wel... weet het allemaal niet precies ... is de eerste keer dat ik zoiets uitreken eigenlijk......

    totaal: ongeveer 100 euro per maand dus..... valt toch wel mee eigenlijk...
    Shaytaan bereidt zich nu voor op de laatste minuten van onze dood.
    Hoe hebben wij ons op deze beproeving tijdens het sterven voorbereid?
    Deze wereld heeft een vermoedelijke toekomst.
    Je weet niet of je je doel zult behalen in dit leven.
    Werk aan je zekere toekomst. Onze ontmoeting met Allah swt is een zekere toekomst.
    Moge Allah swt ons leiden, Allah ouma amin.

  7. #7
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    salaam wa aleikum

    yasmina zoogkompressen 2 euro?? vanwaar haal jij die en hoeveel zitten er in dat pak? ik koop er altijd van avent en die kosten me 15 euro, zitten er wel vijftig in. en eerlijk gezegd, ik gebruik die amper nog, had vroeger in het begin last van lekjes maar nu niet meer.. raar hé? draag ze nog alleen op bezoek of feesten, om ongelukjes te voorkomen

    en ik kocht eerst ook luiers van pampers maar mijn zus zei me dat die van kruidvat dezelfde kwaliteit hadden, heb ze dan es geprobegelijeerd en echt, is ook heel goeie kwalieteit, die gele pak. heeft ook zo'n elastische klittenband voor meer beweeglijkheid. kost je een pak minder en voor dezelfde kwaliteit!

    als je de eerste maand niet meetelt, kost het je maandelijks ongeveer 100 euro... gemiddeld, want als ik es ga shoppen, zoals daarnet, en ik vind mooie babykleertjes kan ik er niet aan weerstaan mijn man zag het allemaal en zei; ging je niet winkelen voor jezelf?

    ach als je eenmaal kinderen heb, merk je zelf dat je toch eerst aan hen denkt, en dan pas aan jezelf

    mha salama

  8. #8
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Wiegje €0
    Bedje €0
    Commode €0
    Kledingkast €0

    Deze dingen heeft mijn zelf man gemaakt

    Kinderwagen €700
    Maxi cosi €0 ( gekregen van mijn moeder)
    Box €0 (gekregen van mijn moeder)
    Wipstoel ( gekregen van mijn moeder)

    Alle losse spullen zoals borstkolf, flessen, kleertjes, luiers, verzorgingsproducten etc etc
    deze dingen heb ik in de loop der maanden gekocht... dus weet niet precies wat ik hier aan kwijt ben geweest.

    ook heb ik dingen waarvan ik weet dat ik ze nodig zal hebben, tijdens aanboedingen al ingeslagen.. zoals zoogcompressen, leren slofjes voor vanaf 6 mnd enz enz

    wat ik straks precies per maand kwijt zal zijn, weet ik nog niet precies.. maar echt veel zal het niet zijn.. aangezien mijn kind niet naar een creche zal gaan.

    Liefs Safia

    ik sta eerder stil bij de vraag: wat ga ik mijn kind allemaal geven qua tijd, liefde en opvoeding dan wat het me gaat kosten


  9. #9
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    safia, wallah ila! ik was ook zo! ik dacht helemaal niet aan wat het me zou kosten, ik dacht alleen aan wat ik het kindje allemaal te bieden hadden qua opvoeding enzo.. we zijn zelf opgegroeid met tienen en met enkel mijn vader die werkte en niet zoveel verdiende en we zijn nooit iets tekort gekomen! dus waarom zou ik me dan zorgen gaan maken of ik wel genoeg geld heb voor een kindje?

    ik ben meteen zwanger geraakt en ik was er absoluut blij mee en heb geen seconde stilgestaan bij de financiële kant.. wat ik me kon veroorloven voor de kleine, heb ik ook gekocht. voila!

    mha salama

  10. #10
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Zo mag ik het horen Meissie!


  11. #11
    blijven lachen!

    Reacties
    928
    23-11-2001

    hoihoi..

    die zoogkompressen.... weet niet precies hoeveel er in een pak zitten... 25 of zo geloof ik... ik gebruik het nou ook (bijna) niet meer.

    Je kan ze bij het kruidvat halen.... ze zijn 2 euro wel eigen merk he... ... DA drogist heeft ze ook rond die prijs.. ook van het eigen merk.

    Oh ja, zijn die luiers van t kruidvat veel goedkoper dan pampers dan joh?
    misschien dat ik dan ook maar eens over moet stappen. Reden dat ik niet overstap is meer dat ik bang ben dat ze opeens luieruitslag krijgt....

    maar goed, als jij zegt dat het dezelfde kwaliteit heeft en best veel scheelt...gaan we het eens proberen.....
    kruidvat heeft (vind ik ) wel goeie babyproducten... koop soms ook babyshampoo/badgel/bodylotion van het kruidvat ipv van zwitsal....
    Shaytaan bereidt zich nu voor op de laatste minuten van onze dood.
    Hoe hebben wij ons op deze beproeving tijdens het sterven voorbereid?
    Deze wereld heeft een vermoedelijke toekomst.
    Je weet niet of je je doel zult behalen in dit leven.
    Werk aan je zekere toekomst. Onze ontmoeting met Allah swt is een zekere toekomst.
    Moge Allah swt ons leiden, Allah ouma amin.

  12. #12
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door yasmina*
    hoihoi..

    die zoogkompressen.... weet niet precies hoeveel er in een pak zitten... 25 of zo geloof ik... ik gebruik het nou ook (bijna) niet meer.

    Je kan ze bij het kruidvat halen.... ze zijn 2 euro wel eigen merk he... ... DA drogist heeft ze ook rond die prijs.. ook van het eigen merk.

    Oh ja, zijn die luiers van t kruidvat veel goedkoper dan pampers dan joh?
    misschien dat ik dan ook maar eens over moet stappen. Reden dat ik niet overstap is meer dat ik bang ben dat ze opeens luieruitslag krijgt....

    maar goed, als jij zegt dat het dezelfde kwaliteit heeft en best veel scheelt...gaan we het eens proberen.....
    kruidvat heeft (vind ik ) wel goeie babyproducten... koop soms ook babyshampoo/badgel/bodylotion van het kruidvat ipv van zwitsal....
    Ik denk dat alle producten voor Baby's wel goed zijn... maar mij is verteld dat je vooral bij pasgeboren kinderen geen producten door elkaar moet gebruiken, dus gewoon 1 merk
    dan heb ik het niet over pampers

    ik heb nu twee pakken pampers in huis, pampers premiums en huggies beginnings... wie kan mij vertellen hoe lang ik met een pak zal doen...
    er zitten er 28 in een pak.


  13. #13
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    yasmina, ik denk niet dat ze er luieruitslag van krijgen van luiers? heb ik nog nooit gehoord? en ik heb ze alletwee gebruikt, en geen enkel verschil! probeer maar, je zal wel zijn en dan ga je me dankbaar zijn enneuh... het prijsverschil mag je storten op rekeningnr. 065 78 225 69


    safia, ik heb nogal wat pampers gekocht in het begin! ook van 28 in een pak! ik verbruikte ongeveer 15 pampers per etmaal! toen mijn zus dat hoorde verklaarde ze me voor gek! ma ja, hij huilde de hele tijd en ik dacht telkens dat zal door de natte luier zijn? dat waren amper een paar druppels maar ik dacht; misschien voelt hij dat wel? het was dus gewoon de reflux waardoor hij zo huilde! had ik het eerder geweten, ik had me serieus wat bespaard!

    mha salama

  14. #14
    --

    Reacties
    42.780
    17-05-2002

    Origineel gepost door Nadia_Antwerpen
    assalaam wa aleikum

    yasmina, ik denk niet dat ze er luieruitslag van krijgen van luiers? heb ik nog nooit gehoord? en ik heb ze alletwee gebruikt, en geen enkel verschil! probeer maar, je zal wel zijn en dan ga je me dankbaar zijn enneuh... het prijsverschil mag je storten op rekeningnr. 065 78 225 69


    safia, ik heb nogal wat pampers gekocht in het begin! ook van 28 in een pak! ik verbruikte ongeveer 15 pampers per etmaal! toen mijn zus dat hoorde verklaarde ze me voor gek! ma ja, hij huilde de hele tijd en ik dacht telkens dat zal door de natte luier zijn? dat waren amper een paar druppels maar ik dacht; misschien voelt hij dat wel? het was dus gewoon de reflux waardoor hij zo huilde! had ik het eerder geweten, ik had me serieus wat bespaard!

    mha salama
    en vanaf hoeveel maanden stap je over op de volgende maat pampers?


  15. #15
    Mommy

    Reacties
    394
    11-10-2001

    assalaam wa aleikum

    safia, dat staat op het pak, hangt af van gewicht. op elke pak staat van zoveel tot zoveel kilogram... dus als je kleine schat wat meer begint te wegen dan er op het pak staat, switch je gewoon! zo simpel!

    mha salama