1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    131
    01-10-2003

    Halal Kaas

    Salaam waleikoem broeders en zusters in de Islaam,

    Ik heb een vraagje: Wie heeft er gehoord over dat kaas Haram is, omdat er stremsel in zit.

    Ik zou graag willen weten of dat waar is. en waarom?

    Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden......

    wasalaam waleikoem

    Ghizlan

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    131
    01-10-2003

    Wel reageren hoor!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    131
    01-10-2003

    allahie djzaziek bighair!!

    ghizlan

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    131
    01-10-2003

    Dus het is wel Haram!!

    waar kan ik dan Halalkaas halen?? Bestaat dat??
    Ik was laatst bij de Slager en die gaf me een kaas waarvan hij zei dat die wel Halal was, toen ik thuis kwam las ik bij ingridienten dat er stremsel in zit!!

    GHizlan

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    131
    01-10-2003

    Okeey Thanks aan jullie reacties heb ik tenminste wat!

    Ghizlan

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    1.317
    26-01-2003

    MVC Premium MVC Premium
    salaam alaykoum ,

    ik gebruikte ook vegetarische kaas ook bij dirk van den broek is het te verkrijgen . maaar nu niet meer omdat een paar broeders een geleerde hebben gebeld en die zei dat het wel mocht .

    wa salaam alaykoum

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    131
    01-10-2003

    Dank jullie wel voor jullie zinvolle reacties!!

    wasaalaam waleikoem wa ra7matoe allah!

    eloegt Ghizlan

  8. #8
    can't touch this

    Reacties
    14
    18-02-2004

    Salaam broeders en zusters,
    Dit geldt niet alleen voor kaas beste Ghizlan
    maar ook voor drop, jam(daar zit gelatine in) en vooral chocola en diverse koekjes. Er zijn sites in het Nederlands die halalfoodleveranciers en producten aangeven. Ik raad je aan om naar www.halalfood.nl te gaan daar heb je diverse links en die zou ik maar es ff uitzoeken.
    Liefs van je zuster in Islam, Najat

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    557
    06-06-2003

    chocola niet wel van die snoepjes {bijna alle maar vooral die zachte
    ook moet je je boter effe chekke
    It's not what you call me, but what I answer to

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    131
    01-10-2003

    Maar je hebt toch twee soorten gelatine?? Hoe weet je nou welke gelatine goed is en welke niet?

    xghizlanx

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    725
    21-01-2004


    dat van die kaas wist ik niet eens
    ik ga morgen meteen effe checken
    shoukran weet ik dat ook weer!
    en klopt ghizlane 2 soorten heb je dierlijk en plantaardig ofzo?
    ik weet ook niet hoe je dat kunt zien, maar wil et ook wel eens weten
    wa shoukran
    ma3a asalama

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2
    29-11-2002

    hey gizmo alles goed ''wat zeg je'' weet je niet wie ik ben?? ik ben het Rachid Azahnoun uit je weet wel ?? hey we moeten weer eens afspreken joh het is toch zo lang geleden dat ik je gesproken heb. ik ga je bellen van de week dan gaan we ergens wat drinken ok toy toy

  13. #13
    Too Odd To Describe

    Reacties
    207
    26-02-2002

    Origineel gepost door Mujahida_19
    Assalaamoe 3eleykoem Wara7 Matoe Allah


    De tweede mening is die van Aboe Haniefaa en het is tevens een van de twee meningen die hier over zijn overgeleverd van Imaam Ahmed, dat het stremsel dat afkomstig is van kadavers die niet zijn geslacht volgens de Shari'ah toch rein (taahir) zijn. Dit is tevens de mening die Sheikh al-Islaam ibn Taymiyyaah als het meest correct beoordeelde in al-Fataawa (21-102), waarbij hij zei: "Het is correct dat hun (de ongelovigen) kaas halaal is, en dat het stremsel en de melk van dode dieren rein (taahir) is."


    Maar hier staat toch dat het weer wel halal is???

    Of heb ik t mis???


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    131
    01-10-2003

    hoi ehm rannio! volgens mij ben je in de war met een andere ghizlan ik ken jouw echt niet en ik heb ook nooit met je afgesproken hahahaha okey toy toy

  15. #15
    peacefull

    Reacties
    105
    02-03-2004

    Origineel gepost door xghizlanx
    Dus het is wel Haram!!

    waar kan ik dan Halalkaas halen?? Bestaat dat??
    Ik was laatst bij de Slager en die gaf me een kaas waarvan hij zei dat die wel Halal was, toen ik thuis kwam las ik bij ingridienten dat er stremsel in zit!!

    GHizlan
    Je kan het proberen bij bio winkels die verkopen vegetarische kaas waar helemaal geen stremsel inzit!!

    Koosjer kaas(Joodse kaas) bevat ook geen stremsel, maar ik weet het niet 100% zeker ongeveer 95% dus vraag het altijd goed na.

    Ook heb ik begrepen dat stremsel gemaakt is van enzymen dus geen vlees of bloed, misschien mag je het dan toch eten, want je draagt ook schoenen van leer van niet islamitische geslachte dieren, maar ik ben geen geleerde

    Ook is het zo in NL dat geen enkel vlees 100% halal is omfdat wettelijk niet is toegestaan in Nederland de dieren worden eerst verdoofd, daarna geslacht op de islamitische wijze.

    Verdoven gebeurt met electroschocks waardoor het bleod even stil blijft staan en dus niet alles volledig uit het kadaver loopt.

    ook krijgen de dieren groeihormonen nog steeds!! en gemanupileerd voedsel met dna van andere dieren.

    Ik persoonlijk ga steeds minder vlees eten omdat het vaak geimporteerd wordt(geslacht en wel)en er wordt gewoon water met varkens dna ingespoten om het vlees te verzwaren.(documetaire brt1)

    dus kortom kijk uit met wat je eet!!

    groetjes