1. #301
    MVC Lid

    Reacties
    3.751
    25-05-2008

    Citaat Geplaatst door Maroc98 Bekijk reactie
    De profeet s.a.w zei:
    ''Wie ook maar een rak'ah voor mij bidt,Allah en Zijn Engelen zullen voor hem 70 rak'aat verrichten.

    (ahmad)

    ga je deze nog wijzigen of niet?


  2. #302
    Dat is mijn naam :D

    Reacties
    307
    25-02-2009

    Je Treed Je Leven Huilend Binnen, Terwijl De Mensen Om Je Heen Lachen. Op Een Dag Zal Je Leven Eindigen, En De Mensen Om Je Heen Zullen Huilen. Zorg Ervoor Dat jij Dan Lachend Het Leven Verlaat *!*

    Speel een keer mee!

  3. #303
    Voetbalsterretje..

    Reacties
    11.970
    16-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Het goede onderwijzen zonder het zelf uit te voeren

    “Het voorbeeld van de geleerde die de mensen het goede onderwijst en zichzelf vergeet, is als het voorbeeld van een olielamp die licht geeft aan de mensen en zichzelf verbrandt.”

    Deze hadith is overgeleverd door Jundub (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith is overgeleverd door Tabaranie in Al-Mudjam Al-Kabir.


  4. #304
    Voetbalsterretje..

    Reacties
    11.970
    16-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Koorts koelen met water

    “Koorts is een uitstraling van de hitte van de Hel, dus koel het met water.”

    Deze hadith is overgeleverd door Abdullah Ibn Umar (moge Allah tevreden met hen beiden zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Bukharie (5723) en Muslim (2209).


  5. #305
    Voetbalsterretje..

    Reacties
    11.970
    16-12-2006

    MVC Premium MVC Premium


    Ondervraging op de Dag der Opstanding

    “De voeten van een dienaar zullen op de Dag der Opstanding niet vooruit komen totdat hij is ondervraagd over vier zaken:

    Over zijn leeftijd, waaraan hij deze heeft opgemaakt,
    Over zijn kennis, in hoeverre hij dit heeft gepraktiseerd,
    Over zijn bezit, waar hij dat verdiend heeft en waaraan hij het uitgegeven heeft,
    Over zijn lichaam, waaraan hij die heeft versleten.”
    Deze hadith is overgeleverd door Abu Barza Al-Aslamie (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Tirmidhi en Ad-Darimie


  6. #306
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Heeft iemand al deze hadiths in een Wordbestand voor mij?
    Alhamdoulillah

  7. #307
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    leuke topic!!

  8. #308
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    soubhanallah

    ik dacht dat enkel Allah soubhanahou wa taala weet wanneer de dag des oordeels zal zyn

    of heb ik nou die hadith verkeerd begrepen



    Citaat Geplaatst door jaber Bekijk reactie

  9. #309
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Een armband van het Paradijs zou de zon doven

    “Wanneer iemand van de mensen van het Paradijs zijn armband in deze wereld zou tonen, dan zou het licht hiervan (van de armband) het licht van de zon doven, zoals het licht van de zon het licht van de sterren dooft.”

    Deze hadith is overgeleverd door Sa’d ibn Abi Waqqas (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en is sahih verklaard door Al-Albaanie. De hadith is opgenomen in Sahih Al-Jami (5251).
    ;;
    Alhamdoulillah

  10. #310
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Goede manieren wegen zwaar in onze weegschalen

    “Er weegt niets zwaarder op de weegschalen van de gelovigen op de Dag der Opstanding dan goede manieren.”

    Deze sahih hadith is van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) overgeleverd door Abu Darda (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Abu Dawud.



    Vriendelijkheid van de Profeet

    “Ik liep met de Profeet en hij droeg een najrani mantel met een ruwe kraag. Een bedoeïen kwam naar de Profeet in en trok zo geweldadig aan zijn kraag dat ik de tekenen ervan in zijn nek zag. Toen zei de bedoeïen: “Geef me wat van de rijkdom die Allah jou gegeven heeft.” De Profeet richtte zich tot hem en glimlachte en beval hem iets te geven.”

    Deze situatie met de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) werd overgeleverd door Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat zowel in Bukharie als Muslim vermeld.
    ''
    Alhamdoulillah

  11. #311
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Citaat Geplaatst door StreetChic Bekijk reactie
    soubhanallah

    ik dacht dat enkel Allah soubhanahou wa taala weet wanneer de dag des oordeels zal zyn

    of heb ik nou die hadith verkeerd begrepen
    De profeet rasoel Sallalaahoe 'aleihi wa salaam heeft gezegd dat de Dag Der Opstanding zal plaatsvinden op een vrijdag, maar niemand weet welke vrijdag dat is. Het kan op een vrijdag over 1 maand zijn, over 1 jaar, over 10 jaar, 100 jaar.... Allaahoe a3lem. Op welke vrijdag Het zal vallen weet alleen Allaah soubhanahoe wa ta3alaa. Begrijp je het oegtie?
    Alhamdoulillah

  12. #312
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Koorts reinigt ons van zonden

    De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) had eens koorts en een man beledigde haar (de koorts). De Boodschapper van de Allah (vrede en zegeningen zij met hem) zei toen:

    “Beledig haar niet, want ze doet de zonden weggaan zoals het vuur afval verwijdert uit ijzer.”

    Deze hadith staat vermeld in Ibn Maadjah en is sahih. De hadith is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn).
    ;;;
    Alhamdoulillah

  13. #313
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    monaa


    up up

  14. #314
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Alhamdoellilaah begrijp je het nu zuster.
    Alhamdoulillah

  15. #315
    Verbannen

    Reacties
    38.177
    25-09-2007

    het is veel duidelyker alhamdoulah