1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Berouw tonen‏
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: vrijdag 24 oktober 2008 11:25:47 *
    Aan:

    Titel: Berouw tonen

    Aboe Sa'ied al-Khoedrie verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: "Iemand uit een volk voor jullie die negenennegentig mensen gedood had, informeerde wie er de meest geleerde persoon op aarde was. Hij werd naar een monnik verwezen. Hij ging naar de monnik en zei: 'ik heb negenennegentig mensen gedood. Is er enige kans op vergeving voor mij?' De monnik antwoordde: 'Nee.' Onmiddellijk doodde hij ook de monnik en completeerde zo een honderdtal. Toen informeerde hij weer: 'Wie is er de meest geleerde persoon op aarde?' Hij werd naar een geleerde verwezen, en hij vroeg deze: 'Ik heb honderd mensen gedood. Is er enige kans op vergeving voor mij?
    De geleerde zei: 'Ja. Wat kan er tussen jou en berouw staan? Je kunt beter naar dat-en-dat land gaan: er wonen mensen die Allah aanbidden. Doe met hen mee in het aanbidden van Allah en keer niet terug naar je eigen land, want het is een slechte plaats. ' Dus hij vertrok. Hij had pas de halve afstand afgelegd toen hij door de dood overvallen werd, en er ontstond een meningsverschil over hem tussen de engelen van barmhartigheid en de engelen van de straf. De engelen van barmhartigheid pleitten dat hij gekomen was als iemand die zich berouwvol tot Allah wendde; de engelen van de straf stelden zich teweer (door te zeggen) dat hij nooit een goede daad verricht had. Toen verscheen er een engel in menselijke gedaante en de zich teweer stellende engelen stemden erin toe dat hij de scheidsrechter tussen hen zou zijn. Hij zei: 'Meet de afstand tussen beide landen. Hij behoort bij hetgeen waar hij dichter bij is.' Zij voerden de meting uit en zagen dat hij dichter bij het land was waarheen hij op weg was. De engelen der barmhartigheid namen hem dus verder onder hun hoede."

    Overlevering: Bucharie en Muslim


    * In het weekend stuurt zij of hij niet.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door Phoenix_ Bekijk reactie
    Vervang je eerste reactie's voor wat je hierboven geplaats hebt, ik weet zeker dat dan meer mensen zullen komen kijken.

    Heeft geen nut, Een islamitisch getinte topic wordt sowieso minder vaak bekeken.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door Phoenix_ Bekijk reactie
    Probeer het eens, even zien of het nut heeft.

    Achja.. mensen lezen liever onzin dat iets leerzaams.

    Teksten schrikt ze juist af,

    l'Ghair insha Allaah.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Smeekbede tijdens de Sadjdah‏
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: donderdag 23 oktober 2008 8:18:56
    Aan:

    Titel: Smeekbede tijdens de Sadjdah

    Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah gewoonlijk tijdens zijn Sadjdah in de Salaat smeekte: "O Allah, vergeef mij al mijn zonden, kleine en grote, de eerste en de laatste, de openlijke en de verborgene."

    Overlevering: Muslim

  5. #35
    Stranger.

    Reacties
    1.855
    14-06-2006

    wat moet er in de mail staan?

    It's about making new memories.


  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Zo iets:

    Citaat Geplaatst door UmmNuwayra Bekijk reactie

    Stuur gewoon zo iets:

    Assalaam aleikoum wa ra7matoe Allaah wa Barakatoe,

    Heb vernomen dat je dagelijks met de wil van Allaah een hadith verstuurd, en ik heb daar wel interesse in. Djazak(i) Allaahoe ghairan.

    Wa salaam,

    ...

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Een moslim is verplicht te luisteren en te gehoorzamen‏
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: dinsdag 21 oktober 2008 13:06:04
    Aan:

    Titel: Een moslim is verplicht te luisteren en te gehoorzamen

    Ibn Oemar verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: "Een moslim is verplicht te luisteren en te gehoorzamen, of hij ervan houdt of er een hekel aan heeft, behalve wanneer hem verplicht wordt iets te doen dat zondig is, en in dat geval is er geen plicht te luisteren en te gehoorzamen."

    Overlevering: Al-Buchaarie en Muslim

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door Phoenix_ Bekijk reactie
    Niet als het korte pakkende teksten zijn zoals die jij net geplaatst hebt, maar ik snap wat je bedoeld.
    Als ik thuis ben doe ik 't wel, insha Allaah. Misschien heb je gelijk, wa Allaahoe 3alem. Het kan toch geen kwaad,

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Niet naar de dood verlangen‏
    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: woensdag 29 oktober 2008 10:15:01
    Aan:

    Titel: Niet naar de dood verlangen

    Aboe Huraira verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Laat niemand naar de dood verlangen, want als hij deugzaam is, is het mogelijk dat hij aan zijn goede werken toevoegt; en als hij een zondaar is, toont hij misschien berouw."

    Overlevering: Al-Bucharie

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Ja, ik kwam thuis en had daar geen internetverbinding, Ben nu op stage met kinderen, dus is vervelend nu.

  11. #41
    Gone.

    Reacties
    9.051
    30-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Wat moet er juist in dat mailtje staan?

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Zo iets:

    Citaat Geplaatst door UmmNuwayra Bekijk reactie

    Stuur gewoon zo iets:

    Assalaam aleikoum wa ra7matoe Allaah wa Barakatoe,

    Heb vernomen dat je dagelijks met de wil van Allaah een hadith verstuurd, en ik heb daar wel interesse in. Djazak(i) Allaahoe ghairan.

    Wa salaam,

    ...

  13. #43
    Gone.

    Reacties
    9.051
    30-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Oké, gedaan.

  14. #44
    Proud Italiana.

    Reacties
    4.294
    19-12-2005

    Ik heb nog steeds geen mail gehad.
    Ci vuole piú a dire, che a fare.

    1502192924032009 2607192222122010


  15. #45
    Proud Italiana.

    Reacties
    4.294
    19-12-2005

    Wallah. Ik wacht al twee weken.
    Ci vuole piú a dire, che a fare.

    1502192924032009 2607192222122010