1. #331
    Atlasleeuwin

    Reacties
    32.477
    28-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Hadithkaart: Nooit voldaan zijn‏


  2. #332
    Atlasleeuwin

    Reacties
    32.477
    28-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Twaalf vrijwillige rakat bidden‏

    “Er is geen moslimdienaar die iedere dag twaalf (vrijwillige) rakat omwille van Allah bidt, of Allah zal een huis voor hem bouwen in het Paradijs (of: er wordt een huis voor hem in het Paradijs gebouwd).”

    Deze overlevering werd overgeleverd door Umm Habiba (moge Allah tevreden met haar zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De overlevering staat vermeld in Muslim.


  3. #333
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Djazaaki Allaahoe gairan lieverd voor het plaatsen!
    Alhamdoulillah

  4. #334
    Atlasleeuwin

    Reacties
    32.477
    28-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wa iyaaki liefje.

  5. #335
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Samenkomen in de moskee‏

    “Er is geen groep mensen die in een van de huizen van Allah bij elkaar komt om het Boek van Allah te lezen en het te onderwijzen of er zal over hen een innerlijke rust neerdalen, genade zal hen omvatten, Engelen zullen hun vleugels over hen uitspreiden en Allah zal hen onder Zijn Engelen gedenken.”

    Deze overlevering is overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Muslim.
    .
    Alhamdoulillah

  6. #336
    MVC Lid

    Reacties
    3
    30-05-2011

    machallah, dat allah je mag belonen voor de moeite.

  7. #337
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Allaahoema ameen ougt.
    Alhamdoulillah

  8. #338
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Weg volgen van je vrienden

    “Een man volgt de weg van zijn vrienden, dus laat een ieder van jullie opletten wie hij als vriend neemt.”

    Deze hadith is overgeleverd door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Abu Dawud en is door hem hasan verklaard.
    ..
    Alhamdoulillah

  9. #339
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Alleen ‘YarhamukAllah’ zeggen als degene die niest Allah prijst‏

    “Wanneer iemand van jullie niest en vervolgens Allah prijst, zeg dan ‘Moge Allah genade met je hebben’ tegen hem, maar wanneer hij Allah niet prijst, zeg het dan niet.”

    Deze hadith staat vermeld in Sahih Muslim en is van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) overgeleverd door Abu Musa (moge Allah tevreden met hem zijn.
    ..
    Alhamdoulillah

  10. #340
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Wudu verrichten bij boosheid‏

    “We naderden Urwa ibn Muhammed ibn As-Sa’di terwijl een man tot hem sprak en hem kwaad maakte. Hij stond op, verrichte de wudu en zei (daarna): “Mijn vader vertelde mij op gezag van mijn grootvader Atiyyah die het hoorde van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem), dat hij zei:

    “Boosheid komt van shaitan en de shaitan is geschapen uit vuur en vuur wordt alleen door water geblust, dus wanneer iemand van jullie boos wordt, laat hem wudu verrichten.”

    Deze hadith is overgeleverd door Wa’il Al-Qass (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Abu Dawud.
    ..
    Alhamdoulillah

  11. #341
    MVC Lid

    Reacties
    8
    05-06-2011

    alvast bedankt zuster de laatste tijd denk ik alleen maar aan de dag der beproeving ik wil me inchallah verbeteren

  12. #342
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Citaat Geplaatst door loveyou123 Bekijk reactie
    alvast bedankt zuster de laatste tijd denk ik alleen maar aan de dag der beproeving ik wil me inchallah verbeteren
    Allaahoema ihdik le siraat el moustaqiem zuster.
    Als je vragen hebt, of gewoon even wil kletsen; PM mij, ik wil graag een luisterend oor bieden, je advies geven en tips en je helpen.
    Alhamdoulillah

  13. #343
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Hoe gaat het met mijn lieve onbekendje?
    Alhamdoulillah

  14. #344
    Atlasleeuwin

    Reacties
    32.477
    28-08-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door UmmOumnia Bekijk reactie
    Hoe gaat het met mijn lieve onbekendje?
    Pff, sorry liefje ! Ik lees dit nu pas. Het gaat goed Alhamdoulillaahi, en hoe is 't met jou schat?

  15. #345
    MVC Lid

    Reacties
    7.635
    02-03-2009

    Haha ma3lish, Alhamdoellilaah gaat goed, schoonheid.
    Alhamdoulillah