1. #166
    MVC Premium

    Reacties
    12.652
    02-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Titel: Het mishandelen van dieren is ongeoorloofd

    De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: 'Een vrouw werd bestraft omdat zij een kat had opgesloten totdat deze dood ging. De vrouw kwam in de hel terecht omdat zij de kat niet te eten en te drinken had gegeven tijdens de opsluiting en omdat zij de kat ook niet liet weggaan om zelf voor eten te zorgen'."

    Overlevering: Al-Buchaarie en Muslim

  2. #167
    Proud Italiana.

    Reacties
    4.294
    19-12-2005

    Citaat Geplaatst door UmmNuwayra Bekijk reactie
    Gewoon deze topic in de gaten houden dan..
    Doe ik ook!
    Ci vuole piú a dire, che a fare.

    1502192924032009 2607192222122010


  3. #168
    Allah ou Akbar

    Reacties
    274
    14-10-2007

    Masha-Allah
    ik vind het echt handig, ik hou de topic ook in de gaten want krijg ook niet elke dag ahadith.
    djazaak Allah ou gharain
    De dragers van de kennis, zijn zij die met hun kennis te werk gaan..

  4. #169
    MVC Premium

    Reacties
    12.652
    02-11-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Titel: Het gebed van een vrouw is beter in haar huis

    Overgeleverd door Abdellah ibn Soewayd al ******ie:" Dat de vrouw van Aboe Hoemayd Assaa'iedie naar de profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) kwam en zei:"O, Boodschapper van Allah. Ik hou ervan om mijn gebeden met u te verrichten. Hij zei tegen haar:"Ik weet dat je ervan houdt om het gebed met mij te verrichten. Maar het is beter voor jou om je gebed in een gesloten kamer te verrichten dan in een binnenplaats. Je gebed in de binnenplaats (huis) verrichten is beter dan je gebed in de dichtstbijzijnde moskee. Je gebed in de dichtbijzijnde moskee is beter dan je gebed in mijn moskee. Daarna gebood zij om een gebedsplaats te bouwen voor haar in een afgezonderde donkere hoek van haar woning. Zij bleef daar haar gebeden verrichten tot haar dood."

    Overlevering: Ahmed

  5. #170
    Allah ou Akbar

    Reacties
    274
    14-10-2007

    masha-allah
    De dragers van de kennis, zijn zij die met hun kennis te werk gaan..

  6. #171
    MVC Lid

    Reacties
    231
    30-11-2008

    Titel: Zelfmoord

    De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Werkelijk, wie zichzelf opzettelijk (met de intentie hiertoe) doodt, zal zeer zeker worden gestraft in het vuur van de hel, waarin hij voor altijd zal verblijven."

    Overlevering: Al-Buchaarie & Muslim

  7. #172
    MVC Lid

    Reacties
    231
    30-11-2008

    Titel: Kiezen voor het eenvoudigste

    Aïcha heeft overgeleverd: "Elke keer dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) tussen twee zaken mocht kiezen dan koos hij het eenvoudigste, mits daarmee geen zonde werd begaan. Als dat wel het geval is dan was hij de eerste die het vermeed. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) nam nooit wraak voor zichzelf maar wel als de voorschriften van Allah, de Verhevene, werden overtreden."

    Overlevering: Al-Buchaarie & Muslim

  8. #173
    MVC Lid

    Reacties
    231
    30-11-2008

    Titel: Geduld

    Anas verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) langs een graf kwam waar een vrouw zat te huilen, en zei: "Vrees Allah en wees geduldig." Zij zei tegen hem: "Ga van mij weg. Er is jou niet de ramp overkomen die mij is overkomen." De vrouw werd later verteld dat het de Profeet was geweest (waartegen zei gesproken had). Daarop ging zij naar de deur van de Profeet waar zij geen wachter trof. Ze zei: "Ik heb u niet herkend." Hij zei: "Geduld is alleen dat wat je doet op het moment van de eerste schok van het verdriet."

    Overlevering: Al-Bucharie & Muslim

  9. #174
    MVC Lid

    Reacties
    231
    30-11-2008

    hadith bukhari
    Volume 7, Boek 62, Nummer 94:

    Overgeleverd door Ibn Abbas:

    de profeet (vrede zij met hem) zei: [B]"als ieder van jullie, tijdens de gemeenschap met zijn vrouw 'Bismillah, Allahumma jannibni-Sh-Shaitan wa jannib-ish-Shaitan ma razaqtana' zegt, en als het dan voorbeschikt is dat jullie een kind krijgen, dan zal satan het nooit kunnen schaden."

  10. #175
    MVC Lid

    Reacties
    231
    30-11-2008

    Titel: 'Beloning' voor een miskraam

    Overgeleverd door Moe'aad Ibn Djabal dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel is, de 'saqt' (betekent letterlijk vallen en wordt gebruikt voor het kind dat uit de baarmoeder 'valt' vóór zijn schepping volmaakt is, een miskraam) zal zijn moeder met touwen naar het Paradijs 'trekken', wanneer zij geduld heeft met het verlies van haar kind. "

    Overlevering: Ah' med en Ibn Maadjah

  11. #176
    MVC Lid

    Reacties
    231
    30-11-2008

    Titel: Houding tegenover Allah

    Aboe Dzarr verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: “Allah, de Heer van Eer en Glorie, zegt: Wie een goede daad verricht, zal tien maal beloond worden, of ik zal hem meer geven; en wie een slechte daad verricht zal overeenkomstig gestraft worden, of Ik zal hem vergeven. En wie Mij de breedte van een hand nadert, nader Ik een armlengte; en wie Mij een armlengte nadert, nader Ik de ruimte tussen twee uitgestrekte armen; en wie Mij lopend nadert, ren Ik tegemoet. En wie Mij tegemoet komt met een aardoppervlak vol zonden, zonder Mij deelgenoten toe te kennen, zal Ik tegemoet komen met een gelijke mate van vergeving.”

    Overlevering: Muslim


  12. #177
    MVC Lid

    Reacties
    231
    30-11-2008

    Titel: Twee soorten mensen die het waard zijn om jaloers op te zijn

    Ibn Mas'oed verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Er zijn maar twee soorten mensen die het waard zijn om jaloers op te zijn: een persoon die van Allah voorzieningen geschonken krijgt en hij gebruikt ze voor een rechtvaardig doel; en een persoon die van Allah wijsheid krijgt waarmee hij oordeelt en anderen onderwijst,"

    Overlevering: Al-Bucharie & Muslim

  13. #178
    MVC Lid

    Reacties
    231
    30-11-2008

    Titel: Het vermeerderen van de beloning

    Ibn cAbbas (moge Allah tevreden zijn met zowel zoon als vader) overlevert dat de Boodschapper van Allah (moge Allah’s zegeningen en vrede met hem zijn) overlevert dat zijn Heer (Gezegend en Verheven zij Hij) zei: “Voorwaar, Allah heeft het goede en het slechte vastgesteld, en het daarna (voor ons) duidelijk gemaakt. Wie zich dan voorneemt om een goede daad te verrichten en deze vervolgens niet verricht, Allah -Gezegend en Verheven is Hij- telt dat als een volledig (verrichtte) goede daad voor hem. En als hij het zich voorneemt en het vervolgens ook verricht dan telt Allah voor hem het tien tot zevenhonderdvoudige (aan goede daden) of zelfs vele malen meer. Als hij zich voorneemt om een zonde te plegen en deze vervolgens niet pleegt, dan telt Allah dit als een volledige (verrichtte) goede daad, en als hij het (de zonde) zich voorneemt en ook uitvoert dan telt Allah het (slechts) als één zonde.”

    Overlevering: Al-Buchaarie en Muslim



  14. #179
    MVC Lid

    Reacties
    77
    27-12-2008

    wat een flauwekull allemaal!!!!!! zo uit mijn hoofd hahaha kan ik nu al zeggen dat er zeker wel min 40% niet in de koran wordt bevestigd. en dan ben ik nog relaxed dat ik zeg 40 het kan namelijk ook 100% zijn . want die hele hadidht is niet allahs woord. en ook niet die van de profeet mohammed vzmh!!!!!


    Allah= zijn woord= boodschap = verkondigd door= boodschapper= profeet mohammed= verkondigd= de boodschap= wat en welke boodschap= de heilige koran. punt weetje wat een punt is????????

    dat er niks meer volgt. dus geen andere boeken.... niks helemaal niks punt.... vraag maar is een keer willekeurig op straat wat houdt punt in na een einde van een zin....???? hahahahahahahahahah


    moet ik het nog simpeler uitleggen.....????

  15. #180
    I am so HAPPY

    Reacties
    595
    18-02-2003

    Citaat Geplaatst door UmmNuwayra Bekijk reactie
    Stuur een mailtje naar hadithvandedag@gmail.com en ontvang elke dag een andere hadith, insha Allaah.

    Voel je vrij hier verschillende, betrouwbare ahadith te plaatsen.



    Aqiedah (Geloofsleer)


    Tawheed (Monotheïsme)
    Ik geloof in Allaah
    Geen andere Godheid dan Allah‏

    Imaan (Geloof)
    Over zelfonderzoek
    Een moslim is verplicht te luisteren en te gehoorzamen‏
    Een greintje imaan in het hart‏

    Qor'aan
    Soerah al-Ikhlaas


    Fiqh (Jurisprudentie en wetgeving)



    Gebed
    Smeekbede tijdens de Sadjdah‏
    Een overtreding begaan
    Het gebed
    Beloning voor het gebed

    Huwelijk
    Gelovige behoort een gelovige vrouw niet te haten
    Vrouwen goed behandelen

    Kleding
    Het dragen van goud
    Goud en zijde

    Eten
    Het slachten van dieren
    Drinkmanieren
    Een derde voor voedsel, een derde voor drinken en een derde voor adem

    De dood
    Paradijs en Hel
    Niet naar de dood verlangen
    Oprechtheid leidt tot het paradijs
    Intentie en oprechtheid‏
    Berouw tonen
    De sleutel van het Paradijs‏
    Bescherming tegen het hellevuur‏

    Ziekte
    Pijn genezen

    Sadaqa (liefdadigheid)
    Het begroeten wanneer je het huis binnengaat
    Het voedsel voor twee is voldoende voor drie‏
    Geld uitgeven voor familie is sadaqa
    Genadig zijn tegenover kinderen
    Bedelen
    Bedelen is een soort wond

    Gedrag
    Arrogantie zal niet tot het Paradijs leiden
    Twee soorten mensen die het waard zijn om jaloers op te zijn‏
    Een moslim is de broeder van een moslim
    Goed gedrag
    Omgang met buren‏
    Goedheid en zonde‏
    Het teruggeven van het recht van de onderdrukte
    Houdt van je zuster of broeder, omwille van Allaah

    Vasten
    Ar-Rayyaan‏

    Dromen
    Het zien van de Profeet in een droom

    Ouders
    Wie moet ik volgen?‏
    Gehoorzaamheid aan de ouders

    Afbeeldingen

    Honden en afbeeldingen‏
    Het maken van afbeeldingen‏

    Overig
    De meest geliefde namen door Allah
    De aandacht van de Islam voor de moskeeën‏
    Zéér leerrijke en interessante topic!!
    :