1. #136
    MVC Lid

    Reacties
    85
    02-09-2007

    Heb respect voor de vrouw zoals de profeet (vzmh) respect had voor de vrouwen!

  2. #137
    الحالة

    Reacties
    2.661
    08-08-2005

    Citaat Geplaatst door UmmNuwayra Bekijk reactie
    Honden en afbeeldingen‏

    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag@gmail.com)
    Verzonden: donderdag 29 mei 2008 14:26:30
    Aan:
    Titel: honden en afbeeldingen

    Overgeleverd door Aboe Talha dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "De engelen betreden geen huizen waarin zich honden of afbeeldingen bevinden."

    Overlevering: Al-Bucharie & Muslim

    je zegt zelf dat afbeeldingen haram zijn, maar waarom zet je dan foto's op je avater?of is dat wel toegestaan?

    Rabbanaa atinaa fie ad-doenyaa hasanatan wa fie al-agirati hassanatan wa qinaa adhaaba an-nar.
    05-09-08 Allah ie Rahmoe Rachid(MoCrORaChiD)
    اصدقاء الى الابد
    Les larmes que l'on s'efforce de cacher sont toujours les plus sincères.


  3. #138
    MVC Lid

    Reacties
    85
    02-09-2007

    meer hadith op Deze pagina
    Heb respect voor de vrouw zoals de profeet (vzmh) respect had voor de vrouwen!

  4. #139
    MVC Lid

    Reacties
    27
    03-12-2008

    Selaam alykoem,

    Ik ga zeker een mailtje sturen.
    Soekran broer voor het plaatsen.

    Selaam alykoem

  5. #140
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door MOCroZaKa Bekijk reactie
    je zegt zelf dat afbeeldingen haram zijn, maar waarom zet je dan foto's op je avater?of is dat wel toegestaan?
    Bij elke hadith hoort een uitleg (interpretatie van geleerden), en die uitleg verschilt ook. Ik volg dat afbeeldingen zonder ogen/gezicht zijn toegestaan en foto's die je niet kunt aanraken (digitale foto's) buiten zicht bewaard mogen worden. (Heb geen daliel bij de hand)

    Daarnaast, de topic is niet bedoelt om te laten zien wat ik praktiseer, want ik praktiseer bij lange na niet alles. Mijn doel is ahadith te plaatsen die ik ontvangen heb van de mail waar ik naar heb gerefereerd.

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    عيدكم مبارك

  7. #142
    الحالة

    Reacties
    2.661
    08-08-2005

    Citaat Geplaatst door UmmNuwayra Bekijk reactie
    Bij elke hadith hoort een uitleg (interpretatie van geleerden), en die uitleg verschilt ook. Ik volg dat afbeeldingen zonder ogen/gezicht zijn toegestaan en foto's die je niet kunt aanraken (digitale foto's) buiten zicht bewaard mogen worden. (Heb geen daliel bij de hand)

    Daarnaast, de topic is niet bedoelt om te laten zien wat ik praktiseer, want ik praktiseer bij lange na niet alles. Mijn doel is ahadith te plaatsen die ik ontvangen heb van de mail waar ik naar heb gerefereerd.
    Ik zou die daliel wel willen hebben

    Rabbanaa atinaa fie ad-doenyaa hasanatan wa fie al-agirati hassanatan wa qinaa adhaaba an-nar.
    05-09-08 Allah ie Rahmoe Rachid(MoCrORaChiD)
    اصدقاء الى الابد
    Les larmes que l'on s'efforce de cacher sont toujours les plus sincères.


  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door Phoenix_ Bekijk reactie
    Allahi bark fik, mabrouk l3ied.
    Wa fieki baraka Allaah!

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Citaat Geplaatst door MOCroZaKa Bekijk reactie
    Ik zou die daliel wel willen hebben
    Heb alleen dit kunnen vinden hierover:

    Halal en Haram - door Yoesoef Qardawi, blz. 140-145.

    Fotografie is een betrekkelijk nieuwe uitvinding, die beslist niet bestond ten tijde van de Profeet en de eerste generatie moslims. Daarom komt de vraag naar boven hoe de islamitische regels zijn voor foto's maken en fotografen. Ik zal het even samenvatten:

    Er zijn juristen die het verbod alleen op beelden betrekken. Zij hebben geen bezwaar tegen foto's en zeker niet als de hele figuur is afgedrukt.

    Anderen twijfelen over de vraag of foto's hetzelfde zijn als tekeningen. Als dat wel het geval is dan staat er een bestraffing op (zoals in de ahadith is genoemd voor de beeldhouwers).

    Wijlen Sheikh Muhammed Bakhit (Egyptische rechtsgeleerde) bepaalde, dat aangezien een foto een afbeelding van een echt (bestaand) object is, door middel van en camera vastgelegd, er in dit geval geen reden is om het te verbieden. Verboden afbeeldingen zijn afbeeldingen waarvan het object niet aanwezig is en door de kunstenaar wordt bedacht (met de bedoeling om Allah in Zijn schepping te imiteren (en dit is niet van toepassing op het maken van foto's d.m.v. camera)).

    (..)
    Dit klinkt voor mij het meest logisch, dus kies ik ervoor dit te volgen. Wa Allaahoe 'alem!

  10. #145
    الحالة

    Reacties
    2.661
    08-08-2005

    Citaat Geplaatst door UmmNuwayra Bekijk reactie
    Heb alleen dit kunnen vinden hierover:



    Dit klinkt voor mij het meest logisch, dus kies ik ervoor dit te volgen. Wa Allaahoe 'alem!

    djzak allah oe gairan

    Rabbanaa atinaa fie ad-doenyaa hasanatan wa fie al-agirati hassanatan wa qinaa adhaaba an-nar.
    05-09-08 Allah ie Rahmoe Rachid(MoCrORaChiD)
    اصدقاء الى الابد
    Les larmes que l'on s'efforce de cacher sont toujours les plus sincères.


  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Goedheid en zonde‏

    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag1@hotmail.com)
    Verzonden: maandag 28 mei 2007 17:01:05
    Aan:
    Titel: Goedheid en zonde

    An-Nawwaas ibnoe Samcaan overlevert dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: “Goedheid is het goede gedrag en de zonde is datgene wat onrust in jezelf opwekt en waar jij niet van houdt dat anderen ervan op de hoogte komen.”

    Overlevering: Muslim

  12. #147
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Het teruggeven van het recht van de onderdrukte‏

    Van: Hadith van de dag (hadithvandedag1@hotmail.com)
    Verzonden: vrijdag 1 juni 2007 7:44:20
    Aan:

    Titel: Het teruggeven van het recht van de onderdrukte

    De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: “Eenieder die een ander onrecht heeft aangedaan met betrekking tot diens eer of iets anders, laat hem deze zaak vandaag nog rechtzetten, voordat er geen dinar en dirham meer is. Als hij goede daden heeft, dan zal er een deel, ter grootte van zijn onrecht, van genomen worden. En als hij geen goede daden heeft, wordt er van de slechte daden van zijn compagnon genomen waarop deze last op hem wordt geplaatst.”

    Overlevering: Al-Bucharie

  13. #148
    MVC Premium

    Reacties
    12.652
    02-11-2007

    MVC Premium MVC Premium

    Houdt van je zuster of broeder, omwille van Allaah


    Oemar ibn al-Khattaab (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) gezegd heeft: “Er zijn mensen van de dienaren van Allah die geen profeten, noch martelaren zijn; de profeten en de martelaren zullen jaloers op hen zijn op de Dag der Opstanding vanwege hun rang bij Allah de Meest Verhevene.” Zij (de mensen) vroegen: “Vertel ons, O boodschapper van Allah, wie zijn zij?” Hij antwoordde: “Zij zijn mensen die van elkaar houden omwille van “het Boek” van Allah, zonder enige wederzijdse verwantschap, en elkaar eigendommen geven. Ik zweer bij Allah, hun gezichten zullen glimmen en zij zullen (zitten) in (preekstoelen van) licht. Zij zullen geen angst hebben (op de Dag) dat de mensen angst zullen hebben en zij zullen niet treuren wanneer de mensen zullen treuren.” Vervolgens reciteerde hij de volgende aayah uit de Qor-aan: “Weet: voorwaar, er zal geen vrees over de geliefden van Allah komen en zij zullen niet treuren.” [Soerat Yoenoes (10), aayah 62]”

    Arabische versie :
    عن عمر بن الخطاب رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: إن من عباد الله لأناسا ما هم أنبياء ولا شهداء يغبطهم الأنبياء و الشهداء بمكانتهم من الله .فقالوا:يا رسول الله تخبرنا من هم ؟ قال: قوم تحابوا بينهم على غير أرحام بينهم ،ولا أموال يتعاطونها ، فوالله إن وجوههم لنور، وإنهم لعلى نور، لا يخافون إذا خاف الناس ولا يحزنوا إذا حزنوا، ثم قرأ : ( ألا إن أولياء الله لا خوف عليهم و لا هم يحزنون)
    سورة يونس

  14. #149
    MVC Lid

    Reacties
    1.722
    27-11-2007

    Die zet ik in het lijstje op de eerste pagina, insha Allaah. Djazaaki Allaah!

  15. #150
    MVC Lid

    Reacties
    9.826
    28-07-2003

    Qardawi staat riba toe, contacten tussen man en vrouw voor het huwelijk en muziek. Ik zou hem nou niet als betrouwbare bron nemen.