1. #1
    Mr.Simpltjes.

    Reacties
    711
    19-10-2001

    Afvallen dat doe je zo

    Hoe je het went of keert een goede gezondheid en een mooi en strak lichaam dat willen we allemaal, de vraag is alleen hoe? Ik zal hierop kort ingaan en wat tips geven:

    Allereerst iets over de werking van het menselijk lichaam, veel mensen beginnen met extreme diëten en gaan daardoor minder eten. Dit lijkt op zich een goede strategie, echter het is verre van goed, op lange termijn zul je in de meeste gevallen alleen aankomen. Wanneer je minder eet past je lichaam zich hierop aan door efficiënter met voeding om te springen. Je lichaam doet dit bijvoorbeeld door je metabolisme te vertragen ( metabolisme is niet anders dan je stofwisselingsactiviteit, dus hoe snel verbrand je calorieën per tijdseenheid)
    Doordat je ruststofwisseling nu op een laag pitjes zit verbrand je zo veel minder calorieën en dit is juist wat je niet wil! Waarom val je dan op korte termijn af, zul je je afvragen? Simpel je lichaam heeft even tijd nodig om over te gaan naar een lagere stofwisseling en het is juist in deze periode dat je ook zult afvallen.
    Wil je op een verantwoorde wijze afvallen doe het dan rustig aan neem er de tijd voor en stel een realiseerbaar (2kilo per maand en niet 2 kilo per week ofzo) Rome is ook niet in een dag gebouwd. Onthoud wat er snel af gaat komt er snel weer bij! Om te beginnen moet je vaker per dag eten en dan kleine hoeveelheden. Doordat je de hele dag eet blijft je metabolisme de hele dag op een hoog pitje, je bent dus de hele dag meer calorieën aan het verbranden. Wat je ook niet moet doen is om al het vet uit je voeding te elimineren, vet is van levensbelang en heeft talrijke functies in je lichaam Tevens bevat vet relatief veel energie per gram(9 Calorieën) in vergelijking met eiwit of koolhydraten. Hierdoor heb je een langer een verzadigd gevoel en dus minder snel honger. Let erop niet alle vetten zijn goed. Vet met verzadigde vetzuren(in dierlijke vetten, margarine enz) moet je proberen te vermijden. Onverzadigde vetzuren in (vette vis, olijfolie, vlaszaad olie) moet je toevoegen aan je dieet om deze tot een goed eind te brengen. Probeer ook veel water te drinken vet zorgt ervoor dat je lichaam zich ontdoet van allerlei gifstoffen, zorgt ervoor dat warmte goed wordt gereguleerd enz.enz. Tevens geeft water je een vol gevoel waardoor minder snel iets zult eten. Het spreekt voor zich dat je zoveel mogelijk fruit en voeding moet eten. De vezels hierin zullen er onder andere voor zorgen dat je voedingsstoffen langzamer worden verteerd, waardoor sommige koolhydraten minder snel in vet worden omgezet.
    Tot nu toe het voedingsverhaal door goed op je voeding te letten kom je al heel ver, echter wil je het “neusje van de zalm” van een goed figuur dan zul je er een schepje bovenop moeten doen. Begin met sporten!! Ook door sporten verhoog e je ruststofwisseling hierdoor verbrand je calorieën ook wanneer je niet aan het sporten bent


    Onthoud dat: "het beste dieet een dieet is voor de geest"
    Je denken ligt ten grondslag aan je handelen. Maak je de juiste kennis eigen en "begin" dan pas met afvallen.........

    MoBo (fitnessinstructeur en voedingsdeskundige)

  2. #2
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002



    (echt toppie info post je)

    Maar, toch even nog wat vraagjes.

    Je zegt dat je om de 2 uur wat moet eten. Wat kun je dan het beste eten?

    Een boterham met beleg? Of bedoel je meer iets anders?

    Hoe zit het met suikers? Te veel suikers wordt omgezet in vet. Vaak drink je toch jus d'orange omdat het gezond is. Maar volgens mij zitten daar wel suikers in. En siroop bestaat veel uit water, maar siroop bestaat weer wel uit suiker.

    Kweet het niet meer

  3. #3
    jhb

    Reacties
    934
    11-10-2002

    een topper.....
    [GLOW=deeppink]Wees in de wereld alsof je een vreemdeling
    of reiziger bent... Als het avond word verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt... En als het ochtend word verwacht dan niet dat het weer avond word... Gebruik je gezondheid voordat je ziek bent en je leven voordat je ziek bent en je leven voordat je dood gaat...
    [/GLOW]

  4. #4
    jhb

    Reacties
    934
    11-10-2002

    Origineel gepost door power_flower
    Deze topic is nou iets waar wij wat van kunnen opsteken! UP!!

    wallah....
    [GLOW=deeppink]Wees in de wereld alsof je een vreemdeling
    of reiziger bent... Als het avond word verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt... En als het ochtend word verwacht dan niet dat het weer avond word... Gebruik je gezondheid voordat je ziek bent en je leven voordat je ziek bent en je leven voordat je dood gaat...
    [/GLOW]

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    2.352
    03-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Zeker een site!!! ik zit nu op mijn stage dus ik kan geen notities maken maar als ik thuis ben zal ik dat zeker doen

    Hoe vaak kun je dan het beste sporten per week?
    en wat twinkle eye al vroeg wat moet je dan eten om de 2 uur?

    Thanks

  6. #6
    Mr.Simpltjes.

    Reacties
    711
    19-10-2001

    Origineel gepost door TwinkleEye_19


    (echt toppie info post je)

    Maar, toch even nog wat vraagjes.

    Je zegt dat je om de 2 uur wat moet eten. Wat kun je dan het beste eten?

    Een boterham met beleg? Of bedoel je meer iets anders?

    Hoe zit het met suikers? Te veel suikers wordt omgezet in vet. Vaak drink je toch jus d'orange omdat het gezond is. Maar volgens mij zitten daar wel suikers in. En siroop bestaat veel uit water, maar siroop bestaat weer wel uit suiker.

    Kweet het niet meer
    Hey Twinkie alles goed meid? Long time no see
    IK zal antwoord geven op je vragen.
    -Eerste vraag wat moet je dan eten om de twee uur?
    Het komt erop neer dat elke maaltijd koolhydraten vetten en eiwitten bevat.
    Een boterham met beleg is een verantwoorde keuze, het hangt er ook vanaf op welke tijdstip van de dag je dit tussendoortje eet. Als regel moet je onthouden dat hoe verder de dag vordert des te minder je moet eten. Je lichaamsstofwisseling neemt langzaam af (gaat dus steeds langzamer verteren) De kans dat voeding om wordt gezet in vet is ’s avonds veel groter dan ‘s morgens of ‘s middags. Probeer bij elke maaltijd een stuk fruit of wat groente te eten.(appel sinasappel , enz)
    Twee volkoren boterhammen met wat beleg zoals kaas tonijn, ei, zalm of jam zijn een verantwoorde keuze.Je kunt ook bijvoorbeeld thuis pasta met tonijn klaarmaken en dit naar je werk meenemen en dan om de zoveel tijd hiervan eten. (Het is maar net wat je ervoor overhebt)
    Ik moet je teleurstellen Jus d’orange is niet bepaald gezond de voedingsmiddelen industrie LAAT ons denken dat dit gezond is, dit is alles behalve waar. Het ergste is dat ze op zo een pak zetten uit 100% geconcentreerd sap..en iedereen maar denken dat het pakje alleen maar uit echte sinasappelsap bestaat. DAAAAAAAAAAAAg dat maak je mij niet wijs. DE werkelijkheid is dat ze een geringe % voedingszuur extract (sinasappel smaak) met water aanmengen en zie daar het ‘gezonde’ jus ‘d orange!!. Nee meid die dingen zitten barstensvol met suikers en ik heb het al eerder gezegd suiker is pure gif voor het lichaam. Suiker ontregelt je bloedsuikerspiegel je hormoonhuishouding en ga zo maar door. Neem gewoon een sinasappel dat is VEEL en VEEL beter Ik zal een keer een topic plaatsen over de gevaren van suiker plaatsen. En wat betreft siroop tja…. Siroop oftewel water met suiker met een smaakje dat zit ook vol met suiker. Sommige fabrikanten laten ons het tegendeel geloven en stoppen vitamine C in siroop en onder het mom nu is het wel gezond. Ha ha ja DAAAAAAAAg . Kortom siroop is troep. Drink gewoon water of thee veel en veel beter. Melk is ook goed allen gebruik zuivelproducten met mate. Vet uit zuivelproducten wordt erg gemakkelijk als lichaamsvet opgeslagen. Groet
    Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord.
    MOBO

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    21
    05-01-2004

    Thanx, aan jou hebben wij meiden wat. Alleen wel een vraagje, wat als je nou juist niet wilt afvallen, maar juist wil aankomen. Heb je daar ook nog goeie tips voor. Ik vind mezelf nogal dun, wat verder nix te maken heeft met weinig eten, want ik eet best veel. Thnq alvast. Dikke kus

  8. #8
    Mr.Simpltjes.

    Reacties
    711
    19-10-2001

    Origineel gepost door marocalhoceima
    Zeker een site!!! ik zit nu op mijn stage dus ik kan geen notities maken maar als ik thuis ben zal ik dat zeker doen

    Hoe vaak kun je dan het beste sporten per week?
    en wat twinkle eye al vroeg wat moet je dan eten om de 2 uur?

    Thanks
    Heb je nooit eerder getraind begin dan met twee keer in de week en bouw dit langzaam op naar 4 keer in de week. Vaker dan 4 keer per week trainen is vaak niet goed (tenzij je een ervaren sporter bent) Je lichaam heeft rust nodig om zich te herstellen.
    Groet,
    MOBO

  9. #9
    Mr.Simpltjes.

    Reacties
    711
    19-10-2001

    Origineel gepost door L_Tangaouia
    Thanx, aan jou hebben wij meiden wat. Alleen wel een vraagje, wat als je nou juist niet wilt afvallen, maar juist wil aankomen. Heb je daar ook nog goeie tips voor. Ik vind mezelf nogal dun, wat verder nix te maken heeft met weinig eten, want ik eet best veel. Thnq alvast. Dikke kus
    Aankomen zorg ervoor dat je calorie iname omhoog schroeft, aankomen kun je het best door het aandeel complexe(koolhydraten in je voeding te verhogen). veel mensen gaan meer vet eten wanneer ze willen aankomen dit is paradoxaal genoeg niet echt verstandig. vanwege de grote hoeveelheid calorien die vetten bevatten duurt het erg lang voordat je voeding wordt verteerd. Dus je hebt pas na 4 uur weer honger ofzo in plats van twee.
    Het volgend plan is beter eet vaak per dag zo een zes keer en verhoog het aandeel koolhydraten in je voeding en verlaag de hoeveelheid vet hierbij. Doordat je voeding weinig vet bevat heb je sneller honger en ga je vaker eten. Voedingsmiddelen om gezond aan te komen zijn:
    Volkoren brood, pasta, macaroni aardappelen. en nu net iets meer eten dan je gewend bent dit een tijdje volhouden en zie daar de kilo's die aankomen!
    Groet,
    MObo

  10. #10
    Kunstschaatser

    Reacties
    4.300
    14-05-2002

    Origineel gepost door mobo24
    Hey Twinkie alles goed meid? Long time no see
    IK zal antwoord geven op je vragen.
    -Eerste vraag wat moet je dan eten om de twee uur?
    Het komt erop neer dat elke maaltijd koolhydraten vetten en eiwitten bevat.
    Een boterham met beleg is een verantwoorde keuze, het hangt er ook vanaf op welke tijdstip van de dag je dit tussendoortje eet. Als regel moet je onthouden dat hoe verder de dag vordert des te minder je moet eten. Je lichaamsstofwisseling neemt langzaam af (gaat dus steeds langzamer verteren) De kans dat voeding om wordt gezet in vet is ’s avonds veel groter dan ‘s morgens of ‘s middags. Probeer bij elke maaltijd een stuk fruit of wat groente te eten.(appel sinasappel , enz)
    Twee volkoren boterhammen met wat beleg zoals kaas tonijn, ei, zalm of jam zijn een verantwoorde keuze.Je kunt ook bijvoorbeeld thuis pasta met tonijn klaarmaken en dit naar je werk meenemen en dan om de zoveel tijd hiervan eten. (Het is maar net wat je ervoor overhebt)
    Ik moet je teleurstellen Jus d’orange is niet bepaald gezond de voedingsmiddelen industrie LAAT ons denken dat dit gezond is, dit is alles behalve waar. Het ergste is dat ze op zo een pak zetten uit 100% geconcentreerd sap..en iedereen maar denken dat het pakje alleen maar uit echte sinasappelsap bestaat. DAAAAAAAAAAAAg dat maak je mij niet wijs. DE werkelijkheid is dat ze een geringe % voedingszuur extract (sinasappel smaak met water aanmengen en zie daar het ‘gezonde’ jus ‘d orange!!). Nee meid die dingen zitten barstensvol met suikers en ik heb het al eerder gezegd suiker is pure gif voor het lichaam. Suiker ontregelt je bloedsuikerspiegel je hormoonhuishouding en ga zo maar door. Neem gewoon een sinasappel dat is VEEL en VEEL beter Ik zal een keer een topic plaatsen over de gevaren van suiker plaatsen. En wat betreft siroop tja…. Siroop oftewel water met suiker met een smaakje dat zit ook vol met suiker. Sommige fabrikanten laten ons het tegendeel geloven en stoppen vitamine C in siroop en onder het mom nu is het wel gezond. Ha ha ja DAAAAAAAAg . Kortom siroop is troep. Drink gewoon water of thee veel en veel beter. Melk is ook goed allen gebruik zuivelproducten met mate. Vet uit zuivelproducten wordt erg gemakkelijk als lichaamsvet opgeslagen. Groet
    Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord.
    MOBO
    Super!

    Jeetje man, ben weer stukker wijzer geworden. En zeker het deel over jus d'orange.

    En dat het vet uit zuivelproducten gemakkelijk wordt opgeslagen wist ik niet. En al die tijd denken dat leven op melk gezond is. Melk is gezond, dacht ik.

    Ik weet dat een gekookt ei beter is dan een gebakken ei. Maar vaak krijg ik zo het gevoel dat een gebakken ei in boter beter is dan een gebakken ei in (olijf)olie, zoals onze moeders dat graag bakken.

    Hoe zit het met olie enzo? Khoop niet dat ik lastig ben, maar ja, je weet...zomer komt eraan

    Inderdaad, long time no see...jammer dat ik er laatst niet was bij karten...Al ik de tijd kon keren, had ik het geweten.

  11. #11
    -..Precious..-

    Reacties
    1.356
    28-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    ik heb een vraagje..............
    nouw ik ga op fitness en nu wil ik dus graag weten wat ik het beste kan doen om mn buik en billen te trainen...................
    Alvast bedankt

    You, you’re not aware
    That we’re aware
    Of your despair
    Don’t show your tears
    To your oppressor
    Don’t show your tears


  12. #12
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    wow goeie topic

    enne over dat eten om de twee uur .
    Ik zou het wel willen doen maar ik heb bijna nooit zin om te eten. Meestal wordt het avondeten bij mij door me moeder naar binnen gegooid. Ik heb gewoon geen zin om te eten. heel soms heb ik zin om te eten en dan ben ik niet te stoppen.

    Maar wat moet ik nu dan doen , gewoon proberen te eten ?

    Enne ohjha , het is niet alsof ik superrrrrrrrrdun ben of anorexia heb ofso
    ik ben gewoon normaal gelukkig
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  13. #13
    CEO of M.I.M.

    Reacties
    9.792
    09-03-2002

    dit is een hele goede topic met heel wat nuttige info en wbt over dat om de twee uur dat klopt mijn collega deed ook aan dieet en die moest om de twee uur iedere keer eten en die at echt veel boterhammen en die is ook nog eens afgevallen ook

    trouwens ik wil de dames erop wijzen op het moment dat ze een afslankmiddel proberen goed uit te kijken
    een kennis van me buurvrouw die had een middel op het internet besteld vanuit belgie die was binnen een maand 20 kilo kwijt maar de week erna was ze overleden aan de gevolgen van een hartstilstand dus dames let aub op want dat is het absoluut niet waard

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Ejj toppie topic

    Ik had een vraag he ben ook begonnen aan dieten ..

    Maar wat ik nu dus die is ontbijten , 2 broodjes met kaas en een kop koffie zwart met halve lepel suiker ..

    Dan drink ik hele dag door water en rond 15.00 uur maak ik wat te eten als het ware m n avond eten , en savonds meestal gewoon een appeltje ..

    Mn vraag is dus , zou ik hier dus eventueel mee afvallen ??

    Voetbal nu ook 2 keer per week 4 uur bij elkaar , en wou gaan fitnissen maar heb helaas de tijd er niet voor .. Dus vroeg ik me af wat beter is om te kopen een loopband of zon fietsgeval ??
    En als ik eventueel dus op m n gewenst gewicht ben gekomen ben ik dus van plan om toch eens of 2 keer per week te fitnessen om de boel wat strakker te krijgen ...


    Is dit dus ideeaal of niet ???

    Jazaka lah !!!!!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    768
    01-01-2002

    Heb eerlijk gezegd er niet zo veel vertrouwen in , over dat om de 2 uur te eten ik moet echt afvallen en ben dus eten echt gaan haten man