1. #16
    Engel...Duivel..?

    Reacties
    1.570
    05-12-2002

    nou ja scottie dit slaat daadwerkelijk nergens op terug naar 1950?? dat is BULLSHIT jonge wat doe je nou moeilijk als iemand een hoofddoek of een keppeltje tulband of wat dan ook wil dragen wat maakt het dan uit?!!! nou?!

    ten 2e : een openbare school is een OPENBARE SCHOOL wat betekent dat? het woord openbaar? weet je dat wel scottie wat dat betekent? dat iedereen welkom is no matter what dus geloof heeft in deze instantie helemaal niets mee te maken iedereen is vrij om te doen en te zeggen wat hij / zij wil...lees de grondwet maar na.....als het een christelijke school was oke...respect maar niet peren met appels vergeleiken scottie..jezus man je jaagt me weer de kast op terwijl ik weet dat dat juist jouw bedoeling is...je hebt het zelf tegen mij gezegd

    toi toi

    Minga, VOORSTANDER HOOFDDOEK~``
    ya habibi laaaaa, trouh ba3eed enta nasseely wa fi alby el waheed enta illy fi alby wallah tefdal el dinya killa!!!........

  2. #17
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, is die doek dan nog niet verboden?

    Al dat belastinggeld, al die miljarden besteedt aan integratie, taalcursussen, opleidingen en zorg en aandacht weggegooid?
    Alles voor niets, nu de moslima's een doek moeten dragen om met hun geloof te koop te lopen en Nederland terug te brengen naar 1950?

    Die doek is prima: op vrijdag, voor bij het gebed.


    Openbare school
    Voor Minga en anderen. Een openbare school is in Nederland een school die niet is gebaseerd op een geloof. Het is een school waar het geloof in de inhoud van dat onderwijs geen rol speelt. In Nederland was er behoefte aan zo'n school omdat velen hun kinderen niet naar een school op religieuse basis wilden sturen. Men wilde en wil nog onderwijs waar die godsdienst niet in zit.

    Juist op een openbare school, een school voor iedereen, vandaar het woord "openbaar" is iedere uiting van een geloof tegen de opvatting van die school namelijk: "Onderwijs op niet-religieuse basis". In zo'n school hangen geen kruizen, wordt er niet gebeden en dragen leerlingen niet openlijk een teken van hun geloof. Dat maakt het tot een openbare school.

    Het feit dt je juist een openbare school uitkiest voor het dragen van die relidoek laat zien hoe weinig je weet van de geschiedenis van het onderwijs in Nederland in relatie tot de 8,5 verschillende geloven. Echt, de Nederlandse geschiedenis begon niet toen er wat moslims hier wilden komen wonen.


    De Grondwet
    De Grondwet kan wel degelijk worden veranderd. Alleen, dan moet er een goede reden zijn, en alle politieke partijen=de Nederlandse bevolking moet het daar mee eens zijn. Om de Grondwet te wijzigen moeten er voorstellen worden gedaan, debatten gevoerd zodat iedereen het met de wijziging eens is. Dat is een lange weg, maar ons politieke systeem laat dat juist toe. Als de Grondwet nooit was aangepast, dan hadden we nu de oorspronkelijke Grondwet uit 1848. Een voorbeedl van een wijziging van de Grondwet is het opnemen van de regel dat "het verboden is mensen te discrimineren op grond van seksuele voorkeur". Zo wordt de Grondwet ook aangepast als men in 1800 zoveel vindt dat vrouwen ook kiesplicht horen te hebben. Zo zijn er talloze voorbeelden van Grondwetswijzigingen.

    Nederland veranderd door Nederlanders
    Verder wat betreft die hoofddoekdiscussie, lees nu eens het artikel over Nederland veranderd ... en lees wat een vrouw zegt, een politica. Ze noemt de hoofddoek niet, maar we weten wat ze bedoelt als zij zegt: ".... willen terug naar de betutteling van 1950".

    Scottie.

  3. #18
    halllloooohaaa

    Reacties
    226
    05-03-2003

    Jaa scottie die hoofddoek is nog niet verboden!!!
    Nederland durft pas iets te zeggen als het al een keer is gezegd.

    Totdat Frankrijk kwam met dei hooffdoekverbod komt NL er weer achteraan kakken.

    Net of ze zelf geen mening hebben echt gewoon schandalig!!!!

    GO HOOFDDOEK GO HOOFDDOE GOOO GOOO....
    en dan lopen...

  4. #19
    Engel...Duivel..?

    Reacties
    1.570
    05-12-2002

    hauahua of niet helemaal mee EENS hahaha

    scottie voor jowu geval zelfs de nederlanders veranderen hun grondwet niet want dan verander je enderland en jullie zijn toch bang voor veranderingen want,jaarlijks komen er steeds meer moslims bij ...bangerik

    :P
    ya habibi laaaaa, trouh ba3eed enta nasseely wa fi alby el waheed enta illy fi alby wallah tefdal el dinya killa!!!........

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Minga wist nog niet wat dat openbaar betekende, ze woont hier nog maar net.
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    85
    06-10-2002

    Origineel gepost door arabchrstn
    De gemiddelde allochtoon net zo goed ook hoor, we hoeven ons echt niet beter te voelen dan we zijn.

    Nu kent Nederland niet echt een demonstratiecultuur, maar bij de gemiddelde Amnesty-demonstratie zijn er weinig allochotnen te zien. Ik kan het weten.

    Het zou wat eerlijker zijn, als we niet alleen naar buiten zouden komen als het ons eigen kleine groepje aangaat, maar als het ook de HELE SAMENLEVING aangaat.

    Maar dan geven we niet thuis.
    Ik, mijn zus, mijn vader en een aanzienlijk deel van de Marokkaanse gemeenschap in Nijmegen, hebben in de jaren 80' mee gelopen tegen de bom.
    Het was toen wel een tijd dat mensen meer binding hadden met elkaar autochtoon/allochtoon. Hoe vaak kwamen studenten bewegingen voor ons op! En hoe vaak hebben we mee gedemonstreerd tegen Den Uil en Lubbers. Ik heb die tijd niet heel goed meegemaakt ik was namenlijk een jaar of 8/9. Er staat me wel nog dingen van bij.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    85
    06-10-2002

    Origineel gepost door Scottie
    Nou, is die doek dan nog niet verboden?

    Al dat belastinggeld, al die miljarden besteedt aan integratie, taalcursussen, opleidingen en zorg en aandacht weggegooid?
    Alles voor niets, nu de moslima's een doek moeten dragen om met hun geloof te koop te lopen en Nederland terug te brengen naar 1950?

    Die doek is prima: op vrijdag, voor bij het gebed.


    Openbare school
    Voor Minga en anderen. Een openbare school is in Nederland een school die niet is gebaseerd op een geloof. Het is een school waar het geloof in de inhoud van dat onderwijs geen rol speelt. In Nederland was er behoefte aan zo'n school omdat velen hun kinderen niet naar een school op religieuse basis wilden sturen. Men wilde en wil nog onderwijs waar die godsdienst niet in zit.

    Juist op een openbare school, een school voor iedereen, vandaar het woord "openbaar" is iedere uiting van een geloof tegen de opvatting van die school namelijk: "Onderwijs op niet-religieuse basis". In zo'n school hangen geen kruizen, wordt er niet gebeden en dragen leerlingen niet openlijk een teken van hun geloof. Dat maakt het tot een openbare school.


    Het feit dt je juist een openbare school uitkiest voor het dragen van die relidoek laat zien hoe weinig je weet van de geschiedenis van het onderwijs in Nederland in relatie tot de 8,5 verschillende geloven. Echt, de Nederlandse geschiedenis begon niet toen er wat moslims hier wilden komen wonen.

    De Grondwet
    De Grondwet kan wel degelijk worden veranderd. Alleen, dan moet er een goede reden zijn, en alle politieke partijen=de Nederlandse bevolking moet het daar mee eens zijn. Om de Grondwet te wijzigen moeten er voorstellen worden gedaan, debatten gevoerd zodat iedereen het met de wijziging eens is. Dat is een lange weg, maar ons politieke systeem laat dat juist toe. Als de Grondwet nooit was aangepast, dan hadden we nu de oorspronkelijke Grondwet uit 1848. Een voorbeedl van een wijziging van de Grondwet is het opnemen van de regel dat "het verboden is mensen te discrimineren op grond van seksuele voorkeur". Zo wordt de Grondwet ook aangepast als men in 1800 zoveel vindt dat vrouwen ook kiesplicht horen te hebben. Zo zijn er talloze voorbeelden van Grondwetswijzigingen.

    Nederland veranderd door Nederlanders
    Verder wat betreft die hoofddoekdiscussie, lees nu eens het artikel over Nederland veranderd ... en lees wat een vrouw zegt, een politica. Ze noemt de hoofddoek niet, maar we weten wat ze bedoelt als zij zegt: ".... willen terug naar de betutteling van 1950".

    Scottie.
    Goh, Cohen met zijn keppeltje was bijna premier geworden, op 2 zetels na. Ik heb nog nooit iemand gehoort over zijn keppeltje.
    Hij huwt hoogheden net zo chalant als hij homo's huuwt.

    En alle politieke partijen=de nederlandse bevolking daar hoort ook de moslima bij. Zij vormt ook deel van die achterban en die bevolking of is ze alleen ten tijde van de verkiezingen belangrijk.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    85
    06-10-2002

    Re: Een verbod op hoofddoekjes?

    Origineel gepost door minga
    Een verbod op hoofddoekjes?

    afgelopen zaterdag was er een discussie tussen Joost Eerdmans van het LPF onze ouwe trouwe pimmetjes fans en Edith Snoey, vice-voorzitter van de vakbond voor overheidspersoneel ABVAKABO.

    het was een hele goede discussie alhoewel Edith het meest scoorde met haar mooie argumenten ....

    Eerdmans kwam met het idee om hoofdoekjes te verbieden in overheids instellingen zoals : in een rechtzaak (rechter griffier)etc en b.v op scholen openbare scholen...en dan vraag ik me af waarom moet dat nou?...Het is toch een openbare school? waarom heet het dan een openbare school??.die man wil gewoon Frankrijk nadoen maar wat hij vergeet is dat wij hier in nederland een hele andere systeem hebben dus het lukt hem toch nooit je kan toch moeilijk een GRONDWET veranderen dat al hoeveel 115 jaar bestaat ongeveeR?!!! en dan komt hij bazelen dat het niet alleen hoofddoekjes zijn maar ook dus keppeltjes,tulbanden etc..

    Maar wat mij opvalt hij kiest daar steeds maar weer : RARA HET HOOFDOEKJE UIT.....kom er dan ook eerlijk vooruit dat het je alleen om het hoofdoekje gaat......trouwens het lukt hun toch niet om een verbod erop te krijgen want, ze werken zichzelf alleen tegen met dit soort nonsens ideen ze zeggen wel van jullie zijn niet geintregeerd...maar met dit soort bla komen ze niet verder dan dat die vrouwen dus thuis blijven zitten en dus niet meedoen aan het arbeids proces!....

    Minga, VOOR HOOFDOEKJES
    Maak je niet druk Minga, het is maar de lpf "Laat Pim Fluiten",
    Hoevaak horen we niet, Nawijn heeft weer een ballonetje opgelaten, de ene keer om de Nederlandse Marokkanen hun nederlandse nationaliteit af te nemen, de andere keer om moskeeen te verbieden. Allemaal zoals pim het graag zou willen hebben, en volgens zijn gedachtegoed.
    Zelfs Zalm (VVD) had geen zin meer om de circusvoorstelling met ballonetjes en fluitjes nog langer aan te zien, en trok de stekker eruit. Tegen het zere been van Feijenoord holigans.

    Het is maar een ballontje zonder helium. Puur opgeblazen lucht.

  9. #24
    Engel...Duivel..?

    Reacties
    1.570
    05-12-2002

    "Laat Pim Fluiten" helemaal mee eens hahaha

    en ik ben een MAN wajow kom op zeg dat ik met zo een orginele naam kom en ik hindoe films leuk vind
    ya habibi laaaaa, trouh ba3eed enta nasseely wa fi alby el waheed enta illy fi alby wallah tefdal el dinya killa!!!........