1. #46
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Klopt de Engelse immigranten uit India en Pakistan hadden al een groot voordeel doordat ze dezelfde taal spraken, maar ook bij andere groepen immigranten in Engeland zoals de Somaliers gaat het veel beter dan in Nederland.

    Veel Somaliers uit Nederland verhuizen naar Engeland, de reden die zij hiervoor aangeven is juist dat in Nederland veel mannen in een uitkering zitten en het in Engeland veel makkelijk is om zelf een eigen zaak op te zetten en zo een goed voorbeeld voor je kinderen te zijn. Dat verzin ik niet maar dat geven deze groepen zelf aan.

    Kijk naar de immigranten in Amerika, nu is Amerika natuurlijk op heel veel punten een andere maatschapij. Maar het is zeker zo dat je niet als immigrant thuis kan gaan zitten en een uitkering vangen zonder dat je de taal leert en jezelf ontplooit. Die hardere maatschapij dwingt je om je aan te passen en je best te doen, je kan toch niet zeggen dat de Nederlandse maatschapij hetzelfde doet.

    Je zegt dat Nederland partijen heeft die uiterst rechts zijn. Welke bedoel je? De lpf? Die is niet veel rechtser dan de vvd op dit moment. Daarbij stelt de lpf niets voor en zijn haar leden incompetent.

    Het is helemaal niet onmogelijk om de partijen in Nederland te vergelijken met die in andere landen. De vvd pleit voor een bredere verzorgingsstaat dan Labour in Engeland, daar is geen twijfel over. Dit standpunt verschilt niet veel met die van de lpf of het cda. Kortom er is geen rechtse partij, naar mijn mening

    Vergelijk hier jouw politieke opvattingen maar eens met de Angel saksische, ik kwam links van het midden uit : http://www.politicalcompass.org/
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  2. #47
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Tempelier
    Klopt de Engelse immigranten uit India en Pakistan hadden al een groot voordeel doordat ze dezelfde taal spraken, maar ook bij andere groepen immigranten in Engeland zoals de Somaliers gaat het veel beter dan in Nederland.

    Veel Somaliers uit Nederland verhuizen naar Engeland, de reden die zij hiervoor aangeven is juist dat in Nederland veel mannen in een uitkering zitten en het in Engeland veel makkelijk is om zelf een eigen zaak op te zetten en zo een goed voorbeeld voor je kinderen te zijn. Dat verzin ik niet maar dat geven deze groepen zelf aan.

    Kijk naar de immigranten in Amerika, nu is Amerika natuurlijk op heel veel punten een andere maatschapij. Maar het is zeker zo dat je niet als immigrant thuis kan gaan zitten en een uitkering vangen zonder dat je de taal leert en jezelf ontplooit. Die hardere maatschapij dwingt je om je aan te passen en je best te doen, je kan toch niet zeggen dat de Nederlandse maatschapij hetzelfde doet.

    Je zegt dat Nederland partijen heeft die uiterst rechts zijn. Welke bedoel je? De lpf? Die is niet veel rechtser dan de vvd op dit moment. Daarbij stelt de lpf niets voor en zijn haar leden incompetent.

    Het is helemaal niet onmogelijk om de partijen in Nederland te vergelijken met die in andere landen. De vvd pleit voor een bredere verzorgingsstaat dan Labour in Engeland, daar is geen twijfel over. Dit standpunt verschilt niet veel met die van de lpf of het cda. Kortom er is geen rechtse partij, naar mijn mening

    Vergelijk hier jouw politieke opvattingen maar eens met de Angel saksische, ik kwam links van het midden uit : http://www.politicalcompass.org/

    Leuke test

    Ik kwam behoorlijk aan de linkerkant uit.

    Your political compass
    Economic Left/Right: -5.75
    Social Libertarian/Authoritarian: -5.59


    Je analyse over de LPF deel ik helemaal
    Maar je moet eerlijk bekennen dat als er blijkbaar volgens jouw optiek geen "rechtsere" partijen zijn dan de LPF, er dan blijkbaar ook geen vraag naar is

    Al de problemen die jij zo graag opgelost wil worden worden nu met terugwerkende kracht aangepakt door onze "dreamteam" van een kabinet die toch een meerderheid hebben.

    Dus, waar maak jij je druk om, Balken van Ellende en Co are in the house............................................. ......................

    En de vergelijking Amerika en Nederland is een leuke.
    Als immigrant met een "green card" in de States kun je ook makkelijker integreren omdat daar de overheid zich veel minder met je bemoeit.

    Een paar minimale basisvoorzieningen en voor de rest zoek je hetzelf uit.
    Dus ook geen gezeik of een vrouw een hoofddoek mag dragen.

    Maar dat is weer een ander verhaal...........

  3. #48
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004



    Was je linkser of rechtser dan Gandhi

    Ik zat in ieder geval ook in de Gandhi hoek, vlak bij het midden. Kun je nagaan hoe links ik ben.

    Maar zelfs als je deze test invult met standpunten van de VVD zit je ver in de linkerhoek, dat bedoel ik met er is geen rechtse partij.

    Ik weet zeker dat er wel vraag is naar een rechtse partij, iedereen die nu in dat gat springt loopt kan minister president te worden. Grote kans dat de volgende mp Peter R. De Vries is

    En anders begin ik zelf een partij, elke malloot kan in de kamer komen dus ik ook

    Wat is er precies met het Amerikaanse systeem? is het asociaal? Ik vindt dat wel meevallen, door het gebrek aan sociale voorzieningen zijn mensen ook bereid meer te geven aan de armen. Mensen in de states geven veel meer uit aan liefdadigheid. Daarnaast werkt een samenleving beter als mensen weten dat ze hun eigen boontjes moeten doppen, dat is zeker zo voor immigranten.

    Als Nederland een immigratie land wil zijn (of misschien al is) moeten ze een voorbeeld nemen aan het meest succesvolle immigratieland uit de geschiedenis De verenigde Staten, of aan de vs lite oftewel Engeland.

    Een grote verzorgingsstaat en veel immigranten gaat niet goed samen. de immigranten zijn gedwongen zich meer te ontplooien zonder verzorging van de staat, daarbij verminderd het de spanningen tussen bevolkingsgroepen, als bepaalde bevolkingsgroepen meer gebruik maken van sociale voorzieningen krijg je jaloezie en problemen.

    Dus beter niet al te veel sociale voorzieningen, zodat iedereen zijn best wel moet doen. Het is bewezen dat het werkt. En inderdaad ook geen gezeik over een hoofddoek of niet. Vrijheid voor iedereen weg met de staat.

    Viva La Capitalisma

    Ps. -5, -5 Een anarchistische communist? da kan nie he
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  4. #49
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Ik ben vroegwijs Jacko

    En Kralingen hek op de tv gezien
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  5. #50
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Tempelier


    Was je linkser of rechtser dan Gandhi

    Ik zat in ieder geval ook in de Gandhi hoek, vlak bij het midden. Kun je nagaan hoe links ik ben.

    Maar zelfs als je deze test invult met standpunten van de VVD zit je ver in de linkerhoek, dat bedoel ik met er is geen rechtse partij.

    Ik weet zeker dat er wel vraag is naar een rechtse partij, iedereen die nu in dat gat springt loopt kan minister president te worden. Grote kans dat de volgende mp Peter R. De Vries is

    En anders begin ik zelf een partij, elke malloot kan in de kamer komen dus ik ook

    Wat is er precies met het Amerikaanse systeem? is het asociaal? Ik vindt dat wel meevallen, door het gebrek aan sociale voorzieningen zijn mensen ook bereid meer te geven aan de armen. Mensen in de states geven veel meer uit aan liefdadigheid. Daarnaast werkt een samenleving beter als mensen weten dat ze hun eigen boontjes moeten doppen, dat is zeker zo voor immigranten.

    Als Nederland een immigratie land wil zijn (of misschien al is) moeten ze een voorbeeld nemen aan het meest succesvolle immigratieland uit de geschiedenis De verenigde Staten, of aan de vs lite oftewel Engeland.

    Een grote verzorgingsstaat en veel immigranten gaat niet goed samen. de immigranten zijn gedwongen zich meer te ontplooien zonder verzorging van de staat, daarbij verminderd het de spanningen tussen bevolkingsgroepen, als bepaalde bevolkingsgroepen meer gebruik maken van sociale voorzieningen krijg je jaloezie en problemen.

    Dus beter niet al te veel sociale voorzieningen, zodat iedereen zijn best wel moet doen. Het is bewezen dat het werkt.

    Als Peter R. de Vries MP wordt..........(effe laten zakken hoor... hahahah..........), dan ga ik voor de 2e keer emigreren.
    Goede "crimejournalist" maar absoluut geen politicus.
    Ik zou zeggen, schoenmaker hou je bij je leest.

    Het sociale systeem in Amerika is een onderwerp waarbij we beter een aparte topic kunnen starten aangezien ik vind dat dat onder Democratische handen beter geregeld is dan onder Republikeinse handen

    Dit volgende stukje van je, dat moest ik echt 2 keer lezen:

    " Een grote verzorgingsstaat en veel immigranten gaat niet goed samen. de immigranten zijn gedwongen zich meer te ontplooien zonder verzorging van de staat, daarbij verminderd het de spanningen tussen bevolkingsgroepen, als bepaalde bevolkingsgroepen meer gebruik maken van sociale voorzieningen krijg je jaloezie en problemen"

    Kun je dit verduidelijken want dit klinkt als the usual rechtse bullshit;
    Buitenlanders fleshen de boel met uitkeringen of zoiets.
    Je kunt de boel ook omdraaien, ze maken gewoon gebruik van de regelingen waar ze voor in aanmerking komen volgende de WET.

    Dat er misbruik van wordt gemaakt is een algemeen geaccepteerd feit door iedereen, "autochtoon" en "allochtoon".

    Het zijn ook beide groepen die de boel fleshen.

    Misschien heb je vandaag TV gekeken en dat gedoe over die bouwfraude gevolgd, dat zijn ook geen misselijke bedragen en blijkbaar hebben we hier in Nederland gewoon een aannemersmaffia wat voornamelijk bestaat uit "witte mannen".

    Wat ik hier mee wil zeggen is het volgende;
    elke maatschappij heeft zijn problemen, maar het is ook belangrijk om alles in zijn perspectief te zien

  6. #51
    Gematigd Extremist

    Reacties
    795
    28-01-2004

    Origineel gepost door grendel
    Als Peter R. de Vries MP wordt..........(effe laten zakken hoor... hahahah..........), dan ga ik voor de 2e keer emigreren.
    Goede "crimejournalist" maar absoluut geen politicus.
    Ik zou zeggen, schoenmaker hou je bij je leest.

    Het sociale systeem in Amerika is een onderwerp waarbij we beter een aparte topic kunnen starten aangezien ik vind dat dat onder Democratische handen beter geregeld is dan onder Republikeinse handen

    Dit volgende stukje van je, dat moest ik echt 2 keer lezen:

    " Een grote verzorgingsstaat en veel immigranten gaat niet goed samen. de immigranten zijn gedwongen zich meer te ontplooien zonder verzorging van de staat, daarbij verminderd het de spanningen tussen bevolkingsgroepen, als bepaalde bevolkingsgroepen meer gebruik maken van sociale voorzieningen krijg je jaloezie en problemen"

    Kun je dit verduidelijken want dit klinkt als the usual rechtse bullshit;
    Buitenlanders fleshen de boel met uitkeringen of zoiets.
    Je kunt de boel ook omdraaien, ze maken gewoon gebruik van de regelingen waar ze voor in aanmerking komen volgende de WET.

    Dat er misbruik van wordt gemaakt is een algemeen geaccepteerd feit door iedereen, "autochtoon" en "allochtoon".

    Het zijn ook beide groepen die de boel fleshen.

    Misschien heb je vandaag TV gekeken en dat gedoe over die bouwfraude gevolgd, dat zijn ook geen misselijke bedragen en blijkbaar hebben we hier in Nederland gewoon een aannemersmaffia wat voornamelijk bestaat uit "witte mannen".

    Wat ik hier mee wil zeggen is het volgende;
    elke maatschappij heeft zijn problemen, maar het is ook belangrijk om alles in zijn perspectief te zien
    Tja ik kan het wel verduidelijken maar het is de vraag of je daar blijer van wordt

    Het is helaas gewoon zo dat er relatief veel 1e generatie allochtonen uit Marokko een uitkering hebben, ik verwijt ze echter niets ik verwijt de overheid dat ze dit mogelijk maken. Die mensen worden daar waarschijnlijk ook niet blijer van, een mens is niet gemaakt om werkloos thuis te zitten.

    Werk is de sleutel tot integratie, niet perse werk bij een "Nederlands" bedrijf maar ook het opzetten van een eigen bedrijfje. Je draagt bij aan de samenleving, je komt meer in contact met de samenleving en je gaat je vanzelf meer thuis voelen. Je voelt jezelf gewaardeerd en je voelt dat je een positieve bijdrage levert, ik weet zeker dat dat de integratie helpt.

    Als een bepaalde groep minder werkt (wat helaas het geval is ) zorgt dat voor scheve gezichten bij de mensen die wel werken.
    Maar de Nederlandse verzorgingsstaat is zo aantrekkelijk dat het de moeite niet loont om een baan te zoeken, je krijgt amper meer geld.

    In Engeland of Amerika zoek je vanzelf een baan want het geld wat je krijgt is amper genoeg, zeker met 6 kinderen

    Maar natuurlijk misbuiken genoeg autochtonen de verzorgingstaat ook, Surinamers tussen de 25 en 45 werken meer dan Nederlanders . Ik zal de cijfers van Marokkanen maar niet noemen

    Dus flink snoeien in de verzorgingsstaat, belastingen verlagen, en het makkelijk maken een eigen bedrijfje op te zetten. Dat werkt in Engeland dus waarom niet hier.

    Het experiment "verzorgingsstaat" is grotendeels mislukt. Dus terug naar de jaren 50
    "But apart from the sanitation, the medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh-water system and public health, what have the Romans ever done for us?"

  7. #52
    Engel...Duivel..?

    Reacties
    1.570
    05-12-2002

    "Het is wel die hoofddoek. Vrouwen komen nu in banen en functies terecht, dat is goed. Ik ben tegen die hoofddoek in winkels, maar absoluut tegen hoofddoeken in overheidsfuncties. Vrouwen die rechter zijn mogen geen hoofddoek op, je draaft een beetje door."

    Scottie dat is flauwekul laat die dames gewoon in hun waarden...god jij hoeft toch niet te dragen?!!!
    ya habibi laaaaa, trouh ba3eed enta nasseely wa fi alby el waheed enta illy fi alby wallah tefdal el dinya killa!!!........