1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    maagd en ontmaagd?

    Citaat Geplaatst door n@j@t_breda
    hallo allemaal,

    waarom gaan mannen tegen woordig voor het huwelijk te snel naar bed terwijl je nog niet getrouwd bent?als een moslim zijnde.


    Dan heb ik het zeker over de marokkanen en turken jongeren en mannen?

    mijn mening is: in mijn hart zijn zij zeker geen moslim alleen met woorden. Maar geen daden. Ze zijn bewust hun eigen maagdheid na hun huwelijk weg te geven en toch doen ze het niet! Waarom?




    groetjes, najat en nasira
    .

  2. #2
    MVC Premium

    Reacties
    2.782
    04-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ach ja scha t wat zal ik zeggen bij hun is het niet te controleren?
    Maar wij zijn gelijk de hoeren als we het voor ons huwelijk doen, net als hij maagd is!!!!!

    Maar zelf vind ik dat je maagd moet zijn voor het huwelijk en dat geld voor het mannelijk geslacht als voor het vrouwelijk geslacht.

    O ja jongens jongens ervaring kun je samen op bouwen niet zeggen zo van dat je voor het huwelijk het moet opbouwen want dat is een slap excuses.

    (Wij kunnen het volhouden dus jullie ook, ja toch.)
    Afgunst wordt veeleer geboren uit de onvolkomenheid van hem die haar koestert, dan uit de volkomenheid van hem die haar inboezemt.

  3. #3
    Abdullaah

    Reacties
    1.444
    04-08-2002

    Ik doe mijn best en insallah kan ik het zeker volhouden
    Imam Ahmed (d.241H) - rahimahullah - said: "If this Taa'ifatul-Mansoorah (Victorious and Aided Group) is not Ashaabul-Hadeeth, then I do not know who they are." [Saheeh in Fathul-Baari]

    Iemaam 'Abdoellaah ibn Al-Moebaarak heeft gezegd: "Wanneer er een fietnah (rampspoed, beproeving, chaos) opkomst is, dan weet elke Geleerde het, en als de fietnah al om zich heen heeft gegrepen dan weet elke onwetende het!"( Tabaqaat ibn S'ad)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.441
    09-10-2002

    Al kon je het bij ons niet zien zou ik het toch niet doen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    201
    03-10-2002

    Hallo,
    ik wilde verder zeggen dat helaas ons cultuur ook een rol speelt, je wordt zo op gegroied als meisje en ben ook niet tegen, op je huwelijks nacht zijn alle familieleden nieusgierig naar het meisje, net of ze de einige is die maagd moet blijven,
    uiteendelijk wil ik zeggen, ook als is het niet te controleren ,je doet het niet teneesrte voor de godsdiend, en omdat het niet mag is niet zomaar, dit om je zelf te beschermen en de samenleving,
    ==>i3mal lidunjaka kaanak sata3ischoe abada, wa 3mal liagiratik wakaanak sawfa tamoetoe 3ada.

    ==>laysa alfata man jakoeloe kana abi,wa ina ma alfata man jakoeloe ha anada.

  6. #6
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    salam
    waarom : zo is het leven
    er is goed/slecht black/white koud/heet enzv
    en niet te vergeten Satan (allah ina3lou) hij is soms sterker dan mens we moeten alleen zeggen "Allah ihdina" en dat is niet alles proberen en proberen en als het jou niet lukt om jezelf te controleren dan gelijk trouwen
    en ik weet niet wat wachten meisjes/jongens voor vooral hier in nederland waar alles is makkelijk te bereiken niet zoals in marokko of in de derdewereld ( huis/eten/geld.. en alle die voorziningen) die hebben jullie allemaal hier
    dan ............... mijn advies ga maar trouwen!!!!!!! jongens/meisjes
    en niet altijd bezig met dat bul*shit liefde/uiterlijk intentie is de belangrijkste zeker met geloof

    wa salam
    said
    « à ﻟﻠﻪ à ˜ÈÑ »

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    79
    05-09-2002

    Zoals dinara al zei, als meisje wordt je opgevoed dat je maagd moet blijven, want...zo hoort het in de islam. Maar wanneer het om een jongen gaat wordt er niet gekeken naar de islam, ach hem kam niks gebeuren. En als een meisje gaat trouwen dan wordt er naar uitgekeken om het doekje te zien, waar het bewijs van haar maagd zijn er op staat.
    Sorry hoor. Sommigen onder ons, dan heb ikhet over de ouders en familie, die kunnen geen onderscheid maken tussen wat islamitisch is en wat marokkaans cultuur is. Maak nu de dag nog mee, dat het kleedje wordt vertoont met alles erop. Gatver, moet er van kotsen!
    ina Allah ma3a asa-birien

  8. #8
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    salam

    In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

    26. Slechte vrouwen zijn voor de slechte mannen, en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen. En goede vrouwen zijn voor de goede mannen en de goede mannen zijn voor de goede vrouwen, dezen hebben niets uitstaande met hetgeen anderen zeggen. Er is voor hen vergiffenis en een eerbare voorziening.
    "soeraht el noer"

    wa salam
    alles is duidelijk
    said
    « à ﻟﻠﻪ à ˜ÈÑ »

  9. #9
    the woman

    Reacties
    45
    12-10-2001

    weet je ......ask_me....dat is dus een vers uit de koran maar weet je hoe vaak een slecht meisje een super goede krijgt ....echt een meisje die al ontmaagd is en dan krijgt ze een jongen die zich super netjes heeft gedragen...ik snap dat niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En dat is ook andersom......een slechte jongen die drinkt enzo die krijgt dan een meisje die nooit een relatie heeft gehad....niemand die haar ooit heeft aan geraakt en die nooit buiten is geweets....ik bedoel...waarom gebeurt dit dan??
    dat is iets wat ikniet snap....

  10. #10
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    salam
    je kunt niet achter komen of een persoon goed of niet goed is
    uiterlijk zegt nooit iets.
    dat is een en ten tweede Allah is Barmhartige en Genadevolle misschien
    heeft zij/hij een slechte verleden maar hij/zij vroegt voor genade en dat kreegt hij van Allah.
    en weet je wat is een goede man/vrouw , niet dat hij netjes of hoge opgeleid. maar dat hij terug gekeerd naar de juist weg
    geen alcohol/drugs/rente/roddelen/stelen/ wel bidden/ramadan/helpfull enz en dat doet hij voor Allah er zijn mensen die dat doen maar alleen om mensen te zeggen dat hij goede is .
    en ten derde Allah is de wettende, hij weet wat de mens gaat doen misschien is hij alleen momenteel goed/of/slecht maar daarna, na jaren gaat hij wel veranderen.

    ik geef je een soerah uit de koran:
    In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

    1. Hebt gij hem gezien die deze godsdienst loochent?

    2. Het is degene die de wees verstoot,

    3. Hij wekt anderen niet op de armen te voeden.

    4. En wee degenen die bidden,

    5. En de gebeden achteloos opzeggen.

    6. En zij, die er mee te koop lopen.

    7. En zich er van weerhouden de behoeftige vriendelijkheid te betonen.
    "soerah Al-Maa'oen)

    hier kun jij weten dat er mensen die je denkt dat ze goed bezig zijn maar allah is al wettende

    wa salaam
    groetjes
    said
    « à ﻟﻠﻪ à ˜ÈÑ »

  11. #11
    Denker

    Reacties
    50
    08-08-2002

    Het is aan een meisjes maagdelijkheid ook niet af te lezen of zij zich al die tijd gedragen heeft of niet. Die meiden van tegenwoordig zijn ook niet gek, ze doen alles behalve "all the way" en anders is er altijd nog de operatie. Jammer genoeg is het slecht gesteld met de jeugd. Jongens hebben het "geluk" dat het aan hen zowiezo niet af te lezen is wat ze uitgespookt hebbben. Zolang iedereen maar weet dat 1 iemand alles af kan lezen en alles door ziet. Wie houden ze dan nog voor de gek?
    ãÚ ÇáÓáÇãÉ


  12. #12
    geen

    Reacties
    1.415
    11-10-2002

    Ask goed gepraat..
    Maar we moeten niet vergeten dat de behoefte van een man groter is dan een vrouw en dit is wetenschappelijk bewezen. Mannen hebben het 10 keer erger dan ons. Ik denk dat het daarom niet zo zwaar weegt bij een man. Maar in de Islam is het wel effe strafbaar denk ik, daarom moet een vrouw een hoofddoek dragen. (shit zelf draag ik geen hoofdoek,) Maar dit is wel de waarheid. Dus jongens jullie moeten maar vroeger trouwen denk ik. Je wilt niet weten hoeveel keer per dag de man de ..... ...........Dat lijkt mij echt erg...
    Dus met andere woorden zo gek is het niet dat een man ontmaagd raakt voor het huwlijk.
    Als een moslim ben ik geboren
    Tot de moslim-gemeenschap zal ik behoren
    en als een moslim wil ik dood gaan
    en inshaAllah naar de hemel gaan?

  13. #13
    N/A

    Reacties
    388
    15-11-2001

    salam
    voor siena.
    wie heeft jou gezegd dat jongens kiezen voor sex voor het huwelijk,
    en wie zei dat onze cultuur dat accepteerd.
    en wie zei dat dat normaal is.
    en wat bedoel je met kinderachtig
    en waar heb jij het over.
    de islam was duidelijk, voor meisjes of jongens;

    het verschil, (en dat moet je weten ,want je bent niet te jong, [neem ik aan]) is dat er kan dat een meisje/jongen voor het huwelijk vrij gaan, maar dat zegt niet dat je jezelf totaal afgeeft totdat je ontmaagd bent.
    dat s een,
    ten tweede er is Allah die gaat hij straffen. (je hoef niet kwaad te zijn).
    ten derde, jij bent verantwoordelijk voor jou daden en niet voor anderen
    als jongens naar disco gaan of alcohol drinken zegt niet dat ze goed bezig zijn en dat je gaat vragen waarom wij (meisjes)niet.

    ik begrijp jou niet: ben jij jaloers dat ze verkeerd bezig zijn

    wa salam
    said
    « à ﻟﻠﻪ à ˜ÈÑ »

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    12
    18-11-2001

    maagd en ontmaagd!!!!

    aan siena,
    allereerst wil ik iedereen groeten, je hebt het over maagdelijkheid van een jongen of een meisje, voor een meisje is het makkelijk te controleren. maar voor wie, mensen zou je bedoelen, dat geeft aan dat je te veel waard hecht aan je traditie, want je houdt je maagdvlies om je naasten blij te maken maar de bedoeling eigenlijk is dat het je troots en je eer moet zijn, dus voor jezelf en niemand anders, en dat blijft je keuze, afzien van het feit dat je moslim bent, en je bent nergens gedwongen om moslim te worden, als je goede daden verricht en principes hebt. zal je je zelf van de wolven bescheremen en niet met de stroom vlooien. doe je dat niet, dan doe je het om jezelf van de hel af te krijgen niet je naasten of je ouders, dus je eigen best.
    wat de jongen betreft je kan hem niet fysiek controleren zou ik maar zeggen maar je gelooft dat allah alles ziet en hoort, en weet(intentie en dergelijke). dus jongen zelf kan zijn afstraving nooit ontkomen. dus wees maar gerust wij zijn gelijk voor allah.
    maar de verdwaalden die weten niet wat ze aan allah hebben. allah(is rechtvaardig) daar twijfelt niemand aan, als je zelf aan twijfels dan hoor je niet bij de islam, hoe klein je twijfel mag zijn. wees voorzichtig met je gedachten meid. en werk aan betere toekomst voor jezelf en voor kinderen straks.
    moge allah ons vergeven wij zijn allemaal zondaars
    wassal alaikom warahmatoellah wa barakatoehoe

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    79
    05-09-2002

    Re: maagd en ontmaagd!!!!

    Origineel gepost door morad29
    aan siena,
    allereerst wil ik iedereen groeten, je hebt het over maagdelijkheid van een jongen of een meisje, voor een meisje is het makkelijk te controleren. maar voor wie, mensen zou je bedoelen, dat geeft aan dat je te veel waard hecht aan je traditie, want je houdt je maagdvlies om je naasten blij te maken maar de bedoeling eigenlijk is dat het je troots en je eer moet zijn, dus voor jezelf en niemand anders, en dat blijft je keuze, afzien van het feit dat je moslim bent, en je bent nergens gedwongen om moslim te worden, als je goede daden verricht en principes hebt. zal je je zelf van de wolven bescheremen en niet met de stroom vlooien. doe je dat niet, dan doe je het om jezelf van de hel af te krijgen niet je naasten of je ouders, dus je eigen best.
    wat de jongen betreft je kan hem niet fysiek controleren zou ik maar zeggen maar je gelooft dat allah alles ziet en hoort, en weet(intentie en dergelijke). dus jongen zelf kan zijn afstraving nooit ontkomen. dus wees maar gerust wij zijn gelijk voor allah.
    maar de verdwaalden die weten niet wat ze aan allah hebben. allah(is rechtvaardig) daar twijfelt niemand aan, als je zelf aan twijfels dan hoor je niet bij de islam, hoe klein je twijfel mag zijn. wees voorzichtig met je gedachten meid. en werk aan betere toekomst voor jezelf en voor kinderen straks.
    moge allah ons vergeven wij zijn allemaal zondaars
    wassal alaikom warahmatoellah wa barakatoehoe

    Met het helemaal met je eens. Zo zien jullie maar dat er wel lhamdouilah degelijk jongens bestaan die wel denken over hun daden, dit geval het ontmaagden voor het huwelijk.
    ina Allah ma3a asa-birien