1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    06-05-2003

    Origineel gepost door jacko
    Volgens Melli en de andere Balkenendes van dit land horen vrouwen gewoon weer achter het aanrecht....

    Volgens mij horen Melli en de andere Balkenendes van dit land weer de vijftiger jaren in geschopt te worden...
    Nee hoor, jacko, vrouwen horen niet achter het aanrecht te staan...zij horen mee te draaien in de samenleving, als vrouw, als moeder,...

    Kijk, dat is nu het verschil tussen een gelovige en een goddeloze...de gelovige zegt dat man en vrouw gelijkwaardig zijn aan elkaar. De goddeloze zegt dat man en vrouw gelijk zijn aan elkaar...totaal zinloos natuurlijk, want man en vrouw zijn per definitie niet gelijk aan elkaar, niet qua lichaam noch qua geest, de logica zelve.

    Zoals KohiNoor en Corrie terecht zeggen, willen zij er zijn voor hun kinderen, in eerste instantie...omdat ze hun volle verantwoordelijkheid willen nemen als moeder en als geëmancipeerde vrouw, en terecht. Als vrouw draag je geen 9 maanden lang een kind in je schoot om daarna door een vreemde vrouw in één of andere kinderopvang te laten opvoeden, wetende dat de eerste 6 levensjaren van een kind de meest wonderlijke zijn...alle eerste gebeurtenissen in de ontwikkeling van het kind gebeuren in deze tijdsspanne.

    De baby, de peuter, de kleuter en het jonge kind hebben in eerste instantie behoefte aan hun moeder tijdens de eerste levensjaren...het zijn deze jaren die van groot belang zullen zijn voor de verdere, gezonde ontwikkeling van het kind.

    Kunnen vrouwen dat combineren met een fulltime job, dan is dat zeer lovenswaardig...hoewel het zeer dubieus zou zijn wanneer een moeder bijv. haar zieke kind achterlaat om carriere te maken.
    Mensen zoals jij willen vrouwen forceren om nog meer te presteren dan ze al bij voorbaat doen, want jij als man zal nooit die tweede dagtaak volbrengen zoals menige vrouw doet na haar werk...

    Wat heb je het liefst, een vrouw die deeltijds werkt, voor haar kind(eren) zorgt zoals een echte moeder het betaamt en daarna nog tijd aan jou kan besteden zonder hoofdpijn of futloosheid? Of liever een gestresseerde vrouw, die na haar voltijdse job, langs de crèche raast om haar kind op te pikken, doodvermoeid thuiskomt en aanstonds begint aan de 2de taak en dan nog tijd moet besteden aan jou omdat je nog zin hebt? En als ze dan slecht gezind is, geef jij haar nog naar haar voeten omdat ze geen aandacht (meer) kan besteden aan jou.

    Dat sprookje over 50/50 taakverdeling is iets wat men de mensen graag wil doen geloven, maar je weet goed genoeg dat de meeste vrouwen meer werk verzetten in het gezin dan dat jij ooit zult kunnen bewerkstelligen....Balkenende of niet.

    Als morgen de regering een vast en aanvaardbaar maandelijks bedrag ter beschikking zou stellen aan vrouwen die voor hun kinderen thuis willen zorgen tijdens de eerste levensjaren, dan zou je nog schrikken van het aantal vrouwen dat gretig naar deze oplossing zou grijpen....vrouwen zijn nu eenmaal verzorgende wezens, hoe geëmancipeerd ze ook mogen zijn. Zij maken van een huis een thuis, zij zijn de toekomst en het welzijn van de samenleving...dat is wat hen tot vrouw maakt.

    De nieuwe huisman is echt maar dun bezaaid, hoor....en daar wordt dan niet de verwijfde man mee bedoeld.

    Mensen zoals jij willen van vrouwen mannen maken en vice-versa, een derde sexe of unisex...en dat werkt niet, jacko, zelfs niet in een vrijzinnig land als Nederland.

    MELILLENSE
    "DALE LIMOSNA, MUJER, QUE NO HAY EN LA VIDA NADA COMO LA PENA DE SER CIEGO EN GRANADA" - ALHAMBRA

    Todo correo electrónico privado que constituye un insulto o amenaza, se publicará en este foro sin previo aviso.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    06-05-2003

    Origineel gepost door jacko
    Nee hoor, die medicijnen worden steeds goedkoper..

    Ben jij als 17-jarige Borgerhout wel eens uit geweest?

    Het valt me op dat je zo met gezag de situatie van het Iraanse platteland kent, bijna beter nog dan degenen die er vandaan komen...

    Waarom altijd weer die vermeende anti-Islam erbij halen..
    Dat ik tegen jou ben wil nog niet zeggen dat ik anti-Islam ben...
    U is namelijk niet de verpersoonlijking van de Islam...

    Mocht je dat wel denken, geef ik je persoonlijk aan bij de Umma..
    Waarom het kwaad niet direct bestrijden in plaats van medicijnen te maken die toch tot niets dienen....tenzij de ziekteverzekering nodeloos belasten. Daar heb je inderdaad gezag en duidelijke taal voor nodig, zelfs al wordt je daardoor onsympathiek bevonden. Maar met sympathie en ja-knikkers kom je niet ver...integendeel, je raakt nergens en creëert alleen maar frustraties...kijk maar naar de Somalische madelief die haar verblijfsvergunnig nog steeds in natura betaalt, de blauwe speelpop van de VVD, het Islam-keffertje. Goed gezien van de VVD; schakel één van die gekleurde woestijnhappers in met een persoonlijk trauma en laat ze haar frustraties uitbraken op de moslims....Langzaam maar zeker begint ze haar geloofwaardigheid te verliezen, als smeltende chocolade in de hitte van de Sahara.

    Als iemand een swastika associeert met de Israëlische terreur politiek, wil dat nog niet zeggen dat deze persoon tegen de joden is...noch dat er beledigende taal wordt geuit naar westerlingen toe.

    Het is jouw goed recht om tegen ondergetekende te zijn, geen enkel probleem mee...het is immers iets waar jij mee te kampen hebt...

    Desalniettemin kan iemand die zich grondig kant tegen het dragen van het hoofddoek, niet anders bestempeld worden dan als radicale anti-islamiet...gezien jij jouw wil vereffend boven de wil van een moslima. Het geleuter rond neutraliteit in openbare instellingen is niet meer dan ordinaire cafépraat, gelal en gebral tussen pot en pint.

    Je insinuatie als zou ondergetekende een verpersoonlijking zijn van de Islam en dat je hem zou aangeven bij de Umma in voorkomend geval, getuigt van je grenzeloze kortzichtigheid en gebrek aan dossierkennis inzake de Islam...

    MELILLENSE
    "DALE LIMOSNA, MUJER, QUE NO HAY EN LA VIDA NADA COMO LA PENA DE SER CIEGO EN GRANADA" - ALHAMBRA

    Todo correo electrónico privado que constituye un insulto o amenaza, se publicará en este foro sin previo aviso.

  3. #18
    24 jaartjes jong

    Reacties
    2.220
    03-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    ik zpu part-time gaan werken niet gaat boven mijn gezin

  4. #19
    ***Knuffeltje***

    Reacties
    4.815
    23-12-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Nou sorry hoor, als ik moeder ben dan ga ik geen 40 uur per week werken, dan moet je maar geen moeder worden. Het is of het een of het ander.
    Wie moet anders je huis schoonmaken, eten koken, kleren wassen, strijken en ga zo maar door.
    Ik heb nu een full-time baan en ik kom er niet uit, laat staan wanneer er kinderen bijkomen.