1. #1
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Lightbulb Vrouwen: Carriere &/of gezin???

    Wat is jullie mening betreft dit onderwerp, als vrouwzijnde. Is en 40-urig carriere te combineren met een gezin of zal je een keuze moeten maken. Onderbouw je mening met argumenten en laat een reactie achter..


    Gr Najat

  2. #2
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Carrierevrouw + gezin + man die de boel thuis draaiende houdt.
    Gaat vast prima, want zo doen mannen het al tijden met een vrouw die de boel thuis draaiende houdt.

  3. #3
    Ik snap ut !!!

    Reacties
    217
    31-07-2002

    Hahaha Tonk, je hebt je strategie al klaarstaan!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    06-05-2003

    Eén van de essentiële zaken voor vele vrouwen is dat ze ooit moeder willen worden en zelf voor hun kinderen willen zorgen...dat zit nu éénmaal ingebakken in de vrouwelijke genen. Wat natuurlijk niet betekent dat manlief voor de rest zich van niets meer hoeft aan trekken, integendeel, ook hij draagt medeverantwoordelijkheid, zoniet de grootste, voor het welslagen en welzijn van zijn gezin.

    Vele vrouwen zullen in eerste instantie kiezen voor het gezin en voor de zorg van hun kinderen, wat logisch is...Niettemin is het van belang dat zij op socio-cultureel en economisch vlak blijven meedraaien in de samenleving. Vrouw aan de haard en kinderen baren is niet de meest aangewezen en unieke levenstaak voor een vrouw, wel belangrijk maar niet alles. Studeren en kennis vergaren op tal van vlakken die zowel haar eigen persoon als haar gezin ten goede komen, mogen niet onbenut terzijde gelaten worden. De man dient haar hierin aan te moedigen en te steunen.

    Indien de gezinssituatie het toelaat is het zelfs aangewezen dat vrouwlief er een deeltijdse job op nahoudt, vooral wanneer de kinderen wat zelfstandiger zijn geworden en indien zij dat wenst. Het is natuurlijk de bedoeling dat de man des huizes de kostwinner is en in het onderhoud van het gezin voorziet, wat niet wegneemt dat de vrouw haar echtgenoot een handje kan toesteken...Dit kan echter onder geen enkel beding geëist worden van de vrouw; zelfs al heeft zij ook een inkomen, strikt genomen kan zij dit voor zichzelf houden als het gezinsinkomen, door de man verdiend, ruimschoots voldoende is om het gezin te onderhouden.

    Carrière en gezin combineren is een leuke theorie, maar zal op termijn te zwaar doorwegen voor de meeste vrouwen...Het is beter dat de vrouw haar gezin prioritair behandelt, daarnaast nog een deeltijdse beroepsmatige functie heeft indien zij dat wenst, teneinde een kwalitatief goed leven te hebben, zowel materieel als emotioneel. Het is van groot belang dat de kinderen, vooral in hun eerste levensjaren, vooral hun moeder om zich heen hebben...

    Teveel hooi op je vork nemen, leidt onherroepelijk naar een burn-out, mogelijke vroegtijdige veroudering, zowel op emotioneel als lichamelijk vlak, een vermindering van de levenskwaliteit....en dit alles voor geld.

    MELILLENSE
    "DALE LIMOSNA, MUJER, QUE NO HAY EN LA VIDA NADA COMO LA PENA DE SER CIEGO EN GRANADA" - ALHAMBRA

    Todo correo electrónico privado que constituye un insulto o amenaza, se publicará en este foro sin previo aviso.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    First things first.

  6. #6
    nadia

    Reacties
    1.776
    26-03-2003

    uyyyyyyyyyy
    .............NAADJE..............

  7. #7
    ProjectAware.com

    Reacties
    1.131
    28-09-2003

    Werken is goed voor mensen. Vrouwen zijn ook mensen.
    *** Tot lering ende vermaak ***

  8. #8
    Rabi ltof biya

    Reacties
    845
    13-01-2002

    GEZINSCARRIERE

  9. #9
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door jacko
    Volgens Melli en de andere Balkenendes van dit land horen vrouwen gewoon weer achter het aanrecht....

    Volgens mij horen Melli en de andere Balkenendes van dit land weer de vijftiger jaren in geschopt te worden...
    Nou, ik ben het met Jacko eens en maak gelijk van de gelegenheid gebruik even te wijzen op Femke Halsema in de topic Nederland veranderd door Nederlanders.

    Melli is echt vreselijk; binnen 4 minuten heeft die man een tekst die uit zeker 6 alinea's bestaat. Zou hij in zijn eigen stukken met het nagelschaartje knippen en met de pot Arabische gom alles aan elkaar plakken?

    God mag het weten.

    Scottie.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Man en vrouw allebei 60% werken, en de kinderen kunnen 1 á 2 dagen best naar een creche.

    Als de mannen in hun jeugd al opgevoed worden met verplichte deelname aan het huishoudelijk werk, dan zal het later veel makkelijker zijn voor de mannen om een even groot deel van het huishouden op zich te nemen.
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    147
    17-03-2003

    Minder uren maken en meer voor het kind gaan. want kinderen gaan voor. Je bent met zijn tweeen dus..........
    Riffia_91 mijn marokko.nl schatje

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Ik stel voor de structuur zoals in het Midden-Oosten:

    Vrouwen: werken, kinderen, huishouden

    Mannen: beetje waterpijp roken, beetje koeien verhandelen, beetje theehuis bemannen
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    06-05-2003

    Origineel gepost door arabchrstn
    Ik stel voor de structuur zoals in het Midden-Oosten:

    Vrouwen: werken, kinderen, huishouden

    Mannen: beetje waterpijp roken, beetje koeien verhandelen, beetje theehuis bemannen
    Is het daarom dat je gevlucht bent uit Iran...of gewoon omdat je geen respect kunt opbrengen voor je landgenoten en vaderland?

    MELILLENSE
    "DALE LIMOSNA, MUJER, QUE NO HAY EN LA VIDA NADA COMO LA PENA DE SER CIEGO EN GRANADA" - ALHAMBRA

    Todo correo electrónico privado que constituye un insulto o amenaza, se publicará en este foro sin previo aviso.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Origineel gepost door MELILLENSE
    Is het daarom dat je gevlucht bent uit Iran...of gewoon omdat je geen respect kunt opbrengen voor je landgenoten en vaderland?

    MELILLENSE

    Ach, wat een bezorgdheid en interesse opeens. Nee hoor, ik ben nooit gevlucht, alleen mijn pappie was een persoonlijk vriendje van de sjah, en daar hielden de aya's niet zo van. Dus mijn pappie is gevlucht.

    En verder heet zoiets ' ironie'. Er zijn hartstikke veel hardwerkende Iraanse mannen. Alleen van de keren dat ik in het Midden-Oosten geweeest ben viel mij nogal op dat vooral op het platteland de vrouwen flink afgebeuld werden, terwijl de mannen gezellig thee of zamzan drinken...

    Niets meer en minder dan een observatie...

    heeft niets met respect te maken.
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    06-05-2003

    Origineel gepost door jacko
    Waarom vlucht jij eigenlijk niet naar Iran?
    En waarom denk je dat dat nodig is, jacko....de Islam gedijt overal hoor, zonder problemen....alleen ervaar je het nog niet als dusdanig. Geef het nog wat tijd en je went er wel aan...veranderingen in hun vertrouwde omgeving schrikken vele mensen af.

    Maar wees gerust....een hoofddoek bijt niet hoor, gegarandeerd veilig. Je kan beter aandacht schenken en oplossingen zoeken tegen de schrikbarende groei aan HIV-geïnfecteerden in Nederland.

    Het kost de staat handenvol geld om enkele jaartjes extra leven af te kopen...

    MELILLENSE
    "DALE LIMOSNA, MUJER, QUE NO HAY EN LA VIDA NADA COMO LA PENA DE SER CIEGO EN GRANADA" - ALHAMBRA

    Todo correo electrónico privado que constituye un insulto o amenaza, se publicará en este foro sin previo aviso.