1. #16
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, grote God, weer iemand die gelijk Melli gaat citeren en beantwoorden.

    Mensen, ga er toch niet op in, Ertan is overal geband, kan op geen site meer terecht, hij is overal weggestuurd. Ik geloof dat hij ook de moskee niet meer in mag. Die wijze mensen zien dat deze man een wolf in schaapskleren is. Wellicht een grijze wolf. Die nette moslism zien dat ze aan Ertan zijn ideeen niets hebben. Het enige dat Ertan doet is de uitsluiting en verachting over zichzelf afroepen omdat hij met zijnideeen aantuurt op een clash of the cultures. Zij doel is de totale vernietiging van Nederland om in het moeras dat dan overblijft een drijvende moskee te bouwen.

    Nu komt hij zich hier een beetje naar binnen vrijen met zijn pseudovrijheidsrethoriek, dezelfde stijl als de AEL. Ertan is iemand die in het land waar hij zo hoog van opgeeft als een landverrader wordt gezien. Turkije komt hij ook niet meer in.

    Turken, zo zagen we laatst in het programma van Cees Grimbergen willen niet met Marokkanen trouwen, Turken moeten niets hebben van Marokanen. In Habbib Ana hoorde ik laatst dat Marohomo's liever een Nederlands vriendje hebben dan in het seculiere bed van een Turkse homo door te brengen. Let maar op, eerst komt hij zijn haatgeloof bij je naar binnen praten en nog geen week later moet je Turk worden.

    Ik zeg het nogmaals: als jij vindt dat je in Nederland geen goed moslim kunt zijn, dan zijn er landen genoeg die helemaal op jouw godsdienst zijn ingesteld. Wat is de zin een land tegen haar zin te veranderen in een moslimstaat? Nederland, met 15.000.000 niet moslims kan eenvoudigweg niet veel meer voor moslims doen. Het is zo simpel: als ik de grond in Groningen niet geschikt vind voor mijn gewas, dan koop ik ergens anders grond. Maar ik ga niet de hele Groningse bodem afgraven en volstorten met zand dat ik uit het land van mijn overgrootouders importeer. Mensen met de ideeen van Ertan zetten de wereld op zijn kop en verwachten dan dat de sneeuwvlokjes gewoon weer neerdalen.

    In Nederland is het van belang dat je een goed burger bent en als een goed mens bijdraagt aan de samenleving. Geloof dat er niet toe, hier. Om een schip te bouwen is niet je geloof van belang maar of je kunt timmeren en samenwerken.

    Maar eigenlijk zijn mijn woorden aan Ertan parels voor de zwijnen, boter aan de galg gesmeerd.

    Om dat te zien: www.ertan.nl

    Scottie.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    8.045
    27-06-2003

    Origineel gepost door Multikul
    God en nu zijn we de onderdrukker? De slachtofferrethoriek begint epische vormen aan te nemen.

    Voel je je aangesproken sukkel..??
    de slachtofferrethoriek begint inderdaad epische vormen aan
    te nemen..

  3. #18
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium

    Re: Slavinnetje

    Origineel gepost door ErTaN
    Mijn vrouw is mijn slaafje, althans volgens de seculieren. Ik als moslimman zou haar onderdrukken door haar te dwingen een hoofddoek te dragen, wat als symbool zou staan voor extremistische gewelddadige politieke ideeën. Mijn vrouw zou bevrijd moeten worden uit de handen van een tiran als mij. Dat willen ze bereiken door haar te vernederen: "Sorry mevrouwtje, maar uw hoofddoek voldoet niet aan de kledingvoorschriften."

    De 'bevrijding' van de moslimvrouw is in volle gang in het 'vrije' Westen. Zo worden ze reeds hier en daar de toegang belet. Openbare instellingen, normaal gesproken voor iedereen toegankelijk, worden verboden terrein voor de moslima. Een meisje met een hoofddoek mag bijvoorbeeld van een openbare school worden getrapt. In Nederland kwam dat al voor in het bijzonder onderwijs. Een christelijke school mag op godsdienstige grondslag een moslimmeisje van school trappen: "Jij mag hier niet komen, want jij tast de christelijke identiteit van onze school aan." Een sterk staaltje van christelijke naastenliefde.

    Natuurlijk willen ze onze vrouwen en dochters niet bevrijden. Ze willen de keuzevrijheid van onze vrouwen en dochters afpakken en ze op deze manier dwingen tot het secularisme. Ze exploiteren, bevuilen, seksueel intimideren en ze maken tot afvalligen. Ze onderdrukken en als seksobject laten dienen om zo hen, net als hun eigen vrouwen en dochters, te transformeren tot slavinnen, naakt afgebeeld op een reclameposter in een bus- of tramhokje.

    De hoofddoek of sluier van de vrouw is een verplichting van God. Als een vrouw zich vrijwillig wilt overgeven aan de wil van God en zich dus wil houden aan deze verplichting dan dient men dat te respecteren. Je eigen keuzes kunnen maken, dat is pas echte vrijheid. De enige echte emancipatie van de moslima geschiedt met de koran in de hand, want de rechten en plichten die de islam haar geeft is alles wat zij nodig heeft.

    Wat voor moslims zijn wij wanneer we de ongelovigen onder het mom van integratie toelaten onze vrouwen en dochters te bekeren tot hun ongeloof? Het is onze plicht te strijden en ze te beschermen tegen de perversie van de fundamentalistische seculieren. Het land van liberté, egalité et fraternité heeft al genoeg aangetoond wat een farce de 'vrije' westerse democratie is. Als het aan mij ligt beginnen we in de grote steden, waar we al in grote getale aanwezig zijn, alhamdulillah.


    Ertan,..............kerdasj ,...je bevindt je in "goed" gezelschap.


    Vrij Nederland 10 januari 2004

    ‘Een hoofddoekverbod is belachelijk’
    Door Nausicaa Marbe

    Ronny Naftaniel is er niet van gediend dat de media hem graag zien als Sjaron-aanhanger, al blijft hij trots op zijn Israël. Al een kwarteeuw bestrijdt hij in Nederland het anti-semitisme in al zijn gedaanten. Hij is milder geworden, provoceert minder. Voor hem geen vrede ten koste van alles. ‘In de Tweede Wereldoorlog zeiden ze ook: eet varkensvlees, overleef!’

    Midden in het gesprek in zijn Amstelveense woning staat er ineens een vreemde man in de achtertuin. De man neemt de tijd om het huis en de omringende vegetatie te bekijken. De indringer lijkt daar wortel te schieten, maar Ronny Naftaniel gaat rustig door met zijn betoog over de Palestijnse terreur. Toch maar ingrijpen in de tuin? Gelaten, met de handen achter het hoofd wegzinkend in de kussens op de bank: ‘Dat is mijn buurman, die staat altíjd in mijn tuin. Dat is historisch zo bepaald. Dan kijkt hij naar zijn bomen of zo. Ik vind het allemaal prima.’ En als er nu een kaderlid van de AEL in de tuin van Nederlands bekendste pleitbezorger van Israël stond? Naftaniel: ‘Dan zou ik hem een kopje koffie aanbieden, kijken wat hij te vertellen heeft. Krijgen we eindelijk eens een gesprek.’

    Ontspannen, laconiek, nauwelijks van de kaart te brengen én, zo blijkt ook als omstreden onderwerpen aan de orde komen, opvallend tolerant. Ronny Naftaniel (55), sinds 1980 directeur van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi) moet bijvoorbeeld niets hebben van het Franse hoofddoekverbod.

    Ineens wél opgewonden: ‘Belachelijk! Voor mijn part lopen ze poedelnaakt op school. Als ik moslim was in Frankrijk, zou ik echt niet meer geloven in de rechtsstaat die zich een democratie noemt en me tegelijk verbiedt een hoofddoek te dragen. Toen ik op de middelbare school zat, op het Amsterdams Lyceum, droeg ik een donkere bril, bij wijze van modegril. Mijn typleraar zei dat ik die moest afdoen, hij wilde mijn ogen zien. Ik weigerde. Hij zei: “Dan kun je uit mijn les stappen.“ Dat heb ik gedaan. Ik laat me toch niets door zo’n klojo voorschrijven!’ Opstandig: ‘Ik wil zo vrij zijn als maar kan. Als Nederland gaat zeggen: hoofddoek mag niet, dan doe ík een hoofddoek om. Keppel eraf? Ga ik met een keppel lopen en mijn vrouw met een hoofddoek.’ Kijkt bedenkelijk: ‘Hoewel… of ik dat laatste erdoor krijg?’



  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    8.045
    27-06-2003

    Re: Re: Slavinnetje

    Origineel gepost door grendel
    Ertan,..............kerdasj ,...je bevindt je in "goed" gezelschap.


    Vrij Nederland 10 januari 2004

    ‘Een hoofddoekverbod is belachelijk’
    Door Nausicaa Marbe

    Ronny Naftaniel is er niet van gediend dat de media hem graag zien als Sjaron-aanhanger, al blijft hij trots op zijn Israël. Al een kwarteeuw bestrijdt hij in Nederland het anti-semitisme in al zijn gedaanten. Hij is milder geworden, provoceert minder. Voor hem geen vrede ten koste van alles. ‘In de Tweede Wereldoorlog zeiden ze ook: eet varkensvlees, overleef!’

    Midden in het gesprek in zijn Amstelveense woning staat er ineens een vreemde man in de achtertuin. De man neemt de tijd om het huis en de omringende vegetatie te bekijken. De indringer lijkt daar wortel te schieten, maar Ronny Naftaniel gaat rustig door met zijn betoog over de Palestijnse terreur. Toch maar ingrijpen in de tuin? Gelaten, met de handen achter het hoofd wegzinkend in de kussens op de bank: ‘Dat is mijn buurman, die staat altíjd in mijn tuin. Dat is historisch zo bepaald. Dan kijkt hij naar zijn bomen of zo. Ik vind het allemaal prima.’ En als er nu een kaderlid van de AEL in de tuin van Nederlands bekendste pleitbezorger van Israël stond? Naftaniel: ‘Dan zou ik hem een kopje koffie aanbieden, kijken wat hij te vertellen heeft. Krijgen we eindelijk eens een gesprek.’

    Ontspannen, laconiek, nauwelijks van de kaart te brengen én, zo blijkt ook als omstreden onderwerpen aan de orde komen, opvallend tolerant. Ronny Naftaniel (55), sinds 1980 directeur van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi) moet bijvoorbeeld niets hebben van het Franse hoofddoekverbod.

    Ineens wél opgewonden: ‘Belachelijk! Voor mijn part lopen ze poedelnaakt op school. Als ik moslim was in Frankrijk, zou ik echt niet meer geloven in de rechtsstaat die zich een democratie noemt en me tegelijk verbiedt een hoofddoek te dragen. Toen ik op de middelbare school zat, op het Amsterdams Lyceum, droeg ik een donkere bril, bij wijze van modegril. Mijn typleraar zei dat ik die moest afdoen, hij wilde mijn ogen zien. Ik weigerde. Hij zei: “Dan kun je uit mijn les stappen.“ Dat heb ik gedaan. Ik laat me toch niets door zo’n klojo voorschrijven!’ Opstandig: ‘Ik wil zo vrij zijn als maar kan. Als Nederland gaat zeggen: hoofddoek mag niet, dan doe ík een hoofddoek om. Keppel eraf? Ga ik met een keppel lopen en mijn vrouw met een hoofddoek.’ Kijkt bedenkelijk: ‘Hoewel… of ik dat laatste erdoor krijg?’




    bedoel ik maar..

  5. #20
    Memento mori

    Reacties
    7.256
    04-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Nou, RitaMaria, kun jij ook zelf een mening geven in plaats van te communiceren met smilies en je pot met Arabische gom?

    Je vult de halve site met stukken die er al staan en geeft geen mening noch een verklaring waarom je deze topic onleesbaar maakt met je geknip en geplak.

    Geef eens een mening en zet die Arabische gom even weg.

    Scottie.

  6. #21
    MVSICA DONVM DEI

    Reacties
    4.192
    03-07-2003

    Grappig. Ertan noemt zichzelf God, en verplicht op die manier vrouwen een hoofddoek te dragen. En degenen die het niet kunnen waarderen dat hij vrouwen zo een hoofddoek oplegt, heten dan ‘onderdrukkers’.

    En dan wil Ertan strijden voor vrede, door middel van uitroeiing van ‘fundamentalistische seculieren’ .Wat of wie hij er dan ook mee bedoelt, houdt hij nogal vaag. Ertan is eigenlijk een soort spiegelbeeld van George Bush jr. , dus.

    Zoals hij op zijn eigen site al zegt, dit is satire: niet serieus te nemen.
    1 Todo está ya en su punto, y el ser persona en el mayor. 2 Más se requiere hoy para un sabio que antiguamente para siete; 3 y más es menester para tratar con un solo hombre en estos tiempos que con todo un pueblo en los pasados

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.293
    22-10-2001

    Re: Re: Re: Re: Slavinnetje

    Origineel gepost door Multikul
    Noem mij hardnekkig, maar ik geloof nog steeds dat Antwerpen in Belgie ligt.
    Laat me je gerust stellen, Antwerpen bevindt zich in België.... But you don't get the cluw hé?

    Wat als nu een Nederlandse dame voor een hoofddoek kiest? Blijven uw uitspraken dan gelden? Een Nederlandse dame net als jij, ouders, voorouders kaaskop om het zo te zeggen, enkel zij kiest voor een andere religie... Waar moet zij dan naartoe oprotten?

    Gegroet
    Wheen, wheen, wheen,
    Wheen al malajien, cha3b al a3rabie wheen, gadab al a3rabie wheen, dam al a3rabie wheen, charaf al ar3bie wheen.

    Allah m3ana, akwa oe Akbar min banie sahioen, yechrie, yektiel, yetfien, yektoel, ardie ma bet hoen. Dam iel ahmar, rawil agdar fie ta3miel laymoen. Nahna men iterien. Akwa min jibaal, aktar min riemaal.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    8.045
    27-06-2003

    Origineel gepost door Scottie
    Nou, RitaMaria, kun jij ook zelf een mening geven in plaats van te communiceren met smilies en je pot met Arabische gom?

    Je vult de halve site met stukken die er al staan en geeft geen mening noch een verklaring waarom je deze topic onleesbaar maakt met je geknip en geplak.

    Geef eens een mening en zet die Arabische gom even weg.

    Scottie.

    :idee:

  9. #24
    ProjectAware.com

    Reacties
    1.131
    28-09-2003



    www.ertan.nl
    Is dit die debiel die in de Volkskrant ofzo schrijft?

    Disclaimer: Deze website bevat humor. Mocht je niet houden van dit soort humor of heb je totaal geen gevoel voor humor dan raad ik je aan niet verder te lezen en de website zo snel mogelijk te verlaten. Ik wijs dan ook alle verantwoordelijkheid van de hand voor psychische gevolgen die eventueel bij sommigen kunnen zijn ontstaan na een onverantwoord bezoek aan deze website. De reacties die gepost zijn behoren toe aan de betreffende auteur. De meningen die naar voren komen in deze reacties worden niet zonder meer door ErTaN gesteund. Ook is het niet altijd mogelijk voor ErTaN om de waarheid van de reacties te garanderen. ErTaN behoudt zich het recht voor reacties te wijzigen of geheel te verwijderen.
    Zo serieus neem ik je dus ook.
    *** Tot lering ende vermaak ***

  10. #25
    ProjectAware.com

    Reacties
    1.131
    28-09-2003

    Sorry, het was in Trouw.
    Liesbeth Wytzes schrijft hierover in Elsevier het volgende:
    Enge praatjes in Trouw

    De lezers van dagblad Trouw zullen zich zaterdagochtend wel even hebben verslikt in hun kopje thee. Slechts vergezeld van korte redactionele inleiding mochten ze kennismaken met een Turk die schrijft onder de schuilnaam Ertan. De krant had een paar van zijn webartikelen afgedrukt. Op Ertans inmiddels gesloten website (www.ertan.tk)stonden sarcastisch bedoelde meningen die niet anders geduid konden worden dan als uitermate grof en beledigend voor Nederlanders. Onderaan elke bladzij stond een disclaimer, waarin werd uitgelegd dat we hier met humor te maken hebben.

    Maar wie Ertans stukjes leest, vergaat het lachen snel. De afkeer van Nederlanders - Ertan is er zelf een - spat van elk woord. Zo betuigt de schrijver zijn steun aan de moordenaar van Hans van Wieren, Murat 'kon mijn broertje zijn', zijn Nederlandse vrouwen lellebellen, en krijgt hij kotsneigingen van homo's. Ertan toont het engste en meest achterlijke gezicht van de islam. Opvallend is dat Trouw, toch zo omzichtig als het gaat om de gevoeligheden van de 'multiculturele' samenleving, de stukken van Ertan plompverloren plaatst. Wie de schrijver is of wat hem beweegt, wordt niet uitgelegd. Waarom deze polariserende opening van het katern Letter en geest? Eindredacteur Jaffe Vink wil niets zeggen. Hij is 'erg moe'.
    Typ en opmaakfouten zijn voor mijn rekening, inhoudelijk ligt de verantwoordelijkheid bij Elsevier/Liesbeth Wytzes. Ik heb de website direct weer verlaten, Ertans humor is geen Erwin humor.
    *** Tot lering ende vermaak ***

  11. #26

  12. #27
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Erwin
    Sorry, het was in Trouw.
    Liesbeth Wytzes schrijft hierover in Elsevier het volgende:

    Typ en opmaakfouten zijn voor mijn rekening, inhoudelijk ligt de verantwoordelijkheid bij Elsevier/Liesbeth Wytzes. Ik heb de website direct weer verlaten, Ertans humor is geen Erwin humor.


    Ertan is een Provacateur 1e klasse,......

    een soort van Turkse mini-Fortuyntje

    Trouwens, de Turkse tegenpool van Ertan bestaat ook.

    Ebru Umar, zie www.theovangogh.nl.


  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Een bijzonder vermakelijke column van die Ebru...

    Over twintig jaar zal meer dan de helft van de volwassenen in de grote steden in Nederland van niet-westerse oorsprong zijn. Kan een vrouw dan nog met blote benen over straat of zal de boerka overheersen?

    door Ebru Umar

    Gaat onze tolerantie zover dat wij daadwerkelijk bereid zijn onszelf uit te leveren aan die jongeren die nu opgroeien met een wereldbeeld dat mijlenver van ons af staat?
    Als kinderloze dertiger hoef ik me alleen maar over mijn eigen toekomst zorgen te maken. In het jaar 2023 ben ik 53. Jong genoeg om ook dan nog met blote benen over straat te willen. De vraag is echter of mijn medestadsbewoners de tolerantie zullen kunnen opbrengen. Het gros denkt dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen en meent dat vrouwen zich zouden moeten bedekken.
    Aangestaard

    Ik woon sinds 1998 in Amsterdam Bos en Lommer, en er voltrekt zich hier een vreemde paradox. De enorme statige herenhuizen worden voor veel geld opgeknapt en bewoond door jonge dertigers met sportwagens. Tegelijkertijd verschijnen de eerste boerka's op straat. Sinds drie maanden lopen er vrouwen over straat die de wereld vanachter een oogspleetje bekijken.
    Bemoeizuchtig en bezorgd als ik ben over mijn eigen oude dag, besluit ik vrouwen, die een beperkt blikveld hebben door de tent die zij dragen, eens aan te spreken. Op straat. Ik tref twee vrouwen, beiden van Egyptische afkomst. De een is oud en spreekt vloeiend Engels, de ander is jong en redt zich in het Nederlands. Beide dames worden op straat nagekeken, aangestaard, maar niemand zegt er wat van of spreekt ze aan. Ook ik moet mijn schroom overwinnen.

    Verwrongen wereldbeeld

    De jonge Egyptische vrouw is heel vriendelijk. Op straat draagt ze een gezichtssluier, maar op school waar ze Nederlands leert, niet. Waarom wel op straat? Omdat ze dat wil. Het voelt beter, terwijl haar man haar er niet toe dwingt. Ze draagt die gezichtssluier voor zichzelf, omdat ze moslim is. Maar niet alle moslims lopen er zo bij als zij, waarom niet, is zij een betere moslim, wil ik weten. Nee, maar zij beleeft het moslimschap zo. Ik ben benieuwd of ze van plan is om in Nederland te blijven. Woont ze over twintig jaar nog hier? Ja, is het antwoord. En loopt u er dan ook nog zo bij? Jazeker.
    Maar mevrouw, ik neem aan dat u eenzaam bent, uw verborgen uiterlijk nodigt mensen niet uit om met u te praten, en dat terwijl u op mij vriendelijk overkomt. Hoe wilt u integreren? Ze integreert met haar Nederlandse buren. Zonder gezichtssluier. Dat dan weer wel.





    "Uw verborgen uiterlijk nodigt mensen niet uit om met u te praten, terwijl u op mij vriendelijk overkomt. Hoe wilt u integreren?"



    Ik loop vast. Ze heeft vier kinderen bij zich. Zij zitten op een islamitische school. De kinderen vinden dat prima, zij vindt het beter. Beter, waarom? Helaas is haar Nederlands te gebrekkig om hier dieper op in te gaan.
    De laatste vraag dan: gelooft ze werkelijk dat mannen belangrijker zijn dan vrouwen? Dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen? Ja, mannen zijn net iets belangrijker dan vrouwen.
    Nog een paradox. Een waanzinnig vriendelijke vrouw, maar met een totaal verwrongen wereldbeeld volgens onze Nederlandse maatstaven. Moet je haar groeten als je haar op straat ziet? Als je haar per ongeluk mocht herkennen onder de boerka?
    Vier kindjes heeft ze. Vier kindjes, die van huis uit het verwrongen wereldbeeld meekrijgen en dit ook nog eens bevestigd zien op school. Hoe moeten die kindertjes over twintig jaar functioneren in onze maatschappij? Of is het de bedoeling van onze politici dat wij hun wereldbeeld tolereren onder het mom van respect en wij ons uiteindelijk aanpassen? Het antwoord laat zich natuurlijk raden, maar ik wil er niet aan denken.

    Geheel bedekt

    De volgende boerka die ik spreek is radicaal. De dame komt uit Egypte, is 38 jaar woont 18 jaar in Nederland, heeft zes kinderen en spreekt geen woord Nederlands. Wel vloeiend Engels. Driemaal hoera voor onze verzorgingsstaat: zes keer kinderbijslag en kraamzorg, maar geen Nederlands spreken.
    Ook deze dame staat me te woord, zij het wat feller. Ze gelooft in Allah, en kleedt zich "als de vrouw van Mohammed". Haar leven is gericht op het hiernamaals. Door in dit leven te lijden, of vroom te leven, komt ze in het paradijs. Hoe meer mensen haar minachten en mijden, hoe meer Allah haar zal belonen in het hiernamaals. En daar draait het om. En als ik haar vraag waarom ze naar de nonsens die door mannen gepredikt wordt luistert, en zelfs vreest, zegt ze me dat ik ***a stupid question*** stel. Het is nu eenmaal zo. En ik denk misschien dat het niet zo is, maar weet ik wat er gebeurt als ik sterf? Nou?
    Nee. Ik weet niet wat er gebeurt als ik sterf. Ik zeg haar dat ik in een wormenkoekje verander: ***The bugs wil eat me for dinner.*** Ik glimlach er maar vriendelijk bij, ik heb nog wel wat vragen. Ze heeft zes kinderen, zijn die ook gesluierd? Haar dochters wel ja, maar zonder gezichtssluier. Ze doen het goed op school. Maar zij is geheel bedekt omdat ze niet wil dat mannen haar zien. Soms heeft ze zelfs nog een gaasje voor haar ogen.
    Hoe langer ik met haar praat, hoe radicaler ze wordt. Ik kijk naar haar. Wie zegt me dat onder die zwarte boerka geen wapens zijn verscholen? Wat is dit voor onzin die wij hier tolereren?

    Kledingvrijheid

    Omdat Sinterklaas de wijk inkomt, is er politie op de been. Ik stap op de jonge agenten af: "Vraagje: denken jullie niet dat een boerka onder een Algemene Plaatselijke Verordening valt omdat het voor een vermomming kan doorgaan?"
    Zo. Dat is een moeilijke vraag. Een van de jonge gasten grijnst en ik zie hem denken: "die vraag heeft al tot interne discussies geleid, het zou 'ns goed onderzocht moeten worden."
    De heren verwijzen me naar hun baas, die moet dat wel weten. En mocht ik hem niet treffen, moet ik vanavond maar even op het wijkbureau langskomen, dan zoeken ze het voor me op.
    Vriendelijke gasten, maar een kwartier later tref ik de baas. Die mij eigenlijk niet te woord mag staan, maar wat is mijn vraag exact? "Is een boerka eigenlijk geen vermomming? Zouden we het niet moeten verbieden?"
    De baas glimlacht. Het is duidelijk dat hier intern over gesproken wordt maar niet in het openbaar. "We kennen in Nederland vrijheid van godsdienst, en daar hoort kledingvrijheid bij."
    "Maar meneer, stel je nou voor, je kunt er van alles onder verstoppen. U kunt ook met een boerka over straat, met uw wapens. Ik weet niet of u gewapend bent, maar het zou veel erger kunnen. Als je kwaad wilt, kan dat dus ook."
    "Het is bij ons niet aan de orde."
    "Wanneer is iets aan de orde dan? Moet er eerst iets gebeuren eer het aan de orde is?"
    "Iets is aan de orde als het heeft plaatsgevonden. Maar je moet gewoon even naar www.politie.nl gaan, en dan de woordvoerder bellen. Die kunnen je een formeel antwoord op je vraag geven."

    Ik weet voldoende. Ik ga een fijne oude dag tegemoet met formele woordvoerders. U gaat ook een fijne oude dag tegemoet. Gelooft u het? Uw politici wel. Inshallah.

    Ebru Umar

    Deze is ook errug leuk...

    http://www.theovangogh.nl./ebru_41.html
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  14. #29
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door arabchrstn
    Een bijzonder vermakelijke column van die Ebru...

    Over twintig jaar zal meer dan de helft van de volwassenen in de grote steden in Nederland van niet-westerse oorsprong zijn. Kan een vrouw dan nog met blote benen over straat of zal de boerka overheersen?

    door Ebru Umar

    Gaat onze tolerantie zover dat wij daadwerkelijk bereid zijn onszelf uit te leveren aan die jongeren die nu opgroeien met een wereldbeeld dat mijlenver van ons af staat?
    Als kinderloze dertiger hoef ik me alleen maar over mijn eigen toekomst zorgen te maken. In het jaar 2023 ben ik 53. Jong genoeg om ook dan nog met blote benen over straat te willen. De vraag is echter of mijn medestadsbewoners de tolerantie zullen kunnen opbrengen. Het gros denkt dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen en meent dat vrouwen zich zouden moeten bedekken.
    Aangestaard

    Ik woon sinds 1998 in Amsterdam Bos en Lommer, en er voltrekt zich hier een vreemde paradox. De enorme statige herenhuizen worden voor veel geld opgeknapt en bewoond door jonge dertigers met sportwagens. Tegelijkertijd verschijnen de eerste boerka's op straat. Sinds drie maanden lopen er vrouwen over straat die de wereld vanachter een oogspleetje bekijken.
    Bemoeizuchtig en bezorgd als ik ben over mijn eigen oude dag, besluit ik vrouwen, die een beperkt blikveld hebben door de tent die zij dragen, eens aan te spreken. Op straat. Ik tref twee vrouwen, beiden van Egyptische afkomst. De een is oud en spreekt vloeiend Engels, de ander is jong en redt zich in het Nederlands. Beide dames worden op straat nagekeken, aangestaard, maar niemand zegt er wat van of spreekt ze aan. Ook ik moet mijn schroom overwinnen.

    Verwrongen wereldbeeld

    De jonge Egyptische vrouw is heel vriendelijk. Op straat draagt ze een gezichtssluier, maar op school waar ze Nederlands leert, niet. Waarom wel op straat? Omdat ze dat wil. Het voelt beter, terwijl haar man haar er niet toe dwingt. Ze draagt die gezichtssluier voor zichzelf, omdat ze moslim is. Maar niet alle moslims lopen er zo bij als zij, waarom niet, is zij een betere moslim, wil ik weten. Nee, maar zij beleeft het moslimschap zo. Ik ben benieuwd of ze van plan is om in Nederland te blijven. Woont ze over twintig jaar nog hier? Ja, is het antwoord. En loopt u er dan ook nog zo bij? Jazeker.
    Maar mevrouw, ik neem aan dat u eenzaam bent, uw verborgen uiterlijk nodigt mensen niet uit om met u te praten, en dat terwijl u op mij vriendelijk overkomt. Hoe wilt u integreren? Ze integreert met haar Nederlandse buren. Zonder gezichtssluier. Dat dan weer wel.





    "Uw verborgen uiterlijk nodigt mensen niet uit om met u te praten, terwijl u op mij vriendelijk overkomt. Hoe wilt u integreren?"



    Ik loop vast. Ze heeft vier kinderen bij zich. Zij zitten op een islamitische school. De kinderen vinden dat prima, zij vindt het beter. Beter, waarom? Helaas is haar Nederlands te gebrekkig om hier dieper op in te gaan.
    De laatste vraag dan: gelooft ze werkelijk dat mannen belangrijker zijn dan vrouwen? Dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen? Ja, mannen zijn net iets belangrijker dan vrouwen.
    Nog een paradox. Een waanzinnig vriendelijke vrouw, maar met een totaal verwrongen wereldbeeld volgens onze Nederlandse maatstaven. Moet je haar groeten als je haar op straat ziet? Als je haar per ongeluk mocht herkennen onder de boerka?
    Vier kindjes heeft ze. Vier kindjes, die van huis uit het verwrongen wereldbeeld meekrijgen en dit ook nog eens bevestigd zien op school. Hoe moeten die kindertjes over twintig jaar functioneren in onze maatschappij? Of is het de bedoeling van onze politici dat wij hun wereldbeeld tolereren onder het mom van respect en wij ons uiteindelijk aanpassen? Het antwoord laat zich natuurlijk raden, maar ik wil er niet aan denken.

    Geheel bedekt

    De volgende boerka die ik spreek is radicaal. De dame komt uit Egypte, is 38 jaar woont 18 jaar in Nederland, heeft zes kinderen en spreekt geen woord Nederlands. Wel vloeiend Engels. Driemaal hoera voor onze verzorgingsstaat: zes keer kinderbijslag en kraamzorg, maar geen Nederlands spreken.
    Ook deze dame staat me te woord, zij het wat feller. Ze gelooft in Allah, en kleedt zich "als de vrouw van Mohammed". Haar leven is gericht op het hiernamaals. Door in dit leven te lijden, of vroom te leven, komt ze in het paradijs. Hoe meer mensen haar minachten en mijden, hoe meer Allah haar zal belonen in het hiernamaals. En daar draait het om. En als ik haar vraag waarom ze naar de nonsens die door mannen gepredikt wordt luistert, en zelfs vreest, zegt ze me dat ik ***a stupid question*** stel. Het is nu eenmaal zo. En ik denk misschien dat het niet zo is, maar weet ik wat er gebeurt als ik sterf? Nou?
    Nee. Ik weet niet wat er gebeurt als ik sterf. Ik zeg haar dat ik in een wormenkoekje verander: ***The bugs wil eat me for dinner.*** Ik glimlach er maar vriendelijk bij, ik heb nog wel wat vragen. Ze heeft zes kinderen, zijn die ook gesluierd? Haar dochters wel ja, maar zonder gezichtssluier. Ze doen het goed op school. Maar zij is geheel bedekt omdat ze niet wil dat mannen haar zien. Soms heeft ze zelfs nog een gaasje voor haar ogen.
    Hoe langer ik met haar praat, hoe radicaler ze wordt. Ik kijk naar haar. Wie zegt me dat onder die zwarte boerka geen wapens zijn verscholen? Wat is dit voor onzin die wij hier tolereren?

    Kledingvrijheid

    Omdat Sinterklaas de wijk inkomt, is er politie op de been. Ik stap op de jonge agenten af: "Vraagje: denken jullie niet dat een boerka onder een Algemene Plaatselijke Verordening valt omdat het voor een vermomming kan doorgaan?"
    Zo. Dat is een moeilijke vraag. Een van de jonge gasten grijnst en ik zie hem denken: "die vraag heeft al tot interne discussies geleid, het zou 'ns goed onderzocht moeten worden."
    De heren verwijzen me naar hun baas, die moet dat wel weten. En mocht ik hem niet treffen, moet ik vanavond maar even op het wijkbureau langskomen, dan zoeken ze het voor me op.
    Vriendelijke gasten, maar een kwartier later tref ik de baas. Die mij eigenlijk niet te woord mag staan, maar wat is mijn vraag exact? "Is een boerka eigenlijk geen vermomming? Zouden we het niet moeten verbieden?"
    De baas glimlacht. Het is duidelijk dat hier intern over gesproken wordt maar niet in het openbaar. "We kennen in Nederland vrijheid van godsdienst, en daar hoort kledingvrijheid bij."
    "Maar meneer, stel je nou voor, je kunt er van alles onder verstoppen. U kunt ook met een boerka over straat, met uw wapens. Ik weet niet of u gewapend bent, maar het zou veel erger kunnen. Als je kwaad wilt, kan dat dus ook."
    "Het is bij ons niet aan de orde."
    "Wanneer is iets aan de orde dan? Moet er eerst iets gebeuren eer het aan de orde is?"
    "Iets is aan de orde als het heeft plaatsgevonden. Maar je moet gewoon even naar www.politie.nl gaan, en dan de woordvoerder bellen. Die kunnen je een formeel antwoord op je vraag geven."

    Ik weet voldoende. Ik ga een fijne oude dag tegemoet met formele woordvoerders. U gaat ook een fijne oude dag tegemoet. Gelooft u het? Uw politici wel. Inshallah.

    Ebru Umar

    Deze is ook errug leuk...

    http://www.theovangogh.nl./ebru_41.html


    Ik mag die Ebru wel, een meissie met pit

    Ze was gisteren trouwens op TV met dat nieuwe TV-programma Het Geluk van Nederland waarin ze columns vooreest.

    Dit is de column van gisteren..................over.................... .........

    hoofddoeken .

    Volgens mij krijgt Nederland binnenkort een compleet hoofddoeken/complex, alsof er geen belangrijkere zaken voor de overheid zijn zoals de bouwfraude

    http://www.vpro.nl/programma/geluk/a...tems/16457082/

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    779
    11-08-2003

    scottie, grendel en arabchristn wat heeft godsdienst met landen te maken en hou op met vind je het hier niet leuk moet je weg gaan kijk onze relatie hier is zakelijk en niet anders en dat is ook de reden dat we komen hier !! en misschien blijven (komen) wat betreft de aussies leuk vb van witte mannen politiek en de aboriginals verwijzen naar gettos en erger zie rellen van vandaag door rasistische white boys from hooland en england
    het is nooit te laat om te veranderen want tijd is er altijd