1. #1
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium

    World Press Photo 2003




    De Franse fotograaf Jean-Marc Bouju is de winnaar van de World Press Photo 2003.

    Zijn kleurenfoto van een gevangengenomen Iraakse man die zijn 4-jarige zoon troost, is vrijdag in Amsterdam verkozen tot beste foto van het jaar.

    Bouju, werkzaam bij Associated Press, maakte de foto in een kamp voor krijgsgevangenen vlakbij Najaf in Irak op 31 maart 2003. De man op de foto heeft een bruine zak over zijn hoofd en zit op de grond achter prikkeldraad. De oorlog in Irak leverde acht winnende foto's op, waar vooral oorlogsleed op te zien is. De jury kreeg een record van 63.093 foto's ingestuurd van 4176 fotografen uit 124 landen. De prijzen in de tien themacategorieën werden verdeeld over 61 fotografen uit 23 landen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.530
    24-02-2003

    wel aangrijpend die foto's

    Foto's zeggen inderdaad meer dan duizend woorden

    Maar waarom is het bijna altijd iets met een Kind
    Mshit Fiha

  3. #3
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door roebla
    wel aangrijpend die foto's

    Foto's zeggen inderdaad meer dan duizend woorden

    Maar waarom is het bijna altijd iets met een Kind


    Je hebt wel gelijk.
    De vorige winnende foto (aardbeving Iran) :







    Ik denk dat foto's met kinderen harder aankomen en daardoor meer impact hebben.

  4. #4
    .

    Reacties
    895
    17-01-2003

    Beide hele aangrijpende foto's die meer zeggen dan duizend woorden!

  5. #5
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Wejoow Pijnlijke foto's :traan2:
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  6. #6
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door KohiNoor
    Inderdaad pijnlijke foto's :tranen: Hoewel ik ook graag eens een world press foto zou willen zien van de arme dieren die moeten lijden.




    1st prize nature and the environment Story

    Michael (Nick) Nichols,
    USA, National Geographic Magazine
    Gelada baboons, Ethiopia



    .........ik denkdat je met deze "arme dieren" geen geintjes moet uithalen...........

  7. #7
    ..........

    Reacties
    462
    05-10-2003

    Origineel gepost door grendel


    .........ik denkdat je met deze "arme dieren" geen geintjes moet uithalen...........

    Goh heb je een foto kunnen vinden waarop jij samen met scottie en Abracadabra staat?.....Neen zekers moet je geen geintjes uithalen met deze "arme dieren", want jullie leiden toch al zoveel op dit forum?....

  8. #8
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Nawera
    Goh heb je een foto kunnen vinden waarop jij samen met scottie en Abracadabra staat?.....Neen zekers moet je geen geintjes uithalen met deze "arme dieren", want jullie leiden toch al zoveel op dit forum?....



    Jij moet niet over "lijden" beginnen, meisje


    Daarvoor heb je het te goed.




    Dit is LIJDEN:












    Veel plezier zometeen met je zak chips en Goede Tijden en Slechte Tijden.

  9. #9
    ..........

    Reacties
    462
    05-10-2003

    Origineel gepost door grendel
    Jij moet niet over "lijden" beginnen, meisje


    Daarvoor heb je het te goed.




    Dit is LIJDEN:












    Veel plezier zometeen met je zak chips en Goede Tijden en Slechte Tijden.

    Neen ik lijd niet, alhamdoellilah, maar veel van mijn geloofsgenoten wel, maar ach dat zal jou niet veel doen, nietwaar geassimileerde Marokkaan? ....

  10. #10
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Nawera
    Neen ik lijd niet, alhamdoellilah, maar veel van mijn geloofsgenoten wel, maar ach dat zal jou niet veel doen, nietwaar geassimileerde Marokkaan? ....


    Wat heeft het geloof hier mee te maken, meisje ?

    Dus omdat het geen "Islamitische" baby is die sterft, is het minder belangrijk !

    Je bent een echte toffe "moslima", gefeliciteerd



    Groetjes vanuit mijn kamertje in het "Assimilatiekamp"

  11. #11
    ..........

    Reacties
    462
    05-10-2003

    Origineel gepost door grendel
    Wat heeft het geloof hier mee te maken, meisje ?

    Dus omdat het geen "Islamitische" baby is die sterft, is het minder belangrijk !

    Je bent een echte toffe "moslima", gefeliciteerd



    Groetjes vanuit mijn kamertje in het "Assimilatiekamp"

    Jij weet verdomd goed wat ik bedoel geassimileerde Marokkaan dus houdt die domme conclusies voor je, maar goed gezien het feit dat je al te graag als een goed "geintegreerde" Marokkaan wilt overkomen kan ik me best voorstellen dat je met zulk dom commentaar komt, dat het me niet zou interesseren als het om niet-moslims zou gaan, bah Marokkanen zoals jij zijn een schande voor onze gemeenschap....Aangezien je zelf al conclusies trekt geeft dit alleen meer aan dat je zelf al te graag als NL'er gezien wilt worden....But Forget it, je blijft nog altijd in hun ogen de Marokkaan, hoe ver je ook zult gaan in je aanpassingen, je bent geboren als Marokkaan en je zult sterven als Marokkaan, en helaas voor jou ( of juist beter?) zul je begraven worden naast Hans en Grietje Jansen!....

  12. #12
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Nawera
    Jij weet verdomd goed wat ik bedoel geassimileerde Marokkaan dus houdt die domme conclusies voor je, maar goed gezien het feit dat je al te graag als een goed "geintegreerde" Marokkaan wilt overkomen kan ik me best voorstellen dat je met zulk dom commentaar komt, dat het me niet zou interesseren als het om niet-moslims zou gaan, bah Marokkanen zoals jij zijn een schande voor onze gemeenschap....Aangezien je zelf al conclusies trekt geeft dit alleen meer aan dat je zelf al te graag als NL'er gezien wilt worden....But Forget it, je blijft nog altijd in hun ogen de Marokkaan, hoe ver je ook zult gaan in je aanpassingen, je bent geboren als Marokkaan en je zult sterven als Marokkaan, en helaas voor jou ( of juist beter?) zul je begraven worden naast Hans en Grietje Jansen!....


    De waarzegster heeft gesproken


    Heb je nog meer informatie over me.................

    Heerlijk............., kleine meisjes met een grote bek en blijkbaar in het bezit van een magische kristallen bol.

  13. #13
    ..........

    Reacties
    462
    05-10-2003

    Origineel gepost door grendel
    De waarzegster heeft gesproken


    Heb je nog meer informatie over me.................

    Heerlijk............., kleine meisjes met een grote bek en blijkbaar in het bezit van een magische kristallen bol.

    Neen ben geen kleine meisje, maar een volwassen vrouw en die zover ik weet gewoon een mond heeft....Jouw zeer angstaanjagende bek heb ik trouwens kunnen aanschouwen op die geplaatste foto van je waarop jij samen te zien was met Scottie en Abracadabra, en die genomen is na een avondje stappen.....

  14. #14
    4 4 4 4

    Reacties
    11.901
    10-10-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Origineel gepost door Nawera
    Neen ben geen kleine meisje, maar een volwassen vrouw en die zover ik weet gewoon een mond heeft....Jouw zeer angstaanjagende bek heb ik trouwens kunnen aanschouwen op die geplaatste foto van je waarop jij samen te zien was met Scottie en Abracadabra, en die genomen is na een avondje stappen.....


    Volwassen vrouwen DENKEN eerst na voordat ze iets willen zeggen/schrijven.

    Het feit dat jij mij nu als een "geassilimmissililisseerde or whatever" ziet, zegt alleen wat over jouw kortzichtigheid.
    Je analyse in je vorige posting doet erg zielig aan.

    Omdat ik naast het leed in Palestina ook oog heb voor de andere plekken op deze wereld is dat blijkbaar reden genoeg voor jou om maar met woorden (waarvan je de betekenis waarschijnlijk niet eens weet) te gaan smijten.

    U zijt een zielig geval, maar ik hoop dat het ooit nog wel goed met je komt

  15. #15
    ♥ Écht Lief!

    Reacties
    289
    16-12-2003

    Die Foto Is Egt Mooi...

    :blauwkus: