1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5
    26-05-2001

    carriere of kids

    salam dames en heren,
    Wat vinden jullie van een werkende stel.
    b.v.
    fatima 25 jaar: werkt 40 uur per week is mama
    fouad 28 jaar_ werkt 40 uur per week is papa

    kids:
    salim 3 jaar...gaat ieder dag naar creche 1 en ziet zijn mama fatima en zijn papa fouad maar 1 1/2 uur per dag. Soms moet mama naar vergadering, soms moet papa naar vereniging.

    kan dat ?
    of moet maar Fatima minder gaan werken, niet om borstvoeding tegeven, maar om de liefde te geven aan Salim.

    na 3 jaar..
    bestaat het gezin uit Fatima, Fouad Salim 6 jaar...malika 2 jaar en imad 8 maanden.

    maar Fatima wil haar baan niet opgeven, omdat ze lang heeft gestuddert aan de universiteiet dus je weel wel, kan niet..
    Moet Fouad maar stoppen. hoe verder nu...kids willen aadacht en dat krijgen ze niet van kleuterleidster..

    we hebben hier een probleem of niet ?

    N.B: die stel is verzonnen om het probleem beter te schetsen

    je mening graag.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.560
    15-01-2002

    Fatima moet niet aan kinderen beginnen als ze zo graag full time wil blijven werken!

    Die arme kinderen hebben liefde en aandacht nodig van hun mammie en pappie.

    Die kinderen msekien, die weten op een gegeven moment niet eens wie hun echte moeder is, is het nou die vrouw die ik de hele dag zie op de creche of is het die vrouw die ik 's avonds in dat andere gebouw zie?
    NIZNO ED POTS!!!

  3. #3
    Alhamdoelilah

    Reacties
    334
    18-02-2002

    Salaam!

    Ik zou zeggen, fatima stopt met werken (tijdelijk), al zodra ze haar 1e kindje krijgt. Ze begint aan het aantal kinderen dat ze wil!Als ze klaar is, ze heeft opgevoed en allemaal naar school zijn,pakt fatima haar werk weer op, part time, papa fouad pakt ook parttime en alles is eerlijk verdeeld!!!!

    Groetjes Sobiha
    “Oe’ieedoekoema biekaliemaatie Allaahie attaammaatie mien ******e shaytaanien wa haamah, wa mien ******e ‘aynien laammah”. ("Ik zoek toevlucht in de Perfecte woorden van Allah tegen elke Shaytaan en elk schadelijk ongedierte en tegen elk jaloers en afkeurend oog".)

    Neem een kijkje op: http://www.facebook.com/pages/Soby-C...74285016005820

  4. #4
    Alhamdoelilah

    Reacties
    334
    18-02-2002

    Juist ja, dat is de vraag wil de marokkaanse vrouw van tegenwoordig thuis op de 'bank' gaan zitten,thuis eten maken voor kinderen en man,zorgen voor kinderen,man en huishouden!Wil fatima dat wel!!!?????
    “Oe’ieedoekoema biekaliemaatie Allaahie attaammaatie mien ******e shaytaanien wa haamah, wa mien ******e ‘aynien laammah”. ("Ik zoek toevlucht in de Perfecte woorden van Allah tegen elke Shaytaan en elk schadelijk ongedierte en tegen elk jaloers en afkeurend oog".)

    Neem een kijkje op: http://www.facebook.com/pages/Soby-C...74285016005820

  5. #5
    elhabiba hbiebat edounja!

    Reacties
    976
    01-10-2001

    salaam,


    Ewa,ik zou niet aan een gezin beginnen als ik en mn partner beiden werken.
    Maar een huwelijk zonder kinderen is geen kompleet gezin vind ik....dus,toch maar kinderen.

    Maar die kinderen hebben jou nodig,hun moeder en niet een kinderoppas waar het haar alleen om gaat om een paar centjes te verdienen.

    Ik blijf liever voor mn kinderen zorgen .Dat is op zich al een hele taak vind ik,en je werkt er meer dan 40 uur per week aan!!!!!!!

    elhabiba

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    54
    13-07-2001

    Carriere of kids ?

    Hallo,

    Mijn persoonlijke mening hierover is dat het goed is als ze samen alles delen dus ook de kosten in het huishouden dat ze beiden werken voor de kost dat is begrijpelijk.
    Maar ik ben van mening dat zodra een vrouw ee kind krijgt dat ze daar ook haar aandacht aan moet besteden.

    Zelf als ik ooit inshallah kinderen krijg en getrouwd ben dan zal ik Full-time voor mn kind zijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
    Over het algemeen kan een vrouw best werken als het maar Part-time is
    Het kind moet mama toch leren kennen en een moeder kind band vormen dat is heel bellangerijk en niet werken werken geld geld geld er is meer op aarde dan geld en werken.

    Meiden als je trouwt denk aan hoe leuk jij het vond dat als je van school kwam dat er warme vers gebakken brood op tafel lag waar jij lekker van mocht eten tussen de middag of na schooltijd je moeder wat thuis je kan haar alles vertellen zij leert weer van jou zij hoort waar jij mee bezig bent geweest wat jij hebt geleerd. etc.. etc..

    werken is geen TABOE het kan ! maar dan ZEKER geen 40 voor de vrouw ( ALS de man ook werkt )

    Veel liefs Ghizlane
    Heb elkaar lief en toon begrip, liefde en respect voor elkaar...

  7. #7
    With All Love 4 U...

    Reacties
    212
    19-11-2001

    kinderen....

    Luister effe goed allemaal.

    Ik ben het er totaal niet mee eens dat een vrouw gaat werken en haar kinderen maar effe in een creche dumpt. dat is volkomen onzin. Ikzelf denk er inshaa Allah over na om later als ik getrouwd ben wel kinderen te nemen, maar dan moet ik hun opvoeding ook aankunnen. Ík en niet de kleuterleidster of creche'moeder' . Dat is volkomen abnormaal.

    Ikzelf leg volgend jaar eindexamen af in de HAVO en daarna wil ik Internationaal Management gaan doen. Dat is een hele moeilijke opleiding. Ik heb dan veel contacten met het buitenland en dat vergt veel tijd. Dan kan mij wel gezegd worden dat ik dan een opleiding moet zoeken die niet zoveel tijd vergt, maar IM is nou eenmaal een opleiding die mij heel erg aanspreekt.

    Ik zou ook liever veel tijd aan mijn man willen besteden. Je bent toch wel met hem getrouwd om in alle liefde met hem te leven en niet om 36 uur per week te werken en elkaar noooit zien.

    Ik heb zelf zoiets: Als je getrouwd bent, maar geen kinderen hebt kan je gerust 4 dagen per week werken en 1 dag iets met je man gaan doen. ALs je kinderen hebt moet je maar een tijdje niet gaan werken tot je baby gegroeid is , ant je moet toch liefde aan je kinderen geven en ze niet een gevoel geven dat zij op de 4e plaats komen of zo.

    Hé, mensen. Zo denk ik erover. Liefs van Sweet_Chic
    Je bent eenmaal in m'n hart gekomen.Zo makkelijk kom je er niet uit.Ik wil dat jij weet dat ik kapotveel van je hou. Zoals Altijd.... Voor Altijd....

    *** Mrs. F. ***

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    60
    27-02-2002

    ik ben nu ook nog bezig met mijn studie en heb dadelijk incha allah een leuke baan, maar mocht ik trouwen en kinderen verwachten zou ik minder gaan werken...ik bedoel de opvoeding van de kinderen gaan voor.....en helaas zien velen mensen dat niet zo en denken meer aan de carriere...want voor t geld vind ik vreemd want weet je wel hoe duur zo'n creche is...

    liefs miss21
    Niets is voor niets....en alles heeft een reden....

  9. #9
    Ongeschreven

    Reacties
    236
    06-02-2002

    ja ja fatima moet nu een keuze maken............haar kinderen of werk?
    werk of kinderen? kinderen werk? jaja dit wordt erg moeilijk voor haar................maar waarom niet allebei! en ineens lijken haar problemen toch niet onopgelost, ze besluit verder te minderen op haar werk door parttime in dienst te treden en haar man neemt een grate beslissing.....hij gaat zich omscholen, met zijn diploma die hij behaalt maakt hij provisie bij zijn baan en verdient hij nu bijna het dubbele dan voor zijn scholing, nu kan hij in plaats van 40 uur dus 20 uur per week werken........ali en fatima gelukkig en kinderen gelukkig!

  10. #10
    maluku girl.........

    Reacties
    4.148
    06-10-2001

    leuk stel.....

    ze lijken me een leuk stel, fatima en fouad........ik denk dat ze er wel uitkomen, fouad kan trouwens ook een tijdje met ouder verlof.....misschien een idee?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    31
    20-03-2002

    ik vind het toch wel veel als een werkend stel met kinderen allebei fulltime werkt en daarnaast ook nog vergaderingen en verenigingen zijn om naar toe te gaan. Je hebt toch geen kinderen gekregen om ze de hele dag in een creche te stoppen?

    Ik vind dat als je kinderen hebt je ook tijd voor hen moet maken en dus wat van je carrière en vrijheid voor ze op moet geven. Kinderen zijn een geschenk, geen statussymbool.
    Ik zou ervoor kiezen om minder te werken maar dan niet alleen de moeder maar de vader net zo goed. Kinderen hebben allebei hun ouders nodig.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    393
    25-02-2002

    Ik ben het niet mee eens dat de vrouwen maar part-time moeten gaan werken dat kunnen de mannen ook, het zijn ook hun kinderen. En fatima wist ook al voor dat ze de kinderen kreeg dat een full-time baan niet gaat met kinderen. Moeder of vader zijn is al een full-time baan ik denk dat ze maar moeten kijken bijv. wie de hoogste inkomen heeft blijft werken en de andere gaat part-time. Er moet toch een oplossing. Maar wat ik hier mee wil zeggen is dat niet de vrouwen altijd hun baan moeten ''opgeven'' voor de kinderen.

    groetjes

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    31
    20-03-2002

    Origineel gepost door miss_couscous
    Ik ben het niet mee eens dat de vrouwen maar part-time moeten gaan werken dat kunnen de mannen ook, het zijn ook hun kinderen.

    mijn mening: Ik vind het wel normaal dat een moeder dan parttime werkt, je kunt toch aan beide evenveel aandacht schenken? Maar ik zei ook al dat niet alleen de moeder concessies hoeft te doen, een vader net zo goed!!

    *
    En fatima wist ook al voor dat ze de kinderen kreeg dat een full-time baan niet gaat met kinderen. Moeder of vader zijn is al een full-time baan ik denk dat ze maar moeten kijken bijv. wie de hoogste inkomen heeft blijft werken en de andere gaat part-time.

    Mijn mening: ik vind ook dat die fictieve vrouw had moeten nadenken voordat ze 3 kids op de wereld ging zetten. Als je 100% voor het ene kiest, kan het andere niet meer net zo goed verlopen. Je zult dus een stap terug moeten doen. Ik zou het echter redelijker vinden als de ouders dan allebei iets minder gaan werken als dat kan met hun functie. Vaak verdienen de vaders mee en zouden de moeders dus automatisch weer alleen een stap terug moeten doen, dat vind ik niet zo eerlijk.

    *
    Er moet toch een oplossing. Maar wat ik hier mee wil zeggen is dat niet de vrouwen altijd hun baan moeten ''opgeven'' voor de kinderen.

    mijn mening; aha, daar ben ik het mee eens, dat haalde ik niet zo uit je vorige gedeelte van je bericht. wij zijn het wel eens.


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    961
    13-03-2002

    waarom niet eerst kijken wie het meest verdient?? en degene wie het minst verdient kan dan part-time gaan werken :geld:


    De eerste jaren van het kind zijn het belangrijkst dus daarna zou ze wel weer full-time kunnen gaan werken.
    verder vind ik dat als je kiest om kinderen te nemen je je daar van te voren over gedacht moet hebben. Ze zijn allebei verantwoordelijk, en niet alleen de moeder!!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    31
    20-03-2002

    waarom zou degene die het minst verdient dan parttime moeten gaan werken, gaat het dan alleen maar allemaal weer om geld?
    Feit is dat vrouwen in veel gevallen het minst verdienen en dan zouden zij dus automatisch weer het meest opdraaien voor de opvoeding. Ik vind dit niet terecht. Een kind komt uit d ebuik van een moeder maar dat wil niet zeggen dat een moeder daarom altijd degene moet zijn die thuis zit bij de kinderen. Laat de vader ook maar zijn verantwoordelijkheid nemen, ook als hij het meest verdient.